Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
toch word ik hier weer een beetje verdrietig van.. sorry maar kwam ik tegen

http://player.omroep.nl/?aflID=6951581

ow.. ik wil nu beginnen!
sorry is een documentaire van zembla

Afl.: Oude moeders. De Nederlandse vrouw is gemiddeld 30 jaar als ze haar eerste kind krijgt. 'Dat is eigenlijk te oud', zeggen artsen en gynaecologen in Zembla. De medische consequenties voor deze 'oude' moeders en hun baby's kunnen namelijk ernstig zijn. Na je dertigste is de kans op onvruchtbaarheid, een miskraam of zwangerschapsvergiftiging groot. Bij de baby neemt de kans op een aangeboren afwijking toe. Recent onderzoek laat zien dat de meeste mannen en vrouwen zich daarvan helemaal niet bewust zijn. Regie: Hans Hermans.

natuurlijk was ik helemaal weer van mijn ... moest huilen bij sommige stukken.. Vooral bij het stuk: mannen moeten gemiddeld 2 jaar wennen aan het idee om vader te worden!
Zoooooooo wat is er veel geschreven.. Ik kan het allemaal niet bij houden meiden...

Janine : Ik heb het filmpje even bekeken.. Pfff daar wordt ik ook niet vrolijk van.. Mijn eierstokken rammelen al 7 jaar.. Dus aan mij ligt het niet..

Maar dit is niet fijn om te horen. Ik dacht ook 35 en dan takelt het af. maar dat is al begonnen.
kissie: ja, nu begint het nog meer te klapperen.. en ik laat het het filmje ook maar aan mijn vriend zien. Heb toch het idee dat hij niet weet hoeveel risico's etc het met zich meebrengt.

Hoop dat hij in maart/april wil beginnen...
Heb het filmpje gekeken van Zembla maar............

ik word er niet echt vrolijk van, eigelijk moet mijn vriend het even zien.

Maar als ik het laat zien op de computer dan zal hij wel weer denken, moet dat nou , zeur niet zo,bla,bla,bla.

Hoe heet dat programma van gister, kan ik het op zoeken op uitzendinggemist?
@ Orchis: wooow 22 km, respect ! Dat doe ik je niet na. Hier staan trouwens ook veel 2e hands/oude meubels. Ik geef er ook niet zoveel om, als het maar gezellig is :-)

@Janine: die documentaire ken ik ook. O echt ik ga hem niet nog eens kijken want dan zit ik helemaal in zak en as . Ik keek hem en mijn vriend zat op de achtergrond te computeren ofzo en ik had de hele tijd de neiging om hem aan zijn haren erbij te te trekken: kijk, luister, zij zeggen het ook! We moeten NU beginnen!!!.. Gelukkig hoor je ook veel positieve verhalen over vrouwen van 30+ die zwanger worden van een gezond kindje, dus daar moeten we ons maar aan vasthouden.

Ik zit in de positieve denkmodus en ben niet meer labiel
@hahahihi: NCRV dokument, gister uitgezonden om 23 uur oid. Volgens mij heet het 'eigen kracht' ofzo.

Veel kijkplezier
@Janine: ik hoop ook voor je dat hij snel wil beginnen, hou moed
@pipo: ik houd ook moed hoor.. maar soms dan heb ik weer ff last van. En dan wil ik schreeuwen... en tegen hem zeggen NU NU NU en anders hoeft het niet meer haha.. Maar later kom ik bij positieven en dan denk ik.. ach we kunnen nog wel heel even wachten.. Dus dan wacht ik maar met een dubbele baarmoeder en eierstokken!! en die klapperen hard

positief blijven! toch, ik had zo'n heerlijk dagje vandaag. Lekker geshopt, gechilld, gekookt (ook voor morgen al).. en morgen weer werken, en naar zumba!!!
Janine : ik hoop voor je dat je vriend zo snel mogelijk over stag gaat.. het is je gegund.. net zo als alle andere meiden hier..

Hahahihi: Jullie gaan dit jaar proberen zwanger te raken??

Ik ook zumba erg leuk
Ik heb Zembla niet gezien, maar ben er zeker wel mee bekend. Er was een periode dat ik echt elk onderzoek las over moeder worden, etc. Dat speelt ook altijd in mijn achterhoofd mee....maar ja....die 2 jaar gewenning klopt volgens mij ook wel. En we moeten maar zo zien; we hebben dat in ieder geval in gang gezet en nu maar hopen dat ze bij ons niet heel veel langer dan die 2 jaar nodig hebben of dat in ieder geval de 9 maanden zwangerschap erbij in zit

Mijn vriend is inmiddels aardig op de hoogte dat vruchtbaarheid met de dag afneemt, maar hij laat zich er absoluut niet door opjagen. Komt ie gewoon met voorbeelden als 'Wendy van Dijk is toch ook zwanger?? En zij is eind 30". Fijn he....

Ik zet mijn zinnen nog op 33 en hopelijk wil is hij eind dit jaar, begin volgend jaar zover om te starten.

Ik heb gisteren voor het eerst aqua slank gedaan. Was wel leuk (af en toe beetje te sloom door een paar trage groepsgenoten) en heb zowaar ook wat spierpijn in mijn armen.

Werkse!
@Janine: wat zegt jouw huisarts eigenlijk over een eventuele kinderwens? Als hij zegt dat je zsm moet beginnen als je dat wil, dan kan je vriend dat niet negeren lijkt me?

@Assie: Ik hoop ook eind dit jaar te kunnen beginnen. Maar ik wacht dus nog steeds op een aanzoek . Als ie me niet vraagt, beginnen we in april. Kunnen we altijd nog kijken of we daarna zouden willen trouwen.
Zo dames, weer lekker veel geschreven .

@janine

Ik kan de docu helaas nu niet kijken, maar ben wel erg benieuwd (al is hij aan jullie reacties te lezen niet erg opbeurend).

@pipo

Wat goed dat je in de positieve modus staat! En trouwen kan ook altijd ná het kindje of met een beetje een buikje .

@Assie

Idd, de gewenning is in gang gezet. Volgens mij klopt het hier ook wel, ik ben er gewoon eerder mee begonnen. Pfft en dat Wendy van Dijk-argument. Zij heeft vorig jaar anders ook een miskraam gehad hoor.

@Kissie

Het is jou ook gegund!

@hahahihi

En wat vond je van de docu Eigen Kracht?

@boefje

O gelukkig dat het vruchtje nu beschermd is in je baarmoeder, ik zou dat anders wel een beetje eng vinden. En natuurlijk heb je sch*^&$t aan dat je niet kunt drinken. Ik zou het zelf alleen minder leuk vinden vanwege de groep waarmee ik ga (daredevils die veel drinken). Als ik daar zwanger en nuchter tussenloop is dat toch heel 'anders'... Maar ik houd er nu over op.

Wat heerlijk om je vertel-verhalen te lezen! O, ik weet zeker dan mijn schoonouders door het dolle zullen zijn als we het ze vertellen (zwager wil uberhaupt geen relatie laat staan kinderen dus de hoop is op ons gevestigd). En mij zussen zullen het ook super vinden (ik droom even weg)!

Hier verder alles goed, elke dag wordt mijn pilstrip een pilletje kleiner. Spannend! En vriend wil liever gisteren dan vandaag beginnen, dus dat zit ook goed. Hij wil misschien een weekendje naar Parijs met carnaval (had ik dat al verteld?). Gezien zijn fobie is dat bestwel 'iets'. Ik hoop dat het doorgaat én dat hij me daar De Vraag stelt. Zou wel heel romantisch zijn (ik droom nog maar even weg).
He pipo; wat kan het soms toch irritant zijn dat mannen niet inzien dat er soms best wat snelheid mag komen. Hopelijk doet hij snel het aanzoek en kunnen jullie nog in het mooie zomerweer trouwen. Ben je voorlopig lekker druk met het organiseren van je bruiloft en kan je je daarna weer richten op kinderen

Is het geen idee om hem te vragen? Of een tactisch laten vallen hoe lang het duurt om een bruiloft te regelen (veel locaties voor de zomer zijn al vol), etc?
@frutje: had ik maar zo'n vriend

@pipo: die onderzoeken die ik heb gehad zijn al een behoorlijk tijdje geleden. De gyno vertelde bij het laatste bezoek (2007, gok ik) dat mijn pcos weg was maar dat het ook weer terug kan komen (stress, dikker worden etc). Maar hij heeft wel gezegd dat ik niet te laat moet beginnen omdat je het nooit weet met pcos. Over de vorm van de baarmoeder zei hij niet veel over behalve kans op miskraam/vroeggeboorte/keizersnede wat groter is.. maar soms weet men niet eens of je een dubbele baarmoeder hebt en gaat het gewoon op de natuurlijke weg goed. Dus iets concreets van voor je 30ste beginnen heeft hij niet gezegd. Wel dat als ik zwanger wilde worden en als snel blijkt dat het niet makkelijk gaat ik direct in aanmerking kom voor clomid (spuiten hormonen).. maar dat wil ik liever niet.

@tja, die wendy van dijk... wordt altijd zo moedeloos van.. wie weet hoe lang zij bezig is geweest.. en daarbij heeft idd een miskraam gehad. En das ook geen pretje
Frutje; heerlijk he....het wegdromen. Ik word vaak ook flink emo als ik lees hoe blij mensen zijn met de mededeling en hoe verteld wordt dat je zwanger bent. Zo mooi

En Parijs....dat zou zeker niet verkeerd zijn! Lekker hoor. Dat zou toch de perfecte setting voor De vraag zijn!

Geniet er maar lekker van. Het vooruitzicht Parijs alleen is al heerlijk en misschien met een + erbij.
quote:Assie78 schreef op 13 januari 2010 @ 09:59:

He pipo; wat kan het soms toch irritant zijn dat mannen niet inzien dat er soms best wat snelheid mag komen. Hopelijk doet hij snel het aanzoek en kunnen jullie nog in het mooie zomerweer trouwen. Ben je voorlopig lekker druk met het organiseren van je bruiloft en kan je je daarna weer richten op kinderen

Is het geen idee om hem te vragen? Of een tactisch laten vallen hoe lang het duurt om een bruiloft te regelen (veel locaties voor de zomer zijn al vol), etc?

Ooooh jongens, ik heb alles al geprobeerd. Ook hier heb ik wat traantjes om gelaten. En het enige wat mijn vriend zegt is "het komt wel goed" dus dat geloof ik nu dan ook maar. Alleen hadden we zelfs al een soort van planning afgesproken (om dan in 2010 te trouwen) en hij mag van mij nu echt wel voort maken... Lijkt me toch niet relaxt om die voorbereidingen af te raffelen. Ik krijg trouwens wel het idee dat we er steeds dichterbij komen en heb nu wel een soort van rust over me... Hij is erg lief voor me en ik ben binnenkort jarig dus wie weet dan?

Zelf vragen is voor mij niet aan de orde. Is een principe kwestie. Ik ben nogal conservatief daarin Bovendien neem ik al in zoveel dingen het voortouw in onze relatie en ik vind dit nu typisch iets waarmee hij over de brug moet komen. Dat hij ook eens initatief ergens in neemt is belangrijk voor me.

Vind het wel lastig want in mijn omgeving gaan steeds meer mensen trouwen en bij eentje ben ik zelf betrokken bij de organisatie, dus ja dan is het soms wel moeilijk om het los te laten.

@Frutje: Parijs, dat zou wel heel romantisch zijn.... Het is zo'n leuke stad. Ik was er eind 2009 maar ging naar huis zonder verlovingsring
Janine; kan het straks ook zo zijn dat je zwanger bent van een twee-eiige tweeling, die ieder een eigen baarmoeder "kiezen"? Of is een van beide baarmoeders niet "aangesloten" (sorry....kan even niet op een beter bewoording komen).

En de Wendy van Dijk argumenten vind ik ook echt onzin. Inderdaad ze heeft een miskraam gehad (maar dat horen mannen niet....) en dat wil nog niet zeggen dat ik ook zo laat nog een kind kan krijgen. De enge verhalen van vervroegde overgang spelen dan als tegenhanger in mijn hoofd.
Ik droom nog even verder weg van Parijs... Wat zou dat leuk zijn! En idd die mannen hebben geen idee wat er allemaal komt kijken bij de verbereiding van een bruiloft (al houden wij het klein en lijkt het me prima te doen, ik wil natuurlijk wel morgen meteen beginnen).

@pipo

Ik hoop voor jou op je verjaardag! Wanneer moeten we duimen?
@assie: ja, een tweeling.. elke in hun eigen baarmoeder dat kan. Beide eileiders zijn aangesloten. Waarschijnlijk heb ik een uterus bicornis met 1 vagina en 1 baarmoedermond.

@pipo: hem vragen zou ik ook niet snel doen.. ben daarvoor ook te conservatief.. maar ik geef hem wel hints..:) maar ja, dat moet dan weer niet te pusherig overkomen.. lastig allemaal.
Heb net even naar zembla gekeken...

heb bijna zitten huilen... wat aangrijpend!
Bij mij komen eeneiige tweelingen in de familie voor...ben heel benieuwd of ik (of broertje/zusje) ooit een tweeling krijgt. Lijkt me op zich heel leuk, natuurlijk wel zwaar en extra risico's.

Ben je wel met 1 bevalling klaar
heb ook een aantal tweelingen in mijn omgeving.

vaak werkt het principe in een keer klaar niet. je schijnt toch een "normale" zwangerschap meegemaakt willen hebben...

Voor mij geldt het principe "Leuk, maar bij een ander"
@annayake

Hmm, misschien moet ik gewoon niet gaan kijken dan...

@Janine

Dat lijkt me wel erg gecompliceerd, zo'n tweelingen-zwangerschap in twee baarmoeders. In theorie zou je dus ook een drieling kunnen krijgen in twee baarmoeders of... (ok ik houd nu op, sorry).

@Assie

Ik zou het eerlijk gezegd niet super vinden, maar heb wel altijd geroepen dat ik denk dat we een tweeligng krijgen. Ik zou het ook wel jammer vinden dat je dan maar één keer in je leven zwanger bent (ja, ik ben een beetje gek). En mijn zus zegt dat één baby tegelijk al pittig genoeg is...
@frutje.. het kan allemaal.. maar der is niet veel ruimte in die twee baarmoeders hoor! haha. Het is net zo groot als 1 baarmoeder alleen met een tussenschot.

En mijn vriend is van een eeneiige tweeling. En in mijn moederskant komen ook tweelingen voor! nou, ben benieuwd.. maar meestal slaat het toch een generatie over? of is dat een fabeltje. Laatst zei mijn oom (nou, ja, hij zei niks = geopereerd aan keel) hij schreef.. (we hadden het over kids): nou, dan krijg je een tweeling ben je in 1 keer klaar. haha. Dus wie weet! Vind het wel erg druk. Maar als ik voor mijn pcos moet spuiten is die kans wel groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven