Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
Alles was goed bij de verloskundige!

Heb het hartje kunnen horen, voor volgende week een echo afspraak gemaakt en de uitslagen van mijn bloedtest gehad (die was ik alweer vergeten aangezien ik er zoveel heb gehad de laatste tijd vanwege mijn flauwvallen)

Kan niet wachten om mijn boontje volgende week te zien.

Ben nu uitgerekend op 12 maart 2011, dus weining kans dat het iets anders dan een visje gaat worden

Ben mijn ex toevallig maandag tegen gekomen;

Ik stond in de pisregen te wachten tot ik over kon steken vanaf de tram halte en hij kwam lekker warm en droog voorbij rijden in z´n dikke Porsche.

´K moest wel lachen om het scenario, maar ik loop toch 100x liever zeiknat door de regen naar huis dan dat ik naast hem zou zitten, haha, goed gevoel

@ Zusje: Welkom! klinkt als een lastige situatie zo met een kleintje, een nieuwe baby en een relatie die het misschien niet meer houdt.

Heb je er al met iemand over kunnen praten? (huisarts, verloskundige of iets dergelijks) Hoop dat je een beetje rust kunt vinden om alles een te laten bezinken zodat je je gevoelens een plaatsje kunt geven.
@ zusje, heftig hoor...je komt in ieder geval sterk over! Veel sterkte de komende periode!

@ Shiloh, fijn dat alles goed was, visjes zijn leuk hoor ;) Wat leuk dat je volgende week weer een echo hebt, ik heb geen echo's meer tot het eind, mis het wel hoor had graag nog een kijkje willen nemen!

Had je ex jouw ook gezien? ga je hem om financiele bijdrage vragen als de kleine er is?

Tot nu toe is de zwangerschapsgym nog niet puffen met je benen wijd hoor...haha hoop ook eigenlijk dat het dat niet gaat worden!
Hallo allemaal,

Fijn dat alles goed gaat shiloh, ben je weer even gerustgesteld. En binnenkort weer een echo, altijd leuk.

Wel weer toeval om op die manier je ex tegen te komen. Maar goed dat je er op die manier over denkt.

Zusje25, klinkt wel zwaar die periode waar je nu doorheen gaat. Veel sterkte.

Suusje84, Ik heb toendertijd zwangerschapszwemmen gedaan. Mede omdat daar geen partnerbijeenkomsten waren.

Het is weer vrijdag vandaag en morgen zou zoonlief eigenlijk naar zijn vader moeten. Ik ben heel benieuwd of ik wat van ex hoor. Niet dat ik zoonlief dan zou laten gaan hoor. Ik heb zaterdag een feest en zoonlief gaat bij mijn borertje en schoonzus logeren. Vind ie helemaal geweldig, met name om zijn 2 nichtjes. Ik ga dat natuurlijk niet afblazen als ex het in zijn kop krijgt om opeens wel weer op te komen dagen.

Maar als ik heel eerlijk ben, verwacht ik eigenlijk geen bericht van hem.
Dolphine, dat is ook niet fijn, die onzekerheid over je zoontje, of hij wel/niet wordt opgehaald door zijn vader... Een feest klinkt wel heelgezellig!! Moet altijd doorgaan, toch?

Vind het prettig dat dit topic een positieve toon heeft, naast het feit dat het natuurlijk pittig is, om alleen, of vooral alleen je kindje(s) op te voeden. Merk zelf dat alleen je kindjes opvoeden, terwijl je wel (nog) samen bent, ook pittig is, want waarom doet die ander niets......

Enfin, gelukkig ben ik gezegend met de leukste meiden die er bestaan. Mn babytje is echt zo'n knuffeltje, nog zo'n klein hoopje mens! Ongelofelijk dat papa geen aandacht aan haar besteedt..

Enfin, geen gepieker, hoofd omhoog!!

Dag meiden.
johoeew.. stiloh.. Mijn zoontje is van 12 maart. schatje hoor!! En inderdaad ook een visje. Al is het best een pittige!

zusje welkom!!! Wat je zegt lijkt me inderaad nog veel zwaarder. Je hebt wel iemand maar daar kun je niet van op aan. Sterkte komende tijd. Maar ook genieten van die kleine meiden!!

Dolphine, wat fijn dat je zoontje zo'n zin heeft in zijn logeer partijtje.. dan is dan aandacht ook een beetje van zijn vader af misschien. Toch lastig lijkt me.

Hier nog steeds stress. Maandag beginnen en nou heb ik ineens mijn planning niet meer rond zoals ik het zou willen. Dus weer eens overleggen. Ook nog gezeik met mijn oude provider.. Simpel (nooit nemen want je word opgelicht!) Dan heb ik ineens een hekel aan het weekend want dan staat alles in de wacht.

Van de vader van mijn zoontje niets meer gehoord eigenlijk. Toen we twee weken geleden terug kwamen van vakantie nog gesmst dat we binnenkort zouden afspreken, maar hij lijkt geen zin te hebben om daar initiatief in te nemen. ach we zien wel... Nu even andere dingen aan mijn hoofd. En gelukkig merkt die kleine vent er nog niets van!
Goedemiddag! Ik heb vanochtend heerlijk kunnen uitslapen tot 9 uur (dat is voor mij lang), na een feestje gister avond.

Het was eigenlijk de eerste bijeenkomst waar een groot deel vna mijn vriendengroep bij was en het was leuk om te zien hoe enthousiast iedereen is met mijn zwangerschap. Er waren voornamelijk (vrijgezelle jonge) mannen en ze vinden het allemaal maar prachtig om te horen hoe alles werkt en dat er een hartje klopt etc.

Er zijn zelfs discussies geweest wat ze met de kleine kunnen gaan doen in het geval het een meisje wordt (wat voor sommige mannen extra eng was, haha)

Ben dus weer helemaal opgeladen en ga mij vandaag lekker opsluiten om via Marktplaats de eerste baby spulletjes te sprokkelen.

Ben nu gewoon in het wilde weg even aan het kijken, maar misschien is het wel handig om overal een budget op te zetten (met oog op de toekomst)

@ Suusje:

Ik heb zoveel zin in de echo, kan niet wachten.

Ga mijn ex niet om een financiele bijdrage vragen, hij is er altijd heel duidelijk over geweest dat het kindje voor hem niet gewenst is dus de keuze om het te houden heb ik zelf gemaakt. Ook als hij in de toekomst de kleine wil zien zal ik geen bijdrage vragen, tenzij hij opeens de kleine wil gaan erkennen en rechten in opvoeden gaat eisen.

Ik heb nog geen idee hoe ik mijn kind later mag gaan uitleggen waarom ´papa´in een huis van 1.1 miljoen euro woont en wij in een modaal apartement... maar gelukkig is die tijd nog heel ver weg.

@ Dolphine:

Zwangerschapszwemmen zie ik ookwel zitten, heb nu ook een abonnement voor het zwembad hier in d ebuurt maar ben eerlijk gezegd al maandne niet geweest, geen puf!

Leuk dat je naar een feestje gaat! denk net dat je zoon het merkt dat zijn vader er dit weekend niet is, maar ik vind het vervelend voor jou dat je geen duidelijkheid van die man hebt.

Als er iets een knagend gevoel is dan is het wel dat je weet dat je hoe dan ook de confrontatie met hem aan moet gaan.

Hoop dat je het van je af kan zetten en een leuk weekend hebt!

@Zusje :

Ik kan me tot op zekere hoogte inleven met je gevoel. Mijn ex was er nooit voor mij en zijn complete wereld draait alleen om hem (was ik zo blind in het begin of deed ie gewoon beter zijn best..) Hij wist me natuurlijk wel te vinden om te klagen over al zijn ´problemen´.

Kan me voorstellen dat het nog zoveel zwaarder is met een kleintje erbij, je hebt het idee dta je alleen maar geeft en niets terug krijgt.. Ben blij om te horen dat je ergens anders wel steun vandaan kunt halen :-)

@ proudmom:

Laat ´papa´maar even lekker, hij weet jullie te vinden als hij echt zo graag wil afspreken.

Vervelend dat je planning niet rond is en dat je ook nog met zo´n rot bedrijf zit. Maar dat alles even vast staat kan ook goed zijn, dan heb je even te tijd om alles te relativeren en het misschien van meerdere kanten proberen te bekijken waardoor je tot een nieuwe oplossing kunt komen.

PS: ik ben helemaal enthousiast over visjes nu..

Ik ga weer even Marktplaatsen.. wish me luck
Shiloh, wil je toch even iets zeggen: je ex is nl. verplicht om alimentatie te gaan betalen, ook al heeft hij jullie kind niet erkent en of hij nu een vaderrol gaat spelen ja of nee.

Dus ik wil je aanraden om er goed over na te denken, voordat je beslist dat je het niet nodig hebt. Een kind is duur, daarbij wil je wellicht in de toekomst minder gaan werken, wat betekent dat je er in inkomen op achteruit gaat. Of stel je kindje is niet helemaal gezond, moet je natuurlijk niet vanuit gaan, maar die kans is helaas altijd aanwezig, en er moeten hoge medische kosten worden gemaakt. Of je raakt in de toekomst arbeidsongeschikt... etc. etc. Er zijn zo nog meer dingen te bedenken.

Verder is extra geld ook straks zeer welkom voor een oppas, een vaste avond per week dat je echt iets voor jezelf kunt doe. Geloof me, dat heb je echt nodig straks.

En de reden dat hij het kind niet wilde, sorry, maar daar zou ik geen boodschap aan hebben. Hij was er toch zeker zelf bij toen jullie kind verwekt werd? En ik neem aan dat hij niet gedwongen werd om het zonder condoom te doen...
'Vriend' is naar de bios, ik zit op de bank met mn meisje naaast me, die moet nodig wakker worden voor een flesje, er komt nu wat beweging in gelukkig..

Raad eens wanneer ik jarig ben Datum is hier al genoemd!! Dat is vast voorbestemd, haha.

Vriend stelde vanav, toen ik het gesprek met hem aanging, voor dat hij tijdelijk ergens anders gaat wonen/slapen. Hij komt hier dan overdag wel, heeft bedrijf aan huis. Pfff, komt nu wel heeeeeel dichtbij dat het echt over is. T is gewooon over natuurlijk,alleen is dit weer een stap richting echt uit elkaar gaan. En ik ben degene die ergens ander s moet gaan wonen, dit is zijn huis. heb er 8 jaar gewoond...

Pff, heb de tranen hoogzitten, maar weet ook dat het goed is dat we een stap zetten. Dit kan ook niet verder zo, we maken elkaar kapot, de sfeer is zo gespannen. T is niet dat ik denk dat ik niet alleen voor de kindjes kan zorgen, maar ze delen (en op die momenten dus nie zelf zie) dat lijkt me HEEEEEEL erg moeilijk! Nu zijn ze altijd bij me... hou zoveel van mn meiden.

Ga flesje klaar maken en dan op tijd naar bed. Vanmorgen was het half zes en rust nu extra belangrijk lijkt me.

Shiloh, denk ook dat wat extra geld welkom is.. al weet ik natuurlijk niet hoeveel je verdient, maar met mijn 3 dagen ga ik absoluut niet rondkomen... dat wordt dus meer werken in de toekomst... pff..

Maar 1 ding tegelijk! En single mum zijn heeft vast ook voordelen!! En wie weet awt voor moois de toekomst nog in petto heeft..
Nou zit ik dan op mijn zaterdagavond in mijn uppie op de bank. Eigenlijk vind ik weekenden maar vervelend sinds ik moeder ben.

@ zusje. heel veel sterkte meid! Kan me voorstellen dat zo'n stap toch zwaar valt ookal is het de beste keuze. En over zo'n bezoekregeling. Daar moeten jullie samen gewoon eens goed voor gaan zitten. Het schijnt te wennen al moet ik er zelf ook echt niet aan denken!

Over die allimentatie trouwens. Ik ontvang ook geen alimentatie. Wil het ook niet. Ik verdien nog minder dan een bijstandsmoeder maar ik kom wel rond. En kan zelf nog eens iets leuks doen ook.

Mijn idee daarom was dat ik daar geen gezeik over wilde. Geen maandelijkse ruzies om betalingingen. Nu bemoeid hij zich gewoon nergens mee en dat zou ik niet anders willen! Heb regelmatig gezien dat vaders alimentatie echt als machtsmiddel gaan gebruiken. Nooit naar kind omkijken maar als de vrouw allimentatie vraagt ook een bezoekregeling eisen. Ik had zelf geen zin in die onzin.

Zelf zou ik er heel goed over nadenken voordat je iemand gaat dwingen te betalen. Zeker in een geval waarbij de vader alles af wil houden kan dat meer gezeur opleveren dat het geld waard is. Al zal het wel een flink bedrag zijn wat hij zou moeten dokken als ik het zo hoor. Een porsch en een huis van 1,1 miljoen.
hey,

ook ik zit te zaterdag avond thuis, lig zelfs al op bed, net een filmpje gekeken en ga zo maar slapen....de weekenden vind ik maar saai ben toch wel gewend wat leuks te doen met vriendinnen! komt het nog wel eens voor dat jullie oppas hebben om ouderwets op stap te gaan of is dat anders nu je een kindje hebt? Ik denk dat ik namelijk nooit meer zo op stap kan als voor ik zwanger raakte, omdat altijd de verantwoordelijkheid in je achterhoofd blijft! En ik deed echt niet heel gek voorheen hoor, maar een avondje doorzakken vond ik toch wel leuk af en toe!!

Zusje, je klinkt echt heel sterkt! Wel balen dat jij degene bent die ergens anders moet gaan wonen, hopelijk heb je de mogelijkheid om rustig op zoek te gaan naar iets. Bezoekregeling lijkt mij ook lastig zeker omdat je gewend bent dat je meiden altijd bij jou zijn!

Aan de ene kant zou ik ook geen allimentatie eisen, want daarmee geef je hem rechten, maar aan de andere kant als ik hoor hoe goed hij het heeft vind ik het zo onterecht als wat..hij heeft zelf ook een leuke nacht beleefd waarschijnlijk toen je zwanger raakte. Enige is dat je wat voordeeltjes van de belasting zou mislopen mocht hij allimentatie betalen!
Suus het is wel belangrijk om dingen voor jezelf te blijven doen hoor! En daar horen wel de ouderwetse avondjes met vriendinnen bij, en lekker op stap!

Ik heb niet helemaal je verhaal gevolgd, want rol er nu een beetje in, maar ouders? Kunnen die oppassen?

Uiteraard blijft altijd de verantwoordelijkheid van je kinderen bij je, maar als ze bijvoorbeeld ergens gaan logeren kun jij wel even onbezorgd op stap!

Ik snap zo goed wat je voelt Zusje! Moeilijk hé. Weet je al waar je naar toe moet als je uit huis moet?

Als ik aan dit idee denk, want ik moet hier hoogst waarschijnlijk ook uit, maakt me kapot!

Wij liggen dus volop in scheiding, maar het blijft lastig. Man die was vrijdag even hier, en toen had hij het weer over die griet. En ja hoor hij is eindelijk eerlijk! Dat deed heel erg pijn, maar was ook wel fijn.

Hij is verliefd op haar! Het deed zoveel pijn,want zij degene die zoveel kapot heeft gemaakt gaat echt niet voor mijn kinderen zorgen.

Aan de andere kant, is man de grootste eikel! Want hij is al zo lang met haar bezig.

(Even voor sommige die mij niet kennen, ik heb 2 meiden van 2.5 jaar en 7 mnd, mijn man is al zeker vanaf sept 2009, ik toen 20wkn zwanger vreemd aan het gaan met haar, heeft dit in februari gezegd en is tot nu niet opgehouden )

Ik word zo boos als ik denk dat hij gewoon geen moeite heeft gedaan om zijn kinderen te zien opgroeien omdat hij nooit met haar is gestopt.

Vandaag feest van zijn oma, de kids gaan wel mee, maar ik blijf dan thuis... Logisch maar zijn wel pijnlijke dingen!
Het is niet zo dat je ex rechten krijgt als hij alimentatie gaat betalen, alimentatie is geen kijkgeld. Hij heeft de plicht om alimentatie te betalen, niet het recht op een omgangsregeling. Waar het op neer komt is dat hij niets kan eisen, alleen de plicht heeft om te betalen.

Ik heb er nog een juridisch stuk over, mocht iemand daar behoefte aan hebben. Heb het een jaar geleden allemaal heel goed uitgezocht, zelfs met een advocaat erover gesproken hoe het nu allemaal zat. Gelukkig heb ik het allemaal niet nodig gehad en betaalt mijn ex gewoon alimentatie voor mijn zoon (hoewel ik prima zonder zou kunnen) zoals dat hoort. Want als je bij elkaar was gebleven had je toch ook allebei een bijdrage geleverd aan de kosten die je maakt voor je kind? En je kind heeft er nu eenmaal geen boodschap aan waarom je relatie uit is gegaan en wie 'm wel of niet wilde, feit is dat hij/zij er is of eraan komt en dat is het enige wat telt.

En dat je voordelen van de belasting misloopt, klopt ook niet Suusje. Begrijp niet wat je daarmee bedoelt.

Proudmom, hoe kan het dat jij minder verdient dan een bijstandsmoeder?? Sowieso heb je dan recht op aanvullende bijstand, als dat het geval is.

En jij bent toch niet degene die 'm dwingt? Het is toch normaal dat hij een bijdrage levert aan de kosten voor levensonderhoud? Hij is het zelfs wettelijk verplicht. Je kunt dat allemaal regelen via een advocaat, als hij echt weigert, dan wordt er beslag gelegd op z'n loon en dan wordt eerst de alimentatie betaald en vervolgens krijgt hij dan zijn salaris minus de alimentatie.

Punt is dat het je nu gevoelsmatig misschien zegt, ik wil geen gezeur dus ga ik ook geen alimentatie eisen. Maar je doet het niet voor jezelf, maar voor je kind. Je weet nooit tegen wat voor kosten je aan gaat lopen in de toekomst en al heb je maar een spaarpotje voor als je kind later gaat studeren, op kamers gaat etc.
Ik zit juist even in de omgekeerde wereld, vind het heerlijk om op zaterdag avond niets te doen! Ik sla dus momenteel de meeste feestjes ne uitnodigingen even over.

Dat zal bij mij voornamelijk door de zwangerschapshormonen (vermoeidheid) komen, ik ga ervanuit dat ik later dit jaar wel weer meer puf ga krijgen om wat te doen.

Tot nu toe vind ik het een goede geldbesparing

@Lisa:

Ik ben zelf redelijk op de hoogte van de juridische kant van het verhaal, en je hbet misschien wel gelijk dat ik het meer vanuit het oogpunt van mijn kindje zou moeten zien.

Ik denk toch dat ik dit onderwerp even moet laten rusten sinds ik net van mijn ex ´af ben´. Ik weet zeker dat hij het hard zou spelen, een vaderschaps test zou willen of zelfs de rollen omdraaien en mij aanklagen dat ik hem erin geluisd heb.

(Allemaal beschuldigingen die ik wel overleef en natuurlijk niet gegrond zijn, maar het kost je wel veel emotionele energie)

Voor nu is het dus even goed zo (ben nu ook pas 12 weken zwanger)

@Zusje:

Blijf bij jezelf denken dat je nu in de rottigste fase zit! Vanaf hier gaat het alleen maar beter worden, helaas moet je deze tijd wel uit zitten en zoals je al schreef kun je dan je rust goed gebruiken.

Ik denk dat het belangrijk is dat jejezelf ruimte gunt om verdrietig te zijn, pamper jezelf wel tegelijkertijd, dus ga iets leuk doen of iets dat je opvrolijkt, dat helpt mij altijd enorm.

Als je dit doet dan kun je ook rust in bouwen om alle emoties even los te maken en de praktische kant bekijken, het klinkt misschien hard maar het is belangrijk om daar nu al overna te denken voordat alles in een roes voorbij gaat en je ´vriend´de overhand gaat nemen in keuzes die gemaakt moeten worden.

Denk daarbij aan de tijd die je krijgt om woonruimte te zoeken, omgangsregeling etc.

Het zal best zwaar zijn dat nu alles op jou aankomt om een nieuwe vertrouwde omgeving voor je meiden te creeeren terwijl je zelf ook verdriet hbet, maar als je hier over een tijd op terug kijkt zul je trots zijn op jezelf.

Ik vind het knap van je dat je het van de postitieve kant gaat benaderen, met zo´n assertieve attitude kom je er wel!
@ Suusje:

Ik zou me geen zorgen maken over het toekomstige stappen en leuke dingen doen, als je meisje er is en je bent aan de nieuwe situatie gewend dan creer je zelf wel weer de ruimte voor leuke dingen als je daar behoefte aan hebt.

Momenteel kun je inderdaad moeilijk in een (rokerige) kroeg gaan staan, maar misschien kun je wel met vrienden mee naar huis feestjes (of het indrinken voor het stappen), Met vriendinnnen een lekker avondje eten plannen (bij iemand thuis als een restaurant te duur is) of naar de bios, poolen, avondzwemmenof iets dergelijks.

Ik merk zelf dat ik af en toe de behoefte heb om iets te doen dat NIETS met babies te maken heeft, bij mij heet dat werken, haha. Ik ga het volgende week pas op mijn werk vertellen en zit eraan te denken om voorlopig alleen maar management in te lichten en mijn collega´s nog niet.

Heerlijk om gewoon even alleen Shiloh te zijn en niet alleen zwanger.

@Pluimke:

Suusje is nog zwanger, ik ben met een tabel bezig om de situatie van ieder weer te geven, maar krijg dat ding niet opgeladen, haha.

Ben de afgelopen dagen even ´lui´geweest en hbe alles wat ik ´moet doen´aan de kant geschoven voor alles wat ik momenteel wil doen :-)

Wat een eikel van een vent had je zeg! Kan me voorstellen dat zoiets keihard aankomt, zeker als je nog in verwachting van hem bent. Zo´n man verdient niemand, ik zie dan ook niet waarom die griet bij hem zou willen blijven, dan moet ze wel heel naief zijn.

Misschien een beetje raar positief punt aan deze situatie, maar ik ben blij dat je kinderen nog zo klein zijn. Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn ouders meegemaakt, maar was toendertijd 14 en werd overal bij betrokken.

Ook vond ik het heel vervelend dat mijn omgeving de kant van mijn moeder of vader ging kiezen, als kind wil je gewoon liefde van beiden ouders en tegen beiden opkijken, dat ze naast ouders ook gewoon maar mensen zijn daar kom je later wel achter.

Kan me voorstellen dat er pijnlijke situaties zijn, zoals het feest van zijn oma.. maar had je er echt nu willen zijn? Of is het alleen maar pijnlijk omdat alles nu anders is?

Geef het wat tijd om te slijten en dan zal de ´nieuwe en eikelvrije jij´ ook nieuwe mensen aantrekken op je pad, met veel leukere feestjes waar je gewoon lekker jezelf kunt zijn en niet geconfronteerd hoeft te worden met zo´n loser van een ex.

Lopen namelijk ook ergens echte mensen rond die 100 keer liever met jou willen omgaan; iemand met inhoud en gevoel, iemand die moeilijke tijden heeft doorstaan en er sterker uit is gekomen, iemand die echt is.. dan met een leefhoofdige egoistische bimbo of een man die niet weet wat liefde is.
Shiloh: Jij kan het altijd erg mooi verwoorden.

Ik ben er al heel de dag mee bezig, wilde ik daar bij zijn? Bij mij ligt de situatie ook wel ingewikkeld.

Man en ik zijn 10 jaar bij elkaar, en in die tussen tijd zijn de ouders van hem echt mijn ouders geworden. Ik heb/had met hun een betere band als met mijn eigen ouders.

Zijn broer en vriendin zijn echte maatjes, mijn schoonzus is 1 van mijn beste vriendinnetjes.

Verder heb ik gewoon goed contact met de familie, en dan doet het pijn.

Ook heb ik er verdriet van ,omdat het weer even een stempel is op het feit dat we echt uit elkaar zijn.

Ondanks dat het zo'n eikel is, en hij dingen heeft gedaan wat echt niet kan, zoals 3wkn geleden een weekend weg met die griet, en nog liegen.

Ben ik echt nog gek op hem!

Maar ik kan mijn gevoel ook niet zomaar uit zetten, denk ik.

Vrijdag op stap gegaan, en gezoend met een hele leuke jongen!

Maar 1 ik sta er nog niet voor open 2 ik merk dat ik echt nog gek ben op mijn man

Ik vind het zo knap hoe jullie het allemaal doen! Echt waar.

In verwachting en alleen....

Blijf wel praten hoor!!!

Net was een collega bij mij, en die zei ook. Uiteraard is het zwaar met 2 van die kleintjes, maar je kunt ze nog wel helemaal zelf vormen, en inderdaad jij was 14jaar en dan is het geen pretje!

Ik ben 24 jaar, en mijn twee kinderen zijn twee meiden van 2.5jaar en 7 maanden.

Kaboink, hoe is het met je?

Ik lees je verhaal over alleen op vakantie. Ik ga over 2 wkn ook alleen met mijn twee meiden op vakantie. Maar dan echt alleen!

Er zal wel iemand een keer langskomen, maar pff als ik je verhaal lees bedenk ik me wel waar begin ik aan? Ik ga ook naar Zeeland in een stacaravan.

Draagzak, een hele goeie!
Hallo allemaal,

Zusje25: Heel veel sterkte meid. Meer kan ik niet zeggen, erg moeilijke situatie.

Oh ik ben zo blij dat ik wel dingen voor mezelf ben blijven doen. Gisteren naar mysteryland geweest, zoonlief een nachtje logeren bij zijn nichtjes. En we hebben beiden een toptijd gehad, ik heb me weer even helemaal op kunnen laden en kon er vanmiddag toen zoonlief thuis kwam weer helemaal voor hem zijn.

Ik krijg trouwens ook geen allimentatie van ex. En ik vind het wel prima zo. Hij zit momenteel in de schuldsanering en ik werk gewoon fultime, dus ik blijf er maar boven staan, al is het natuurlijk niet makkelijk soms.

Vandaag belde hij trouwens weer. Hij heeft wel excuses aangeboden dat hij zolang niks heeft laten horen. Zit slecht in zijn vel, heeft het gevoel het allemaal niet meer aan te kunnen, blablabla. Heb hem gezegd dat hij ondanks dat zijn verantwoordelijkheid moet nemen en er voor zijn zoon moet zijn, en anders beld je even af. Hij wil hem komend weekend zien, maar dat gaat niet door, want zoonlief moet zaterdag voetballen en heeft een feestje.

Hij wil wel heel graag naar zijn vader toe, dus voor het weekend daarna afgesproken. Hij zou me die donderdag of vrijdag bellen, dus ik ben benieuwd.
Goed van je dat je lekker bent weg gegaan! En je hebt het ook echt nodig, weer even opladen en dan is het ook weer zo fijn om voor je kid(s) te kunnen zijn!

Fulltime werken is ook niet niks, toch?

Dan moet je ook echt tijd voor jezelf maken!!! Red je het dan verder wel goed? Want ik neem aan dat jij verder niet zoveel recht hebt op toeslagen?

Verder snap ik zulke mannen echt niet!!! Je doet er toch alles aan om je kinderen zoveel mogelijk te zien.

Vraagt je zoon vaak om zijn vader? En als hij bij zijn vader is, gaan ze dan ook weleens iets leuks doen?

Knap hoor hoe je het doet!
Pluimke, stoer hoor, dat je alleen met je meiden op vakantie gaat!! Ik heb veel gereisd met mn oudste dochter, maar ik ging altijd wel naar iemand toe, dat is dan toch anders. VOnd hetwel heel gaaf t rouwens hoor, met zo'n moppie op tournee door europa. Zal er nu wel niet snel meer inzittne, ivm financien, maar we hebben nog de herinneringen..

Ja, hectische situatie en ik moet indedaad zorgen dat ik heft in eigenhand houd. Vind ik best moeilijk. WIl altijd graag harmonie bewaren, maar dat lukt niet zo goed in zo'n situatie...Ben benieuwd wanneer ex weggaat.. afgelopen nacht kwam hij uiteindelijk gewoon op bed, na eerst op de bank te hebben geslapen. Rare situatie..

Klein meisje (6w) is onrustig vandaag, misschien krijgt ze er toch wel iets van mee.. Grote dochter ligt in grote bed tv te kijken, ik zal maaltijd bereiden, moet wel gewoon doorgaan he!!

Suusje, jij verwacht je kindje in oktober? Je leven krijg je wel weer terug hoor, ik bedoel dan de dingen die je altijd graag deed. Ik vind het ook heerlijk dingen te doen zonder mn meisjes, al is het maar een uur met de hond uit (wie krijgt die?) of een avond na een vriendin, zodat de kinderen er niet bij zijn en we rustig kunnen kletsen. Dus als je oppas mogelijkhebt, lekker gebruik van maken!!
Hoi Pluimke,

Ik heb gewoon recht op alle heffingskortingen via de belastingdienst. Dat laat ik 1x per jaar uitbetalen en dat is altijd wel een flinke som geld.

Ik heb verder geen recht op huur of zorgtoeslag, daar verdien ik blijkbaar te veel voor.

Tja red ik het? Eigenlijk wel ja. het is niet elke maand makkelijk, en sparen is er niet bij, maar we redden ons wel en mijn mannetje komt niks te kort.

Hij heeft het nooit over zijn vader, maar ja hij weet vanaf zijn geboorte niet beter dan dat hij samen met mij is, misschien dat dat scheelt.

Als ik er naar vraag zegt hij wel graag naar papa toe te willen.

Zijn vader zit in de schuldsanering en heeft dus helemaal geen cent te makken, dus nee iets leuks doen ze bijna nooit, hij gaat ook niet met zijn vader op vakantie. gelukkig heeft hij wel vriendjes daar waar zijn vader woont, dus hij verveelt zich niet!

En oh ja, even een groot aplaus voor mijn kanjer hier, want hij was droog vannacht en zonder plaswekker vannmorgen naar de wc gegaan...... We gaan vooruit!
zusje raar he als hij dan wel in bed stapt. Wat is de reden dat jullie uit elkaar gaan? Ze is nog zo klein 6wln. Oh ik voel het nog. Mijn man heeft toen onze jongste 3wkn was mij verteld dat hij vreemd is gegaan. En toen braken er verschrikkelijke wkn aan! Ik was labiel. Net bevallen, na een klote zwangerschap. Hoe voel jij je? Want dit moeten zulke mooie wkn zijn!

Ik merk dat ik het erg erg zwaar vindt met 2jonge kids die zo afhankelijk zijn van hun mama. Zoveel zorg hebben ze nodig!

De kleintjes pakken spanningen en emoties op hoor. Spreek uit ervaring!

Goed yoh die kanjer van je hlemaal droog!
Dolphine, wat goed! Hebben jullie het gevierd met een speciaal ´grote mannen´ontbijt? :-)
Leuke link (heb hem volgens mij nog niet geplaatst) speciaal voor single moeders over onderwerpen als:

- Leven op budget

- Leuke spelletjes met de kinderen

- Films en boeken over single moms

- Praktische tips om de ´echte mannen zaken´over te nemen

Misschien dat er wat leuks tussen zit:

http://singlemom.contentquake.com/
Alles ok met jullie?

Hier supergoed (maar ja met die hormonen van mij ligt het er net aan in welk uur je het vraagt, haha..)

Gisteren een date gehad (wel met een bekende van me) was echt super. Lekker knuffelend een filmpje geken en over de baby kunnne babbelen :-)

Morgen ga ik het op mijn werk vertellen, 1 manager weet het nu, hij vroeg heel direct aan mij of ik wel nog in een relatie ben momenteel

Ik weet dat hij het puur uit onschuldige intresse vroeg, maar ik zit niet echt te wachten op dat soort vragen, het gaat ze eigenlijk niets aan! aan de andere kant is het misschien wel makkelijk als ze het weten omdat het natuurlijk wel een extra stress factor kan zijn, of dat ik altijd de persoon ben die klaar moet staan als de kleine straks ziek is of om een of andere reden niet naar het kdv kan gaan.

Moet dus nog even bedenken of ik het wel of niet ga zeggen dat ik alles alleen ga doen..
He shiloh,

Hier gaat het ook lekker. Zoonlief lijkt nu toch echt zindelijk te zijn 's nachts. Zo maar opeens, zonder luier en zonder plaswekker. Wil nog niet te vroeg juichen, want voor hetzelfde geld gaat het zo weer mis, maar hij is al 4 nachten op rij droog en die steken we maar mooi in onze zak.

Ik weet nog wel dat ik het erg moeilijk vond om iedereen in te lichten over mijn zwangerschap. Heb het voor me gehouden tot ik 16 weken was, toen moest ik het natuurlijk wel vertellen, al was er nog niks te zien.

De reacties vielen me erg tegen, mijn baas dacht dat ik het niet zou redden in mijn eentje en dat een kind alleen opvoeden niet te combineren was met mijn werk. (ik werk in de jeugdhulpverlening, toen nog onregelmatig). Nu ben ik iemand, dat hoe harder mensen roepen dat iets onmogelijk is, hoe harder ik ga bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is.

Die instelling heeft mij indertijd erg geholpen.

Toen de kleine er eenmaal was en iedereen kon zien hoe goed het ging, zijn ze wel van mening veranderd.

Ik krijg trouwens nog steeds van mensen te horen hoe veel respect ze voor me hebben dat ik alles alleen doen. Vooral als ze zelf een kindje krijgen en ervaren hoe het is.

Dus meid, sterkte met je beslissing, ik denk dat het goed is om open kaart te spelen, maar daar moet jezelf natuurlijk wel achter staan, want je zult ook minder leuke opmerkingen krijgen is mijn ervaring.
Goeiemorgen dames!

Het is zo rustig hier..

Hoe gaat het allemaal met jullie?

Kaboink? Hoe is het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven