S.M. als initialen: kan dat?

12-07-2009 19:57 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben zwanger van ons eerste kindje en we zijn hard aan het nadenken over de namen. Nu dachten we eruit te zijn, maar kwam ik erachter dat de initialen van een eventuele jongen S.M. zouden worden (met achternaam erbij S.M.V.). Wat vinden jullie, kan dit of zal dit nare reacties oproepen?

Lispeltuutje
Ooooh ik heb de initialen S.M. en het stoort me niet echt hoor. Meestal gebruik ik SMA of MRS als k mag kiezen maar ik denk niet dat je daar naar moet kijken, als je de naam echt graag hoort, waarom niet :-)
Ik ken iemand die BH als initialen heeft (1e letter voornaam, 1e letter achternaam) en iemand met RIP (allemaal voornamen).

Vooral eerste is met de initialen wel gepest op school.

Ik denk dat ik zelf niet zal kiezen voor de initialen SM, omdat ik er dan al bij voorbaat over getwijfeld heb en dan bang ben dat ik me erger aan alle keren dat ik het zie staan.

Nog wel een leuke in het kader van CS en NS, ik heb gehoord van 2 zusjes en die heten Erna en Nadien.
zo ken ik een meisje die Bente Koopman heet. als je dat even anders leest Ben te koop man!

Zo zie je met elke naam is wel wat hihi
RIP zou ik dan weer niet doen.
RIP vind ik net zoiets als je kind Hanna Iva Vera noemen. Maar das gevoelsmatig.
Ik ben ook een SM, nooit last van gehad. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat daar ooit opmerkingen over gemaakt zijn. Op school ook niet.
als je zelf twijfelt .. niet doen.

ik kan me voorstellen dat het wel een makkelijk mikpunt van plagerij kan worden. maar t hoeft niet.
Hoi,

Ook ik ben een S.M. als initialen en dan volgt de achternaam nog.

Heb er nooit geen problemen mee gehad, nooit gepest o.i.d.

De meeste mensen reageren er niet eens op en een enkeling waarbij je ziet dat ie toch moet gniffelen, ach, dan maak ik zelf ook altijd maar een geintje ervan.

Mijn moeder vond destijds 2 namen mooi, 1 met een S en 1 met een M. De combinatie is uiteindelijk dus S.M. geworden, haar redenatie; M.S. is een ziekte (dus deze combinatie niet) en S.M. vinden sommige mensen nog wel lekker...

Vind zelf dat ik mooie namen heb, dus zou me er niet zo druk om maken, zoals de meeste zeggen.
Het roept meer reacties op dan ik dacht, leuk om te lezen allemaal! Ik heb het er gisteravond nog eens over gehad met mijn man. Zelf zetten we er liever geen naam tussen, puur omdat we drie voornamen 'te veel van het goede' vinden. De namen die we hebben gekozen zijn Sjoerd Matthijs. Matthijs willen we graag omdat het een vernoeming is die we er graag in willen houden. We zouden er ook Thijs van kunnen maken, dan krijg je dus Sjoerd Thijs. Maar als je dat uitspreekt vallen de t's een beetje tegen elkaar weg en lijkt het op Sjoerd IJs Wat een problemen, hè Dus ja, nu twijfelen we over welke van beide 'kwaden' we zullen doen. Andere opties hebben we op dit moment niet (m.a.w.: vinden we niet leuk).

Het lijkt natuurlijk een futiel probleem, dat snap ik. Maar zo'n kind moet toch een heel leven met de namen/initialen doen...
Instellingen c.q scholen draaien ook vaak de namen om:

eerst de achternaam dan de voornaam.

Ken een meisje waarvan de ouders daar noooooit aan gedacht hebben:

Sterre de Jode

Jammer genoeg hadden de kinderen uit haar klas het vrij snel door....
Jeetje, die laatste is wel vrij erg. Daar is écht niet over nagedacht...
quote:Lispeltuutje schreef op 13 juli 2009 @ 09:15:

Dus ja, nu twijfelen we over welke van beide 'kwaden' we zullen doen. ??????? Andere opties hebben we op dit moment niet (m.a.w.: vinden we niet leuk).

Het lijkt natuurlijk een futiel probleem, dat snap ik. Maar zo'n kind moet toch een heel leven met de namen/initialen doen...

Dan herhaal ik mezelf nog maar een keer:

Meid, je zou wel gek zijn om zulke mooie namen niet te kiezen omdat mensen 'wel eens grapjes zouden kunnen maken van zijn initialen'!

Zolang het niet over WC of SS oid gaat zou ik zeggen: laat je niet gek maken.
@TO: als dat jullie favoriete namen zijn, zou ik het zo laten. Het gaat om een tweede naam, op school zullen de meeste kinderen toch niet eens weten wat die is? En dat er af en toe een ambtenaar over grinnikt, so be it.

Mag ik dan misschien even inbreken op dit topic?

Ik sta op het punt 'mijn ei te leggen' (quote van floor), en als het een meid is gaat ze M.M. van M. heten (dus voornaam, tweede naam en achternaam). (Voor de duidelijkheid: het is niet zo dat wij zo dol zijn op M'en of alliteraties, het kwam gewoon zo uit ivm vernoeming ed).

Ik heb al gegoogeld en kon niets vinden, maar MMM betekent toch niets naars of zo?? (Niet zoals 666 of SS of zo, bedoel ik?)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
@ Broedkip: MMM doet mij alleen maar denken aan :

Mmmmmm..wat lekker!
Volgens mij niet Broedkippetje... Spannend dat je bijna gaat bevallen!

Goldielocks: eigenlijk heb je ook gelijk... Waar je je druk om kunt maken, hè. En die 'kwaden' bedoelde ik wat ironisch, vandaar tussen aanhalingstekens. Echt 'kwaad' is het natuurlijk niet;-).
anoniem_82483 wijzigde dit bericht op 13-07-2009 09:59
Reden: Het waren geen haakjes maar aanhalingstekens;)
% gewijzigd
Lispeltuutje, ik heb niet alles gelezen, sorry, maar ik neem aan dat jullie achternaam niet "M" is, dus dat de initialen puur de voornamen zijn?

In dat geval zou ik gewoon voor de door jullie gekozen namen gaan, zo vaak gebruik je beide initialen toch niet?

Edit: lezen is ook een vak he? S.V. dus!!

Broekkip, ik geloof niet dat drie M'en iets bijzonders betekent - niet dat ik weet in ieder geval. Succes met je aanstaande kuiken!!
@TO: ik snap wel dat je ermee bezig bent, heb ik ook gedaan bij de naamkeuze van mijn zoon. Maar goed ik ben ook zo iemand die zich afvraagt of je raar kunt rijmen op de voornaam, hoe het eventueel afgekort gaat worden en of de voornaam goed bij de achternaam past. Dus ja, hoe moeilijk kun je het zelf maken....

Maar: als dit de namen zijn die jullie het allermooist vinden zou ik het echt gewoon doen. SM is niet heel raar of vreselijk hoor!

@AAAAAAA: wat erg dat die ouders daar niet aan hebben gedacht, onvoorstelbaar eigenlijk.

@Broedkippetje: spannend, succes met je bevalling, en bij MMM heb ik geen rare gedachten!
quote:Goldielocks schreef op 13 juli 2009 @ 09:57:

@ Broedkip: MMM doet mij alleen maar denken aan :

Mmmmmm..wat lekker!

Dank jullie wel;

ik zou mijn dochter namelijk niet meteen het etiket duivelsvereerder op willen plakken of zo (dat mag ze later lekker zelf uitzoeken).

Ik vind het zelf wel een overdaad aan M'en, maar door vernoeming en achternaam lagen de twee laatste M'en al vast, en die voornaam, dat is gewoon dé voornaam. Dus tja.
Allitereren kan ook leuk zijn, zeker als je dochter poëzieliefhebber wordt;). En, voorbeeldje, Mara Marlies van Meer klinkt toch leuk? Die tweede voornaam spreek je toch haast nooit uit, dus dan krijg je Mara van Meer. Ik vind dat wel kunnen hoor! Ik las op een ander topic dat je hoopt dat de bevalling snel zal beginnen, dus ik hoop vanaf hier met je mee! Succes!
ff nieuwsgierig...Broedkippetje, heb je de naam zelf verzonnen, of ben je geinspireerd door wat er op het CB voorbij kwam?
Lispeltuutje: ja, de naam roept wel op tot een carrière als schrijfster, schilder of dichter!

Misschicken: nee.

Ik werk in twee totaal verschillende wijken; in de ene wijk heb ik voornamelijk Mohammeds en Destiny's, en in de andere wijk meer Anne-Fleur's, Isabeau's en Valentijnen.

Allemaal prima namen, maar niet mijn smaak!

Wij houden van korte, stoere, beetje ouderwetse namen.

Maar werken op een CB is wel handig om te checken of je naam een beetje origineel is tegenwoordig! Ik heb onze namen niet voorbij zien komen de laatste tijd.
Mijn jongste zou de initialen B.J. hebben. Nu op zich niet eens zon probleem ware het niet dat man engels is. Dus afkorting voor Blow Job, en dat kan echt niet! Dus maar een naam ertussen geplakt.

Dus voor ons waren initialen met een lading wel een probleem. Gelukkig een die wel heel snel verholpen was!
MMM staat op de babybrabbelsite voor medische malle molen.
Ik ben zelf ook een SM-er. En achternaam ook met een V.

Ik heb er nog nooit reacties op gehad. De enige die er grapjes over maakt ben ik zelf.

Ik gebruik heel vaak ook alleen de S.
Ik zou het niet doen. Het gaat toch niet om de grapjes (alhoewel dat ook vervelend kan zijn), maar dat hij dan zelf zijn hele leven initialen heeft die een betekenis hebben waar hij misschien niet zo blij mee is. Als je dat kunt voorkomen, waarom dan niet? Je kunt hem ook vrij eenvoudig Matthijs Sjoerd noemen, roepnaam Sjoerd. Opgelost, toch? Erg leuke namen trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven