Reacties omgeving op geslacht kind

03-04-2021 22:17 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je zeggen als mensen zeggen:

“Zo spijtig voor je, had dit keer een meisje zo leuk geleken”
“Gaan jullie nu voor een vierde?”
“Drie jongens.. Pff het zal wel drukke boel zijn”
Enz.

Mijn omgeving is zichtbaar teleurgesteld toen het (weer) een jongetje was. Geloven mij niet dat ik net zo blij ben met een jongetje dan met een meisje.

Hij is nu al bijna 1 en toch hoor ik die opmerkingen nog weleens of dat ze me zielig vinden. Pas nog de buurvrouw: “en ga je straks voor een meisje?”
Ja joh, alsof ze op bestelling zijn. En alsof het dan niet welkom is als het een jongen is. Ja tuurlijk ben ik benieuwd hoe het zou zijn om een dochter te hebben. Maar het staat los van hoeveel ik van mijn zoons houdt!
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 14:11
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
03-04-2021 22:37
Ik snap die mensen niet eerlijk gezegd. Alsof iemand naar haar éénjarige kind kijkt en na zo’n vraag gaat verzuchten: “Ja onze enige hoop is nu gevestigd op transgender-zijn, kijken of er wat vanaf/erbij geknipt/geplakt kan worden”.
wel een goede reactie :D
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
03-04-2021 22:21
Ik zou het bevestigen maar dan op een hele sarcastische manier.
Ja, die neiging zou ik ook hebben.
Bijvoorbeeld zeggen dat ik overweeg om er een paar af te staan ter adoptie en daarna voor een meisje gaan. Vragen of ze tips hebben welke we het beste af kunnen staan.
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
03-04-2021 22:34
Ik vind wel dat moeders van alleen meisjes vaak enorm bitchy doen tegen jongens moeders, heb ik echt meerdere keren in de omgeving meegemaakt.
Dat zijn de moeders die denken dat meisjes liever en zachter zijn dan die drukke baldadige jongens.

Echt de vooroordelen over geslacht die mensen nog hebben is echt niet te filmen. Ik snap vooral niet waarom mensen denken dat meisjes liever zijn en zachter. Dat is niet mijn ervaring en ook niet die van mijn vriendinnen die beide geslachten hebben gebaard.
Alle reacties Link kopieren
jasmijn91 schreef:
03-04-2021 22:38
Ooo vreselijk!!
Hier juist: oh ik vind jou echt een meidenmoeder, lekker tutten enz.
ja want alle meisjes willen ook tutten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook lekker sarcastisch reageren
"We ruilen hem binnekort in voor een meisje"
"Jurkjes zijn onderweg met de pakketpost"
"Verkoop op Marktplaats loopt al, dan gaan we voor de volgende hopelijk toch echt voor een meisje"

Die van Malificent ook heel goed!

Ik heb 2 jongens trouwens en ben dol op ze en zou echt echt echt niet anders willen!
Tralalalala
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 14:11
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
03-04-2021 22:38
Ik zou het vooral heel erg jammer vinden dat er zo stereotiep vanuit wordt gegaan dat je als vrouw "per se" een meisje zou willen.

Die zullen er ongetwijfeld zijn, vrouwen die een soort droombeeld hebben van hun dochter, zoals ik jammer genoeg ook mannen ken héél uitgesproken zijn over hun voorkeur voor een zoon. Vind dat meestal nooit zulke leuke mannen.
Heel vreemd inderdaad. Man en ik hebben één kind, een jongen. Man maakte het allemaal absoluut niet uit, mij ook niet, maar vanaf het moment dat de knul in onze armen lag, was het zó vanzelfsprekend. Ik kon en kan me mezelf niet voorstellen als moeder van een meisje.
Pff,wat een rare onaardige mensen heb je toch. Hoe komen ze erbij.
Ik zou ze denk ik hard uitlachen.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
03-04-2021 22:38
Ik zou het vooral heel erg jammer vinden dat er zo stereotiep vanuit wordt gegaan dat je als vrouw "per se" een meisje zou willen.

Die zullen er ongetwijfeld zijn, vrouwen die een soort droombeeld hebben van hun dochter, zoals ik jammer genoeg ook mannen ken héél uitgesproken zijn over hun voorkeur voor een zoon. Vind dat meestal nooit zulke leuke mannen.
Dit inderdaad. Want alleen meisjes houden van tutten en alleen met jongens kun je stoere dingen doen. Zucht
Gewoon, de waarheid. Waarom zou je jezelf verlagen tot zogenaamde 'geweldige reacties'? Dat is niet meer dan jezelf te kijk zetten als een labiele doos. Daar heb je nu best een excuus voor omdat je zwanger bent maar waarom zou je dat doen?
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
03-04-2021 22:38
Dat zijn de moeders die denken dat meisjes liever en zachter zijn dan die drukke baldadige jongens.

Echt de vooroordelen over geslacht die mensen nog hebben is echt niet te filmen. Ik snap vooral niet waarom mensen denken dat meisjes liever zijn en zachter. Dat is niet mijn ervaring en ook niet die van mijn vriendinnen die beide geslachten hebben gebaard.
Mijn oudste is heel lief en zacht.
Heb ik weleens over gehoord: ja, maar dat is een halve meid......
O_O
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
dannas schreef:
03-04-2021 22:38
Dat zijn de moeders die denken dat meisjes liever en zachter zijn dan die drukke baldadige jongens.

Echt de vooroordelen over geslacht die mensen nog hebben is echt niet te filmen. Ik snap vooral niet waarom mensen denken dat meisjes liever zijn en zachter. Dat is niet mijn ervaring en ook niet die van mijn vriendinnen die beide geslachten hebben gebaard.
Ik heb ook beide geslachten en de omgang met onze zoon is zoveeeeel makkelijker dan met onze dochter. Die is pittig hoor phoeh. Strijd altijd strijd. Ik verheug me nu al op de puberteit :nut:

Ben nu zwanger van nr 3 en had geen voorkeur qua geslacht maar toen ze zeiden het is jongen was ik stiekem toch wel heul blij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee meisjes en als ik ooit nog een kind zou krijgen, zou ik het ook echt helemaal prima vinden als het een meisje zou zijn. Heel misschien zelfs liever 🙊 dat ken ik, dat snap ik, en ik vind mijn meiden geweldig!

Maar bij de tweede kreeg ik al opmerkingen in de richting van ‘ah had je niet liever een jongen gewild? Nou ja, dan moet er maar een derde komen’... ik snap je frustratie.

Ergste was op een geboortekaartje (baby geboren tijdens eerste lockdown): beschuit met roze muisjes komt wat later... en blauwe muisjes nog later!

Schaamteloos.. maar goed.. ik laat t maar van me af glijden, blijkbaar zijn die mensen zelf nogal bekrompen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
03-04-2021 22:42
Gewoon, de waarheid. Waarom zou je jezelf verlagen tot zogenaamde 'geweldige reacties'? Dat is niet meer dan jezelf te kijk zetten als een labiele doos. Daar heb je nu best een excuus voor omdat je zwanger bent maar waarom zou je dat doen?
Het kind heeft de eerste verjaardag al gevierd...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
03-04-2021 22:38
Ik zou het vooral heel erg jammer vinden dat er zo stereotiep vanuit wordt gegaan dat je als vrouw "per se" een meisje zou willen.

Die zullen er ongetwijfeld zijn, vrouwen die een soort droombeeld hebben van hun dochter, zoals ik jammer genoeg ook mannen ken héél uitgesproken zijn over hun voorkeur voor een zoon. Vind dat meestal nooit zulke leuke mannen.
Klopt, ik vind dat ook nooit zulke leuke mannen. Die moesten echt even slikken toen ze weer een dochter kregen. Dat je het hebt, dat geslachtsvoorkeur, is 1 ding. Maar om het dan zo uit te spreken naar iedereen toe? Ik zou niet vinden kunnen naar m’n kind toe. Of sla ik nu door.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
03-04-2021 22:41
Pff,wat een rare onaardige mensen heb je toch. Hoe komen ze erbij.
Ik zou ze denk ik hard uitlachen.
Eigenlijk blijft dát me nog het meest verbazen: dat mensen schijnbaar toch denken dat ze werkelijk alles ongegeneerd tegen je kunnen en mogen zeggen. Vragen zulke mensen zich nooit af of iets wel gepast is om te zeggen? Nee, blijkbaar niet. Maar goed, dat zou me niet meer moeten verbazen inmiddels. Hoe vaak ik zelf niet heb gehoord: je hebt er maar één? Vind je dat niet zielig? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
03-04-2021 22:39
ja want alle meisjes willen ook tutten.
Hoopte mijn vriendin wel. Dochter bleek echter al heeeeel vroeg een aversie te hebben voor meisjesdingen en een heel grote voorkeur voor jongensdingen. Incl aangesproken willen worden met een jongensnaam :biggrin:

Ik zei in het begin van mijn zwangerschap dat het me wel leuk leek een meisje te krijgen (later in de zwangerschap werd dat neutraler) en toen zei mijn schoonmoeder al snel: "ik hoop dat het een jongetje wordt want airesopure wil graag een meisje dus krijgen ze vast snel weer een tweede" :roll: De zwangerschap was nogal ongepland (inmiddels zeker wel gewenst) dus laat staan dat we er op die manier over nadachten. Echt hoor, mensen gaan alleen maar van zichzelf uit.

De opmerking "ja jij bent echt een jongensmoeder" heb ik ook al gehad. Ik héb nog niet eens een kind. Wist niet eens of ik ze uberhaupt wilde. Waar halen mensen het vandaan.

Maar goed, het wordt een meisje dus ik moet vast heeeeel erg m'n best doen om een geschikte moeder te worden :hello:
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 18-06-2021 14:10
0.00% gewijzigd
lemoos2 schreef:
03-04-2021 22:43
Het kind heeft de eerste verjaardag al gevierd...
:-[

Daar gaat de argumentatie dat ze ermee weg kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
03-04-2021 22:43
Ik heb twee meisjes en als ik ooit nog een kind zou krijgen, zou ik het ook echt helemaal prima vinden als het een meisje zou zijn. Heel misschien zelfs liever 🙊 dat ken ik, dat snap ik, en ik vind mijn meiden geweldig!

Maar bij de tweede kreeg ik al opmerkingen in de richting van ‘ah had je niet liever een jongen gewild? Nou ja, dan moet er maar een derde komen’... ik snap je frustratie.

Ergste was op een geboortekaartje (baby geboren tijdens eerste lockdown): beschuit met roze muisjes komt wat later... en blauwe muisjes nog later!

Schaamteloos.. maar goed.. ik laat t maar van me af glijden, blijkbaar zijn die mensen zelf nogal bekrompen.
Nou daar heeft iemand hoofdpijn van gekregen om zoiets ‘lolligs’ op zijn/haar kaartje van Greetz te zetten. Wat een idee. Zoiets kreeg ik bij de geboorte van zoon ook: ‘volgende keer beter, hihihi’. Echt, why? Een of andere doos van het werk van man. Enige kaart die niet is bewaard maar gelijk bij het oud papier is gekwakt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit een (groot) meisjesgezin. Mijn vader zei, als er opmerkingen over gemaakt werden dat het toch wel sneu was voor hem ": Och de jongens komen vanzelf wel"
Leuke anekdote van heel lang geleden. Als kinderen hadden we in de zomer allemaal hetzelfde model jurkje aan. Dat trok natuurlijk wel bekijks in de speeltuin waar we waren. O meneer zijn dat allemaal meisjes? Waar mijn vader het ineens vandaan haalde geen idee, maar zijn antwoord: Nee er is een jongetje bij, maar die hebben we ook maar een jurkje aangegeven, vonden het zo zielig anders. "O echt waar meneer?" en met grote ogen kijken wie van ons dan dat jongetje zou zijn. We liepen dus met 5 of 6 in hetzelfde jurkje (weet niet precies meer met hoeveel we toen waren.
Dus TO, misschien kun je ook zoiets verzinnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
03-04-2021 22:45
Maar eerlijk gezegd denk ik dus wel dat vrouwen die héél uitgesproken zijn in hun voorkeur voor een meisje - en mannen die héél uitgesproken zijn in hun voorkeur voor een jongen - over het algemeen zelf ook een stereotiep persoon zijn. Hoeft natuurlijk niet, kan mijn vooroordeel zijn en iedereen kan in principe een voorkeur hebben, maar van sommige mensen verbaast het mij dus niet.
Ik wilde heel graag een meisje en ik ben allesbehalve stereotiep.
Ik heb mezelf erom veracht, maar die voorkeur was er.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
03-04-2021 22:43
Ik heb ook beide geslachten en de omgang met onze zoon is zoveeeeel makkelijker dan met onze dochter. Die is pittig hoor phoeh. Strijd altijd strijd. Ik verheug me nu al op de puberteit :nut:

Ben nu zwanger van nr 3 en had geen voorkeur qua geslacht maar toen ze zeiden het is jongen was ik stiekem toch wel heul blij.
Sorry maar geloof ik echt niet zo in.
Ligt echt aan karakter. De oudste hier verschilt qua karakter zó van de middelste. Die is echt een doerak, pittig, vergeleken bij de oudste. Dus heeft echt niet altijd met geslacht te maken.
Ik heb twee zoons en idd heel vaak de vraag gekregen of ik ook niet nog een meisje wilde .
Uh nee ben dol op mijn zoons en blij dat ik geen dochters heb . Maar dat is kennelijk geen goed antwoord want daar werd wel eens verbolgen op gereageerd . Tja vraag het dan niet .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven