Sinterklaas en je kind

22-10-2009 16:54 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja de goed heilig man is weer bijna in het land en ons mannetje van drie en half is al een beetje besmet met het sinterklaas virus.

Nou vroeg meneer gisteren ineens aan mij van "hoe komt Sinterklaas nou binnen bij ons?". Tja daar stond ik dan....ehhhhh Sinterklaas heeft een speciale sleutel en zo komt hij binnen zei ik maar. Daar was hij dus wel tevreden mee en ik voelde me opgelucht dat ik me er mooi heb weten uit te redden.

Wat ik me nou afvraag is hoe hebben jullie het opgelost toen jullie kinderen het vroegen?

Ik neem aan dat oudere kindjes niet voor 1 gat zijn te vangen :-)
Jaaa super he? ook met het gebeuren eromheen kan ik niet wachten: zelf pepernoten bakken, tekeningen maken voor in de schoen, hooi en wortels klaarleggen voor het paard...... alles krijgt ineens weer een heel andere dimensie!

Hetzelfde geldt trouwens voor kerst, Sint Maarten en verjaardagen....zo leuk allemaal:-)
Mijn dochter kwam toen ze 7 was heel plechtig bij me...

' Mam, ik wil je wat vragen en je moet eerlijk antwoord geven. Je mag niet jokken. R. zegt dat sinterklaas niet bestaat! Klopt dat?'

'Ja lieffie.... Dat klopt!'

' Ik geloof je niet! '

* Zucht *

En ik wilde zo graag zelf weer eens met de eer gaan strijken betreft kadootjes!
Mijn niet uit Nederland afkomstige schoonzus heeft er (nog steeds) veel moeite mee dat haar kinderen Sinterklaas bedanken voor de cadeautjes en niet haar. Zij heeft ze toch gekocht?
Ik hou van Sinterklaas. Heel veel. Ik vind het een geweldig feest, en Joim en Mk zijn nu echt in die hele leuke leeftijd van heilig geloof: 2 1/2 en 5
Oh, dat geloven, echt super!! Vooral hoe de kinderen het onmogelijke toch kunnen verklaren. Ik sta voor de klas, en ik had ooit een jongetje dat niet meer geloofde. Hij was de enige in de klas die erachter was, en terwijl hij zowat uit elkaar plofte om het te vertellen aan andere kinderen, heb ik hem geproberd stil te houden met: 'Nu weet je het grote geheim van Sinterklaas, het geheim wat alleen grote mensen en grote kinderen kennen, dus het blijft nu ons geheim.'

Helaas heeft hij het toch verteld, dus ik had een paar onthutse kinderen aan mijn bureau.

'Juf, X zegt dat Sinterklaas niet bestaat.' Ik:'Is dat zo? Maar hoe komen alle kado's dan in Nederland en waarom komt hij dat aan met de boot?'

Na enig nadenken konden de kinderen mij dan toch vertellen dat Sinterklaas dan inderdaad toch moest bestaan.

Pfoe...
Ghè.... ik heb m'n nichtje van 5 vorig jaar wijsgemaakt dat ik verliefd ben op Sinterklaas en dat ze het niet door mag vertellen!

Staat er een week later in de schoolkrant; 'Tante Floor is verliefd op Sinterklaas!'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven