Racebaan Carrera Go; geschikt??

09-11-2010 10:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met de Carrera racebanen type Go? Deze zijn officieel vanaf 6 jaar. Mijn zoon wordt straks 4 en is er helemaal weg van, maar er staat natuurlijk niet voor niets 6+ op.

Is dat vanwege de veiligheid i.v.m. electriciteit ofzo? ik heb net gebeld met de speelgoedwinkel, maar dat meisje kon mij niet veel vertellen, vandaar. Hoop op reacties, moet nu toch echt eens een cadeau voor zoon gaan halen!
Ik kan me voorstellen dat een kind van 6 zich wat meer bewust is van het feit dat iets kapot gaat als je er op slaat, en dat de kleine onderdelen niet zijn om in je neus te duwen

Nu zullen er ongetwijfeld genoeg 6-jarigen zijn die dat alsnog doen, maar ik kan me wel indenken waarom dat leeftijdsadvies er op staat.
3+ is voor kleine onderdelen, de rest van de leeftijdsindicatie is voor moeilijkheid.

Als je kind het leuk vind dat de auto vaker naast de baan beland dan dat hij de finish haalt is het leuk, wanneer hij het goed wil hebben zal het niet leuk zijn.

Die leeftijden zijn dus een richtlijn.
het is niet gevaarlijk, maar gewoon niet geschikt. Mijn man had in een vlaag van kinderlijkheid ook zo'n baan gekocht voor onze toen 3-jarige zoon.

In elkaar zetten kon hij zelf nog niet (te klein en kwetsbaar), uit elkaar halen ook niet (tenminste, hij kon het wel, maar daarna was het stuk), hij ging de autootjes met de hand voortbewegen, waardoor de contactpuntjes stuk gingen etc. Je moest er dus altijd, de hele tijd bij zijn. Nou, vind ik 5 minuten racen wel leuk, maar ik heb meer te doen.

Niet doen dus.

Er zijn geloof ik ook racebaantjes die wel geschikt zijn voor 4-jarigen. Daar kunnen ze wel zelf mee spelen.
Mijn zoon van 5 heeft hem ook. Het is allemaal nogal gevoelig, zeker met de contactdraadjes van de auto naar de racebaan. Onder begeleiding gaat het prima, maar daar heb ik niet altijd zin in. Verder zijn de autootje nogal fragiel. Ik zou dan eerder voor een hotwheels baan gaan.
Elektriciteit + kleine onderdelen.

Een kleuter kan er eigenlijk alleen onder begeleiding mee spelen.

Moppekind heeft de baan ook, maar hij vindt eigenlijk alleen het opbouwen leuk. Dat ligt aan het kind, niet aan de baan.

Ik denk dat je beter voor een losse Hotwheels-looping (12 euro bij Lidl, even op de internetfolder kijken) kunt gaan.
quote:Starshine schreef op 09 november 2010 @ 10:17:

het is niet gevaarlijk, maar gewoon niet geschikt. Mijn man had in een vlaag van kinderlijkheid ook zo'n baan gekocht voor onze toen 3-jarige zoon.

In elkaar zetten kon hij zelf nog niet (te klein en kwetsbaar), uit elkaar halen ook niet (tenminste, hij kon het wel, maar daarna was het stuk), hij ging de autootjes met de hand voortbewegen, waardoor de contactpuntjes stuk gingen etc. Je moest er dus altijd, de hele tijd bij zijn. Nou, vind ik 5 minuten racen wel leuk, maar ik heb meer te doen.

Niet doen dus.

Er zijn geloof ik ook racebaantjes die wel geschikt zijn voor 4-jarigen. Daar kunnen ze wel zelf mee spelen.

Hier net zo'n man! Het leek hem wel leuk voor zoon. 1 x raden wie er de eerste week niet weg te slaan was van die racebaan. Zoontje was 4, vond het machtig mooi maar was niet bij machte om de uit de baan geraakte auto-tjes weer op de track te krijgen. En hij miste ook de behendigheid om er voor te zorgen dat ze niet uit de bocht vlogen. Constante begeleiding dus.

Dus: FAIL. In verhouding tot het aantal plezierige speeluren is het ding zijn geld niet waard geweest.

En je moet er bovendien flink de ruimte voor hebben. Die baan was hier zo'n 3 X 2 meter. Dat kan aardig in de weg liggen.
ja dat ook...je moet er op z'n minst een flinke speelzolder voor hebben anders ben je veroordeelt om het ding elke dag in en uit elkaar te halen.
dubbel
duh sorry
Haha! kijk, hier heb ik wat aan. Kan ik manlief vanavond mee om de oren slaan Die is er heilig van overtuigd dat zo'n baan wel geschikt is. Zoon heeft ASS, dus zijn frustratiedrempel is nogal laag. Nu ik jullie reacties zo lees, is het mij wel duidelijk. Geen carrera baan voor zoon. Bedankt!!
Ik heb dit topic mijn man laten lezen, want hij wilde voor sinterklaas een carrera racebaan kopen..... voor onze zoon van 4 maanden. Alle mannen zijn hetzelfde

Zijn mening, type GO is inderdaad ongeschikt, want die zijn erg klein. De grotere types zijn wel geschikt (zeker voor onze kinderen, want die weten echt wel hoe ze hiermee om moeten gaan en zijn heel voorzichtig .... zucht
Láát die mannen toch genieten.

"Voor de kinderen" is gewoon hun variatie van "Hij was afgeprijsd".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven