Sinterklaas anders vieren
donderdag 7 november 2019 om 11:40
Dit jaar willen we sinterklaas met ons eigen gezin op een andere manier vieren. Kinderen zijn 1 e jaar VO, groep 7 en groep 4 De jongste gelooft nog. (Zover wij weten)
Normaal gesproken doen we altijd een zak vol cadeautjes na het eten, waar we op ons gemakje mee bezig zijn om uit te pakken.
Dit jaar willen we geen zak vol cadeautjes (onze spullen zitten nl in de opslag en (lang) tijdelijk wonen we ergens anders. Hier meer spullen verzamelen is dus niet wenselijk.
Maar we willen wel sint vieren.
Is zo’n sint dobbelspel met van die kleine cadeautjes die je doorgeeft etc iets? Iemand ervaring? Hoe doe je dat aan het einde van de avond als iemand tig cadeautjes heeft en de ander 1? Ik ben bang dat ze dan alsnog ruzie krijgen ook al zijn het van die kleine cadeautjes.
Iemand anders een leuk idee voor een spel om te spelen?
Surprises willen we pas doen als jongste niet meer gelooft, misschien volgend jaar, misschien jaar erop.
Ik wilde eigenlijk sint echt laten komen, maar dat is me niet gelukt dit jaar.
Normaal gesproken doen we altijd een zak vol cadeautjes na het eten, waar we op ons gemakje mee bezig zijn om uit te pakken.
Dit jaar willen we geen zak vol cadeautjes (onze spullen zitten nl in de opslag en (lang) tijdelijk wonen we ergens anders. Hier meer spullen verzamelen is dus niet wenselijk.
Maar we willen wel sint vieren.
Is zo’n sint dobbelspel met van die kleine cadeautjes die je doorgeeft etc iets? Iemand ervaring? Hoe doe je dat aan het einde van de avond als iemand tig cadeautjes heeft en de ander 1? Ik ben bang dat ze dan alsnog ruzie krijgen ook al zijn het van die kleine cadeautjes.
Iemand anders een leuk idee voor een spel om te spelen?
Surprises willen we pas doen als jongste niet meer gelooft, misschien volgend jaar, misschien jaar erop.
Ik wilde eigenlijk sint echt laten komen, maar dat is me niet gelukt dit jaar.
donderdag 7 november 2019 om 11:44
Kleine cadeautjes is vaak ( niet altijd) troep... Ik zou ieder kind 1 groot cadeau geven...
Wij wonen nu ook tijdelijk ergens anders ivm verbouwing nieuwe huis.
We vieren elk jaar groot Sinterklaas bij mijn schoonmoeder, daar wonen we nu ook!!
Ze hoopt dat we voor Sinterklaas weg zijn, omdat ze anders bang is dat onze zoon de cadeautjes ziet
Wij wonen nu ook tijdelijk ergens anders ivm verbouwing nieuwe huis.
We vieren elk jaar groot Sinterklaas bij mijn schoonmoeder, daar wonen we nu ook!!
Ze hoopt dat we voor Sinterklaas weg zijn, omdat ze anders bang is dat onze zoon de cadeautjes ziet

donderdag 7 november 2019 om 11:49
Wij doen dit dobbelspel al een aantal jaar met lekkere dingen. Geen dure dingen: een zak snoep, Pringles, pak koekjes, enz. Ieder koopt 3 cadeautjes en pakt dit in. Wij hebben er extra bijgedaan dat in de laatste rondje je bij een bepaald getal mag 'verzekeren'. Dit cadeautje mag niet worden afgepakt. Heb je 3 cadeautjes verzekerd, dan is het spel voor jou afgelopen. Zo blijft het eerlijk. Zo zijn we de avond zelf even bezig. Daarnaast krijgen ze nog wel enkele cadeautjes.

donderdag 7 november 2019 om 12:05
Ik vind dat dobbelspel ook vreselijk. Bovendien krijg je daar in mijn ogen juist troep van, want het moeten altijd van die kleine, lollige, weinig persoonlijke cadeautjes zijn. En voor een kind dat nog gelooft lijkt het me alleen maar heel onrustig. Ik zou het gewoon met cadeautjes doen, of misschien in plaats van meerdere kleine cadeautjes voor iedereen één groter cadeau. En verder gewoon lekker gaan eten, warme chocolademelk met gevulde speculaas en ander lekkers en een spelletje doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 7 november 2019 om 12:07

donderdag 7 november 2019 om 12:09
Ik had er wellicht bij moeten vermelden dat we het ook met de familie vieren ende zak cadeaus daar gewoon gevuld is met cadeaus. Dus het is niet dat ze niets krijgen en niets vieren. Toch gaat het er daar wel anders aan toe dan hoe we het altijd met het gezin nog eens vieren.
Dobbelspel twijfel ik zelf ook over. 1 groter cadeau en of een doe cadeau kan zeker ook maar dan nog zoek ik iets om gezellig te doen naast eten.
Dobbelspel twijfel ik zelf ook over. 1 groter cadeau en of een doe cadeau kan zeker ook maar dan nog zoek ik iets om gezellig te doen naast eten.

donderdag 7 november 2019 om 12:17
Ik zou ook mijn pijlen richten op minder spreiding van budget en dus ook minder kleine cadeau's
Abonnementen zijn ook leuk om te krijgen, zonder dat het je nu ruimte in huis kost; Tijdschrift, Squla, museum, dierentuin, etc
Of geef ze kaartjes voor de bios, zodat je als gezin eens lekker naar de film gaat
Je kunt ze ook iets geven wat op gaat: een knutsel of bouwpakket bijvoorbeeld. Zo lossen die extra spullen zich vanzelf op
Abonnementen zijn ook leuk om te krijgen, zonder dat het je nu ruimte in huis kost; Tijdschrift, Squla, museum, dierentuin, etc
Of geef ze kaartjes voor de bios, zodat je als gezin eens lekker naar de film gaat
Je kunt ze ook iets geven wat op gaat: een knutsel of bouwpakket bijvoorbeeld. Zo lossen die extra spullen zich vanzelf op
donderdag 7 november 2019 om 12:35
Misschien heb je hier iets aan:Jonesboro schreef: ↑07-11-2019 12:09Ik had er wellicht bij moeten vermelden dat we het ook met de familie vieren ende zak cadeaus daar gewoon gevuld is met cadeaus. Dus het is niet dat ze niets krijgen en niets vieren. Toch gaat het er daar wel anders aan toe dan hoe we het altijd met het gezin nog eens vieren.
https://www.margriet.nl/vrijetijd/10-sp ... ond-richt/
wij slapen nooit.

donderdag 7 november 2019 om 12:38
Maar waarom vier je het dan thuis nog een keer. 1 viering met de familie is toch genoeg?Jonesboro schreef: ↑07-11-2019 12:09Ik had er wellicht bij moeten vermelden dat we het ook met de familie vieren ende zak cadeaus daar gewoon gevuld is met cadeaus. Dus het is niet dat ze niets krijgen en niets vieren. Toch gaat het er daar wel anders aan toe dan hoe we het altijd met het gezin nog eens vieren.
donderdag 7 november 2019 om 13:16
Je kan Sint op sinterklaasavond ook een leuk gezelschapsspel laten bezorgen en dat die avond gezamenlijk gaan spelen. Mijn jongste zit ook in groep 4 (8 jaar in maart) en mijn kinderen krijgen samen ticket to ride. Is wat ik er van gelezen heb ook leuk voor volwassenen. Daarnaast ben ik ook altijd van de nuttige cadeau's. Hier komen dit jaar nieuwe lunchtrommels in de zak. Die we nu hebben gaan nu echt kapot, ze zijn uitgekeken op Cars en aanverwanten en sinds dit jaar continu rooster, dus vaker/meer trommels nodig. Sokken, sportkleding, pyjama, douchespul voor na het sporten, dat soort dingen.Jonesboro schreef: ↑07-11-2019 12:09Ik had er wellicht bij moeten vermelden dat we het ook met de familie vieren ende zak cadeaus daar gewoon gevuld is met cadeaus. Dus het is niet dat ze niets krijgen en niets vieren. Toch gaat het er daar wel anders aan toe dan hoe we het altijd met het gezin nog eens vieren.

donderdag 7 november 2019 om 13:21
In dat geval zou ik gezellig koken en eten met z'n allen, eventueel nog zelf pepernoten bakken voor de jongste? En dan een leuk gezelschapsspel spelen, een Sinterklaasfilm kijken, daar gaat het met Sinterklaas toch ook om, om de gezelligheid.Jonesboro schreef: ↑07-11-2019 12:09Ik had er wellicht bij moeten vermelden dat we het ook met de familie vieren ende zak cadeaus daar gewoon gevuld is met cadeaus. Dus het is niet dat ze niets krijgen en niets vieren. Toch gaat het er daar wel anders aan toe dan hoe we het altijd met het gezin nog eens vieren.

donderdag 7 november 2019 om 13:25
donderdag 7 november 2019 om 13:57
Dank jullie wel voor je mening en tips!
We vieren het met ons eigen gezin altijd op 5/12 zelf en eigenlijk is dat de leukste avond. Ook omdat we dan wel de tijd nemen om cadeautjes uit te pakken, er mee te spelen, voordat er een nieuws cadeautje wordt opengemaakt, echt even samen te zijn.
Familie skippen hebben we geprobeerd maar dan krijgen we (blijkbaar) een familieruzie dus besloten dat wel te blijven doen jaarlijks. (Dat vonden we het niet waard)
Brengt me op een leuk nieuw topic. Hoe vaak vier jij Sinterklaas? Ik ken mensen die het wel 3 x vieren.
We vieren het met ons eigen gezin altijd op 5/12 zelf en eigenlijk is dat de leukste avond. Ook omdat we dan wel de tijd nemen om cadeautjes uit te pakken, er mee te spelen, voordat er een nieuws cadeautje wordt opengemaakt, echt even samen te zijn.
Familie skippen hebben we geprobeerd maar dan krijgen we (blijkbaar) een familieruzie dus besloten dat wel te blijven doen jaarlijks. (Dat vonden we het niet waard)
Brengt me op een leuk nieuw topic. Hoe vaak vier jij Sinterklaas? Ik ken mensen die het wel 3 x vieren.

donderdag 7 november 2019 om 14:03
Mijn kinderen zijn in het buitenland opgegroeid, dus cadeautjes kwamen en komen met kerstmis. Mijn jongste van 6 krijgt Sinterklaas natuurlijk op school mee en mag 2-3 keer zijn schoen zetten en daar zit dan wat lekkers in. Kerst vieren we met de familie en 's ochtends doen we dan wat cadeautjes voor de kinderen.
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om Sinterklaas (of kerst met cadeautjes) meer dan 1x te vieren. 1 Keer is leuk, maar meer is aan mij niet echt besteed.
TO, in jouw geval zou ik de viering bij jullie thuis gewoon skippen qua cadeau's. Maak er gewoon een gezellige avond van met lekkers en een leuk spel/leuke film of wat dan ook.
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om Sinterklaas (of kerst met cadeautjes) meer dan 1x te vieren. 1 Keer is leuk, maar meer is aan mij niet echt besteed.
TO, in jouw geval zou ik de viering bij jullie thuis gewoon skippen qua cadeau's. Maak er gewoon een gezellige avond van met lekkers en een leuk spel/leuke film of wat dan ook.
donderdag 7 november 2019 om 15:50
Misschien kun je ideeën op doen in dit topic. Dat gaat ook over een hele avond vermaak met minder kadootjes.
kinderen/escaperoom-thuis-met-pakjesavo ... p=30567641#
kinderen/escaperoom-thuis-met-pakjesavo ... p=30567641#
donderdag 7 november 2019 om 19:29