Sinterklaas en je kind
donderdag 22 oktober 2009 om 16:54
Tja de goed heilig man is weer bijna in het land en ons mannetje van drie en half is al een beetje besmet met het sinterklaas virus.
Nou vroeg meneer gisteren ineens aan mij van "hoe komt Sinterklaas nou binnen bij ons?". Tja daar stond ik dan....ehhhhh Sinterklaas heeft een speciale sleutel en zo komt hij binnen zei ik maar. Daar was hij dus wel tevreden mee en ik voelde me opgelucht dat ik me er mooi heb weten uit te redden.
Wat ik me nou afvraag is hoe hebben jullie het opgelost toen jullie kinderen het vroegen?
Ik neem aan dat oudere kindjes niet voor 1 gat zijn te vangen
Nou vroeg meneer gisteren ineens aan mij van "hoe komt Sinterklaas nou binnen bij ons?". Tja daar stond ik dan....ehhhhh Sinterklaas heeft een speciale sleutel en zo komt hij binnen zei ik maar. Daar was hij dus wel tevreden mee en ik voelde me opgelucht dat ik me er mooi heb weten uit te redden.
Wat ik me nou afvraag is hoe hebben jullie het opgelost toen jullie kinderen het vroegen?
Ik neem aan dat oudere kindjes niet voor 1 gat zijn te vangen

vrijdag 23 oktober 2009 om 11:06
Jaaa super he? ook met het gebeuren eromheen kan ik niet wachten: zelf pepernoten bakken, tekeningen maken voor in de schoen, hooi en wortels klaarleggen voor het paard...... alles krijgt ineens weer een heel andere dimensie!
Hetzelfde geldt trouwens voor kerst, Sint Maarten en verjaardagen....zo leuk allemaal:-)
Hetzelfde geldt trouwens voor kerst, Sint Maarten en verjaardagen....zo leuk allemaal:-)
vrijdag 23 oktober 2009 om 11:13
Mijn dochter kwam toen ze 7 was heel plechtig bij me...
' Mam, ik wil je wat vragen en je moet eerlijk antwoord geven. Je mag niet jokken. R. zegt dat sinterklaas niet bestaat! Klopt dat?'
'Ja lieffie.... Dat klopt!'
' Ik geloof je niet! '
* Zucht *
En ik wilde zo graag zelf weer eens met de eer gaan strijken betreft kadootjes!
' Mam, ik wil je wat vragen en je moet eerlijk antwoord geven. Je mag niet jokken. R. zegt dat sinterklaas niet bestaat! Klopt dat?'
'Ja lieffie.... Dat klopt!'
' Ik geloof je niet! '
* Zucht *
En ik wilde zo graag zelf weer eens met de eer gaan strijken betreft kadootjes!

vrijdag 23 oktober 2009 om 14:05
Oh, dat geloven, echt super!! Vooral hoe de kinderen het onmogelijke toch kunnen verklaren. Ik sta voor de klas, en ik had ooit een jongetje dat niet meer geloofde. Hij was de enige in de klas die erachter was, en terwijl hij zowat uit elkaar plofte om het te vertellen aan andere kinderen, heb ik hem geproberd stil te houden met: 'Nu weet je het grote geheim van Sinterklaas, het geheim wat alleen grote mensen en grote kinderen kennen, dus het blijft nu ons geheim.'
Helaas heeft hij het toch verteld, dus ik had een paar onthutse kinderen aan mijn bureau.
'Juf, X zegt dat Sinterklaas niet bestaat.' Ik:'Is dat zo? Maar hoe komen alle kado's dan in Nederland en waarom komt hij dat aan met de boot?'
Na enig nadenken konden de kinderen mij dan toch vertellen dat Sinterklaas dan inderdaad toch moest bestaan.
Pfoe...
Helaas heeft hij het toch verteld, dus ik had een paar onthutse kinderen aan mijn bureau.
'Juf, X zegt dat Sinterklaas niet bestaat.' Ik:'Is dat zo? Maar hoe komen alle kado's dan in Nederland en waarom komt hij dat aan met de boot?'
Na enig nadenken konden de kinderen mij dan toch vertellen dat Sinterklaas dan inderdaad toch moest bestaan.
Pfoe...