September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mirjam, herkenbaar, dat je het idee hebt alleen maar te wassen na terugkomst van de vakantie ....Ik heb dat ook al na een weekendje weg.

mannen hier zijn allemaal thuis en beter! nu ik nog! jaha, zo blijven we aan de gang, maar het einde is in zicht. Ik moet nog een weekje herstellen van neusoperatie, en dan zijn we allemaal back in full swing!

Man was weg puur voor de lol, hij zeilde vroeger voor beroep, en nu was het een wedstrijd naar noorwegen, altijd leuk om te doen. Hij heeft het erg lekker gehad!

Wij gaan overigens ook begin september nog een weekje weg...en dan eind sept. gaan we samen drie dagen naar Rome met man's werk, hoera! zin in!

Verder weinig nieuws hier. baymerel, ik heb je bewonderd hoor, op babyboom. leuk om te hebben voor later!

heeft het bij jullie ook zo gestortregend? Alles is weer droog, maar volgens mij hoeven sommige mensen deze dag geen badje op te zetten.....ligt er zo al..

Fijne zondag,

Kinke
bedankt kinke
Hee meiden,

Wij zijn weer terug uit Italie, hebben het echt heel erg leuk gehad! De reis is me alles meegevallen, Lotte heeft vooral heerlijk geslapen in de auto, en als ze wakker was kon ik haar goed vermaken. Ik heb wel de hele tijd op de achterbank gezeten.

Verder was het park echt heel erg mooi, echt ingesteld op gezinnen met kleine kinderen. Erg leuk, lekker weer, heerlijk eten, leuke dorpjes bezocht. Kortom, echt genoten! En nu weer veilig en wel terug in Nederland! Deze week zijn we thuis, volgende week nog een midweekje naar de Veluwe. Die week daarna is mijn man nog een week thuis (heeft 4 weken vakantie!), maar dan moet ik zelf wel weer aan de slag voor 2 daagjes. Voorlopig nog even lekker genieten met z'n drietjes dus! Geen verkeerd vooruitzicht!

Zat vanmiddag toevallig te bedenken dat we ongeveer een jaar geleden nu met verlof gingen. Grappig he, wat gaat de tijd toch snel! Zijn er bij jullie al bij waar het kriebelt voor een tweede?

Hier wel hoor, maar we wachten nog tot iniedergeval begin volgend jaar voordat we er voor willen gaan...

Babymerel, welkom. Wat leuk dat je aan Babyboom mee hebt gedaan.

Kinke, leuk in september met je mannen weg. Waar ga je heen? En naar Rome, wow lijkt me echt een supermooie stad! Leuk hoor!

Deb, lekker joh, drie weken vrij. Ga je echt verbouwen in huis?

Mirjam, herkenbaar dat van die was! Heb hier van de week voor mijn gevoel ook alleen maar gewassen en was gevouwen. En dat is toch echt niet een van m'n favo bezigheden

Leuk om te lezen dat J. al zo goed zelf eet zeg, lijkt me echt een schattig gezicht. Lieve foto's had je van hem op je hyves trouwens.

Karin, hoe heb je het gehad in Parijs? Lekker geshopt zeker? En hoe was het thuis gegaan?

Rosi, is je zoontje weer beter?

Geven jullie trouwens voor avondeten vooral potjes, of vooral vers? Hier een beetje 50/50. Ik heb het kookboek Opperdepop van AH, speciaal voor kinderen van 0-4 jaar, en daar staan wel grappige dingetjes in. Dus maak daar wel eens wat uit, maar ik vind de potjes toch ook wel errug makkelijk hoor!

Ga nu even man helpen, we zijn vanmiddag hard in de tuin aan het werk geweest, was eventjes nodig!

xxx
Haay!

Kinke lekker vooruizicht hoor, vakantie in september.En Rome staat ook hoog op mijn prioriteitenlijsteje, lijkt me erg mooi!

Kaatje het klinkt als een heerlijke vakantie! Wat goed dat lotte de autoreis goed doorstaan heeft.

Met eten betreft ben ik wel een beetje lui, Norah krijgt nog erg veel uit een potje, alhoewel ze de laatse tijd wel wat meer mee eet en ook bij de oma`s krijgt ze vers.

We gaan trouwens boven een nieuwe vloer laten leggen en de tuin moet opnieuw bestraat worden.

Omdat het zulk mooi weer was hadden we een zwembadje in de tuin neergezet, Norah is er ook even in geweest, ze vond het helemaal super!

Fijne avond nog

xx Deb
kaatje

ik heb zelfde kookboek.

Helaas ik heb er nog niks gemaakt daar uit.

Wel doe inderdaad ook 50/50

Alleen ze krijgt een beetje door wat mama maakt. En wat uit een potje komt. Alleen mijn prakkie vind steeds minder interessant.

Dus het kookboek er toch maar eens bij pakken.

Wat een super vakantie.

Fijn dat de kleine meid auto rit zo super heeft doorstaan.

Zelf ben ik helaas een tijd niet op vakantie geweest. Wel midweek ergens zitten. Maar niet voor het echte werk.

Geld kan je helaas maar 1x uitgeven. En we willen nog zoveel.

Misschien verhuizen.

trouwen

En nog een klein spruitje erbij.

Onze tijd komt nog.
Hier ook zwembadje in de tuin, en Thies is dól op water..duidelijk! Hij is er niet uit te krijgen en kruipt er áls ie eruit is, gelijk weer naartoe, om dat op het randje te gaan leunen zodat al het water eruit stroomt..haha

Hier eet meneer overigens niks uit ee n potje, tenzij ik het op een boterham smeer. meneer blieft eigenlijk erg weinig of ik het nou maak of als het uit een potje komt...En aangezien ik die potjes verrekte duur vind koop ik ze niet meer. Ik gooi voor mijn gevoel zo de euro's de prullenbak in. Je kan het ook niet bewaren (>24 uur) als het eenmaal open is..jammer.

Zal eens koekeloeren naar dat kookboek, alhoewel oudste hier gewoon vanaf 1 jr met de pot mee-at hoor. (of eten wij nou met hem mee? )

Die vakantie in Italie klinkt ideaaaal. Welk park was dat?

Oudste roept, ik moet gaan!

Fijne dag!

Kinke
Wij hadden een spannend ochtendje...Thies had het snoer van de laptop te pakken, die zat nog in stopcontact...en Thies nam het andere uiteinde in zijn mond... Brullen natuurlijk, ik was net aan de andere kant van de kamer en was er dus te laat bij. Even de HA post gebeld, en die wilden hem toch wel even zien. Afijn al met al was er niks aan de hand, maar had Thies de stekker te pakken gehad, dus de andere kant van het snoer, dat was ie nu dood geweest volgens de huisarts. En dat idee is schrikken, heb er kippenvel van. Zo kort duurt zo'n momentje dus waarop je leven ineens een heeeeel andere wending kan krijgen. Griezelig. Gelukkig is dat nu niet het geval, maar het idee alleen al...ik ga nu alle stopcontacten opnieuw af, controleren, en geen snoeren laten slingeren!!

We moeten er ook aan wennen dat meneer nu overal bij gaat kunnen. Hij vreet zich een ongeluk en groeit ook hard, staat en "loopt"langs bank en tafel...en kan zo dus bij veel meer dingen. Met reinder ook loslopend hier is het dubbel druk...oef!

Dus dames. met zijn allen even de snoeren controleren!! Hier willen we niet meer ongelukken mee!

Liefs Kinke
Jemig Kinke, schrik er echt van zeg.... bah wat een naar verhaal... Ga ook gelijk alles maar even checken en controleren. Kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken zeg.

Wij zijn een midweekje naar de Veluwe, tot volgend weekend weer!

xxx
Zo daar schrik ik ook van zeg. Toen ik het las ben ik direct de snoeren gaan weghalen, of liever gezegd dat heeft manlief gedaan. Je moet er toch niet aan denken dat je dat kan overkomen? Jee Kinke, wat moet jij zijn geschrokken! Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Wat leuk dat Thies al gaat staan en langs alles gaat lopen. Jurjen probeert zich wel steeds meer op te trekken, maar het lukt hem nog niet om te gaan staan. Maar dat zal vast niet lang meer duren.

Kaatje, veel plezier op de veluwe.

morgen is mijn vakantie alweer voorbij, snik. De vakantie is weer snel gegaan.
Hoi!

Jeetje Kinke, meid wat zul je geschrokken zijn!Hier geen snoeren meer idd!

Gelukkig is alles met een sisser afgelopen....

Kaatje, veel plezier! Heerlijk de veluwe.

Mirjam jammer dat de vakantie voorbij is...Gaat altijd supersnel he? Ik heb vanaf morgen 3 weken vrij, nu nog ween beetje mooi weer.

Mn vriend had me dit weekend weg verrast met een romantisch hotelletje, met bubbelbad en ontbijt op bed, heerlijk!

Vandaag zijn we nog even langs de prenatal gereden voor nieuwe autostoeltjes voor de meiden, dus nu hebben ze allebei een roze maxi cosi mooi hoor!

xx Deb
jeetje kinke

Wat eenb schrik.

Hier hebben we gelukkig niet echt snoeren liggen.

Alleen als ze echt gaat lopen. Moeten we even alles na kijken. Verder is op dit moment alles goed weg.
Hee, wat is het hier rustig. Moest even goed zoeken...!

Wij hebben een paar lekkere dagen op de veluwe gehad. We hadden de fietsen mee, dus hebben iedere dag een uurtje gefietst. Lotte vind het echt geweldig leuk op de fiets. Verder is ze echt gek op dieren, als we langs een weiland met koeien reden zat ze te gillen van plezier op de fiets. En als ze een hond ziet idem, echt leuk!

Vanaf woensdag zit mijn vakantie er weer op, dan mogen we weer aan de slag.... jammer hoor, gaat altijd veel te hard!

Verder eventjes geen nieuws!

xxx
Hier ook weer eens een berichtje. Het gaat hier allemaal goed.

Ben even te druk om op iedereen te reageren.

Het weekendje Parijs was zeer geslaagd. We hebben goed weer gehad en ons prima vermaakt. Mijn man heeft onze zoon naar opa en oma gebracht en heeft ook een weekendje voor zichzelf gehad.

We zijn een paar middagen naar een natuurbad in Duitsland geweest. Zoontje vindt het zwemmen heerlijk. Het staan en lopen gaat steeds beter. Met losse handjes vindt hij nog eng,maar denk dat het niet meer zo lang gaat duren.

Vandaag hebben we een nieuwe buggy gekocht. Erg handig voor vakantie en voor achter in de auto of op de fiets.

Aanstaande woensdag hebben we een afspraak bij de logopediste. Die gaat kijken hoe zoontje eet en drinkt.

Liefs
Hellooooo meiden!!!!

Ik ben d'r weer, eigenlijk alweer 2 weken - schaam - maar steeds geen tijd om te reageren.

Alles goed met jullie en de kindekes?Zitten jullie ook steeds terug te denken aan een jaar geleden? Toen waren we hoogzwanger, toen had ik verlof en begon ik me zo vanaf half augustus echt een stuk minder goed te voelen. Wat een gek idee, alweer bijna een jaar voorbij.......

De uitnodigingen voor het verjaarsfeest zijn de deur uit (van die hele leuke pippi langkous kaarten, ingeslagen in zweden). En als ik de foto's zie van mijn mannetje toen ie pasgeboren was, men, wat is ie groot en wijs geworden.

Maar goed, ik zal ophouden met dit sentimentele gedoe........ Aangezien ik na ik een jaar nog steeds niet van dit weekdier-gedrag verlost ben, zal ik er wel mijn leven lang aan vast blijven zitten? Of komt het ooit nog goed :-)

Zweden was super. 1 week zo-zo weer en 1,5 week een hittegolf. Heerlijk gelegen bij meertjes, en Stockholm was fantastisch (hoewel wel echt totaal anders beleven Stockholm-met-buggy--> zou daar een markt voor zijn? Speciale reisgids?) Reis ging goed, zoontje heeft zich enorm goed gehouden. Een groot deel van het traject per boot afleggen is wel een aanrader.

Kinke, gats wat een schrik met die snoeren. Ik ga ze straks ook even checken.

Karin, succes met de logepediste. Wat gaat ze precies doen?

Kaatje, wij hebben ook opperdepop, echt een leuk kookboek.

Deb, leuk zo'n weekendje, was het met of zonder meiden?

Mirjam, lekker gehad in Italie, klinkt heerlijk. Wanneer moet je weer beginnen op school?

Babymerel, ik was echt babyboomfan, vond het een heel leuk programma. En wat leuk dat Diana en Jeroen in de laatste aflevering bevallen waren, zo gegund.

Hoe is het met de rest???!!!

Meiden, ik ga jullie even hyven - eindelijk - ben zo benieuwd naar foto's van jullie kindjes.

Liefs!!! Kes
heey meiden

hier ook weer ff een teken van leven vanuit deze jarige jop hihi. alweer 26 vandaag pfff hahaha

heb heerlijk rustig dagje vandaag samen met floor als het weer het toelaat wil ik wel ff de stad in hihi.

heb vandaag een ketting gekregen met een hanger hartje eraan. En daarin de F laten graveren leuk leuk.

floor groeit echt als kool heb uitnodiging voor haar verjaardag zelf gemaakt met daarin van elke maand een foto echt bizar hoe ze dan gegroeid is zeg.

kom snel weer reageren op jullie

kuskus
En zie ik dat ik een meeting heb gemist........

Mochten jullie nog een keer zin hebben in meeten in het Julianapark, laat dan ff weten
Hey Rens, zit jij ook te posten! Gefeliciteerd met je verjaardag! Wat ben je nog een jonge blom. Ik word bijna 30, vind het wel slikken hoor
Oh ja, en zoontje is nu 11,1 kilo en 77 cm

Sorry, nu stop ik echt, zit ik effe ons topic te vervuilen
haha ja ikke ook:D heb je volgens mij ook net op hyves toegeveogd al weet ik niet meer zo goed wie wie is met nicknamen haha:D

En jong he haha:D

Floor is nu 74 cm en weegt 9450 gram:D
gefeliciteerd Renske!! Jonge blom ja , ik word dinsdag 37....

Ik weet even niet hoe groot/zwaar Thies is....kom ik nog op terug!
Gefeliciteerd Renske! Wat een leuk verjaardagscadeau!

Wat zijn er veel bijna jarigen. Ikzelf ook best snel. Over 3 weken en 1 dag word ik 30.............. En precies 3 weken erna is Rick jarig. Wat gaat zo'n jaar toch snel voorbij. Een jaar geleden dacht ik nog niet na over de bevalling(toen was ik 31 weken).

Nodigen jullie veel mensen uit voor het verjaardagsfeest en hoe lang gaat het ongeveer duren?

Volgende week moeten we weer naar de kinderarts. Dan zal ons manneke wel gemeten en gewogen worden.
We vieren het op een zaterdagmiddag (zoontje is jarig op een zaterdag, ideaal!) tussen 13.30 en 17.00 Leek me wel lang genoeg :-)

Wij hebben de families van beide kanten uitgenodigd (opa's, oma's en onze broers/zussen met aanhang, is bij elkaar al een flink kluppie) en dan mijn vriendinnen, sommige met kinderen. We hebben ook nog andere vrienden, die nodig ik niet speciaal uit. Wil ze geen kinderverjaardag opdringen. Als het mooi weer is, vieren we het op picknickkleedjes in het park en anders gewoon thuis. Ik heb er nu al zin in.

Heeft iemand nog leuke tips voor traktaties op het kdv. Iedereen, werkelijk iedereen, trakteert op doosjes met rozijntjes, al dan niet versierd. Iemand ander idee? Het moet houdbaar zijn en geschikt voor leeftijd 0 tot 4 (lekker onmogelijk he, haha).

En wat geven jullie als kado? Mijn vriend wilde niks geven omdat, ik citeer "we al zoveel troep hebben". Maar hallo, dat doen we dus niet. Wat is nou een leuk kado voor een 1jarige?

Laterrrrrr
Wij vieren floors verjaardag op een zondag vanaf uurtje of 2 en dan zien we wel hoelaat iedereen weg gaat. Mensen moeten vaak een endje rijden dus we zien wel wie dr blijft plakken en wie niet haha.

Floor heeft dr verjaardagskado al gehad namelijk een babyglijbaan. Ze klimt er nog niet zelf op maar dat komt vanzelf toch. Hij was voor 20 euro bij bart smit online te koop hihi.

Heb trouwens de box pasgeleden opgeruimd jee dat scheelt een hoop zeg haha. Heb nu 3 bakken vol met speelgoed staan. Waarvan 1tje gevuld met dr ballenbak ballen.

Is wel heerlijk hoor,ze zat dr toch niet meer in.

Wat geven jullie trouwens als onbijt zeg maar? Floor krijgt nog steeds een fles nmr 2 voeding maar dacht laat ik eens wat anders proberen, dus suggesties??

Liefs rens
Oh en op het KDV trakteert floor een zakje met daarin een badspeeltje en een doosje yoghurtrozijntjes. Lekker simpel. Ga wel meer mn best doen als ze er wat meer van snapt haha.
Vanochtend zijn we bij de logopediste geweest. Ze heeft gekeken hoe zoontje eet en drinkt. Ze denkt dat het eten geen probleem is aangezien hij zijn tong wel van links naar rechts gebruikt. Bij het drinken zag ze wel een probleem omdat hij niet kan drinken zonder te knoeien. Volgende week moeten we terugkomen en dan gaat ze zijn mondje inspecteren. Ze raadde ons ook aan hem te laten drinken uit een beker en het eten wat grover te maken. Hoe doen jullie dat met eten? Alles prakken of even met de staafmixer?

Een paar uurtjes in de middag lijkt mij ook lang genoeg voor het verjaardagsfeest.

Als traktatie op het kdv zijn rozijntjes idd wel erg makkelijk. Je hebt toch ook van die uitdeelkoekjes?Ontbijtkoekjes en koekjes met chocolade.Dat is misschien ook wel makkelijk.Of spekjes?Die zijn wel iets minder lang houdbaar en snoepgoed is natuurlijk minder gezond.

Het cadeau weet ik nog niet. Er zijn zoveel leuke dingen te krijgen........

Zoontje ontbijt de laatste tijd met een boterham met beleg en 150 ml melk. Lunch 1 of 2 boterhammen met beleg, fruit en wat drinken (meestal 100 ml appelsap). Tussendoor een koekje en/of wat drinken. Avondeten hoeveelheid van een potje (groente met aardappels/rijst/pasta/bruine bonen) en als toetje bakje pudding of yoghurt. En daarna nog wat drinken. Hij drink in totaal op een dag 400 ml.

Hoe ziet het eetpatroon bij jullie er uit? Wordt er nog veel melk gedronken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven