Puckababy
zondag 1 november 2009 om 11:45
Ons zoontje van 3 weken is erg onrustig met zijn armpjes, waardoor hij zichzelf wakker houdt. We bakeren hem nu 's nachts in met een hydrofiele luier, (waar hij goed op slaapt) maar zitten nu te denken om een puckababy te kopen.
Wie heeft hier ervaring mee? Ze zijn redelijk prijzig, zeker ook omdat je ze maar 3 maanden kan gebruiken.
Wie heeft hier ervaring mee? Ze zijn redelijk prijzig, zeker ook omdat je ze maar 3 maanden kan gebruiken.
zondag 1 november 2009 om 11:53
De puckababy zit lang niet zo strak als inbakeren. De aller kleinste puckababy werkte bij mijn zoontje goed, maar die heeft hij maar gedragen vanaf prematuur totdat hij een maand of 2was. De grotere versie heeft mouwen. Dat was helemaal niet handig voor mijn zoontje, want hij ging weer maaien.
Waarom wil je liever een puckababy kopen in plaats van gewoon inbakeren?
Waarom wil je liever een puckababy kopen in plaats van gewoon inbakeren?
zondag 1 november 2009 om 11:54
Ik heb er een supergoede ervaring mee. Om dezelfde reden als jij noemt heb ik er een aangeschaft. Totdat ze er bijna uitbarstte, en toen heb ik de opvolger gekocht, die van drie tot zes maanden te gebruiken is. En ook die bevalt prima! Ik weet niet waar je woont, maar je zou die van mij eens mogen proberen, om te kijken of het wat is, als je wilt. Evt. ook over te nemen. Ik woon in Utrecht.
zondag 1 november 2009 om 11:56
zondag 1 november 2009 om 12:37
zondag 1 november 2009 om 14:28
Het inbakeren met de luier gaat op zich wel goed, maar het is nogal een gehannes, met tape enzo. Ook voor Lenn is het niet zo prettig. Het zit wel lekker strak, maar als je het niet strak genoeg trekt, weet hij er toch weer een arm bovenuit te wurmen. Ik had zelf het idee dat dit met een puckababy niet zou gebeuren. De ruimte om het nekje heen lijkt zo klein dat ik versteld sta dat dit zou kunnen.
Ik zal eens op internet gaan zoeken hoe zo'n pacodoek werkt.
Ben wel benieuwd of er nog meer ervaringen zijn!
Ik zal eens op internet gaan zoeken hoe zo'n pacodoek werkt.
Ben wel benieuwd of er nog meer ervaringen zijn!
zondag 1 november 2009 om 17:09
ik heb ook een puckababy gehad met veel tevredenheid. Justin sliep er prima in.
Later ben ik wel overgestaps op een swaddle me omdat Justin op een gegeven moment toch zn armen los kreeg.
Inmiddels slaapt hij prima in een gewone slaapzak en liggen de puckababy en swaddle werkloos in de kast.
Als je er belangstelling voor hebt laat het me maar weten.
Later ben ik wel overgestaps op een swaddle me omdat Justin op een gegeven moment toch zn armen los kreeg.
Inmiddels slaapt hij prima in een gewone slaapzak en liggen de puckababy en swaddle werkloos in de kast.
Als je er belangstelling voor hebt laat het me maar weten.
zondag 1 november 2009 om 17:46
Ik heb ook een puckababy gebruikt en die is heel goed bevallen. De eerste keer werd onze dochter woest in dat ding, dat vond ik zo zielig. Toen wilde ik er gelijk mee stoppen. Toch even doorgezet en vanaf toen ging het super goed. Ze sliep er prima in. Na die kleinste Puckababy hebben we de opvolger gekocht. Ook die beviel goed. Die opvolger heeft ritsjes bij de armen zodat je het gebruik kan afbouwen en kindjes wennen aan het "vrij" slapen.
Ik heb er dus hele goede ervaringen mee.
Ik heb er dus hele goede ervaringen mee.
zondag 1 november 2009 om 20:22
Hier ook goede ervaringen. Dochter wist zich steeds los te krijgen uit de hydrofiel die we gebruikte. Toen de puckababy gekocht op aanraden van mijn zus. Was meteen goed, los genoeg om niet te gaan vechten maar krap genoeg voor een geborgen gevoel. Ze heeft er tot 3 maanden heerlijk in geslapen en daarna in een gewone slaapzak omdat inbakenen niet meer nodig was. Ze moest wel even wennen aan los slapen. Ik zou trouwens op marktplaats kijken, daar staan ze regelmatig op.