*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai Missworld, ik kreeg vorige week meteen de uitslag van mijn ijzer. Zat keurig binnen de marges. Ik voel nu goed hoe mijn kindje ligt, sinds een week met het hoofd naar beneden, en voetjes in mijn rechterzij, dus mag zo blijven liggen. De hik valt bij deze zwangerschap wel mee, maar ik vind het een heel irritant gevoel, zeker als het hoofdje beneden richting uitgang ligt.

Verder bij de vk alles goed, mijn onderdruk is eigenlijk elke keer 70. Bij de vorige twee lag die altijd rond de 80/85, dus ik ben heel tevreden.

Nog 2 weken werken en dan gaan we lekker 2 weken naar Zuid-Frankrijk. Zal mij benieuwen of ik vaker onderweg moet piesen dan mijn kinderen.....Huisje gehuurd, maar wel met airco, want ja, zwanger he Heb er veel zin in, de kinderen vragen elke dag als we uit creche/naschoolse opvang komen 'gaan we nu op vakantie?', dus zij hebben er ook zin in.

En na de vakantie nog 2,5 week werken en dan start op 21 augustus mijn verlof. Jeetje, wat komt dat al dichtbij! Met zoals ik me nu voel heb ik er nog helemaal geen behoefte aan, laat mij nog maar even lekker nuttige dingen doen.

Namen zijn we nog steeds niet uit, het blijft een lijstje met 'wel aardige, maar niet supernamen'. Maar ja, aan de andere kant, als je een naam maar vaak genoeg noemt wen je er ook aan, dus het zal wel een van de namen van het huidige lijstje worden. A.s. week gaan we eindelijk ook de eerste zet tot de babykamer doen; gordijnen bestellen. Als ik weet welke kleur dat wordt, kan ik vervolgens matching verf kopen om een muurschildering te maken.

Goed weekend, mamayahoo
@ Twisje: nog gefeliciteerd met je dochter!

Hier alles goed, gelukkig geen klachten en de verlofdatum komt steeds dichterbij.

Ik moet woensdag weer naar de VK, krijg dan ook te horen hoe het met mijn ijzergehalte etc. zit. Ben benieuwd!
Lekker mamayahoo op vakantie, en idd dan schiet t idd op je verlofdatum, mijne is ook 21 augustus.

Ik hoef nog maar 18x te werken haha als ik t zo berekend dan stelt t echt niks meer voor, lekker hoor.

Begin t wel een beetje zat te worden het werk, vooral om dat t einde in zicht is. Ik ga mn baan ook opzeggen dus ik ga dubbel afscheid nemen zeg maar. Ik heb geen zin om na mn verlof terug te gaan, ik wil t al n tijdje opzeggen maar telkens deed ik t niet. Nu vind ik het een mooi moment.

Vandaag nog leuke plannen meiden??
Je krijgt de uitslag van urine en ijzer meteen, tenminste ik wel. Bij je urine kijken ze volgens mij vooral of er geen eiwit inzit, is een symptoom van HELPP, dus ze hangen er een soort staafje in en kijken of dat verkleurt. Voor het ijzer kreeg ik een prikje in mijn vinger en dat laten ze dan in zo'n dingetje lopen wat ze vervolgens weer in een groot apparaat stoppen, dat het ijzer niveau afleest.

Ik heb inmiddels ijzerpillen en foliumzuur, valt me nog alles mee met de obstipatie, vind ik altijd een heel net woord voor iets heel vervelends. .

Gisteren hebben we bij vrienden veel baby spullen opgehaald, waardoor ons huis meer op een filiaal van baby planet lijkt dan iets anders. Ik vind het ongelooflijk hoe veel dingen je nodig hebt voor een mensje van een centimeter of 50. Fijn weekend allemaal, ik hoop dat jullie net zulk goed weer hebben als hier.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle ik vind het ook ongelofelijk wat je in huis moet halen voor zon klein urretje...voor alles wat je doet met zon kind moet je wel weer wat speciaals hebben.

Maar goed ik probeer me niet gek te laten maken, want je kan t ook overdrijven. En vaak is het geldklopperij vind ik hoor.

Je hebt van alle dingen een "speciale" voor baby's haha...

Nou ik ben benieuwd wat er uit mijn ijzer prikken komt en urine komt, ik hoop niks.

Fijne avond nog
Zwaai, zwaai

Ben weer terug van vakantie. Alles is goed gegaan. Ik probeer morgen weer wat uitgebreider te reageren en bij te lezen.

Groetjes

Carry
Wat handig ijzerprikken bij de VK, ik moest daarvoor naar het ziekenhuis toe, werd ik wel ook gelijk gecontroleerd op suiker. Krijg woensdag de uitslag.

De kraamzorgmevrouw is hier net geweest, ik kon, als ik wilde, het maximaal aantal uren aanvragen, dus hier geen 'last' van tekorten.

Maar ik heb het minimaal aantal uren aangevraagd. Dat kwam dan neer op 3.5 uur per dag en dat is voor ons meer dan genoeg. Want eigenlijk wil ik alleen even dat iemand komt kijken hoe het met de baby gaat, of alles goed gaat en verder niets haha.

Voor de huishoudelijke klusjes hebben we een werkster en daarnaast is manlief bijna een maand vrij na de bevalling.
Zo winterlelie dat is fijn zeg dat je man zo lang vrij is na de bevalling. Ja dan zou ik ook voor t minimum gaan haha...

Ik zie er zelf ook een beetje tegenop hoor om zon hele dag een vrouw in huis te hebben. Naja eerst maar kijken hoeveel uur ik krijg want volgens mij is er hier wel een tekort.
Ik krijg nu nog het maximaal aantal uren kraamhulp, ik weet ook niet of ik het nodig heb hoor. Het is de 1e, we hebben een werkster en mijn man is vrij na de bevalling. Dus eigenlijk hoeft ze zich alleen maar met met de baby en mij bezig te houden.

Ik weet niet of de verloskundige ook op suiker kan controleren, mijn huisarts kan dat wel.

Ik moet woensdag naar het ziekenhuis voor de follow up van de 20 weken echo. Er zal dan gekeken worden of de nierbekken nog steeds aan de grote kant zijn. Ik ben benieuwd, maar niet echt zenuwachtig, ik heb inmiddels al een paar keer gehoord dat het echt om millimeters gaat en dat die grens een paar maanden geleden is opgeschoven. Ik zie het wel.

Volgende week gaat mijn man een week wandelen in Zwitserland, dat doet hij elk jaar. We willen wel voor die tijd de baby kamer op orde hebben, maar verder leek het mij, een maand voor mijn uitgerekende datum, geen probleem.
Tja Missworld, dat is echt zooo persoonlijk. De een moet bijna huilen als de kraamzorg weer weggaat en de ander denkt: ga je nou nog eens weg!!!??

Ik behoorde dus echt tot de laatste categorie, vond het helemaal niks de hele tijd zo'n mevrouw op m'n lip haha. De eerste keer hadden wij het aantal uren dus ook flink ingekort.
Hoihoi,

ben ik weer, we hadden even problemen met internet, dus kon het hele weekend niet kijken. Wel weer lekker rustig

Hier alles prima, vanmorgen bij de vk geweest en bloeddruk was prima. Donderdag mag ik voor de groeiecho naar de gyn maar de vk zei dat de baby zelfs aan de grote kant is. Gelukkig maar (alhoewel, die bevalling ...)

Dit wordt m'n laatste week werken. Jeetje, de tijd vliegt echt. Volgende week alvast m'n ziekenhuistasje klaarmaken, je kan het maar hebben (vorige keer moest ik dus veel te vroeg naar het zh). Verder is het kamertje ver af, nu nog de aankleding.

O, Twisje, nog gefelciteerd met je dochter! Hoe was het feest?

Ik ga eens liggen, fijne dag nog!
Hallo,

Gisteren een huis vol visite gehad voor de verjaardag van mijn dochter. Gelukkig was het lekker en kon iedereen naar buiten.

De laatste mensen waren weg en toen we net alles buiten hadden opgeruimd begon het te Maar dochter lief is weer goed verwend en heeft een top dag gehad.

Vanmorgen de laatste dingen opgeruimd en gepoetst. Nu is de kleine met peetoom en tante naar de kermis. Dus ik ga zo even .

Van de thuiszorg heb ik nog steeds niets gehoord. Bij de eerste heb ik 3 hele dagen hulp gehad en 2 dagen van 9:00 tot 15:00 uur.

Ik heb toen ook twee kraam hulpen gehad, de eerste was inderdaad huilen toen ze weg ging maar de tweede kon niet vlug genoeg vertrekken. Je kunt er inderdaad niets van zeggen er moet toch een klik zijn.

Ik moet 21 juli naar het ziekenhuis voor de extra groei echo en daarna een afspraak bij de gynaecoloog, ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

Groetjes,

Twisje
Dat is ook waar hoor, dat t idd heel persoonlijk is maar ik ben bang dat ik behoor tot categorie: wanneer ga je weg hahaha ik ken mezelf haha...

Maar ik ga naar t kraamhotel dus ik heb sowieso dan maar nog een paar uurtjes over voor thuis geloof ik...Kweet t niet precies meer.

Ze komt volgend weel langs voor intake, dan zal ik t wel horen.

Twisje en Hondje, sorry als ik er overheen hen gelezen maar jullie krijgen beide een groeiecho. Wat houdt dat precies in??

Fijn twisje dat je meisje zo verwend is, en dat je geluk had met het weer.

Belle wat spannend zeg dat je weer naar het ziekenhuis moet, ik hoop dat je goed nieuws te horen krijgt meid!!

Wandelen in Zwitserland, wat gaaf zeg!! Maar houd je dat nog vol?? Of heb je van jezelf een goede conditie??
missworld: ik ga niet hoor, alleen mijn man. Dat doet hij ieder jaar. Ik vind de trap al een hele beklimming tegenwoordig, laat staan een gletsjer.
Ohw sorry ja ik heb het niet goed gelezen ja haha sorry...Ik dacht al wat een goede conditie heb je dan zeg wauw...hahaha
Twisje, nog gefeliciteerd met je dochter!

Missworld, als ik met mijn hand over mijn buik ga voelen kan ik vrij makkelijk het hoofdje voelen, dat is harder en groter dan de rest. En dan zijn ook de billen vrij makkelijk te vinden. Maar misschien beeld ik het me ook maar in, dat ik denk te weten hoe hij ligt. Dat zou goed kunnen, haha.

Vanavond heb ik een controle, dan zal ik het eens navragen. Ik ga trouwens (weer eens) naar een andere (vrouwelijk) arts. Eentje die me is aangeraden. Ik ga er vooral heen om even te leren kennen. Ben er nog steeds niet uit met welke arts en waar ik ga bevallen, maar ik heb nog even de tijd.

Mamayahoo, lekker dat je bijna vakantie hebt. Wij zijn er ook nog niet helemaal uit met namen, wel voor een meisje, maar voor een jongen nog niet. Wel een paar favorieten, maar het blijft moeilijk.

Belle, inderdaad, bij ons beginnnen nu ook de spullen te komen voor de baby. Wat heeft zo`n klein mensje al veel nodig!

Hé Carry, leuke vakantie gehad?

Winterlelie, zeker fijn dat je man een maand vrij heeft na de bevalling. Mijn man werkt voor zichzelf, dus die kan wel veel thuis zijn, maar die zal toch ook af en toe wat moeten doen.

Ik heb hier geen kraamhulp, maar ik ben er een beetje over aan het nadenken om sowieso een vaste parttime werkster/kindermeisje te nemen. Op zich hebben veel mensen hier een fulltime meisje in huis, die het huishouden doet, eventueel kookt en vanalles doet.

Maar fulltime vind ik te veel, ook al is het niet zo duur, wat laat ik zo`n meisje de hele dag doen? Parttime zou wel kunnen, zeker als ik straks ook weer moet gaan werken. En toevallig gaat nu een goede vriendin verhuizen en die heeft 2 parttimers in dienst. Dus daarvan zou ik er eentje kunnen overnemen, dan is het in ieder geval iemand van vertrouwen. Maar aan de andere kant, wat moet ik er nu al mee? Het duurt nog wel even voordat ik ga bevallen, pas eind september. Maar ja, tegen die tijd heeft zo`n meisje wel al nieuw werk gevonden. Nog even over nadenken.
Missworld, ik krijg een extra echo vanwege de HELLP van vorige keer. Bij mij kijken ze het bloed en urine nog een keer na, ik krijg een echo om te kijken of de baby goed op gewicht is en daarna wordt alles besproken met de gyn. Als alles goed is mag ik gewoon weer terug naar de vk.

Ik weet niet of dat een standaard groei-echo is, maar zo had ik het begrepen iig.

Alejandra, ik weet niet hoe groot je huis is, misschien kan ze het al helemaal poetsen, een beetje grote schoonmaak houden? Het is wel een mooie kans om een parttimer in dienst te nemen.

Hoe was de controle trouwens?
Alejandra, ja zonde om een goede hulp te laten lopen zeg maar...

Hoe was het vanavond bj controle??
Hallo,

Hier te druk om vaak te schrijven, probeer af en toe wat bij te lezen. Het gaat hier goed, heb dus ook weinig te melden..... Nog paar weekjes werken en dan ga ik 1 aug. al met verlof, eerst vakantie en verhuizen en dan hopelijk vanaf 1 september rust....... en wachten..... Ik probeer later wat persoonlijker te reageren.

Liefs aan iedereen, sterkte voor wie het nodig heeft, wat gaat het snel he?!

Freddy
MISS WORLD: Ik krijg een extra echo omdat mijn verloskundige mijn buik aan de grote kant vond. En omdat mijn navel niet in het midden zit kon ze het niet goed opmeten en twijfelde ze. Nu ben ik al op het ziekenhuis geweest en alles was op het eerste gezicht oke. Maar ik krijg 21 juli toch een extra echo dan meten ze het kindje weer een keer helemaal op om te kijken of dat overeen komt met de aantal weken dat ik ben.

Groetjes,

Twisje
Ik kom net terug van het ziekenhuis en er is niks mis meer met de nierbekken. Dus dat is goed nieuws. Verder liet de baby zich nauwelijks zien en zat lekker in een hoekje van mijn baarmoeder met de handjes precies voor het gezicht. Zelfs het geslacht was niet te zien, maar dat wisten we toch al .
Miss World, als je babytjes de hik heeft, kun er niet omheen hoor! Het is zelfs een beetje een vervelend gevoel (durf dat bijna niet te zeggen), vooral als je wil gaan slapen. Heb je je baan al opgezegd? Ga je fulltime moederen of wel weer een baan zoeken?

Belle, het is inderdaad veel wat zo'n hummeltje straks nodig heeft, maar ik vond het geen straf om steeds maar weer wat te mogen aanschaffen enzo.

Hondje, heerlijk als je verlof zo dichtbij komt hè. Ik moet nog 2 weken na deze week, maar kijk er echt naar uit.

Alejandra, ik voel van alles in mijn buik en zie van alles bewegen en golven of uitsteken, maar kan er niet van maken wat wat is hoor. Dan denk ik, zou dit nou een voetje, schoudertje of armpje zijn?

Carry, genoten van je vakantie?

Weten jullie of ze bij jullie vk ook standaard met 36 weken een liggingsecho doen? Ik mag morgen weer naar vk, dus hoop dat alles ok is, ben benieuwd hoe de kleine ligt. Vandaag weer bloedsuiker wezen prikken, was nog net binnen de norm. Dus volgende week weer prikken.
Belle wat fijn zeg dat alles ok was met je kindje!! Was zeker wel schattig om te zien die handjes voor het gezichtje??

Paulien, nee heb t nog niet opgezegd mn baan en ik ga niet fulltime moederen hoor, daar heb ik geen zin in. Wil na mn verlof 2 dgn blijven werken minimaal. Maar ik meot nog wat anders zoeken...Alleen totaal wat anders haha...

Lekker zeg dat je verlof er bijna aan komt, heerlijk gevoel he??

Nee ik kan er ook echt geen wijs uit makenhoor of t een handje of voetje is haha...ik kan dat echt niet voelen hoor aan mn buik..Ik voel af en toe wel een hard gebied haha dan denk ik hoofd maar kan ook net zo goed billen zijn , heb ech geen idee...

Paulien, moet je telkend prikken bij de VK???
Hoi,

Wel bijgelezen, maar er is echt te veel geschreven om overal persoonlijk op te reageren hoor. Sorry!!!

Paulien, ik weet niets van een 36 weken echo. Dat was bij mijn 1e in ieder geval nog niet. Als ik eraan denk zal ik het vrijdag eens vragen. Dan moet ik weer voor controle naar de VK.

Wel grappig dat jullie het over de hik hebben. Ik vroeg vorige week aan mijn man of hij nog wist wanneer ik dat bij Mark had. Bij hem voelde ik dat dus echt bijna elke dag op een gegeven moment maar nu nog geen een keer.

Wel golft mijn buik behoorlijk en steekt er zo nu en dan iets uit. Voetjes handjes etc. Ik noem het altijd maar een voetje. Zo lijkt het ook maar ik heb geen rontgenogen. Vooral op de terugweg was het erg. Vanaf de camping tot huis heeft de baby bewogen. Erg leuk maar ook wel vermoeiend. Mijn navel komt er nu ook een beetje uit, al mag dat niet van mijn zoontje. Die duwt hem elke keer weer terug. Leuk spelletje. Gisteren ging hij baby kroelen en kreeg mijn buik een dikke omhelzing. Zo lief!

Vakantie was trouwens heerlijk. Lekker luxe kamperen in een stacaravan was wel erg lekker met mijn buik van 30-32 weken. Verder vooral genoten van zon zee en strand en lekker met zijn drieën wegzijn. Mijn zoontje van 2 heeft het ook heerlijk gehad.

b]Belle73[/b], fijn dat de echo goed was!!!

Van de week de intake gehad voor de kraamzorg. Lekker hoor gewoon per telefoon. Hopelijk is er genoeg zorg. Ik sta voor 49 uur op, maar dat kunnen ze in juli en augustus niet garanderen. Ik heb dus maar gezegd dat mijn baby een septemberbaby wordt (zoontje was ook te laat ook al zegt dat niets) en dat het vast geen probleem wordt. Ik hoop het wel, want minder zorg zou ik toch wel jammer vinden. Verder heb ik een voorkeur op kunnen geven voor de kraamverzorgster die we vorige keer hadden. Lijkt me wel erg leuk als zij weer komt, maar het zou ook wel weer erg toevallig zijn als zij dan net zou kunnen.

Zo, we gaan nog wat doen aan de kamer van mijn zoontje. Het schiet al aardig op. In de vakantie heeft hij al twee weken in een groot bed geslapen en dat vond hij erg stoer, dus hier willen we hem ook graag snel verhuizen. Hopelijk lukt dat van het weekend.

Groetjes

Carry

[
Belle, gelukkig is er niets mis met je nierbekken. Fijn.

Carry_inn, wat leuk dat je zoontje zo lief reageert op de baby. Dat zal voor hem straks toch ook wel een flinke verandering zijn in huis.

Bij mijn controle was alles goed, werkelijk een superpittige gyneacologe te spreken gekregen.

Ik ben tot nu toe 6 kilo aangekomen, dat vond ze wat weinig, maar wel ok. Oh ja, en ik had het trouwens wel goed gevoeld van het hoofdje, dat vond ik wel grappig.

Maar het beste nieuws is eigenlijk dat ik eindelijk geaccepteerd ben bij de verzekering van mijn werk, pff duurde lang met de Boliviaanse bureaucratie. Dat betekent dat ik daar op de privekliniek van de verzekering volledige controle en bevalling kan doen, als ik wil. En ik ben al wezen kijken, het ziet er best ok uit allemaal, gewoon eigenlijk zoals elk ziekenhuis. Nu nog eens een keer daar afspreken met de gyneacoloog, en dan heb ik eigenlijk alle opties open om te kiezen waar en met wie ik wil bevallen.

En ook grappig, misschien krijg ik van de verzekering een soort van moeder-kind-subsidie-pakket, d.w.z. elke maand een flink voedselpakket met daarin kaas, boter, yoghurt, granen, rijst, zout, melkpoeder, etc. De waarde ervan is 200 bolivianos (ongeveer 20 euro), en zeg maar dat ik normaalgesproken in een maand voor 700 bolivianos boodschappen doe, best relaxed dus als dat door gaat. Het is natuurlijk bedoeld voor arme ondervoede vrouwen, maar het zou voor mijn man en ik toch ook leuk zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven