September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook zat!! Ben zooooo moe inmiddels dat ik op zie tegen de dagen dat ik alleen met zoon ben...ik haal amper de avond...dan ben ik superchagerijnig van alle aandachtvreterij van zoonlief en verlang ik naar een momentje IK...

Vandaag trouwens erg rommelige buik..zo erg dat ik even ging twijfelen. Ben in bad gaan liggen en dat hielp, totdat ik eruit ging...sjips! Nu zit ik nog met her en der heftige krampen/steken op de bank. Baby (ik heb trouwens verklapt wat het wordt op Mims d'r forum (man kanker/gezondheid), dus nieuwsgierigen onder u...)

daalt nog verder in (kon dat???) en tsja, we zullen wel zien waar dit schip eindigt. Kan er toch weinig tegen beginnen! Maar ben pas over 3 weken uitgerekend.

ga weer even thee leuten, puffen en relaxen..was even ego bericht, zal later (denk morgen) ook op jullie reageren!

X Kinke
hallo allemaal,

zo te lezen is er op dit moment nog geen baby nieuws....

hier is ook alles nog rustig, maar goed ik ben as donderdag ook pas 36 weken zwanger dus ik mag nog ff wachten

de kleine meid is ook nog niet ingedaalt.

ik heb alles klaar en dat geeft wel een relexed idee.

tot snel groetjes leoni
Oh Denna, zal het al zover zijn?

Ben erg benieuwd wie al eerste een kindje zal krijgen. Het wordt wel spannend. Gisteren hadden we de laatste les van de zwangerschapsgym en de meiden die voor mij uitgerekend waren hebben nu een kindje. Ik ben de eerstvolgende op de lijst. Dat gaf wel een gek gevoel hoor.

Kinke, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb nieuwsgierig lopen doen. Ik weet wat je krijgt!!! Waren jullie het er ook al over eens hoe de ukkepuk gaat heten? Ben erg benieuwd naar de namen die iedereen in gedachten heeft. Dus het rommelt ook steeds in jouw buik? Hier ook een rommelige buik en een zeurend gevoel achter het schaambeen. Gisteren ook veel menstruatiekrampen, maar het zette allemaal niet door.

Straks mag ik weer naar de vk, weer even luisteren naar de kleine beeb en ik vind het ook altijd zo leuk om de nieuwe geboortekaartjes te bekijken die er tussen hangen.

groeten Mirjam (38 wkn + 5 dgn)
Goedemorgen!

Hier weer heerlijk geslapen vannacht, nog steeds met baby in buik. Is maar goed ook, morgen precies 36 weken. (Renske, zou jij trouwens in het schema mijn uitgerekende datum willen wijzigen naar 26 september, thx!)

Gaat verder allemaal prima, lekker van het verlof aan het genieten.

Komen jullie de dagen allemaal nog een beetje door?

Mirjam, hoe was het bij de verloskundige? Goed trouwens dat je het op de bruiloft zo goed vol had gehouden zeg, de hele dag!

Floor, hoe is het met je???? Ben erg benieuwd!

Kinke, dat klinkt volgens mij alsof het niet nog heel lang gaat duren, heb je dat gevoel zelf ook? Is volgens mij iedere keer flink aan het rommelen bij jou... Spannend allemaal hoor!
Heey meiden,

Nou nog steeds geen beeb hier hoor. Vanmiddag weer naar de VK toe dus ben benieuwd wat ze zegt.

Vriendlief is vanochtend toegetakeld door de tandarts. Hij moest gaatjes laten vullen en diegene na hem die kwam niet dus heeft die daar bijna anderhalf uur gelegen.

Woepsie. Dus hij is nu lekker thuis aan het werken, is wel zo lekker voorhem.

Kan de verdoving ff rustig uitwerken.

Mirjam wat fijn dat het zo goed gegaan is met de bruiloft. En zo'n duf dagje na zo'n drukke dag is ook weer ff goed toch, ff energie weer bijtanken. Ben het wel met vlagen zat eigenlijk, maar ben ook gewoon retenieuwsgierig.

Kinke hoe is het met je zoon, nog veel te zien van zijn valpartij? Ik ga zo nog ff spieken op dat andere forum, ben veel te nieuwsgierig.

Rosi zo leuk zijn mijn opa en oma helaas niet, ga liever naar opa en oma van vriendlief toe,maar ja af en toe een verplicht belletje naar hun toe en ze zijn weer gelukkig.

Ik zal de datum ff aanpassen

Kessie vervelend he als je dan bijna bij de 40 weken bent, hopelijk komt jou kleintje ook snel.

Leonietje voor jou duurt het inderdaad nog wat langer waarschijnlijk, maar ja dat weet je nooit natuurlijk.

Denna volgens mij ben je gewoon al stiekem bevallen je kwam regelmatig kletsen hier.

Kaatje heb jouw datum ook ff aangepast.

Zo ik ga nog ff de was in de droger doen, lekker op het gemakje verder

Liefs Rens
ok volgens mij begin ik kippig te worden, maar ik kan het niet vinden van kinke :( iemand enig idee op welke pagina het staat??
Heey meiden,

Heb het schema ff aangepast. Ook weer mensen eruit gehaald zodat het lekker overzichtelijk is.

wie zal de eerste zijn die bevallen is!! Spannend!!

Liefs Rens
Hallo! Ben er weer!

Ons kindje ligt nog steeds in stuit, maar had eigenlijk ook niet verwacht dat ze nog zou draaien. Vorige week een afspraak gehad met de gyn. Weer een echo gehad om te kijken hoe de kleine precies ligt en alles opgemeten. Tot de conclusie gekomen dat het hoofdje van de kleine niet te groot is en dat we dus een stuitbevalling kunnen gaan proberen. Het schijnt dat als het hoofdje te groot is dat ze dan het risico niet willen nemen, schijnt dat er dan een groter gevaar is op verstikking. Ik blijf nu onder controle van het zh, heb vanmiddag weer een afspraak en tijdens de bevalling (kan nu dus ook gewoon een bevalling worden na pas 42 wkn, hoop ik niet hoor!) word ik en het kindje goed in de gaten gehouden en mocht het niet lekker lopen, dan krijg ik alsnog een keizersnee.

Ben nu een weekje verder en heb aan het idee kunnen wennen en heb me erbij neergelegd. Ik laat alles maar over me heenkomen en vertrouw op de artsen.

Verder gaat alles zijn gangetje. Heb wel meer last van harde buiken, maagzuur (Maalox doet wonderen) en in de avond als de kleine zich uit gaat strekken dan zit het hoofdje lekker in mijn ribben auw auw! Ik ben elke nacht wel een uur of langer wakker, maar slaap dat in de ochtend weer bij. Das dan wel weer lekker.

Jammer nieuws voor ons is dat het huis naast ons verkocht is en de nieuwe eigenaar flink gaat verbouwen.... dus heb even een traantje gelaten, want ik krijg waarschijnlijk een zware kraamtijd zo, bleh! 's-Nachts er constant uit voor de kleine en overdag niet kunnen bijslapen door de herrie. HELP!

Van de zwangerschapsyoga kom ik steeds meer meiden met een kleintje tegen hier in het dorp. Zo ontzettend leuk! Straks lopen wij ook trots met onze kleine achter de wagen.

Ik ben zoooo benieuwd of Denna al aan het bevallen is! Ik hoop dat ze snel wat laat weten.

Monique mooie buikfoto! Die van mij is een stuk groter hoor. Er wordt nog regelmatig gevraagd of ik echt geen tweeling krijg...

Rosi beetje laat maar nog van harte met de verjaardag van je zoon!

Kinke ik heb gisteren ook de klossen gehaald. Ik vind het helemaal nix! Ons bed staat al behoorlijk hoog, maar staat net te laag. Ik laat het lekker zo en laat de kraamzorg beslissen wat ze wil, maar ik kom het bed echt niet meer in of uit als het verhoogd wordt met de klossen ha ha! Kreeg trouwens ook een ondersteek en een ruggensteun mee.

Nou Mirjam goed dat je het zo uitgehouden hebt op de bruiloft, weet niet of ik het je nog na zou doen. Heb as donderdag eigenlijk een etentje van mijn werk, maar ik trek het echt niet om een hele avond in een stoel te zitten met volle buik en dan ook nog regelmatig voorovergebogen zitten om te praten. Nee dat vind ik niet fijn meer en ga dus ook niet.

Leuk trouwens dat je nog naar strandfeestjes gaat. Ik heb de laatste (woon dichterbij Noordwijk) helaas overgeslagen, was van plan te gaan, maar had teveel overdag gedaan en trok het 's-avonds echt niet meer. Was wel heel raar, want normaal gesproken ben ik er niet weg te slaan! Volgend jaar maar weer.

Kinke ik las net iets over dat je zoon is gevallen?? Hoop dat alles goed gaat met je!

Kessie tja het kan zelfs wel 42 wkn duren, hoop het niet voor je maar ik hoor het toch veel om me heen (van de yoga dames). Lijkt me echt zwaar, ben de dagen al aan het afstrepen maar probeer er toch rekening mee te houden dat het ook 42 wkn kan duren. Ik ga duimen voor ons allemaal dat de babies een beetje op tijd komen!

Ik verveel me gelukkkig (nog) niet ook al heb ik al een week of 5 vrij. Ik ben een boek aan het maken voor de kleine met daarin de felicitatiekaartjes voor de zwangerschap, echo foto's, buikfoto's, foto's van haar papa en mama, opa en oma's etc etc. Ik probeer overal een verhaaltje bij te schrijven en ik moet zeggen dat het al heel erg leuk wordt! Overal plak ik leuke kleurijke stickers bij, heel zoet. Moet zeggen dat ik normaliter niet zo crea bea ben, maar nu ik meer tijd heb is het wel heel leuk om te doen.

Renske fijn dat je het schema aangepast hebt. Jammer dat een aantal meiden afgehaakt zijn. Ik vind het ook best lastig om regelmatig te posten, maar vind het te leuk om niet te doen! Misschien wat voorbarig, maar het lijkt me trouwens leuk om een klein reunietje te houden als iedereen bevallen is en natuurlijk een beetje op geknapt van de bevalling? Moeten we natuurlijk niet al te ver uit de buurt wonen van elkaar....

Nou ik hoop dat ik niemand vergeten ben en anders sorry!

Liefs Floor
Renske, bedankt voor het aanpassen van het schema! Sterkte voor je vriend, gaatjes vullen is geen pretje en al helemaal niet anderhalf uur lang.

Floor, fijn dat je toch een gewone bevalling mag en dat ze je zo goed in de gaten gaan houden. Zo te horen heb je er een goed gevoel bij.

Het lijkt mij ook heel leuk om eens af te spreken als de babietjes er straks allemaal zijn!

Kinke, jij dus ook al een hoop voorwerk? Of is het inmiddels al losgebarsten? Normaal schrijf je elke dag wel een keer en nu eens niet dus??? Ik kan me voorstellen dat je het zat bent, het is echt zwaarder he van een tweede. Ik had het een tijdje terug, maar nu is zoonlief de laatste tijd juist weer poeslief en is het eigenlijk wel heel gezellig steeds. Ik probeer wel elke dag met hem eruit te gaan, naar de speeltuin, naar de winkelstraat toe, naar de Ikea dat soort dingen, zin allemaal uitjes voor hem en dan hoef ik hem niet zo te entertainen thuis. En wat meer tv dan ik anders toe zou laten (je moet ook een beetje makkelijk voor jezelf zijn he).

Denna, volgens mij ben jij al bevallen of niet? Ben heel benieuwd hoor!!

Mirjam, meteen een terugslag dus van de drukke bruiloft, maar nu gaat het vast alweer beter. En je hebt toch een hartstikke leuke dag gehad!

Hier gaat het goed, vannacht ook een hoop krampjes gehad en zo de hele dag door wel minder maar toch ook nog wel regelmatig een steekje. Baby zal wel met het laatste indaalwerk bezig zijn denk ik. Morgen hoor ik het wel als ik naar de vk ga. Verjaardag van zoon was zaterdag echt hartstikke leuk! We konden het lekker in de tuin vieren en iedereen is zo tussen 15 en 20 uur gekomen, dus dan ben je tenminste niet de hele dag in de weer. Zoon is ontzettend verwend en hij vond ook echt alle kadootjes die hij heeft gekregen heel erg leuk. Hij was van alle kadootjes die we gingen uitpakken ook overtuigd dat het 'auto is' en dat was meestal ook zo haha. Ik kon het allemaal goed volhouden, maar dat was ook dankzij manlief die heel lief de hele tijd eten en drinken voor iedereen aan het halen was zodat ik ook even kon zitten.

Hoop wat te horen van Denna en Kinke (kon trouwens ook het topic niet vinden, ben wel nieuwsgierig haha).

xx Rosi
Het bezoekje aan de vk is ook weer achter de rug. Alles zag er goed uit en mijn bloeddruk is nog steeds goed. Volgende week mag ik weer.

Renske: bij mij is het schema niet veranderd, ik las in het begin iets van drukken op f5, maar het blijft nog steeds hetzelfde. Is de verdoving bij je vriend al uitgewerkt? Ik moest laatst ook naar de tandarts en heb daar een uur in die stoel gelegen. Zag er al zo tegen op omdat ik behoorlijk bang ben voor de tandarts en dit een nieuwe tandarts voor me was. die kraakte natuurlijk al het werk van de vorige tandarts af en vond van alles wat ze kon doen. Maar ik kreeg bij de vorige tandarts nooit een verdoving (vandaar mijn angst denk ik), dus dit was voor mij een openbaring.

Floor: spannend hoor een stuitbevalling. maar het is goed van je om er maar zo rustig mogelijk onder te blijven. Misschien valt het mee, je weet maar nooit. Ik kan me voorstellen dat je even een traantje moest wegpinken toen je hoorde dat ze naast je gaan verbouwen. Gaan die mensen het zelf verbouwen of komen er allemaal aannemers? misschien kun je afspraken maken. Toen wij met de verbouwing begonnen is mijn vriend direct naar de buren gegaan (hadden ook een kleintje) om te vragen of ze er last van hadden en hield ie rekening met alle middagdutjes. Wat een lieverd eigenlijk zwijmel

Ik las ergens over een wetenschappelijk onderzoek over maagzuur tijdens de zwangerschap. Als je hier veel last van hebt, heb je grotere kans dat je een kindje krijgt met veel haar op het hoofd.

Rosi: wat fijn dat je zoontje zo lief (voor je) is. Het zal voor hem ook best wel ingrijpend zijn straks, zo'n kleine frummel in huis.

Ik baal trouwens flink. Ben al sinds mei mijn laptop kwijt (reparatie, verkeerd gemaakt, dus weer voor reparatie) en toen ik zojuist weer belde (dixons) om te vragen of ie er weer is en dat ik het nu wel een beetje zat word, werd ik gewoon afgeblaft door die verkoper. Was er helemaal beduusd van. Blijkt dat ze nog wachten op wat onderdelen en dat ie voorlopig dus nog niet terug zal zijn. Gelukkig hebben we nog een gewone computer waar ik op kan werken, maar ik vind het echt te belachelijk voor woorden.
'Ha,

Even snel voldoen aan de meldingsplicht Ben nog niet bevallen hoor, alleen drukke dag gehad, moest weer naar vader enzo.

Gniffel, dat jullie het niet kunnen vinden, het topic waarop ik de boel verklapt heb...

maarreh, ik wil het wel verklappen nu hoor; schema is in de goede kleur, en Rosi, we gaan volgens mij gelijk op qua kids en geslacht! Zo duidelijk genoeg?

Ik zal morgen meer schrijven. Nu eten en even niksen!

En ja, Denna...joehoe, meldingsplciht!! Succes met de bevalling en als het al achter de rug is: genieten en uitrusten!!

X Kinke
Haha Kinke, leuk hoor! Ik had al een vermoeden door iets wat je eerder had geschreven, maar toch leuk om het te weten (nieuwsgierig he).

FLoor, wat vervelend van dat verbouwen van jullie nieuwe buren. Maar babietjes kunnen heel goed door lawaai heen slapen hoor. En hopelijk zijn ze zo attent als Mirjam en haar vriend om rekening te houden met jullie en de baby.

Mirjam, fijn dat alles goed was bij de vk. En over dat onderzoek, dan krijg ik waarschijnlijk een kindje met een enorme bos haar, want heb echt best veel last van maagzuur. Mijn zoontje had ook best aardig wat haar maar dat is met een maand of 3-4 allemaal uitgevallen. Nu heeft hij gelukkig weer een mooie bos haar.

Ik zou echt heel nijdig zijn geworden van zo'n verkoper. Het is al tot daar aan toe dat hij er achter aan moet bellen dat je je laptop al zo lang kwijt bent, maar dan ook nog zo onbeschoft reageren kan toch echt niet. Hopelijk heb je hem snel weer, is wel lekker om in je kraambed af en toe eens te kunnen mailen en forummen.

xx Rosi
goedemorgen zwangere dames!

zal er vandaag dan misschien een kleine worden geboren?

DENNA: MELDINGSPLICHT!!! en anders wens ik je heel veel sterkte tijdens het puffen. Maar misschien heb je de kleine al wel in je handen. Je maakt het wel spannend hoor.

Hier een beroerde nacht achter de rug. Moest om de haverklap naar de wc, kon geen lekkere houding vinden en er zoemde de hele tijd een mug om me heen, die zich natuurlijk niet liet vinden. Kom ook nog maar net uit bed rollen.

Eens kijken wat de dag van vandaag zal brengen. Tot later!
Hoi meiden,

Hier ook MELD met de baby nog in mijn buik.

Denna, je maakt het spannend voor ons!

Kinke, leuk! Ik zat ook al te zoeken maar kon het niet vinden, maar gelukkig heb je het ook hier verklapt.

Ik officieel nog 5 dagen tot uitgerekende datum. Oh meiden, ik ben het echt zat! Ik zit nu dubbelgeklapt achter de comp, kan echt heel weinig meer. Alles kost me energie. Zit al de hele ochtend moed te verzamelen om boodschappen te doen. En ben ineens ook een soort van gestresst. Gaat het allemaal wel goed straks, ga ik die weeen overleven, is mijn ventje gezond, hoe gaat het in godsnaam daarna (weet eigenlijk heel weinig van baby's) Dus ik zit vanmiddag maar even met mijn neus in de boeken: veilig bevallen en veilig door de kraamtijd.

En waar ik ook heel slecht tegenkan, ik weet niet hoe jullie dat ervaren, is dat ik heel irritant vind dat ik geen idee heb wanneer de bevalling los gaat breken. Is dat vandaag of over 2 weken.??? Soms heb ik het idee dat ik voor eeuwig zwanger blijf :-)

Goed ik hou op mijn geklaag! Ik ga hier aan een glaasje bitterlemon met een plakje ananas.

Liefs!!!!!!!!
Mirjam, lekker rustig aandoen vandaag na zo'n slechte nacht! Dat zal nu wel steeds vaker voorkomen denk ik. Wij hadden ook zo'n rotmug op de kamer en helaas komen ze altijd op mij af, dus ik was ook weer eens de klos. Was toch zo moe, dat ik hem maar een keer heb gehoord gelukkig.

Kessie, ik kan me voorstellen dat je die onzekerheid helemaal niks vindt. Ik ga maar uit van de uiterste datum, hoewel ik het gevoel heb dat deze eerder zal komen. Maar ik blijf toch denken dat het best eens nog 4,5 week kan gaan duren.

Wij hadden met zoon ook absoluut geen ervaring met baby's, nooit opgepast en gewoon weinig baby's in de omgeving gehad. Maar van je kraamhulp ga je een heleboel leren over de verzorging etc. En verder gewoon op je moedergevoel afgaan, dan komt het helemaal goed.

Hoop voor je dat het niet al te lang meer zal duren!

xx Rosi
Hier van mij ook een ego-berichtje.

Heb een week lang last gehad van hele dikke handen en voeten; ik paste daadwerkelijk nergens meer in! Gelukkig is dat sinds maandag weer stukken minder. Ik heb gister voor het eerst weer eens schoenen aangehad

Ik ben nu druk bezig met het wassen en strijken van alle babykleertjes en de ladingen (onder)lakentjes die ik van moeder en schoonmoeder heb gekregen. Mijn lichamelijke ongemakken zijn te verwaarlozen, maar ik loop de hele ochtend al half te huilen. Het is alsof de hormonen in volle hevigheid zijn losgebarsten. Ik was van plan vanmiddag nog even de stad in te gaan en ik hoop dat het dan beter gaat. Heb geen zin al huilend van winkel tot winkel te gaan. Verder gaat alles dus wel okay. Ik geloof dat mijn beeb het trouwens nog ontzettend naar zijn zin heeft in mijn buik: hij/zij stuitert nog gezellig heen en weer. Sterkte meiden. Ik typ later meer.
Heey meiden,

Zo vandaag lekker rustig dagje. nadat vriendlief weg was nog ff lekker terug mijn bed ingekropen en nog lekker uur geslapen.

Het was echt gewoon koud vanmorgen dus dat dutje ging zonder problemen haha.

Net ook weer het bedje eraf gehaald dus dat zit ook al lekker in de was. Is wel weer lekker zweet met dat stomme zeiltje wel meer dan anders.

Ook net heel fanantiek of noemen ze het nesteldrang de container gepoetst. Die staat nu op z'n kop te drogen. Ach je moet wat he zeggen ze haha.

Vriendlief is trouwens gisteren na een ibuprofen pas weer wat opgeknapt had er echt last van. Maar nu gaat het weer beter gelukkig.

Bij de vk gisteren was alles weer goed, schatte de kleine op 7 7,5 pond dus dat is redelijk gemiddeld. Ook maakte ze nog ff snel een echo om zeker te weten dat het hoofd beneden lag en dat was gelukkig zo.

Floor wel fijn dat je toch gewoon kan bevallen vind je het geen eng idee? En balen zeg van je buren, wellicht kun je er wat van vragen als je jezelf voorstelt. Maar duurt het niet ff voordat ze de sleutel krijgen dan?

En een meeting is wel gezellig inderdaad, ik woon zelf in de buurt van eindhoven.

Rosi wat fijn dat de verjaardag van je zoontje goed ging en van 3 tot 8 is lang genoeg voor zo'n kleintje toch

Mirjamp in principe als je 1 keer op F5 drukt moet het schema wel veranderen eigenlijk. En onze tandarts doet standaard een verdoving bij gaatjes vullen echt ideaal gevoel.En tis echt te belachelijk voor woorden dat jij nog steeds je laptop niet terug hebt hoor, zou gewoon eens naar de winkel gaan en flink je hormonen laten spuien.

balen dat je zo'n belabberde nacht achter de rug hebt, muggen zijn inderdaad maar irritanten beesten.

Kinke leuk meid dat je het verklapt hebt hihi

Kessie ken je gevoel wel hoor van het zat zijn.En na de geboorte heb je kraamhulp waar je genoeg van leert denk ik dan maar hoor. en anders is er vast wel iemand op het forum aanwezig die het weet hihi. en die moet om boodschappen te doen ik ken je effect. Doe niks meer emt de fiets alleen maar met de auto, maar ja die heeft vriendlief overdag mee dus dan

zit ik gewoon lekker thuis.En je moet het hart van het ananas eten he niet een plakje.

Tinkerbellen balen dat je zo'n vocht vasthoudt zeg. Dat is niet echt prettig. Ik heb ook maar 1 paar schoenen wat ik nu aandoe.

Maar zovaak ga ik niet meer weg dus dat is wel vol te houden. Maar sokken aandoen is ook zo'n rampenplan. Echt heel irritant.

Nog gewinkeld vandaag??

Fijne dag vandaag

Liefs Rens
We moeten maar even een groepsknuffel houden geloof ik..die laatste loodjes halen weer eens het "beste"in ons naar boven....hormonen, tranen, angst, onzekerheid, irritatie, poetsdrift, woede, ongeduld....

Denna is denk ik wel bevallen..kan me niet anders indenken!

Kessie, onzekerheid hoort er helemaal bij. Wat Rosi zegt; lang leve de kraamzorg, want die eerste week leer je eigenlijk alles wat je moet leren, en dan ontwikkelt je moedergevoel ook enorm snel. De eerste dag als die kraamzorg weg is, is even slikken (ik moest huilen, jaja) maar ook die kom je door alsof je altijd al zo gedaan hebt (ik was helemaal verbaasd dat ik het kon ).

Tinkerbellen, ik hoop dat je je weer een beetje jezelf gaat voelen. Anders gewoon morgen die stad in?? Soms heb je van die dagen he, en altijd als je net even wat leuks voor jezelf hebt gepland.

Ik ben te dement om op iedereen te reageren, heb wel alles gelezen, ben op de hoogte, maar ik vergeet de namen.

Vanochtend heb ik weer controle gehad en heb ook weer eens aan de CTG gelegen. Ik heb dus al weeen. Maar er gebeurd verder niks. Ik was eerlijk gezegd best verbaasd toen ik de pieken zag op de uitdraai...grappig, want toen pas ging ik ze voelen. Maar ze zijn niet erg pijnlijk oid, dus ik vrees dat dit gewoon voorwerk is. De verpleegsters waren wel alert, en vroegen ook telkens hoe lang ik nou nog moest. Ben 36+5 vandaag, dus tsja, vanaf vrijdag mag het losbarsten. De baby voelde ook aan als à terme..ja, dat haal je de koekoek, dat kan ik zo ook wel voelen, grooooooott!!

Maar baby ligt nog niet helemaal rotsvast in bekken,....hij (ja, kan ik nu wel zeggen ) heeft nog steeds ruimte. Dus als vliezen breken moet ik gelijk komen, ik hoef niet te gaan liggen, maar moet wel direct komen. Okee....

Volgende week weer controle, en evt. tussentijds als ik baby weer minder voel (daarom kreeg ik namelijk weer CTG).

We zullen zien.....

Sterkte allemaal! Hou vol!! Knuffel!!

Kinke
Renske, container poetsen? Nou dat is wel een hele bijzondere uiting van nesteldrang. Ik heb nog geen erge last van nesteldrang. Ben wel iets poetseriger, maar niet extreem.

Tinkerbellen: zijn alle kleertjes al gewassen en gestreken? En hoe staat het met de hormonen? Vervelend is dat he, die hormonale waterlanders. Ik hoop dat je je weer rustig voelt. De laatste keer dat ik tranen met tuiten moest huilen (om niets), heb ik een lekker maskertje op gedaan en in bed gaan liggen. Was heerlijk.

Kinke: jeetje, dus je hebt al weeen! Wat spannend. Ik vind het allemaal wel spannend hoor, hoe je moet herkennen wanneer de bevalling is begonnen. Ze zeggen dat je het echt wel weet, zodra het zover is, maar toch.. Ik hoop ook dat ik herken wanneer de vliezen breken. Voor hetzelfde geldt, gebeurt het op de wc of onder de douche, dan heb je toch niets door? Of misschien is het kind wel enorm op je blaas aan het trappen en denk je dat je urine verliest.

Vanmiddag nog naar mijn ouders geweest. Had voor de zekerheid maar een kleedje op de stoel gelegd, omdat het best een eindje rijden is. Maar ja, de vliezen zijn nog intact!
Hahaha, vliezen die breken...dat weet je wel, da's namelijk niet te houden....

Heb nog steeds weeen, dus ga maar eens in bad liggen, kijken of het dan wat minder wordt.

Ik weet namelijk dat dit nog helemaal niks zegt, en dat frustreert ook, want ik weet dat als ik er niet op let, het veel sneller zal gaan dan nu.. maar ja, je gaat er toch op letten, want je wilt het zo graag.........hert kan zo nog twee weken duren..of afzakken en wegtrekken. Het doet nog geen pijn, het is alleen een mega strak gevoel. lucht uit de longen, dat idee.

Echte weeen herken je ook, die kun je niet negeren...

Ik hou jullie op de hoogte hoor, maar denk niet dat er iets staat te gebeuren..nu eerst maar eens in bad!

Liefs, Kinke
Kinke, SUCCES!!!! Wie weet zet het wel door???!! Wel jammer dat het dan net geen thuisbevalling mag worden.
Kinke, wat spannend dat je weeen hebt! Succes, hopelijkzet het vanaf morgen door, dan mag je toch thuis bevallen?

Ben vandaag naar de vk geweest. Had de waarneemster voor degene die nu net met zwangerschapsverlof is, was een leuke meid. Mijn bloeddruk begint nu iets te stijgen, na maanden een onderdruk van 50/55 te hebben gehad is de onderdruk nu 70. Had ook het idee dat ik ineens minder slap was, zal daar wel mee te maken hebben denk ik. Kindje ligt al wel met het hoofdje in het bekken maar nog niet klem, dus is nog niet helemaal ingedaald.

Heb nu alle babykleertjes gewassen en moet nog een van de wassen strijken, dan zijn alle kleertjes (pff, wat had ik nog veel leuke kleertjes over van mijn zoontjes babytijd) gestreken! Weer wat weg te strepen van het lijstje. Volgende klus is de adressen schrijven, heb vandaag de enveloppen opgehaald.

xx Rosi
Nog geen baby nieuws hier hoor!

Ben in bad gaan liggen en daarna had ik nog iets van een paar weeen en toen ben ik slaap gevallen...werd om drie uur weer wakker, maar buik is rustig...

Leuke aan midden in de nacht forummen is dat ik de enige ben die aanwezig is..zie voor het eerst mijn eigen Avatar hiernaast bij WieHier.

Typ alleen wel zoon wakker, dus hou het verder maar kort..ga wel NU.nl lezen .

Vals alarm dus, althans zo lijkt het...maar zal jullie helemaal op de hoogte houden hoor!!

Moet nog vluchtkoffers pakken ook, en de andere helft van de enveloppen schrijven, en de kraamzorg bellen (heb nog steeds geen intake gehad, beetje errug laat)...en zo komen de lijstjes vanzelf bovenborrelen om 5 uur 's ochtends, haha!

Fijne dag!! Kinke
Goedemorgen dames,

Kinke spannend hoor, die weeen die jij beschrijft ken ik wel. Hele harde buiken waarbij het voelt alsof je geen lucht meer krijgt.

Ik hoop voor je dat het snel doorzet en dat je snel je kindje mag krijgen.

Afwachten.................

Volgens de echo ben ik vandaag utigerekend maar de vk houdt 2 sept aan. Vind het bere spannend worden nu. Vandaag moet ie nog even blijven zitten want dochter van mijn broer is jarig en dat vind ik dan niet zo leuk als ze straks samen jarig zijn.

Ga me maar eens aankleden en de koelkast weer vullen met een voorraadje.

Groetjes...............oh wat wordt het hier spannend!!!!!!
Hier Mirjam, met baby in de buik!! Redelijk geslapen afgelopen nacht. Wel natuurlijk tig keer naar de wc, maar kon de slaap redelijk goed hervatten. De baby heeft zich ook netjes gedragen en er geen feestje van gemaakt.

Het wordt wel spannend voor je Kinke. Zal jij dan misschien de eerste zijn, of zal Denna nog met baby nieuws komen.

Rosi, wat had jij dan steeds een lage bloeddruk!! Daar kun je je volgens mij best slap door voelen. Ik weet niet precies wat normale waarden zijn, maar 50/55 klinkt wel erg laag. Die van mij zit al gedurende de hele zwangerschap op 70/75. Ben blij dat ie nog steeds niet gestegen is, kan ik nog lekker genieten van wat chipsjes en dropjes. hmmm.

Heb vandaag voor het eerst niks op mijn dagplanning staan. wat saai! Er valt natuurlijk wel wat te poetsen en spulletjes uit te zoeken, maar heb geen afspraken meer gepland. Mijn agenda ziet er opeens heeeeel leeg uit. Voor volgende week staat alleen een bezoekje aan de vk en een lunch met de meiden van de zwangerschapsgym. hmm het gevaar is dat ik nu op de bevalling ga zitten wachten en dat is niet slim.

De computer blijft aan staan, ik spreek jullie vandaag vast nog wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven