reflux? baby

31-10-2011 09:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van ruim een half jaar spuugt heel erg veel en zelfs nog uren na de voeding.

Na de zoveelste slapeloze nacht ben ik net de bij de ha geweest, volgens haar is er weinig aan toe doen en gaan de klachten vaak wel weg als ze gaan lopen of zelf kunnen zitten.

Heeft er iemand hier tips om er mee om te gaan, ik zit er een beetje doorheen na nachten van weinig tot geen slaap.
Hoe lang spuugt jouw dochter al? Is het alleen melk wat ze spuugd of ook vaste voeding? Misschien tijd om eens een verwijzing te krijgen voor de kinderarts?

Mijn dochter had ook reflux, maar al vanaf dat ze een paar weken oud was. De wijkverpleegkundige lachte alleen een beetje besmuikt als ik kwam en het ter sprake bracht en haar advies was nutriton door de fles. De hap raadde ons steeds aan om het even aan te kijken en we waren al een paar keer bij de huisarts geweest voor we eindelijk een verwijzing kregen. Die kregen we alleen maar omdat ik aangaf dat ik er niet meer tegen kon (ik kreeg 3x per dag een hele voeding over mij heen, gaf bv dus alles wat eruit ging moest er ook weer in, dus ik had veel bv nodig). De medicijnen die mijn dochter kreeg hielpen erg goed en toen dochter een maand of 8 was, zijn we ze langzaam af gaan bouwen. Nu is ze een jaar en heeft periodes dat ze erg veel zuur heeft.
Ik zou een verwijzing naar de kinderarts vragen.

Die kan je bijvoorbeeld Losec (maagzuurremmer) en/of Molitium voorschrijven. Dit laatste zorgt er voor dat de voeding sneller verwerkt wordt.

Mijn zoontje heeft tot hij een jaar was last van reflux en het zuur gehad. Nu is hij 2 en heel af en toe lijkt het of hij nog een beetje last van het zuur heeft maar het is gelukkig al veel minder.
Mijn dochter heeft verborgen reflux en reageert goed op Nutriton. Als je de reflux op deze manier met een natuurlijk middel kunt verminderen, lijkt me dat beter dan maagmedicijnen te gebruiken. Dat is namelijk best zwaar geschut voor zo'n kleintje... Succes, het is erg vervelend!
Van de Nutriton kreeg mijn zoon gigantische kramp. Pas toen hij ouder was konden zijn darmen het aan.

Maar ik zie dat de dochter van TO al ruim een half jaar is dus wie weet heeft zij dat probleem niet.
wat raar dat de ha er zo op reageert. heb je al eens johannes broodpitmeel geprobeerd toe te voegen aan de fles of geef je borstvoeding?

Idd word er vaak motilium voorgeschreven bij reflux maar de meeste kinderen bij ons op het kdv krijgen johannes broodpitmeel in de fles. Kind rechterop houden met voeden wil ook nog wel vaak helpen maar neem aan dat je dat soort dingen allemaal al geprobeerd hebt.

succes !
Mijn dochtertje heeft ook reflux ( en een hele fijne kinderarts) dus ik zou echt een verwijzing vragen want het kan zoveel schelen als er gezocht word naar een oplossing. Mijn dochtertje is vandaag begonnen met losec omdat ze schreeuwend/huilend wakker word van het maagzuur. En heeft al een tijdje nutriton door de voeding, En ook af en toe laxeermiddel omdat nutriton weer verstopt. Maar ik kom elke 4/6 weken bij de kinderarts en die is heel fijn en kijkt elke keer naar een oplossing en observeert ook zelf, tijdens een flesje en daarna, om een goed beeld te krijgen.
Dank voor jullie reacties. Ik heb gevraagd om een verwijzing naar de kinderarts, maar krijg hem niet omdat het probleem zich de laatste weken pas openbaart. We moeten eerst nog maar eens wat anders proberen. Heb net Nutriton weer gehaald en dan meteen ook maar laxeermiddel want anders hebben we dat ook nog weer. Nu ga ik ipv warm eten s'avonds maar eens tussen de middag proberen.
Wat ik raar vind is dat de huisarts wel over reflux begint, en denkt dat het over gaat als je kindje gaat lopen of zitten, maar geen verwijzing wil geven omdat het nu pas klachten geeft.

Zou er niet iets anders achter kunnen zitten, bijv een voedselallergie, omdat je klachten krijgt na introductie van andere voedingsmiddelen?

Mijn beide kinderen hadden reflux, maar dit gaf wel vanaf de geboorte al klachten. Oudste spuugde al in de kraamweek al een meter ver. Bij hem werkte overigens nutriton goed. Maar bij hem is nu (2,5 jaar later) een lactose-intolerantie vastgesteld. Zelf vermoed ik wel dat dit verband met elkaar heeft gehouden.

Mijn jongste spuugde niet, maar slikte alles weer weg. Hij heeft tot de start van medicatie (Losec) bijna non-stop gehuild. Hij is nu 13 maanden en we zijn net 2 weken gestopt met medicatie. Eerdere stop pogingen leverde weer veel klachten op.

Ik zou bij klachten toch weer naar de huisarts gaan, en misschien kijken of je verband ziet met voeding.
Ik gebruik Nutrilon A.R. en daar doen mijn zoontjes het erg goed op. Alleen de eerste dagen wat last van verstopping en harde ontlasting, maar hun darmpjes waren snel aan de nieuwe voeding gewend. Resultaat nauwelijks krampjes en nauwelijks meer spugen (spuugden ook halve flessen uit elke keer vanaf de geboorte).
@sterre Het probleem is dat onze kleine meid het niet alleen doet bij de fles maar ook bij de vaste voeding.
Ow oke, dan heb ik niks gezegd. Dat lijkt me ook nog een stuk lastiger dan alleen melk (dat is al zo'n plakkerige bende elke keer). Sterkte ermee, hoop dat je snel een oplossing vindt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven