SEPTEMBER 2009!!!!!!!!

07-01-2009 12:56 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Wie schrijft er mee?

NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden Nadine 34 03-09-2009 1

Choca 32 09-09-2009 1

Saxmania 31 15-09-2009 1 18-5 gyn

Minie86 22 13 sep 09 - 27-4 20 wk

Linda 29 17-09-09 - 29-4 20 wk soshiva 37 19-09-2009 - 1-5 20 wk, uitslag punctie goed!!!

Lynx72 37 22-09-2009 - 6-5 20 wk

Mayls 276-10-09 1 19-5 20wk 20-5vk

bieteltje 34 26-08-09 1 28-5 vk

Jojo1 34 22-09-09 1 15-5 20wk 20-5vk

Lieselotje 37 27-9-09 1,1 11-5 vk 14-5 20 wk

@ Minie, wat een goed nieuws!! Ben helemaal opgelucht en blij voor jullie!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Hoi,

Hier ook goed nieuws. Uiteindelijk met inwendige echo kon ze meer zien. Het hartje klopte ook. Het leek inderdaad zeven weken zoals ik zelf dacht. Over vier weken krijg ik weer een echo en wordt bekeken of ik tijdelijk terug ga naar de vk of bij de gyn blijf.

Natuurlijk een bijzonder moment, maar onze oudste was er ook bij en die begon dikke tranen te huilen toen mama op de bank moest voor de echo. We hebben hem maar even bij mij gezet toen en daar werd hij rustiger van. Al kon ze toen niet goed ons het hartslagje "vangen"n... :-)... dus hij weer bij papa.. Maar door het harde brullen hebben we het hartslagje ook niet gehoord. Volgende keer is de kleine er niet bij, want dan is hij op de kdv en kunnen we wat uitgebreider kijken... :-)

al met al wel een opluchting en alles is goed...

Nu hopen dat het de komende weken goed blijft gaan!

2/3 opnieuw echo (11 weken).
Oja... mijn zusje weet het al. Ze belde gisterenavond om te vragen of ik mijn nichtje al vanochtend wilde opvangen en naar de psz wilde brengen... Dat lukte dus niet vanwege de afspraak in het ziekenhuis. Ik heb gezegd dat ik naar het ziekenhuis moest... Ik kon geen smoes bedenken waarom ik naar het ziekenhuis moest.... Mijn vriend riep later dat ik had moeten zeggen dat hij met zijn knie naar het ziekenhuis moest. Hij moet dat nl. wel een keertje binnenkort... :-)

Maar goed, ik kwam er zo snel niet op dus zij weet het al. Toen hebben we meteen maar besloten om a.s. vrijdag tegen de ouders/broers/zussen te zeggen, want dan is mijn vriend jarig en dan zal familie langs komen.
Allemaal goed nieuws verder gelukkig! Was toch wel even geschrokken van Mam... Zet je toch gelijk weer met 2 benen op de grond.

Zijn jullie nou ook zo moe?? Ik voel me zo lui.......
Weer 2 hartjes erbij!!!!!!!!!
Sax, voor het schema: 2 maart weer een echo, 18 maart weer naar de verloskundige.

Jojo, wat fijn dat het bij jou ook goed was!

Heb vandaag weer een echo gehad! Ik werk in het ziekenhuis en er was een arts-assistent die wel even een echo wilde doen. Nou, dat sla ik niet af! Nu ben ik moe van het werken, dus ga wat te eten regelen en dan lekker in bed liggen.
Ben er weer, en wat een goed nieuws hier!!! Minie, wat mooi dat je zelfs al een klein handje zag. Hoe veel weken was je nou precies? En fijn dat je 2 maart weer een echo krijgt!

Jojo, ook goed nieuws. Fijn zeg, en leuk dat jullie het morgen gaan vertellen.

Nu wil ik ook wel!!! Ik moet nog tot dinsdag wachten. Zit er alleen een beetje mee wat we met onze dochter moeten doen. Ze is bijna drie en die dag thuis. Zullen we haar meenemen, of toch een oppasje zoeken? Of zal ik alleen gaan, zodat ze bij papa kan thuisblijven? Lastig. Wat nou, als het niet goed is, en ze voelt de spanning en het wordt ook nog een vervelende ervaring voor haar... Iemand tips?

Ben ook af en toe moe, heb vanmiddag in de transferbus een dutje gedaan en gisteren was ik zelfs misselijk; in het busje en tijdens het eten. Ik kreeg de zalm gewoon echt niet weg... Dat lijken goede tekenen...

Hoe is het met de rest?

Mam76, hoe is het nu met jou?

Liefs!
Minie!! Ik zou het ook niet afslaan als iemand voorstelt een echo te maken!!! Leuk hoor..

Ik wil inderdaad ook, maar ik moet tot volgende week maandag wachten, en dan weet ik niet eens of ik wel een echo krijg eigenlijk. Afwachten maar.

Stiertje: hier begint de misselijkheid in de ochtend ook toe te slaan. Krijg al kokhalsneigingen als de kinderen de kat eten geven en die lucht!!!!! maar niet niet overgeven gelukkig. Hoop ook echt dat dat wegblijft....

En met je dochter? Heb je niet een opa, oma, buurvrouw of vriendin die even een half uurtje op haar kan passen? Dan kan je rustig met je man samen even naar de verloskundige.

Laten we het eens over (VR)eetbuien hebben....

Ik eet echt veel te veel.... Maar ik heb ook echt gewoon zo'n honger (behalve in de ochtend). Vanaf een uur of 11 in de ochtend begint het.... Ik vind alles lekker! Gisteravond bijna een hele milkareep weg zitten werken :( En als er iemand een zeikerd is kwa dik worden ben ik het...... Ik sport me rot en let altijd op mijn eten. Maar nu....... misschien ook de hormonen? hahahahahaha
Even snel: hartje klopt, uitgerekende datum de 15e ipv de 18e. Mag bij de gynaecoloog onder controle blijven.
Mam75, jeetje wat triest, vind het echt vreselijk en wens jullie alle sterkte en geluk voor de toekomst.

Hoera voor alle kloppende hartjes! gefeliciteerd.

Liesl. Hier ook wel veel honger, maar gelukkig kan ik mij nog beheersen. Ben echt enorm koekverslaafd en Ben&Jerry waren in de vorige zw.schap mijn beste vrienden Maar goed, dat was dan ook wel te zien, zet daarbij zware zwangerschasvergiftiging en nu ben ik wel even oplettender Heb heel verstandig het fruit naast de snaaierij gelegd en dat helpt wel (+ strenge vriend haha)

Hier begint de misselijkheid wat af te nemen en :puke: heb ik gelukkig niet gedaan. Twijfelde weer eens enorm of het wel goed gaat, maar toen ik vanochtend merkte dat ik mijn favo broek bijna niet meer pas werd ik weer blij (vreemde omgekeerde psychologie ) Van de week 2 nieuwe positiebroeken gekocht en het fijne is dat (iig Mamalicious) veel groter valt dan de normale maat en dus kon ik een maat 38 aan.Hebben die producenten slim gedaan, want wat is er fijner dan een kleinere maat aan te kunnen terwijl je dikker wordt .

Stiertje, wij hebben ons zoontje ook maar even weggebracht (maar ja die pas 1.5) als je echt geen oppas vindt, kun je misschien een boekje/puzzeltje ofzo meenemen voor je dochter? Kan ze op de grond spelen terwijl jullie de echo krijgen? (bij ons was de echo ruimte groot zat)

Moeilijk hoor, maar vaak passen kinderen zich toch makkelijker aan dan je denkt.

Sax: Heerlijk dat je by de gyn mag blijven, kan me voorstellen dat dit een rustig gevoel geeft.

Oh ja, had een sushi date (lekker handig) dus ben nu op zoek naar zoveel mogelijk ideeën zonder rauwe vis, heb al groente; omelet en gebakken Gamba's, iemand nog meer ideeën?

Zit hier trouwens met bijholte ontsteking en mag geen medicijnen, dus stomen en zoutoplossing (BAH!)

Minnie: Wat een luxe, extra echo. Echt leuk! Ben je nu al wat meer ontspannen? Je moet er gewoon zo nuchter mogelijk in gaan staan en het lekker over je heen laten komen hoor. Geniet er gewoon lekker van, weet zeker dat alles prima zal gaan.

