Schoolreis, hitte
donderdag 20 juni 2019 om 21:04
Zoon (5) heeft op dinsdag zijn schoolreisje. De verwachting is dat het 34 tot 36 graden wordt. School doet er een beetje laconiek over: wat extra drinken en het komt wel goed. Maar met lagere temperaturen, rond de 25 graden, raakt mijn zoon al makkelijk oververhit, dan loopt ie met een rood hoofd rond en moet ik hem echt even rust laten nemen om weer wat af te koelen.
Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.
Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.
Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
zondag 23 juni 2019 om 19:46
Ik denk trouwens ook dat ze het niet willen verplaatsen of afzeggen omdat er dan weer gemopper komt van ouders die het schoolgeld terug willen... maar misschien is dat meer mijn eigen idee... Het schoolreisje is al naar achteren verplaatst omdat het eerst in de week van suikerfeest was, nog een keer verplaatsen zal vast heel lastig gaan worden ook ivm beperkte tijd. Maar ik wacht het maar gewoon af.... Zoonlief krijgt momenteel "insmeerles" van mij, gaat best goed
zondag 23 juni 2019 om 20:49
Je hebt ook van die rollers en sprays. Is misschien wel handiger en minder geknoei.snorriemorrie schreef: ↑23-06-2019 19:46Ik denk trouwens ook dat ze het niet willen verplaatsen of afzeggen omdat er dan weer gemopper komt van ouders die het schoolgeld terug willen... maar misschien is dat meer mijn eigen idee... Het schoolreisje is al naar achteren verplaatst omdat het eerst in de week van suikerfeest was, nog een keer verplaatsen zal vast heel lastig gaan worden ook ivm beperkte tijd. Maar ik wacht het maar gewoon af.... Zoonlief krijgt momenteel "insmeerles" van mij, gaat best goed![]()
zondag 23 juni 2019 om 21:16
Die van mij ook. Half 2 vrij ipv half 4. Komt goed uit zo voor de proefwerkweekLady*Voldemort schreef: ↑23-06-2019 19:48Mijn zoon is helemaal blij: zijn school heeft ook een tropenrooster ingesteld. Is ie mooi om half één vrij in plaats van om drie uur![]()
zondag 23 juni 2019 om 21:24
Mijn net kleuter is idd geen baby meer maar heeft nog niet zoveel zelfinzicht dat hij het wel rustiger aan gaat doen.permis schreef: ↑23-06-2019 18:29Haha, grapjas.
Die domme andere ouders toch. Hoe worden hún kinderen ooit groot?!
Anyway, als je kind niet zelf wil drinken of in de schaduw wil zitten, en wel bedenkt om te gaan rennen in de hitte, dan zal ie dat wel aankunnen hè.
Anders neemnt ie wel een slokje of zoekt ie wel wat koelte op. Of hij vraagt om drinken als ie het heeft verspild.
En ook als ie dat niet doet; denk er nou echt dat er dan iets ergs gebeurt?! Hij is buiten. Met andere mensen. Niet alleen in een afgesloten auto ofzo.
Of is ie niet helemaal 'goed' dat je denkt dat ie voor basale zaken als "het warm hebben" iemand nodig heeft die m daar op wijst of mee helpt?
Of is het nog een baby en begrijp ik het verkeerd?
En "al die domme andere ouders"... nee gelukkig niet allemaal. De meeste niet. Maar vorig jaar is er op de school waar ik werk nog een kleuter in het water gemieterd. Omdat de ouder waar je dan je kind aan toevertrouwd alleen bezig was met eigen kind. Als school zou je blind moeten kunnen vertrouwen op alle ouders, maar dat kan je dus niet. Ik lees hier ook ideeën als "vroeger ben ik ook verbrand, en ik heb er ook niks van gekregen". Dat vind ik dom. En je zal er maar zo een als begeleider van je kind hebben.
zondag 23 juni 2019 om 21:32
NoPepsiPlease schreef: ↑23-06-2019 21:24Mijn net kleuter is idd geen baby meer maar heeft nog niet zoveel zelfinzicht dat hij het wel rustiger aan gaat doen.
En "al die domme andere ouders"... nee gelukkig niet allemaal. De meeste niet. Maar vorig jaar is er op de school waar ik werk nog een kleuter in het water gemieterd. Omdat de ouder waar je dan je kind aan toevertrouwd alleen bezig was met eigen kind. Als school zou je blind moeten kunnen vertrouwen op alle ouders, maar dat kan je dus niet. Ik lees hier ook ideeën als "vroeger ben ik ook verbrand, en ik heb er ook niks van gekregen". Dat vind ik dom. En je zal er maar zo een als begeleider van je kind hebben.
Maar ook als je wel goed oplet kan zoiets gebeuren natuurrijk. Wij hadden vorige week zeven kinderen op twee juffen/ouders. Terwijl ik één tel links kijk naar de pauw die een van de kinderen aanwijst, zie ik niet dat er rechts één het toilet in glipt. Was ik er toch ineens één kwijt.
zondag 23 juni 2019 om 22:06
Spray zou ik dan weer niet doen. Heb zo vaak gehoord dat kinderen elkaar daarmee in de ogen sprayen.SallySpectra* schreef: ↑23-06-2019 20:49Je hebt ook van die rollers en sprays. Is misschien wel handiger en minder geknoei.
maandag 24 juni 2019 om 08:35
Weet je waar TO woont dan? Hier is de voorspelling op dinsdag nog steeds 36 graden en de rest van de week wisselend tussen 28 en 33. Lijkt me dus compleet afhankelijk van waar je woont (en of de voorspelling uitkomt natuurlijk).Gatinmijnsok schreef: ↑24-06-2019 07:54De voorspelling is hier op dinsdag van 34 graden naar 31 graden en de rest van de week onder de 30. Het valt dus allemaal wel mee.
maandag 24 juni 2019 om 08:41
maandag 24 juni 2019 om 09:10
Ah maar uit je zin “het valt dus allemaal wel mee” maakte ik op dat het voor TO wel mee zou vallen... bij jullie valt het wel mee dus, excuus.
maandag 24 juni 2019 om 09:22
maandag 24 juni 2019 om 09:32
Andersom schreef: ↑23-06-2019 21:32Maar ook als je wel goed oplet kan zoiets gebeuren natuurrijk. Wij hadden vorige week zeven kinderen op twee juffen/ouders. Terwijl ik één tel links kijk naar de pauw die een van de kinderen aanwijst, zie ik niet dat er rechts één het toilet in glipt. Was ik er toch ineens één kwijt.
Dan heb je te weinig begeleiding voor het type activiteit of type kinderen. Nu glipte een kind het toilet in maar voor hetzelfde geldt glipt er een het park uit of het water in.
Met twee juffen op 7 ouders heb je dus ieder 3 of 4 kinderen onder je hoede. Als je dat een beetje strategisch aanpakt moet dat genoeg zijn, als je dat niet strategisch aanpakt dan moet je meer handjes regelen. Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen dan hè, ik ga er gezien de OP vanuit dat we het hier over jonge kleuters hebben.
maandag 24 juni 2019 om 09:44
Ik heb net toch even naar school gebeld en de juf gesproken en ze snapte nu mijn zorgen wel. Hij gaat nu bij haar in het groepje, zij is nu tenslotte op de hoogte van waar ik me zorgegn over maak. Ben toch wel een beetje opgeluht dat ik het ter sprake heb gebracht...
Nu moet ik voor mezelf nog maar even iets verzinnen om te gaan doen morgen zodat ik me dan niet teveel zorgen ga maken
Nu moet ik voor mezelf nog maar even iets verzinnen om te gaan doen morgen zodat ik me dan niet teveel zorgen ga maken
maandag 24 juni 2019 om 09:46
Dat word vies warm en zompig in zo'n rugzakje met 30 graden. Ze krijgen heus wel genoeg drinken en ijs enz van de school hoor.
maandag 24 juni 2019 om 09:48
Hier moet je zelf zorgen voor drinken hoor.Lucifer2018 schreef: ↑24-06-2019 09:46Dat word vies warm en zompig in zo'n rugzakje met 30 graden. Ze krijgen heus wel genoeg drinken en ijs enz van de school hoor.
maandag 24 juni 2019 om 09:57
Lucifer2018 schreef: ↑24-06-2019 09:46Dat word vies warm en zompig in zo'n rugzakje met 30 graden. Ze krijgen heus wel genoeg drinken en ijs enz van de school hoor.
Koeltasje met ice pack / koelelement mee misschien een optie anders als school in niks voorziet.
maandag 24 juni 2019 om 10:20
Ah toe... je draaft echt doorsnorriemorrie schreef: ↑24-06-2019 09:44Ik heb net toch even naar school gebeld en de juf gesproken en ze snapte nu mijn zorgen wel. Hij gaat nu bij haar in het groepje, zij is nu tenslotte op de hoogte van waar ik me zorgegn over maak. Ben toch wel een beetje opgeluht dat ik het ter sprake heb gebracht...
wat is het allerergste dat er kan gebeuren? dat hij het warm heeft, TE warm. En dan? Kotsen? Draaiierig?
echt, het loopt wel los. Het leven wordt nog veel spannender!