Schoolreis, hitte

20-06-2019 21:04 402 berichten
Zoon (5) heeft op dinsdag zijn schoolreisje. De verwachting is dat het 34 tot 36 graden wordt. School doet er een beetje laconiek over: wat extra drinken en het komt wel goed. Maar met lagere temperaturen, rond de 25 graden, raakt mijn zoon al makkelijk oververhit, dan loopt ie met een rood hoofd rond en moet ik hem echt even rust laten nemen om weer wat af te koelen.

Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.

Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
lilalinda schreef:
24-06-2019 10:20
Ah toe... je draaft echt door

wat is het allerergste dat er kan gebeuren? dat hij het warm heeft, TE warm. En dan? Kotsen? Draaiierig?
echt, het loopt wel los. Het leven wordt nog veel spannender!

Blijkbaar heb ik iets meer fantasie dan jij, want ik kan nog wel een hoop andere dingen verzinnen die kunnen gebeuren.

Afbeelding
Gatinmijnsok schreef:
24-06-2019 09:48
Hier moet je zelf zorgen voor drinken hoor.
Geef je een extra flesje water mee. Maar lauwe watermeloen die al uren in een rugzakje zit. Yakkie. ;-)
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
24-06-2019 10:22
Blijkbaar heb ik iets meer fantasie dan jij, want ik kan nog wel een hoop andere dingen verzinnen die kunnen gebeuren.

Afbeelding
en als je een beetje leuke moeder wil blijven, ga je nu denken over alle leuke dingen die je kind meemaakt op schoolreis
echt hoor, je verkloot een leuke dag voor jezelf en voor hem
Star² schreef:
24-06-2019 09:57
Koeltasje met ice pack / koelelement mee misschien een optie anders als school in niks voorziet.
O, ja hebben de mijne nu ook mee. Naar school.

Ik zou het een beetje zielig vinden voor zo'n kleuter omdat mee te moeten zeulen naast drinken de hele dag op schoolreis.

Dan geef ik liever geen watermeloen mee. ;-)
lilalinda schreef:
24-06-2019 10:24
en als je een beetje leuke moeder wil blijven, ga je nu denken over alle leuke dingen die je kind meemaakt op schoolreis
echt hoor, je verkloot een leuke dag voor jezelf en voor hem
Ze laat hem toch gewoon gaan.

Ze heeft hooguit zichzelf ermee.
Lucifer2018 schreef:
24-06-2019 10:25
Ze laat hem toch gewoon gaan.

Ze heeft hooguit zichzelf ermee.
Kind heeft echt wel door, als mama trillend naast de schoolbus staat
Mijn kinderen zijn nu 20 en ouder, maar soms als ik lees waar ouders van nu allemaal over nadenken voel ik mij zo naïef.
Ik dacht over al deze dingen veel minder na en zag ook niet zoveel gevaar.
Niet mee op schoolreis omdat het heet is, druiven in de lengte doorsnijden....
Het zou nog niet in mij opgekomen zijn.
Mijn oudste grapt weleens dat het kindermishandeling was om hem 15 km. heen en 15 km. terug te laten fietsen toen hij op de middelbare zat.
Ik vond dat toen volkomen normaal, nu vinden de ouders dat kinderen een elektrische fiets nodig hebben.
Door al deze verhalen te lezen krijg ik het gevoel dat ik toch wel een hele naïeve moeder ben geweest. En geluk gehad dat ze probleemloos door de kinderjaren zijn gerold.
Er fietsen hier ook genoeg kinderen 15 km enkele reis op een gewone fiets.
En er zijn gelukkig ook genoeg ouders die niet om elke druif in de stress schieten.

Dat oeverloze getrut dat je hier leest van sommigen kan nooit gezond zijn voor een kind. Overal problemen en gevaren zien.
Op de basisschool van dochter noemden wij dat de ‘pas op, kijk uit - moeders’.
En daar waren ze zo verstandig om bij het begeleiden van uitstapjes een kind nooit bij de eigen ouder in een groep te zetten. En dan waren er nog sneuneuzen die stiekem probeerden te ruilen.
Bedjeindezon schreef:
24-06-2019 09:32
Dan heb je te weinig begeleiding voor het type activiteit of type kinderen. Nu glipte een kind het toilet in maar voor hetzelfde geldt glipt er een het park uit of het water in.

Met twee juffen op 7 ouders heb je dus ieder 3 of 4 kinderen onder je hoede. Als je dat een beetje strategisch aanpakt moet dat genoeg zijn, als je dat niet strategisch aanpakt dan moet je meer handjes regelen. Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen dan hè, ik ga er gezien de OP vanuit dat we het hier over jonge kleuters hebben.

Was toch ook genoeg, kind was zo weer terecht. Echt, je knippert met je ogen en een kind doet iets dat je niet verwacht. Dan zijn ze niet meteen echt kwijt of verongelukt of zo, maar wel even uit het zicht.

Sommige kinderen letten zelf heel goed op dat ze bij de groep blijven. Dat zit in hun natuur of hebben ze al geleerd. Andere kinderen doen juist het tegenovergestelde dat zit ook in hun natuur en zij hebben nog niet geleerd dat ze daar zelf ook een verantwoordelijkheid in hebben. Door je niks aan, behalve dan de hele dag koppies tellen.

Ik vind het altijd zeer vermoeiend. Mijn eigen kinderen kende ik beter en zij bleven van jongs af aan ook uit zichzelf beter bij ons dan de kinderen die ik vorige week mee op schoolreis had.
Mijn middelste is net op kamp vertrokken met de fiets. ik heb 1 flesje water helemaal laten bevriezen en in een klein koeltasje gedaan. Verder heb ik zo'n plastic mepal fles (maar kan ook met bidon) met een klein laagje water horizontaal laten bevriezen en daar vanmorgen water bij gedaan. Dus die fles kan hij meteen drinken en blijft het toch koel. De bevroren fles houdt de broodjes voor onderweg koel en kan erna gedronken worden.
Bollie08 schreef:
24-06-2019 09:39
Kan je geen UV shirtje kopen? Scheelt gesmeer.
Luchtig broekje aan ( zoiets als een zwembroek )
Nog even same een leuke bidon halen, waaruit hij goed wil drinken
Fruit mee geven.. stukjes watermeloen
Heb ik ook al 2 keer geschreven, wordt genegeerd.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wonderlijk om te merken hoever het angstklimaat grijpt.

Voorzie hem van drinken en eten en vertrouw op de juffrouwen.
Laat je niet dol maken door wat je leest.
Tickel schreef:
24-06-2019 11:06
Heb ik ook al 2 keer geschreven, wordt genegeerd.
neu,

maar het is al zo vaak geopperd, dat de zoveelste 'oppering' niet dezelfde aandacht krijgt als de eerste
Hier in Limburg doen morgen diverse basisscholen (groep 7) mee aan het Kinder Oud Limburgs Schuttersfeest.

Het begint met een optocht (in pakken, met trommels, geweren e.d), dan openingswoord en toespraken en dan in de wei in de brandende zon de schietwedstrijden.

Ze hebben wel waterspelen, maar of dat nu zo verstandig is zonder schaduw?

Mijn kind zit op speciaal onderwijs (die doen niet mee gelukkig), en we mogen deze week zelf bepalen of ze naar school gaat. Dus dinsdag blijft ze lekker thuis.

Wij zitten morgenavond bij Rammstein in de Kuip, zal ook wel afzien worden :@@:
sjansje schreef:
24-06-2019 11:28
...

Compleet logische redenering.
Kind mag bij deze temperatuur niet op schoolreis waarbij ze buiten zullen spelen.
Wij gaan bij deze temperatuur in een bomvolle zaal zitten waar vuurwerk wordt afgestoken.
sjansje schreef:

Met die hitte naar een vuurshow, je kon wel gek wezen. :proud:

*jaloers, geniet er maar van*

Deutschland, mein Herz in Flammen
Will dich lieben und verdammen
Deutschland, dein Atem kalt
So jung, und doch so alt
Deutschland, deine Liebe
Ist Fluch und Segen
Deutschland, meine Liebe
Kann ich dir nicht geben
Deutschland!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
sjansje schreef:
Hier in Limburg doen morgen diverse basisscholen (groep 7) mee aan het Kinder Oud Limburgs Schuttersfeest.

Het begint met een optocht (in pakken, met trommels, geweren e.d), dan openingswoord en toespraken en dan in de wei in de brandende zon de schietwedstrijden.

Ze hebben wel waterspelen, maar of dat nu zo verstandig is zonder schaduw?

Mijn kind zit op speciaal onderwijs (die doen niet mee gelukkig), en we mogen deze week zelf bepalen of ze naar school gaat. Dus dinsdag blijft ze lekker thuis.

Yep, maar er komt een waterpretpark voor de kinderen. Paar jaar geleden deed een van mijn kinderen ook mee toen het zo warm was. Vooral de ouders klaagden, de kinderen vonden het super om te kunnen laten zien wat ze al die tijd geoefend hadden.
Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking. Ze hebben allemaal dagbesteding of werk (ook buiten). Niks geen tropenroosters of annuleringen.
Ze zijn goed gekleed, gevoed en ingesmeerd de deur uit gegaan (inclussief petjes en hoedjes). Extra drinken mee en gaan met de banaan!, de leiding aldaar past ook heus wel op.
Mijn kinderen hebben ook geen aangepaste schoolroosters voor deze week gekregen en mijn man moet alle dagen full time buiten werken.
Bij weersomstandigheden die net wat heftiger zijn dan we gewend zijn: kou, hitte, regen etc, kan een heel land toch niet meteen op de rem gaan staan, binnen blijven en zo min mogelijk uitvoeren..??
Lijkt me niet reeel en ook niet nodig.
Snoesje666 schreef:
24-06-2019 11:41
Met die hitte naar een vuurshow, je kon wel gek wezen. :proud:

*jaloers, geniet er maar van*

Deutschland, mein Herz in Flammen
Will dich lieben und verdammen
Deutschland, dein Atem kalt
So jung, und doch so alt
Deutschland, deine Liebe
Ist Fluch und Segen
Deutschland, meine Liebe
Kann ich dir nicht geben
Deutschland!
Dank je, heb er zin in! Ben wel blij dat we zitplaatsen hebben, op het veld hutjemutje tussen al die zwetende rockers staan lijkt me niet zo'n pretje morgen. :biggrin:
Pindakaasjes schreef:
24-06-2019 12:04
Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking. Ze hebben allemaal dagbesteding of werk (ook buiten). Niks geen tropenroosters of annuleringen.
Ze zijn goed gekleed, gevoed en ingesmeerd de deur uit gegaan (inclussief petjes en hoedjes). Extra drinken mee en gaan met de banaan!, de leiding aldaar past ook heus wel op.
Mijn kinderen hebben ook geen aangepaste schoolroosters voor deze week gekregen en mijn man moet alle dagen full time buiten werken.
Bij weersomstandigheden die net wat heftiger zijn dan we gewend zijn: kou, hitte, regen etc, kan een heel land toch niet meteen op de rem gaan staan, binnen blijven en zo min mogelijk uitvoeren..??
Lijkt me niet reeel en ook niet nodig.
Er zijn natuurlijk mensen die echt niet tegen de hitte kunnen.
lise1985 schreef:
24-06-2019 12:30
Er zijn natuurlijk mensen die echt niet tegen de hitte kunnen.

Uiteraard. Dat kan ik ook niet tegenspreken.
Ik ben zelf zo iemand. Tijdens die nimmer eindigende hittegolf van vorig jaar, liep ik continu te zweten als een otter, had ik doorlopend diaree, vaak koppijn en ben ik meer dan eens flink duizelig geworden. Maar het hoeft niet alles lam te leggen of te belemmeren. Ik kan prima op mezelf passen, en op schoolkinderen wordt ook gepast.
Ik bedoelde meer aan te duiden dat een heel land niet meteen in een kramp hoeft te schieten als de weersomstandigheden eens anders zijn dan gewend.
Mijn kinderen hebben morgen tropenrooster. Net gemaild gekregen.

Het is oud gebouw met een plak dak, pal in de zon en in 2 lokalen is het nu boven de 40 graden ondanks de zonwering, water op het dak en de ventilatoren.

Ik snap dat wel.
Pindakaasjes schreef:
24-06-2019 12:44
Uiteraard. Dat kan ik ook niet tegenspreken.
Ik ben zelf zo iemand. Tijdens die nimmer eindigende hittegolf van vorig jaar, liep ik continu te zweten als een otter, had ik doorlopend diaree, vaak koppijn en ben ik meer dan eens flink duizelig geworden. Maar het hoeft niet alles lam te leggen of te belemmeren. Ik kan prima op mezelf passen, en op schoolkinderen wordt ook gepast.
Ik bedoelde meer aan te duiden dat een heel land niet meteen in een kramp hoeft te schieten als de weersomstandigheden eens anders zijn dan gewend.
In de kramp? Wat is raar aan om even na te denken over wat wel en niet kan mbt kinderen, zieken en ouderen? Je overdrijft met je in de kramp. Meeste mensen gaan gewoon werken en het is niet alsof nadenken over een schoolreisje van kleuters of een uurtje eerder stoppen voor kinderen in een school zonder airco betekend dat een heel land in de kramp is.
Lucifer2018 schreef:
24-06-2019 13:29
In de kramp? Wat is raar aan om even na te denken over wat wel en niet kan mbt kinderen, zieken en ouderen? Je overdrijft met je in de kramp. Meeste mensen gaan gewoon werken en het is niet alsof nadenken over een schoolreisje van kleuters of een uurtje eerder stoppen voor kinderen in een school zonder airco betekend dat een heel land in de kramp is.

Kramp is wellicht overdreven.. er is ook niks mis met een protocol of weeralarm.. maar tillen wij daar niet te heftig aan?? alleen al op dit topic heb ik allerlei rampscenario's voorbij zien komen.. van oververhitting tot uitdroging en huidkanker.. Is dat niet wat te heftig allemaal??
Lucifer2018 schreef:
24-06-2019 13:27
Mijn kinderen hebben morgen tropenrooster. Net gemaild gekregen.

Het is oud gebouw met een plak dak, pal in de zon en in 2 lokalen is het nu boven de 40 graden ondanks de zonwering, water op het dak en de ventilatoren.

Ik snap dat wel.
Heb er 2 op de middelbare school, niks geen Tropenrooster: Toetsweek

Ach ja, gelukkig maar twee toetsen per dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven