Restant kraampakket in kledingcontainer?

27-04-2009 13:03 13 berichten
Tijdens het zolder-opruimen vond ik een doos en een zak vol kraampakket-restanten.

Zou ik dit, in dichte zakken in de kledingcontainer kunnen gooien?

Alle baby-hope-inzamelpunten zitten op 15 kilometer of meer afstand.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat er ook een mogelijkheid was om het op te laten halen?

Zelf heb ik de matjes bewaard voor als de kinderen nog niet helemaal zindelijk zijn, leek me wel handig voor in bed.
Wellicht even bellen met een bureau voor kraamhulp? Mijn kraamhulp nam de rest direct mee. En er is vast wel een keer een kraamhulp bij jou in de buurt!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik denk niet dat ze bij de kledingcontainer goed terecht komen. Die kleding gaat voor zover ik weet naar commerciële sorteerbedrijven en wordt dan gesplitst in lompen (recycling), goed genoeg voor tweedehandswinkels en verzending naar verre buitenlanden (Afrika enzo) waar het op markten wordt verkocht.

Er worden geen pakketjes van gemaakt die worden uitgedeeld aan behoeftigen. Het geld wat die kleding zo nog oplevert wordt geloof ik wel voor goede doelen gebruikt.

Maar ik denk dus niet dat ze echt iets kunnen met jouw kraampakket.
mahna mahna tuduuuudududu
.
thembo wijzigde dit bericht op 27-04-2009 13:11
Reden: openingspost niet goed gelezen
% gewijzigd
Bij de plaatselijke verloskundigenpraktijk afleveren.
Ik weet niet wat je onder kraampakketrestanten verstaat, maar bij mij zaten: matjes, navelbindertjes, watten, bedzeiltjes, kraamverband, handzeep, gaasjes etc. in. Dat valt niet onder de categorie kleding. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Heb mijn kraampakket restanten toen ingeleverd bij de verloskundigen praktijk. Hing toen een grote poster met dat ze dat inzamelden voor arme landen. Alleen de matjes heb ik toen bewaard, en zijn inderdaad goed gebruikt toen mijn zoon zindelijk werd 's nachts.
Ik kon het bij mijn babyhope inzamelpunt gewoon in het schuurtje gooien (vertelde ze me toen ik belde). Misschien is dat bij jouw inzamelpunten ook zo en kom je er een keertje langs op weg naar wat anders? Dan hoef je ook geen afspraak te maken ofzo.
Bij ons kun je het bij het consultatiebureau inleveren, wellicht bij jou ook?
Is er geen particuliere stichting in de buurt? Of iets van de kerk? Bij ons heb je dat, ze rijden regelmatig naar Polen en Tsjechie en daar zijn ze er erg blij mee.
Oke, duidelijk, maar niet in de kledingcontainer dus .

Het gaat idd om matjes, verband etc, maar ik dacht dat het misschien ook in de container kon, en zo dus terechtkomt bij mensen die het nodig hebben.

Ik ga dan toch maar even uitzoeken of ik het idd bij iemand kan slijten, weggooien vind ik zonde
Ik heb het naar het plaatselijke inzamelpunt van Stichting Babyhope gebracht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven