rietjesbeker

16-02-2011 11:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie dat nou ook:als je de rietjesbeker open flipt er een stroom aan drinken uit komt??of ligt het gewoon aan mijn rietjesbeker ( hema)
Wij hebben die van Nuby en daar gebeurt het niet bij. Wel wat spettertjes, maar dat hou je. De druppels zitten in het rietje en dat rietje was naar binnen geschoven. Als het dan omhoog komt schieten die druppels er uit.
Hm, ja die van mij (bibi) doet dat ook, maar niet altijd... Ik hou altijd mijn mond erbij, dan zit het tenminste niet op mijn kleren.
zo'n rietjes beker met zo'n openklap rietje? dan kan het zijn dat er druk op komt te staan, heb ik wel eens met shampoo flessen, als je dan in de zijkanten hebt geknepen spuit het eruit.

Ik denk dat het hetzelfde principe is..
Mijn oppaskids hadden ook die van de Hema, geen succes..Ook kon je ze makkelijk inknijpen.

Toevallig deze week oneindig zitten zoeken op o.a. forums wat nu een goede rietjesbeker is. Nu die van Bibi besteld, zowel die met bidon-achtig tuitje als met rietje. Ik ben benieuwd. Eigenlijk wilde ik die van Avent, maar in de winkels steeds uitverkocht, of alleen een rose ( niet zo'n fijn kleurtje voor een jongen, al zal het hem een zorg zijn...;-) )
Zweer bij die van Nuby.....je moet alleen wel oppassen met bijvoorbeeld thee. Door de warme thee gaat het vocht naar boven waardoor eht er makkelijker uit kan komen, maar voldoende melk erbij smoort de kans op ongelukjes. Wel regelmatig het bovenste stukje van het rietje vervangen (rietje bestaat uit 3 delen) wanneer de kinderen daar op gaan bijten, kan een stukje aan de binnenkant van het rietje kapot gaan, waarbij de kans groter is dat er drinken uit kan komen.
Ik heb die van difrax, en daar komt nooit een hele lading drinken uit...
Die van Nuby gaat in je tas snel lekken vind ik, omdat het schuifje makkelijk open gaat. En de kleine draak heeft inderdaad al een paar keer het rietje lek gebeten, en dan zuigt ie valse lucht aan...( Mama, Kannieeee zegt hij dan :-) )
Mijn kinderen hebben die van Nuby gebruikt. Ideale dingen. Maar met warme dranken wel even uitkijken en dingen als DubbelFriss hebben een soort van prik erin zitten waardoor die dan wel gaat lekken.
Vandaag de bekers van Bibi binnengekregen. Bevalt tot nu toe erg goed. De kleine moest even wennen toen er best veel limo uit de bidon kwam, en duwt met zijn tong/tanden het dopje nog dicht, even oefenen dus nog. De rietjesversie gaat erg goed!
Wij hebben ook de Nuby en bevalt me prima. Inderdaad alleen wat spetters, al moet ik zeggen dat mijn zoon dat wel zo leuk vindt dat hij steeds aan het rietje trekt om wat spetters te produceren...
Hier beker van prenatal (eigen merk) ook alleen wat spettertjes, bij openen klepje. Maar nog fijner vinden wij de rietjesbekers van de Duitse DM drogist (goedkoop en vrijwel lekvrij). Voor degenen die vlak bij de grens wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven