Schoolreis, hitte
donderdag 20 juni 2019 om 21:04
Zoon (5) heeft op dinsdag zijn schoolreisje. De verwachting is dat het 34 tot 36 graden wordt. School doet er een beetje laconiek over: wat extra drinken en het komt wel goed. Maar met lagere temperaturen, rond de 25 graden, raakt mijn zoon al makkelijk oververhit, dan loopt ie met een rood hoofd rond en moet ik hem echt even rust laten nemen om weer wat af te koelen.
Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.
Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.
Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
maandag 24 juni 2019 om 13:54
maandag 24 juni 2019 om 13:54
Pff hadden wij ook maar toetsweek. Ik mag nog gewoon volle bak lesgeven aan 30+ pubers in een monumentaal gebouw zonder airco of fatsoenlijke zonnewering. En helaas doet onze school ook niet aan een tropenrooster.
Succes met de toetsen voor je kinderen!
maandag 24 juni 2019 om 13:55
Ach, die paar forummers hier. Zo verloopt elk topic over elk onderwerp toch?Pindakaasjes schreef: ↑24-06-2019 13:37Kramp is wellicht overdreven.. er is ook niks mis met een protocol of weeralarm.. maar tillen wij daar niet te heftig aan?? alleen al op dit topic heb ik allerlei rampscenario's voorbij zien komen.. van oververhitting tot uitdroging en huidkanker.. Is dat niet wat te heftig allemaal??
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 13:55
5.63% gewijzigd
maandag 24 juni 2019 om 13:55
maandag 24 juni 2019 om 13:56
Lucifer2018 schreef: ↑24-06-2019 13:54Hopelijk in de ochtend!
Het is bij ons alleen morgen, het lijkt woensdag onder de 30 te blijven en is maar een halve dag.
Het is volgens mijn weerapp ook nog onder de 30 bij ons, vind het goed te doen. Ook nog geen mail oid van de basisschool gezien.
maandag 24 juni 2019 om 14:10
Lucifer2018 schreef: ↑24-06-2019 13:55Ach, die paar forummers hier. Zo verloopt elk topic over elk onderwerp toch?
Nou hier, social media, gewoon media, op straat, ik vind het ook behoorlijk paniekerig allemaal.
maandag 24 juni 2019 om 16:30
En in Australië, het land dat voorop loopt in zonbescherming, blijkbaar ook. Daar moeten kinderen verplicht een petje op.Betty_Slocombe schreef: ↑20-06-2019 21:27Nee, ik lees hier dat een pet dan weer niet mag. Hebben we dus al die tijd fout gedaan. Ga ik deze zomer weer fout doen, denk ik.
maandag 24 juni 2019 om 16:34
maandag 24 juni 2019 om 16:35
TO is volgens mij over het algemeen gewoon geen zorgeloos type, afgaand op wat ik lees in andere topics of haar eigen topics.Valdemar_II schreef: ↑24-06-2019 11:13Wonderlijk om te merken hoever het angstklimaat grijpt.
Voorzie hem van drinken en eten en vertrouw op de juffrouwen.
Laat je niet dol maken door wat je leest.
maandag 24 juni 2019 om 16:38
nee klopt, ik ben wel iemand die snel piekert en me zorgen maakt. Maar tegelijk: ik laat me er praktisch nooit door tegenhouden om uiteindelijk de dingen waar ik zo angstig voor ben / over pieker tóch te doen.
maandag 24 juni 2019 om 16:42
Gelukkig niet, maar als je die jongen nu thuis houdt breng je echt je angsten over op je kind. Probeert je eigen zorgen iets meer met een korrel zout te nemen, het loopt wel los.snorriemorrie schreef: ↑24-06-2019 16:38nee klopt, ik ben wel iemand die snel piekert en me zorgen maakt. Maar tegelijk: ik laat me er praktisch nooit door tegenhouden om uiteindelijk de dingen waar ik zo angstig voor ben / over pieker tóch te doen.
maandag 24 juni 2019 om 16:46
Ja, vast wel, dat doet het meestal ook.
En ik ben me er heel erg bewust van dat ik dit soort dingen niet op mijn zoon over wil brengen, dus maken jullie je daar maar geen zorgen over. Ik zal morgen ook niet bibberend naast de bus staan zoals iemand dat schreef.
maandag 24 juni 2019 om 16:47
Bibberen in deze hitte is dan ook weer heel onlogischsnorriemorrie schreef: ↑24-06-2019 16:46Ja, vast wel, dat doet het meestal ook.![]()
En ik ben me er heel erg bewust van dat ik dit soort dingen niet op mijn zoon over wil brengen, dus maken jullie je daar maar geen zorgen over. Ik zal morgen ook niet bibberend naast de bus staan zoals iemand dat schreef.
maandag 24 juni 2019 om 16:51
Nee, maar omdat je overwoog hem thuis te houden. Dat zou echt jammer zijn.snorriemorrie schreef: ↑24-06-2019 16:46Ja, vast wel, dat doet het meestal ook.![]()
Kijk anders even op de website van het pretpark. Misschien treffen ze daar ook extra maatregelen. Vernevelaars ofzo.
maandag 24 juni 2019 om 16:52
Haha! Dan hebben ze die bezorgdheid dus inderdaad toch onbewust op jou overgebracht.snorriemorrie schreef: ↑23-06-2019 08:31Ja, dat snap ik ook. Van mijn eigen ouders weet ik dat ze soms nog (over)bezorgder zijn dan ik, maar mijn schoonouders zijn wat dat betreft ook een beetje laconiek, althans, zo doen ze zich voor. Uiteindelijk blijkt dan altijd weer dat ze het prima onder controle hadden,maar het is toch altijd spannend om hem daar te laten
maandag 24 juni 2019 om 16:54
Ja, klopt, maar tegelijk vond ik dat zelf ook al een heel sneu idee hoor. Dus dan toets ik het even op het Viva forum om voor mezelf te bepalen of ik nou te ver doordenk, of dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.
maandag 24 juni 2019 om 16:57
Misschien wel onbewust van hun kant, maar ik doe het wel bewust anders.
Ik mocht bijvoorbeeld niet zelf ergens op klimmen, niet zelf dingen doen die wel al bij mijn leeftijd pasten etc. Heb niet echt geleerd om bepaalde dingen zelf op te lossen als kind. Dat doe ik echt heel anders bij mijn zoon, ik heb veel meer een "hands off mentaliteit", dus wel bijsturen of helpen als hij dat vraagt, maar zeker niet als hij zelf nog aan het ontdekken of proberen is.
Natuurlijk heb ik dan momenten dat ik denk o god straks valt ie van dat klimrek... Maar dan ga ik het niet uit de weg of hem overbeschermen. Ik zou het wel willen, maar ik weet zelf heel goed wat de gevolgen kunnen zijn.
dinsdag 25 juni 2019 om 11:27
hoe laat kun je hem weer ophalen??
(en, als de bus leeg is....