Jojo: Lekker dat je het hebt kunnen vertellen. Voelt altijd prettig als je dit soort mooie dingen kan delen.

Nou, ga nu even administratie voor ons eigen bedrijf doen en dan lekker op de bank law&order kijken.

dagdag
Jojo, hoe was het vertellen?

Sax, jeej!! Een kloppend hartje, wat goed! En idd fijn dat je gewoon bij de gynaecoloog mag blijven.

Lies, stiertje: Ik ben ook wat vaker misselijk. Heb regelmatig dat ik zomaar ineens moet kokhalzen. Ook nog niet overgegeven. *afkloppen* En die vreetbuien herken ik helemaal! Er zijn een aantal dingen die ik echt niet moet, maar ik heb wel een half uur na het eten weer honger. Hormones... Mijn vriend noemt me trouwens Horrormonia.

Over die echo: Ik was ook helemaal blij! Teun (werktitel) was in een dag ook weer 2 mm gegroeid. Was best trots op hem. En het allerleukste is dat die radioloog het leuk vindt om vanalles in de gaten te houden. Ik krijg nu rond deze tijden een echo: 2 maart (= 12 weken) nekplooimeting, rond 16 weken gratis extra echo van mijn nieuwe lievelingsdokter ( ), met 20 weken de 20wekenecho, rond 22 weken weer een extra echo, rond 26 weken een extra echo, rond 30 weken een extra echo en rond 34 weken een extra echo. En tussendoor laten we ook nog even een pretecho doen, want van de extra echo's krijgen we geen foto's of filmpjes mee. Het is namelijk ziekenhuis-echoapparatuur, niet van de afdeling OB/GYN maar gewoon, voor mensen met liesbreuken en blinde darmontstekingen. De meeste mensen vragen daar geen foto's van.
O, Minie, wat lekker dat je zulke enthousiaste collega's hebt. En haha, inderdaad, niet zo leuk om in te plakken, de echo van een liesbreuk. Dan is een pretecho toch nog wel leuk. Hebben wij de vorige keer ook gedaan, met 22 weken geloof ik. Leuk voor de dvd, die we overigens nooit bekijken. Maar dat terzijde.

Saxmania, wat heerlijk dat het hartje klopt en dat je bij de gyn mag blijven. Allemaal prima. Leuk om te zien dat er steeds meer mooie hartjes bij komen.

Bieteltje, ik heb dat ook al twee keer gehad met Sushi. Ik koop het vaak onderweg, als ik een keer met de trein ga. Dat ik dacht: lekker, ik neem Sushi. Maar dat werkt niet met die voorverpakte sushi, dat zit vaak allemaal door elkaar. Volgens mij heb je de meeste niet-rauwe opties wel genoemd.

Wat voor bedrijf hebben jullie trouwens?

Hier alles goed. Heb superk... geslapen, dus ben wat brak. Hele dag gewerkt, goed mijn best gedaan. Maar toch wel een beetje balen dat niet alles af is. Dat heb ik eigenlijk altijd op vrijdag, ik doe iets niet goed. Met plannen.

En vanavond ga ik sporten. Omdat ik gisteren niet kon. Moet ik me wel echt naar toe slepen hoor...

O, Lieselotje, stoppen met eten. Je moet nog veel te lang. Ik ben me de vorige keer ook nog al te buiten gegaan. Dat wil ik nu niet meer. Bij mij was het in de laatste 6, 7 weken dat ik alles opvrat wat los en vast zat. Tot mijn verlof was ik keurig 9 kilo aangekomen. En daarna in die 7 weken nog 21 kilo!!!!!!! Aaaarggghhhh. Op 5 na zijn die er allemaal weer af, maar ik wil er nu niet weer 30 bij, hou op!

Misselijk ben ik trouwens niet meer geweest na woensdag. Wel lekker, maar ik heb nog steeds af en toe van die twijfelgedachten. Ik heb zo weinig zwanger-symptomen voor mijn gevoel. Nou ja, dinsdag zullen we het weten. Ik ga nog even proberen of mijn dochter naar de moeder van een vriendin kan voor een uurtje. Al mijn vriendinnen in de buurt werken op dinsdag, heb geen leuke buurvrouwen helaas en onze familie woont allemaal 150 kilometer verderop, niet handig...

Nou, iedereen fijn weekend alvast!
Nou hier ook een kloppend hartje hoor . Ben nu 8 weken en 3 dagen alleen wordt met de week beroerder dus geen happy-happy-joy-joy hier. Afgelopen weken steeds meteen na mn avondeten naar bed en nu verdorie al de hele dag plat. Moet gelukkig niet overgeven maar ben voortdurend misselijk en moe en krijg van alle ellende last van acute angst en twijfelzucht. Weet niet of het allemaal nou zo'n goed idee was, en dan bedoel ik niet mn huidige staat van welbevinden want dat overleef ik natuurlijk wel, maar daarna! Waar ben ik aan begonnen en wou ik dat nou eigenlijk wel? Daar gaat mn leventje... Pff... Nou meiden, dikke dip hier dus ik eerst maar even wat afleiding zoeken want dit neemt wel heel sombere vormen aan. Doei! Shiva
Hey Sosiva: Kop op he meid!! Onthou dat de grote boosdoeners je hormonen zijn. Ik heb ook van die momenten hoor! Ben zo vreselijk moe. Vooral in de ochtend voel ik met net een bromtol! Vindt niets leuk en kan ook helemaal niet aardig doen. Maar naarmate de dag vordert voel ik me wel steeds beter gelukkig. En inderdaad afleiding zoeken! Ze zeggen dat sudoko's heel goed helpen als je zo aan het piekeren gaat!

En dat van waar ben ik aan begonnen en wou ik dat nou eigenlijk wel is ook hier herkenbaar! Maar gelukkig met ook zulke leuke buien dat het elkaar weer opheft. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is. En hopelijk gaat het over een week of 4 beter en dan voel je je vanzelf ook weer beter!

Hier verder dus niet zoveel last. Vanmorgen voor het eerst kokhalsneigingen, maar niet overgegevevn gelukkig!

EN ja.. moe en eten

Fijn weekend!!
Soshiva, zoals Stiertje al zegt: waarschijnlijk zijn de hormonen de grote boosdoeners. En als die vermoeidheid over gaat, kijk je er misschien ook wel weer heel anders tegen aan.

Neemt niet weg dat een baby inderdaad je leven enorm veranderd. Maar het is heel cliché (maar wel waar): je krijgt er zoveel voor terug. En het is helemaal niet verkeerd om daar nu al goed over na te denken. Want het grote gevaar is natuurlijk dat je leven zo veranderd, dat je niet meer aan je eigen dingen of aan elkaar (jij en je partner) toekomt. Als je daar vantevoren op bedacht bent, zal dat je dus ook niet zo snel overkomen. Een goede oppasback-up creëren en af en toe de boel de boel laten. Want dat kan echt nog wel met een baby hoor!

Ik hoop dat je je snel lichamelijk beter voelt en dat het positieve dan gaat overheersen. En is dat niet zo, zoek hulp!!! Klinkt heel dramatisch, maar die 9 maanden zijn voorbij voordat je het weet. O ja, enneh........ nog gefeliciteerd met de goede echo
Shoshiva, ik herken het wel, vooral van de zwangerschap van de eerste. Nu heb ik er minder last van. Toen was ik eindelijk zwanger, en in plaats van dolgelukkig had ik ook rond de 8, 9 weken de meest vreselijke twijfels. Of ik het wel aan zou kunnen en of ik het eigenlijk wel wilde. Ik begreep er niks van. Nu denk ik dat de hormonen je expres een beetje pesten zodat je goed nadenkt over wat er allemaal zou kunnen veranderen en je een aantal keuzes maakt. Het zorgt er ook voor dat je met anderen gaat praten over je onzekerheden (zoals je nu al doet) en dan krijg je vaak allerlei tips waar je misschien iets mee kunt.

Zelf vind ik de veranderingen uiteindelijk wel meevallen. Ik voel me nog steeds ongeveer dezelfde persoon en ik kan ook nog genoeg dingen doen die echt voor mezelf zijn. Ik heb ook al vanaf dat mijn dochter nog een piepkleine baby was dingen voor mezelf gedaan, al was het maar een uurtje alleen de stad in, sporten of even naar de zonnebank. Zelfs werken vond ik af en toe prettig, omdat ik dan weer even iets anders was dan moeder.

En al die bonussen heb je naast al die leuke en bijzondere dingen die je met je kind meemaakt. Het zorgen, regelen en gedoe, dat neem je er gewoon bij op de een of andere manier. Verwen jezelf maar een beetje en geloof me: het gaat vanzelf over!

Hier alles verder okay. Ben dit weekend toch weer misselijk en ook behoorlijk moe. Heb net ook 1,5 uur in bed gelegen. Begin toch steeds meer te geloven dat 'Jip' het goed doet. Nog maar twee dagen tot de echo, heerlijk.

Het is gelukt, mijn dochter kan een broodje eten bij een vriendje en zijn oppas zodat wij rustig met z'n tweetjes om 12 uur bij de echo kunnen zijn. Toch wel lekkerder.

Ik ga zo even met mijn dochter naar een kennis die een (web)shop is begonnen in baby/kinderkleertjes van biologische katoen (link op aanvraag beschikbaar). Ben bezig met een kraammand voor vrienden die van de week een zoontje hebben gekregen, dus daar moet nog even een pakje/mutjse o.i.d. in.

Nou, wie weet tot later vandaag en nog een fijne zondag!

Oja, nog even dit. Ik zei toch dat ik helemaal geen last heb van mijn borsten.... Vrijdagavond was ik in de sportschool en ging ik looptraining doen op de band. Mijn sportmaatje weet nog niet dat ik zwanger ben, en ze heeft ons ingeschreven voor de nike city run. Denk niet dat ik die nog ga halen, maar dat zien we wel. Wij dus de band op en ik begin te lopen... Dat ging nog wel goed, maar die borsten, die voelden een partijtje raar en pijnlijk. Zelfs het aantrekken van de bh-bandjes hielp niet. Ik heb ze uiteindelijk maar vastgehouden.... die borsten dus!

Liefs!
Ontzettend bedankt voor de peptalk ladies!.

Ik ben nog niet helemaal van mn twijfels af maar weet inmiddels wel dat het veel met mn gemoedstoestand te maken had, voelde me echt zwaar beroerd en na een dag op bed vandaag een stuk beter.

Het feit dat ik twijfel komt omdat ik nooit een heel sterke kinderwens heb gehad, maar ja, je komt op een leeftijd dat je wel een keuze moet maken en daar kwam ik dus niet uit. Na lang beraad besloten manlief en ik het ' open' te laten zoals dat heet en te zien wat er gebeurt.

Jaren nix en op het moment dat we zo'n beetje besloten lekker met zn 2tjes (verder) oud te worden; Bingo. Tja, allebei niet echt meer op gerekend en wat korte-en langetermijn plannen voor ons samen gemaakt die dus nu op zn kop staan.

Maar zoals ik al zei ging het vandaag wel weer en dan zie ik het allemaal ook wat rooskleuriger in. sterk spul hoor, die hormonen!

Weten jullie trouwens hoe je grote borsten een beetje kan camoufleren? Het staat me supergoed maar ik ben bang dat het echt gaat opvallen en ik hou het liever nog even stil.

Nu ga ik stoppen, het is alweer bijna bedtijd

Doei!Shiva
Hoi zwangere dames!

Zou ik hier ook nog mee kunnen schrijven? Ben nu namelijk 8 weken zwanger en ook uitgerekend in september. Vind het allemaal super spannend en ook eng, omdat ik al 2 keer eerder een miskraam heb gehad. Deze keer voelt het allemaal heel anders, maar dat geeft natuurlijk geen garanties. We hebben het hartje al zien kloppen. Door mijn 2 eerdere miskramen mochten we nu met 6 weken een echo. Zo bijzonder om te zien, maar ook dit maakt het weer spannender. Nu 19 februari weer een echo om ook de termijn te bepalen.

Groetjes,

Lynx
Hey Lynx.... welkom! En gefeliciteerd! Nog geen klachten?

Soshiva: goed om te horen dat je je alweer beter voelt.

Ik zag dat je dezelfde leeftijd hebt als moi. Ik dacht ook klaar te zijn met kindern (tja... 1 van 13 en 1 van 10, jongen en meisje..... voila!!! Klaar!!!) Maar toen ging ik scheiden en ontmoette ik mijn huidige vriend. En die wilde heel graag kinderen. Ik niet...... Maar na een tijdje begon ik het toch wel leuk te vinden eentje van ons samen. En gezien de leeftijd moest ik ook sneller dan ik gewild had een beslissing nemen. Toch nog bijna een jaar bezig geweest zwanger te worden en toen het eindelijk raak was ben ik ook even soort van in shock geweest. Werd het ineens toch even realiteit!!!! Tel daar de hormonen bij op en de moeheid...... Ben even van de kaart geweest. Maar ik merk nu dat ik weer redelijk in balans ben. Vind het ook echt leuk en spannend nu! Maar ik vind die twijfels ook een soort van realistisch! Het is ook niet zomaar wat. En natuurlijk veranderd er een hoop. Maar geloof me..... 90% positief !!!! Zolang je lekker af en toe nog tijd voor jezelf neemt is het een verrijking! Ik zou niet weten wat ik zonder mijn kinderen zou moeten. Maar aan de andere kant ben ik ook iemand die veel tijd voor zichtzelf nodig heeft... En die tijd neem ik ook . Daar word ik een leukere moeder van!

Ga nu bananensplit kijken

xxx
Bananasplit was echt vreselijk....... Wat een saaie grapjes. Ik moet dan wel weer keihard lachen om Franske Bauer. Die moet altijd het hardst om zijn eigen grapjes lachen

Hier een beetje een rotnacht gehad. Ging met krampen naar bed, was niet lekker. Heel onrustig geslapen. En ja Soshiva: ook hier weer de bekende lichtelijke paniek: van owwwwwwwwwwwwww........ wat ga ik allemaal doen!!!! Ik word dan ook helemaal niet lekker wakker, heel sjaggi en down. Maar weet zo ondertussen wel dat als ik eenmaal weer op ben en even rondgelopen heb dat die bui weer zakt. En inderdaad... het gaat weer beter K.T hormonen
Het vertellen was erg leuk. Verbaasde maar vrolijke reacties natuurlijk... :-).. Iedereen blij. Wel apart, want mijn vriend begon met het zeggen dat we in het ziekenhuis waren geweest en dat we wat mee te delen hadden... :-)

Mijn ouders gaan altijd in september op vakantie dus die zullen hun vakantie vervroegen... :-).. want mijn moeder wil wederom met het vierde kleinkind in de buurt zijn als het geboren wordt... :-)... Heel lief natuurlijk.

Wel heb ik eerlijk gezegd dat we het niet hadden verwacht en dat ik zelf zomer 2010 in mijn hoofd had. Voor sommigen misschien wat apart, maar zo voelt het ook nog steeds. Als ik de oudste zie, vind ik het geweldig om zo meteen weer zo'n mini-mensje op de wereld te zetten en die ontwikkeling te zien. Maar het voelt nog wel onwerkelijk allemaal en ik heb het te druk met van alles en nog wat om er zo bewust mee bezig te zijn als de eerste keer... Voel me hier toch wel schuldig over, omdat ik voor mijn gevoel mijn tweede zwangerschap minder serieus neem dan de eerste en ook te laat met allerlei dingen ben begonnen (vitaminen enzo)..... Hormonen.... toch??

Soshiva: ja dan is de wereld inderdaad helemaal anders ineens.. Zeker als jullie je er al bij neer hadden gelegd dat ze samen oud zou worden....

Maar hou vooral in de gaten dat het vooral je hormonen zijn en dat jullie nog weeeeken de tijd hebben om aan het idee te wennen. Als je nog geen kinderen hebt, kun je je ook niet voorstellen wat het is om ze te hebben en dan kunnen anderen (ook ik) zeggen dat het super leuk is en geweldig is om te zien hoe jouw kind zich ontwikkeld, maar ja daar kun je je nog niets bij voorstellen.

Praat er veel over met je man/vriend, want zo kun je gezamenlijk een beeld vormen en aan het idee wennen.

Heb onze Frummel meteen maar weer ingeschreven bij de KDV. Moet nu alleen nog met mijn zusje bespreken of zij wel zit te wachten om op mijn twee kinderen te passen op één van haar vrije dagen... Misschien gaat de jongste dan wel twee dagen in de week naar de KDV.

Ikzelf heb er dan tegen die tijd vier (leeftijd 0-3) om op mijn vrije dag op te passen... Zal wel druk zijn, haha, maar mijn andere zusje en ik hebben al een tweelingwagen aangeschaft toen de mijne werd geboren en die van haar nog niet goed kon lopen. Dus die komt nu helemaal goed van pas.

Ben best moe merk ik en ik heb nu verspreid over de hele dag misselijkheidsgevoel. Ik probeer dan ook steeds kleine beetjes te eten, zodat dat wegblijft. Heb wel zin in veel en vet eten en moet dus ook oppassen dat ik dat een beetje in de hand hou. Door de weeks lukt dat wel, maar in het weekend?? Stokbrood met tomaat en gesmolten mozarrella en bacon... :-)... McDonalds... :-)... En ja, ook ik heb honger en vaker honger... dus heb de bruine boterhammen met kaas gesmeerd en een appeltje meegenomen..

Vorige keer kon ik me goed beheersen en ben ik in totaal maar 9,5 kg aangekomen. Hoop dat eigenlijk nu weer te doen...
Wij hebben het ook verteld, aan mijn ouders. Dat waren de laatste die we nog op de hoogte moesten stellen. Ging beter dan verwacht, we hebben 2 outfitjes gekregen en een tutpopje, en als we onze keuze gemaakt hebben krijgen we de kinderwagen.

Ze zeiden wel een miljoen keer dat ze het niet slim vonden, maar goed.
Minie: hoezo niet slim? Of heb ik dat verhaal gemist?

Ach.. de mijne stonden ook niet te springen, hadden het ook niet meer verwacht. Ze zijn reeel en terecht, maar gelukkig ook blij. Dit zal echt hun laatste (en derde... alledrie van mij) zijn.
Mijn schoonouders reageerde wel heel blij. Maar (jajajaja... ook ik ben vreselijk nuchter) zij wonen redelijjk ver weg en die zie ik niet veel. Dus die zullen het kindje ook niet zo heel veel zien. En mijn ouders (vooral mijn moeder) weet zo ondertussen wel een beetje hoe het gaat . Ze woont 2 minuten bij ons vandaan, en ik werk ook bij mijn ouders thuis. Dus die zal er veel meer mee geconfronteerd worden. Ze heeft al ervaring met die andere twee hahahaha....

Dus ja. om een lang verhaal kort te maken.... Minie! Mijn moeder vind het ook niet slim, maar ik begrijp haar wel, en ik weet zeker dat mijn ouders wederom de meest lieve, attente opa en oma zullen zijn. En ook altijd voor me klaar zullen staan.. Mijn schoonouders vinden het dus harstikke leuk , maar zullen er niet zo veel te maken hebben. En er ook niet op zullen passen. Die zal ik niet bellen als ik ziek ben of als het kindje ziek is en niet naar het KDV kan. Dus een reaktie hoeft niet altijd echt iets te betekenen zeg maar.
Ik had vandaag de echo, en het was dus niet goed. Ik ben heel erg verdrietig. Met de uitwendige echo was een vruchtzakje te zien, maar met een termijn van 6,5 weken en geen hartje. Bij een inwendige echo kon ze ook geen leven ontdekken. Het was geen goede zwangerschap. Wel zag ze een heel groot Corpus Luteum, wat duidt op lekker veel zwangerschapshormonen...

Nu is het afwachten wanneer de miskraam begint. Als er niks gebeurt, wordt het alsnog een curretage.

Ik heb vreselijk gehuild, ben zo verdrietig. Mijn hart doet letterlijk zeer. En als ik nog eens zwanger raak, hoe kom ik dan ooit die eerste weken door. Pfff... wat een spanning. Ik weet ook even helemaal niet wat ik moet doen nu...

Lieselotje, en de anderen die nog voor de echo moeten: Veel geluk!

Ik lees nog wel even mee, ben niet gelijk weg denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven