Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
Wat een goed nieuws Kaboinkie! Ik drink er alvast een glas (denkbeeldige) champagne op.

Fijn dat je zus er was, voor jou ook leuker om een volwassen gesprek te kunnen voeren, heb je een klein beetje zelf kunnen genieten toen zij kwam?
Ja, toen zij er eenmaal was wel! Dat geeft zoveel meer vrijheid, als je met twee volwassenen bent! Ik ben tot nu toe natuurlijk gewend om met partner op vakantie te gaan en dat dat nu niet meer zo is, is even wennen. Maar ik weet wel dat ik ook in de toekomst niet alleen met kids op vakantie zal gaan. Dan liever met een ander bevriend gezin met kids of vriendin met kind, of een single-ouderreis ofzo. Met twee van die jonge kinderen kun je eigenlijk geen kant op.

Shiloh, wat goed dat je even niets meer van je ex gehoord hebt. Ik hoop dat hij zich koest houdt en je nu gewoon van je zwangerschap kunt genieten.

@ Proudmom, Dolphine, Suus en de andere meiden die er alleen voor (moeten) gaan: Mijn zus heeft haar kindje ook alleen op de wereld gezet, omdat haar vriend er niet klaar voor was (bleek te zijn) . Zo lullig, wel de lusten, maar als het dan raak blijkt te zijn niet de lasten durven dragen. Mijn zus heeft het als heel zwaar ervaren. Gelukkig is haar partner na de geboorte van haar dochter wel bijgedraaid en ziet hij haar nu ongeveer een dag per week (maar de relatie is onder meer hierop wel stukgelopen). Maar dat had ze gedurende de zwangerschap niet durven denken. Hij had totaal geen aandacht voor haar of de zwangerschap. Erkend heeft hij haar niet, maar het is voldoende dat hij haar nu regelmatig ziet en zij weet wie haar papa is.
Ik ga al jaaaaaren met mijn kind alleen op vakantie Eigenlijk al vanaf dat hij een jaar oud is.

En ik voed hem ook al 8 jaar alleen op, naast een fulltime baan. En als ik er zo op terug kijk vind ik het eigenlijk helemaal niet zo zwaar.....

Afgelopen jaar was zwaar, toen is mijn zoon de molen ingegaan met allerlei tests enzo. Hij is blijven zitten op school omdat zich onvoldoende kon concentreren. Dat zijn de momenten die ik als zwaar ervaren heb.

Deze zomervakantie ben ik weer met hem gaan kamperen in zeeland, 2 weken deze keer en we hebben het geweldig gehad!

Ben overigens ook wel met hem naar het buitenland geweest, ook alleen. Als je dat soort dingen niet meer doet kom je nergens meer.

Suusje, dikke knuffel voor jou. Morgen kijk er weer heel anders tegen aan en misschien kan diegene die komt je even helpen sjouwen.

Shiloh, fijn dat het zo goed gaat! top

Lieve moeders,

Ik zit eraan te denken om (geheel in Viva stijl) een tabel to te voegen aan het openingsbericht, met daarop de nickname en kind(eren) plus leeftijd.

Ik weet niet of jullie hetzelfde hebben, maar ik raak af en toe even kwijt wie nou in welke situatie zit (waarvoor ik NATUURLIJK de schuld geef aan mijn zwangerschapshormonen)

Mag ik jou in de tabel zetten?
Tuurlijk mag dat shiloh. Ik heb geen idee hoe je een tabel maakt, maar zet mij er maar in. Ik heb 1 zoon van 8 jaar.

Heb dus al enige jaren ervaring in het single mum zijn..... haha
Ja hoor, en ik heb dus twee zoontjes. 1 van 4 en 1 van 8 maanden. Ben zelf 36.
Thanks!

Ik bedenk me net dat het makkelijker is om het geboortejaar van de kinderen erbij te zetten, anders blijf ik die tabel aanpassen..

Haha :-)
Suusje , voel je je trouwens alweer iets beter?
Life coaching for the single mum:

http://www.confessionsofa ... xlyn-life-coach/#more-803

Hebben jullie een plan of doelen waar je naartoe werkt, of zie je van dag tot dag wat er gebeurd met you en je kids?

Waarom werkt dit voor jou?

Jaaa.. ik ben heel nieuwschierig, haha.

Ben zelf een fan van life coaching omdat ik vrij perfectionistisch kan zijn en een plan voor mij zaken kan relativeren wat mij rust geeft.

Vooralsnog hoef ik me geen zorgen te maken om het boontje in mijn buik, ik heb dan ook niet zijn/ haar toekomst uitgedacht, maar moet mijzelf denk ik wel in de toekomst tegen gaan houden om dit niet uit te stippelen , maar alleen te begeleiden waar nodig.
Hallo allemaal,

eerst Stiloh wat heerlijk dat je een beetje bij kan komen en je ex je eindelijk met rust laat. Werd tijd ook!

Verder ben ik zelf 20 en is mijn zoontje 1,5 uit maart 2009. Dus je mag me gerust in de tabel zetten.

@kaboinkie, wat jammer dat je het zo zwaar hebt gehad tijdens je vakantie! Gelukkig wel nog de laatste dagen kunnen genieten! Moet zeggen dat ik het ook wel even omschakelen vond om met mijn zoontje op een camping te zitten. Hij heeft me flink bezig gehouden!!

Ik denk trouwens dat het een heeeeel erg groot verschil is of je met 1 of met 2 kinderen bent! 2 is toch een hele onderneming en zeker in een vreemde omgeving. Dus ik kan me wel voorstellen dolphine dat jou vakanties beter geslaagd zijn dan die van kaboinkie.

en er had iemand nog even een hard onder de riem nodig! suusje geloof ik maar ik kan nu niet meer terug kijken anders is mijn bericht weer weg.

Maar ik kan me best voorstellen dat je er helemaal doorheen zit! Of je zwanger bent of niet als je niet van iemand op aan kunt is gewoon balen!!

Even je rust nemen en dan valt het straks allemaal weer op zijn plek. En er is misschien vast wel een buurman of iets dergelijks die jou heel even wil helpen schuiven en sjouwen!

Hier alles wel goed. Gisteren nog even naar de ikea geweest en mijn huisje is nu bijna zoals ik het hebben wil. Kleine man is alleen ziek, erg sneu!!

groetjes
owja stiloh nog even over dat geplande leventje. Daar heb ik me zo vanaf moeten zeggen..

Ik herken me wel in dat perfectionistische en dat het rust geeft enzo.. maar met een kind kan iedere seconden weer een verrassing opleveren!

Bij mij werkt het dus echt niet! Al heb ik de grote lijnen wel een beetje uitgestippeld maar verder probeer ik me een beetje te laten lijden door wat de dag me brengt.

groetjes
Haha, nou, zoooo zwaar waren die twee dagen alleen met de kids nu ook weer niet. Maar ik voelde me gewoon wel beperkt. En in de nieuwe omgeving was mijn oudste gewoon even de weg kwijt. Hij wilde steeds vanalles, maar ik kon natuurlijk niet alles regelen, moest ook rekening houden met de jongste. Strandje was alleen bereikbaar via lange route ivm kinderwagen. En kind op de arm was ook niet echt een optie en de draagzak was ik vergeten.... stom!

Ik denk ook dat ik vakantie met alleen de oudste, of alleen de jongste, als minder zwaar zou hebben ervaren. Dan hoef je niet je aandacht te verdelen. Waar dat thuis prima lukt, omdat alles duidelijk is voor de kids wat er mag of niet enzo, was dat daar wat lastiger.

Maar heb evengoed wel genoten hoor!!

Liefs!
Ik heb dat plannen en perfectionisme ook voor een groot deel los moeten laten toen mijn mannetje eenmaal geboren was. Een kleine veranderd nu eenmaal heel veel in je leven en vooral de eerste maanden wordt je geleefd.

Later kun je ze vaak wat meer in een ritme krijgen. maar goed dat is mijn ervaring. Ik merk wel aan zoonlief, dat als ik wat relaxeter met de dingen omga en niet zo"dwangmatig" hij ook een stuk beter in zijn vel zit.

Oh ja voor de tabel, ik ben 36, mijn zoon is van juli 2002
Thanks! Ik zal vanavond de tabel aanpassen en in de openingspost zetten.

Nu eerst maar eens wat eten en richting mijn werk.

Grote mijlpaal vnadaag, want ik ben al 24 uur niet misselijk geweest!

Heel raar, maar het enige moment waarop ik nu letterlijk misselijk word is als ik aan mijn ex denk, dat doe ik maar mooi even niet, haha.

Fijne dag xx
Haha shiloh,

Fijn dat de misselijkheid minder is. Is het goed blijven gaan vandaag?

Vooral niet aan je ex denken nee....

Doe ik voorlopig ook maar niet. Kan er niet bij dat een volwassen kerel zijn zoon van 8 zo maar laat zitten wachten en niet komt opdagen omdat hij te veel aan zijn hoofd heeft.

Zie je wel ik wordt gewoon boos als ik aan hem denk, ga ik dus ook niet doen!
Hey meiden,

hier gaat alles weer zijn gangetje, even een dipje maar ben er alweer redelijk boven op! Kamer begint goede vormen aan te nemen!

Shiloh, heerlijk dat je wat minder misselijk bent, je ben officieel over de 12 weken zeker? Lekker gevoel he! Wanneer heb je de volgende echo, of is dat met 20 weken?

Dolphine, je kan je af gaan vragen wie er meer volwassen is, je zoontje of de vader..... wat een eikel zeg, dan heb je toch ook geen verstand als je zo makkelijk je zoontje laat zitten!

Voor de tabel, ik ben 26 en 26 november uitgerekend van een meisje!!

Nou ik ga even koken en dan lekker op tijd naar bed vanavond!
Oh Suusje wat leuk een boogschuttertje!

Ik ben rond diezelfde dag geboren en kan je vertellen dat we hele leuke, avontuurlijke kinderen zijn, haha.

De tabel komt zo in de openings post te staan :-)

Het gaat momenteel stukken beter met me, ben minder misselijk en heb iets meer energie. ik werk nog steeds niet fulltime, maar heb wel het idee dat het beter gaat.

Van mijn zwangerschapsduur snap ik gene ene zak eerlijk gezegd, haha. Ik heb een echo gehad waarop de ´leeftijd´van de feutus is bepaald en ik weet nu niet of ik nog 2 weken bij op moet tellen (eerste dag van laatste menstruatie) op op het aantal totale zwangerschapsweken te komen.. of niet.

Ook ben ik de helft van de informatie die de verloskundiuge me heeft verteld alweer kwijt, dus ga morgen even bellen of ik niet eerder een afspraak kan maken (ipv 9 september)

Ik ben dus nu of 12 of 14 weken zwanger :-)

En begin er eindelijk plezier in te krijgen!
Volgens mij staat er op je echofoto gewoon hoeveel weken je bent hoor. Ik verwacht dat je 12 weken bent, want er zelf nog 2 weken bij optellen hoeft nooit, zover ik weet. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik ben zelf geen alleenstaand moeder, maar ik wil wel even laten weten dat ik jullie heel sterke vrouwen vind. Petje af. Het zal echt niet altijd makkelijk zijn, maar uiteindelijk komt het altijd goed. En jullie kindjes boffen maar met zulke lieve, zelfstandige moeders.
shiloh, ik denk inderdaad ook dat je 12 weken ben, want de verloskundige berekend echt hoever je bent! wat zou betekenen dat je eind februari, begin maart uitgerekend bent...wat dan weer betekend dat het sterrenbeeld Vissen is....en ik ben een vis en weet dat het hele lieve mensen zijn hihi

toevallig ik krijg een boogschutter en jij een vis!

Vanavond voor het eerst zwangerschapsgym...ben benieuwd of het niet een huisvrouwen groepje is! want dan ben ik er snel weer klaar mee denk ik!
Jeanine, dank je! ;)
Ik denk dat je ook gewoon 12 weken bent shiloh, als dat op de vorige echo eruit kwam. En de dingen die je vergeten bent, gewoon weer vragen als je bij de vk bent.

Die zwangershapshormonen ook he..... haha

Wel fijn dat je je een stuk beter voelt.
Heb voor vandaag een afspraak met de vk kunnen regelen, maar eerst deze ochtend naar mijn iegen huisarts, plus huis kijken en werken, lekkere drukke dag dus.. beetje jammer van het weer.

Ik denk inderdaad ook dat ik (pas) 12 weken ben, wat duurt het nog lang!

@Suusje:

Hoe is het gegaan? Brave huismoeders of zaten er meer rebellen tussen? Was het leuk?

Ik begin al te lachen bij de gedachten van puffen en met mijn benen wijd in de lucht liggen.. zal ookwel gedeeltelijk van de zenuwen zijn

@ de andere moeders:

Hebben jullie nog leuke plannen met de kinderen dit weekend?
Hey,

de zwangerschapsgym was best leuk, leuke groep. Wel allemaal happy met hun vriend/man, dus wel redelijk nette huismoedertjes haha! Vond het voorstel rondje ook wel lastig, heb gelijk maar verteld dat ik alleen ben...dat vond ik wel even moeilijk! En zat flink te shaken!

Maar verder is die gym wel een aanrader hoor!

Shiloh, hoe was het bij de verloskundige?? Hartje kunnen horen? en hopelijk wat meer duidelijkheid!

Nog wat van je ex gehoord of houdt hij zich nu echt helemaal stil?
Hoi,

Hier een meelezer, heb een meisje van 4 en een meisje van 5 weken. Ben bang dat ik binnenkort ook single mum word... dus lees was om positieve inspiratie op te doen ipv allemaal negatieve verhalen.. moeten immers in onszelf blijven geloven!!

Dus zet hem op allemaal!!

Enne, ik ben een vis en heb twee kreeftjes, heerlijk!!!

Pufcursus vond ik ook wel een aanrader, heb er uiteindelijk veel aangehad.

Succes allemaal verder!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven