Rijstebloem & speen

05-07-2012 11:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is nu 4,5 maand en ik wil misschien binnenkort beginnen met rijstebloem (heb al wel het pak rijstebloem gekocht maar nog niet gebruikt, stel het nog zo lang mogelijk uit).

Als ik rijstebloem ga geven in de melk moet je dan ook een andere speen kopen? Ze drinkt nu gewoon nog steeds met de speen die standaard bij de fles zat en dat gaat helemaal prima. Maar moet je dan een speen kopen met een groter gat ofzo, of gaat melk met rijstebloem ook gewoon door de speen waar ze nu uit drinkt?
Je hebt t een papfles speen nodig anders komt er niks uit. Of een drie standen speen.
Ja dus toch wel. (Had al een vermoeden maar had nog ff bevestiging nodig, thanks voor je snelle antwoord).
Wat voor fles heb je? Ik heb een avent en de 1-2-3-speen van hen gaat op stand 1 nog veel te vlug. Ze verzuipt in haar pap zeg maar. Heb ook de difrax fles en met speen 2 gaat dat prima. Heel soms zit er een rijstvliesje vast in de speen, maar dat merk je snel genoeg en duw je er met je vinger zo uit.

Overigens ben ik er alweer mee gestopt. Hier zorgde de rijstebloem voor verstopping en verder slaapt ze zonder ook net zo goed door als met. Geef nu fruithap en dat gaat beter qua ontlasting. Dochter is nu bijna 5 maanden overigens
Hier was rijstebloem geen succes en al helemaal niet voor het doorslapen. Op een gewone fles sliep ze wel, redelijk door. Met rijstebloem was het drie avonden bal en toen we er mee stopten ging het slapen weerbeter.
Waarom wil je rijstebloem gaan geven? Je zegt zelf dat je het zo lang mogelijk uit wilt stellen. Wanneer en waarom zou je er aan willen beginnen?

Ik heb zelf bij de eerste wel eens wat rijstebloem gegeven maar achteraf weet ik eigenlijk niet waarom, haha! Hij was toen al (ruim) zes maanden en kreeg ook andere bijvoeding. Rijstebloem kan inderdaad stoppen. Ik deed ook maar een heel klein beetje in de fles, misschie 1/3e van wat er op de verpakking staat. Als ik het nu weer zou geven zou ik hoogstens doen om eens pap in een bordje te geven.

Mocht je het in een flesje willen geven dan heb je inderdaad een iets grotere speen nodig.
Wij zijn met 4 maanden begonnen met rijstebloem door halve fles (90 cc) en direct van een lepeltje...nu eet hij een hele voeding uit een bodje...even oefenen maar ging al snel goed!

Het maakte hier met doorslapen niets uit...maar hij leerde wel goed happen alvast..
Ik heb een Dr Brown fles. Ow dus eigenlijk heeft rijstebloem dus niet zoveel nut?

Ik dacht dat dat er een beetje bijhoorde (rijstebloem, fruithapje etc.). Maar het hoeft dus helemaal niet??

Voor het doorslapen hoef ik het niet te doen want ze slaapt sinds week 6 de hele nacht door.

Dus dan maar niet mee beginnen en gewoon wachten tot ze 6 maanden is en dan gewoon beginnen met fruit en groente??

Heeft het dan wel zin om bv een pyamapapje of die andere papjes te geven als ze 6 maanden is? Of is dat net als rijstebloem niet echt nodig of zijn dit weer hele andere papjes?
Je hoeft natuurlijk helemaal niks. Het is een advies van het cb om met rijstebloem te beginnen (hier iig). Ik geef hier nu dus met bijna 5 maanden gewoon fruithap ipv rijstebloem. Die vind ze heerlijk en geven geen problemen met de ontlasting. Met 6 maanden wil ik wel ook pyjamapapje proberen, omdat daar tarwe inzit ipv dus rijstebloem. Wil wel kijken of dat beter gaat met de ontlasting. Ook geef ik soms al groentehap. Het is een beetje proberen, zo doe ik het. Ik kijk naar wat ze lekker vind en wat het met de ontlasting doet. Bij verstopping stop ik ermee, want dat is gewoon zielig om te zien zoveel last dat ze daarvan had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven