SEPTEMBER 2009!!!!!!!!

07-01-2009 12:56 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Wie schrijft er mee?

NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden Nadine 34 03-09-2009 1

Choca 32 09-09-2009 1

Saxmania 31 15-09-2009 1 18-5 gyn

Minie86 22 13 sep 09 - 27-4 20 wk

Linda 29 17-09-09 - 29-4 20 wk soshiva 37 19-09-2009 - 1-5 20 wk, uitslag punctie goed!!!

Lynx72 37 22-09-2009 - 6-5 20 wk

Mayls 276-10-09 1 19-5 20wk 20-5vk

bieteltje 34 26-08-09 1 28-5 vk

Jojo1 34 22-09-09 1 15-5 20wk 20-5vk

Lieselotje 37 27-9-09 1,1 11-5 vk 14-5 20 wk

Lies: Wat moet dat vreselijk zijn...

Buren van mijn ouders hebben dat ook meegemaakt, toch zeker 10 jaar geleden, en de moeder van dat meisje is pas sinds een jaar of 2 weer regelmatig buiten. Als je ook maar iets voor ze kunt doen of betekenen, doen! Zelfs al willen ze het voor de 300 miljoenste keer over hun kleine meid hebben. ook aan de familie.

Hier ook alles oké, gaat zo zijn gangetje. Slaap alleen wel baggerslecht, maar ja.

19 weken
Goedemorgen, daar ben ik weer.....

Hele roerige week gehad natuurlijk. Afgelopen maandag afscheid genomen bij de ouders thuis en dinsdag de begrafenis. Kan niet anders zeggen dan dat het prachtig was, voor zover je van prachtig kan spreken. Het heeft er allemaal behoorlijk ingehakt..

Met mij gaat alles lekker. Ben af en toe nog wel misselijk in de ochtend. Maar ik heb het idee dat dat ook met de spanningen van de afgelopen week te maken heeft. Maar goed.. het is iedere x maar heel even en direkt als ik uit bed stap. Dus tegen de tijd dat ik thee kan drinken is het alweer over. Neem ik allemaal voor lief

Een hoop met vakantie komende weken? Wij gaan woensdag voor een weekje naar Cyprus. Heb ik erg zin in.

En wat genieten we van het weer he?! Jeetje, wat lekker dat die zon schijnt!

Minie: Slapen is hier ook niet echt goed. Moet er regelmatig uit om te plassen, Maar goed, het slechte slapen zou ook door de omstandigheden kunnen komen....Ik heb trouwens ook de Mura gekocht. Was alleen iets meer kwijt :(. Ik wilde perse de Grey slice. En een andere maxicosi..... Dus ja..... eigen schuld. Maar ben er wel heel blij mee.

Kinderkamer heb ik nog niet eens naar gekeken...

Bieteltje: zit ook een beetje te denken aan een kraamfeest... weet het nog niet helemaal. Jouw ervaringen zijn dus goed? Hoe lang na de bevalling heb je dat gedaan? Of wanneer ga je het nu doen?

Ik ga nu opschieten en douchen, moet zo werken. Dusse.... tot zo

xx
Soshiva: heb je al een uitslag? Blijf er wel aan denken en hoop dat het gewoon goed is!

En zijn er al meer die de 20-weken echo hebben gehad en het geslacht weten? Tot nu toe 1 meisje en 2 jongens toch?
Wat vreselijk Lieselotje: zelf ook zoiets meegemaakt bij vrienden vroeger en dit jaar bij kennissen iets verder weg: niet te bevatten dat mensen dit mee moeten maken...

Veel sterkte de komende tijd!
zo te lezen verwerk jij 't redelijk goed lieselotje, hoe gaat 't met de familie van 't meisje?

shoshiva? heb je de uitslag al? kom je 't ons snel vertellen?

ik ben de 16wk voorbij, en ik heb gelijk geen pukkels meer, zat ik vorig weekend er nog helemaal onder, nu niks meer te bekennen!

bij ons gaat er ook een feest gegeven worden als de kleine geboren is. ligt er aan hoe 't met mij en de kleine gaat, maar zeer waarschijnlijk zullen wij toch niet de hele avond aanwezig zijn. (omdat 't van een vanaf een uurtje of 18:00 tot 23:00 zal duren.)
Wij zijn nu paar daagjes weg! Lekker relaxen paar dagen weg in NL en we boffen gelukkig erg met het weer

Had iPhone toch ff aangezet voor update, ook erg benieuwd naar Soshiva...

Weet ff niet meer wie 't vroeg (kan hiermee niet terugscrollen) maar reden voor vele groeiecho's is het lage geboortegewicht van dochter: 2,2 kg bij 40wkn4dgn zwangerschap zonder aantoonbare reden. Kwamen ze pas na geboorte achter en alles meteen onderzocht maar alles gelukkig ok. Moesten wel blijven tot geboortegewicht gehaald was en dag 1-2 lag ze op neonatologie :(

Ze is nu nog steeds klein (bijna 9kg en 77 cm) en alles is verder goed maar ze willen ons nu gewoon wat extra checken voor de zekerheid! Alleen maar fijn!

Dochterlief is nu wakker (mooie tijd ) dus schrijf later weer verder!

Groetjes Choca
ok bedankt choca. ik was 't die dat gevraagd had. fijn dat ze 't nu dan zo goed volgen! hoe oud is je dochter???

mijn dochter (sinds vorige week 4) heeft een vriendinnetje die over 4 maanden ook 4 jaar wordt, die echt wel anderhalve kop kleiner is...... als je er ziet zou je er veel jonger inschatten, maar ze praat en denkt en beweegt wel als een (bijna) 4 jarige.

geniet van je vakantie!
Zullen we voor Saxmania even allemaal de updates in het vet afdrukken? Is voor haar dan wat makkelijker om de tabel bij te werken.

VK 11 mei - Echo 14 mei[/b]
Hoi,

Bezoek VK vandaag: was goed. ben nog niet aangekomen, Bloeddruk goed, hartje goed (sneller dan vorige keer). Maar de buik was van rond de 20 weken, maar baarmoeder en kindje klopte qua groei wel (18 weken).

Kraamfeest:

Vorige keer had mijn vriend tentamens vlak na de geboorte. We hebben op het kaartje specifiek gezet dat we pas na een bepaalde datum bezoek wilden ontvangen (zo'n drie weken later). Familie was eerder al wel in het ziekenhuis enzo geweest en nog een middagje daarvoor tegelijkertijd.

Kraamvisite hebben we zoveel mogelijk (als dat kon) tegelijkertijd gepland, zodat we echt maar weinig tijd kwijt waren aan die visites.

Ik vind dat deze keer eigenlijk ook wel weer een goed idee... :-)

Echo: 15 mei

VK: 20 mei

18 weken
Dat is inderdaad ook een idee.... Meer mensen tegelijkertijd! Ik zie best wel op tegen de visite. Wij hebben zoveel mensen die langs komen, dat ik nu al gestressed ben over die visite hahahaha
'Dat had ik de eerste keer ook qua visites.. ook omdat ik van iedereen hoorde dat die nog langs kwam en dan die weer en dat mensen gewoon weken lang twee keer per dag visite kregen.

Daar had ik totaal geen zin in. Ik wilde ook niemand entertainen en tig keer hetzelfde verhaal houden... Laat staan geen tijd hebben normaal mijn kind te leren kennen... :-)

Dus ja, een keer een avond met vriendinnen en aanhang. Was ook erg gezellig omdat iedereen ook met elkaar kon bijpraten enzo... :-)..

En wat ook wel hielp was aangeven dat een visite bijv. dan maar tot een bepaalde tijd kon duren i.v.m. voeding of rusten. De meesten hebben zich er keurig aan gehouden.
Wij kennen gelukkig niet zoveel mensen. Er komen 45 mensen op onze bruiloft en dan hebben we écht iedereen uitgenodigd die we moesten (familie) of wilden (vrienden) uitnodigen.

Mijn zus had 210 mensen op haar bruiloft, en al die mensen hebben ook een kaartje gestuurd en zijn langsgekomen toen ze bevallen was. Pff....
Ik ken wel veel mensen, maar bij ons is het gebruikelijk dat we iedereen een kaartje sturen, maar dat niet iedereen (gelukkig) ook komt... :-)

En voor mijn werk heb ik het zo geregeld dat ik gewoon zes weken later een keertje met de ukkepuk op mijn werk langs geweest.
Hey Hallo,

ff heel kort, want aan eigenlijk aan het werk haha

bij VK geweest en alles is helemaal in orde. Bloeddruk blijft redleijk stabiel (belangrijk ivm acute hellp bij de 1e) en verder gewoon rustig aan doen (alweer bijna 23 weken pffff)

Liesl: Wij hebben de kraamborrel een kleine 3 weken na de geboorte gedaan. Omdat het zomer was kon het lekker in de tuin. Hebben het wel gesplitst(ivm veel mensen en ook ivm familie issues bij schoonfamilie) dus op zaterdag en zondagmiddag. Heel simpel van 14:00 - 17:00, bij binnenkomst blauw drankje (7-up met B.curacao) en langevinger met chocolade en blauwe muisjes. Daarna drank op tafel, dus lekker zelf pakken, zoon in de box in de schaduw (voor de gein een bordje met voederverbod erop en alleen rondsjouwen in overleg met ons), wat kleine hapjes (dank aan schoonzus) grabbelton voor de kids en om 17:00 ging iedereen eigenlijk ook wel weg. Supergezellig, weinig zooi en in een weekend vrijwel iedereen gezien (voor de meeste ook weer een leuke familie reunie)

Shoshiva: al de uitslag?? Ben plaatsvervangend zenuwachtig.

Minnie: gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit hoor. Ben zelf niet van de megagroepen (vandaar ook bij ons gesplitst) met minder mensen kun je veel beter socializen.

Lies: Uitbesteden die handel. Wij hebben de uitnodiging in het geb.kaartje gezet. Directe familie en allerbeste vrienden zijn wel eerder geweest en schoonzusje heeft alles geregeld met boodschappen en hapjes. Ideaal!

Heftig trouwens die begrafenis Zo oneerlijk ook, vreselijk voor de ouders en heel confronterend voor iedereen er omheen.

Enne, fijne vakantie!

Nou, ga weer echt werken, kijk later nog wel even

voor schema:

28 mei VK geen echo meer,23 weken en geen idee wat het wordt haha
Wat een vreselijke toestand Lieselotje. Heel veel sterkte!
Nou, de uitslag van de punctie is binnen en alles is helemaal goed ! Tenminste dat wat ze kunnen zien dan. Zijn ontzettend blij en opgelucht, goed he?! En heel erg bedankt voor jullie meelevende reacties.

Enneh... it's a boy! De chinese horoscoop had gelijk dus. Vind het heel erg leuk om mn lief terug te kunnen zien in een jongetje en aan de andere kant lijkt het me me best moeilijk. Ik ben erg van de meisjesdingen en ..wat weet ik helemaal van mannen? Affijn, ik ben er erg blij mee en het leuke is dat ie al regelmatig van zich laat horen, er zit erg veel leven in mn buik en dat is zooo schattig.

Kan me nu echt op de tweede helft gaan richten, ken het wel wat saxmania schrijft dat het er soms helemaal niet van komt om ermee bezig te zijn, wordt ook erg opgeslokt door mn werk en nu ben ik al bijna op de helft en ben nu al een ontaarde moeder .

Gekgenoeg vind ik het nog steeds onwerkelijk. Helemaal als ik jullie verhalen lees over kinderwagens, kamertjes, kaartjes en babyshowers dan vliegt het me echt een beetje aan.

Ben trouwens wel echt al dik, VK dacht dat ik een paar weken verder was maar zei verder niet of dat nou kwaad kon. Betekent dit dat ik een megajongen krijg? En hoe komt dat dan? Ik eet niet veel en ben 2 kilo aangekomen.

Moet volgende week voor de 20wekenecho, neem aan dat ik dan ook wat meer te horen krijg.

Iedereen die op vakantie gaat: geniet ervan!

Voor de tabel: 1/5 20wekenecho

(geen haast!). Doei, Shiva
Soshiva!!! De jongens nemen een sprint hier . Gefeliciteerd

En harstikke fijn dat alles gewoon goed is!!!

Ik weet nog dat ik ook schrok toen de oudste eruit kwam en een jongen bleek te zijn: ik had echt verwacht een meisje te krijgen! Maar al gauw was ik stapelverliefd!

Mijn voorkeur was altijd iets meer voor een meisje. Misschien nu nog wel... Ik ben ook van de meisjesdingen. Maar ik weet dat ik met een jongen net zo blij ben als het geboren is. Ik heb nu een jongen en een meisje dus ben blij met alles als het er maar gezond uit komt!

Grappig, klopte die chinese kalender nou ook bij de rest? Want dan zou ik toch ook echt een jongen krijgen....

Nou Minie: als we dan over 18 jaar een date hebben met het septemberclubbie mag je je dochter wel vastbinden hahahahah
hee shoshiva! fijn zeg, zulk goed nieuws! neemt toch de twijfels weg!

ik ben ook heeeleeeemaaaaal nog niet bezig met al die babydingen. geboortekaartje van m'n dochter heeft m'n vriend alleen geregeld de dag na de geboorte, ik had alleen een tekstje gemaakt, en hij naar de drukker en iets uitgezocht. van zo'n kaartje kan ik echt niet wakker liggen, ik gooi ze zelf van anderen na een tijdje toch ook weg........

en waar de baby gaat slapen weet ik ook nog niet......

't feest na de geboorte is meer iets van m'n vriend, hij gaat dat ook allemaal regelen, met hulp van wat vrienden van hem, maar daar gaat 'ie waarschijnlijk ook pas na de geboorte mee beginnen.

minie, lijkt mij juist fijn een kleine bruiloft. ik moet er niet aan denken, een feest met honderden mensen....... ja van een ander, maar niet m'n eigen feest, dat moet overzichtelijk blijven. (maar ik ga voorlopig toch nog niet trouwen.)

ik ben, denk ik, de laatste van dit clubje die erachter gaat komen wat 't geslacht van 't kindje is. spannend hoor! steeds meer van jullie zullen 't binnenkort weten!

19 mei -> 20wk echo

20 mei -> VK
Hallo meiden,

Ik lees al een poosje met jullie mee, omdat hij flairforum zo stil is en ik gewoon wil kunnen kletsen over mijn zwangerschap met andere aanstaande moeders. Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Ik ben op 17 september uitgerekend.
Hey Linda! Gezellig hoor, klets maar mee. Het is hier ook redelijk rustig. Maar wel weer lekker overzichtelijk zo.

Hoe oud ben jij? En is het je eerste kindje? En........ weet jij al wat het word? We hoeven alleen je pincode niet hahahaha

Mayls.... Wij hebben afgesproken zelf naar de echo te kijken en proberen te ontdekken wat het is. Ik wil het niet van die mevrouw/meneer horen. Dus..... misschien zien we het wel helemaal niet . Ik weet gewoon niet helemaal zeker of ik het wel wil weten....
Hoi Linda! Heb je de stoute schoenen aangetrokken (voor de rest: ik ken haar van het Flairforum). Het is inderdaad wel rustig, maar daar ben ik zelf ook een beetje medeschuldig aan, omdat ik van gekkigheid niet weet waar ik momenteel overal tijd vandaan moet halen. Ik hou het nu dan ook even kort. Kleine slaapt en ik heb zo een "zakelijke" afspraak hier thuis. Probeer later vandaag nog verder te lezen/tabel te updaten e.d.
O nog even snel: Soshiva
Shoshiva, goed nieuws! Gefeliciteerd!!

Fijn hoor.

En dat ontaarde moeder gevoel... zou ik me niet te druk over maken... :-)... Hier ook veel te druk met werk, vriend(en) en drukke ukkepuk dat ik soms dagen er niet aan denk dat ik zwanger ben....

Sommige dingen hoeven ook pas geregeld te zijn vlak voor de geboorte... De geboortekaartjes hadden we de vorige keer twee weken van te voren pas uitgezocht.Net als de andere spulletjes die we ook pas twee weken van te voren kregen (kinderwagen enzo)... Dus zou me er echt niet druk over maken!!

Dat soort dingen zijn als je wil echt in een paar weekjes geregeld via marktplaats bijv... :-)

Wat misschien wel handig is om te regelen: jullie waren toch nog niet getrouwd? Erkenning van het vruchtje bij de gemeente (hebben wij toevallig vandaag gedaan), testament met voogdij-regeling erin.

Maar misschien heb je dat al wel gedaan... :-).

Verder zou ik gewoon hier meelezen met wat de meesten aan ervaringen hebben n.a.v. hun eerste zwangerschap en bevalling.. en wat jullie dan zelf zouden willen.
Hoeveel meiden schrijven hier actief mee op het forum dan?

Ik ben 29 en het wordt mijn eerste kindje al heeft mijn vriend er al 2 uit een vorige relatie. Volgende week heb ik mijn 20 weken echo en hopen we te zien/horen wat het gaat worden. Ik ben al begonnen met om mij heen kijken voor leuk behang, maar er is zoveel keus! Eijffinger heeft wel heel leuk behang voor elk wat wils. Na de 20 weken echo gaan we ook op zoek naar een kamertje en wil ik er echt mee gaan beginnen. Spulletjes kopen is ook leuk.

Gister hebben we de erkenning even geregeld bij het gemeentehuis. Dat stelde niet zo heel veel voor. Gaan jullie nog iets doen van zwnagerschapsgym? Ik weet het nog niet. Ik werk onregelmatig en soms is het lastig als ik een vaste avond weg moet van huis.

Hebben jullie al namen bedacht? Voor een meisje zijn wij er al uit. Maar als het een jongen is moeten we denk ik toch een namenboekje hebben. Vinden we allebei erg moeilijk.

soshiva wat fijn dat de punctie goed was. Mag ik vragen waarvoor je een punctie hebt laten doen?

Groetjes
welkom linda!

volgens mij meldt iedereen uit de tabel zich regelmatig behalve mama_D. de een post wat vaker dan de ander. ('t zal waarschijnlijk wel lekker druk worden als iedereen zo rond de 8 maanden zit en met verlof gaat......)

over namen hebben we 't hier pas nog gehad, hoef je volgens mij niet heel ver voor terug te zoeken.

goed dat je dat nog even meldt van die erkenning jojo! een paar weken geleden was ik daar nog echt mee bezig, dat we dat nog moesten regelen, maar nu was ik 't al weer glad vergeten.

mijn dochter heeft, vermoed ik, de waterpokken. gelukkig heb ik die als kind al gehad! vriendlief niet, hoop niet dat hij ziek wordt. dochterlief is overigens niet ziek, heeft alleen maar rode pukkels en verder niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven