Slaap/eet schema baby 13 maanden

28-09-2009 13:11 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een kort vraagje. Hoe ziet een slaap en eetschema er ongeveer uit wanneer er wordt overgegaan op 1 slaapje per dag?

Mijn zoon zit er nu een beetje middenin en ik doe nu dit:

7.30 fles (melk/pap)

10.00 fruit+drinken

12.00 brood

12.00-1500 slapen (weet nog niet of hij zo lang echt vol gaat houden)

15.00 fles

18.00 avondeten

19.30/20.00 naar bed

Omdat hij er net mee begonnen is, is die ruk naar 12 uur 's middags best lang vind ik, maar als ik hem eerder op bed leg dan heeft hij nog niet gegeten en is de middag weer zo lang. Dat zal vanzelf wel wennen aangezien hij nu eigenlijk nog tussen de één en twee slaapjes zit, maar ik vroeg me af of die tijd voor een slaapje het handigst is (voor meeste kinderen).

Groetjes.
Fruit en drinken wat eerder en dan wat eerder naar bed en s'avonds ook iets vroeger.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
8.30 fles melk

Tussen 10.00 en 13.00 buiten en in die uren drinken, boterham, liga

13.30-16.00/17.00 slapen

na het slapen warm eten en fruit

19.00 naar bed

Rond 23.00 nog flesje melk van 150cc (deze gaat binnenkort weg)
Oh ja, op dagen dat we niks gaan doen (wat bijna niet voorkomt), slaapt ze 's ochtends ook nog. Nu gaat ze mee in ritme van de oudste. Toen de oudste nog alleen was, sliep ze op die leeftijd tussen 09.00 en 11.00 en tussen 14.00 en 17.00.

Nu slaapt oudste (bijna drie) tussen 14.00 en 17.00.
Hier hangen we met 14-maand oude Minismollie ook een beetje tussen 2 en 1 slaapjes in. Maar we doen niet echt aan een schema. Als we wakker worden (ergens tussen 7 en 9) krijgt ze een bv en als ik brood eet krijgt zij ook brood. Dat, en de avondmaaltijd is de enige routine die we hebben. Soms is ze al snel weer moe en dan gaat ze al snel weer naar bed. Soms is ze niet snel weer moe en dan gaat ze later naar bed, pas als ze moe is. Soms krijgt ze dus ergens in de ochtend fruit en als ze dan slaapt ergens in de middag. Als ze slaapt terwijl het lunchtijd is dan luncht ze later.

Wij gaan gewoon mee met haar signalen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Tot 13 uur halen we hier niet hoor Fleur. Nou ja, hij kan het wel maar is dan echt doodop. Heeft je dochter daar geen last van?

Nouschi, die lunch ná het slaapje bedoel je dan? 's avonds eerder naar bed wil ik ook wel maar dan ziet hij zijn vader niet en dat is ook niet de bedoeling.

Supersmollie, klinkt relaxed maar ik heb afentoe afspraken die gepland moeten worden dus voor mij past iets van een schema beter dan jou manier.
Denk je dat ik alleen maar thuis zit dan? Ik heb ook afspraken en dan gaat het zoals het gaat. Dan is ze misschien wel moe als we ergens zijn, of moet ze wat eerder haar bed uit.
Nee hoor dat dacht ik helemaal niet Maar ik weet van jouw andere postings dat je nogal van het 'geen schema en laten leiden door de baby' bent. Voor mij werkt dat niet zo goed, dat is het enige wat ik ermee bedoelde....
Oh ja, of ik plan het flexibel en zeg dat ik kom als Mini wakker is.
quote:marjanNH schreef op 28 september 2009 @ 13:33:

Tot 13 uur halen we hier niet hoor Fleur. Nou ja, hij kan het wel maar is dan echt doodop. Heeft je dochter daar geen last van?

Ze heeft daar niet echt last van, ze is gewoon lekker moe als we weer thuiskomen. Dan gaat ze ook vrij snel naar bed. Het is niet anders, zou betekenen dat we vrijwel de hele dag binnen moeten blijven en dat is met twee kinderen echt geen optie.
quote:marjanNH schreef op 28 september 2009 @ 13:40:

Nee hoor dat dacht ik helemaal niet Maar ik weet van jouw andere postings dat je nogal van het 'geen schema en laten leiden door de baby' bent. Voor mij werkt dat niet zo goed, dat is het enige wat ik ermee bedoelde.... Ik houd sowieso niet zo van de strakke schema's, ook voor mezelf niet. Ben niet zo goed met de klok, haha!
Schema's moet je soms gewoon wel los laten, anders kom je nergens, heb ik vrij snel bij nr1 geleerd. Enige schema dat wij hier dus hebben: tussen 10.00 en 13.00/14.00 zijn we buiten en dat buiten kan van alles zijn. En daarna wordt er geslapen.
Je kunt lunch dan ook eerder doen, bv om 11.00 en daarna naar bed of lunch na slaapje kan ook als ze dan toch op moet blijven tot 20.00.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je kan het avond eten ook iets eerder doen bjvoorbeeld 17.30.

Best lastig lijkt het me om al slapend broodje te eten :-) (van 12.00 tot 15.00 slapen en om 12.00 een broodje eten...)

Wil je naar 1 slaapje, of wil je 2 slaapjes laten doen? Wat geeft je zoontje aan?

Mijn oudste heeft erg lang op 2 slaapjes gezeten (is nu 2, bijna 3) jongste is bijna 8 maanden en doet 2 slaapjes. Allemaal zoals het uitkomt. Heb ze nu beiden rond 13.00 er in gegooid en haal ze er rond 15.00 er weer uit, gaan we nog ff de hort op boodschappen doen en rond 16.00 drinken en een koekje en rond 17.30 staat het eten op tafel. (hoop ik dan maar) en tegne eenuur of 19.00 gaan ze in bad en liggen ze om 20.00 in bed.

en betje los latne van een schema kan nu wel hoor op dreumes leeftijd......laat de dignen gewoon komenzoals ze komen, dan komt alles wel goed
Dat slapen 's middags vind ik vooral zélf erg fijn en ben dan ook blij dat ze tegelijk slapen: ik trek dat helemaal niet, non stop twee ukkies om me heen en ben blij als het rond 14.00 is en ze op bed gaan.
Vandaag was je iets eerder Fleur?

Heb die van mij (bijna een jaar) net in bed gelegd. Vanochtend heeft ie 3 kwartier geslapen, maar normaal is dat langer. (weet ook niet waarom hij zo snel weer wakker werd eigenlijk). Als het goed is slaapt ie nu wel een paar uurtjes.

's Avonds gaat ie rond 7 uur naar bed en slaapt dan door tot de volgende ochtend.

Eten doe ik niet echt met vaste tijden. 's Ochtends melk en daarna meestal een broodje. Later een fruithap, maar dat doe ik dus niet op een vast tijdstip. En tussendoor van alles (broodje, koekje). 's Avonds eet hij meestal eerder dan wij, en soms met ons mee (rond 6 uur dus).
Haha Liv! Nr2 ligt er al in, Nr1 is nu zelf aan het spelen en heeft me dan niet nodig
07.00: Pap.

09.00: Fruit.

10.00/12.00: Slapen.

12.00: Boterham en beker melk.

14.30: Iets lekkers met een sapje.

15.00/16.00: Slapen.

17.00: Warm eten.

19.00: Naar bed.

Zoontje is 13 maanden en hecht erg aan zijn schema. Raakt echt van de wap als we het anders doen, dus het gaat goed zo.
Tja, hier ook een dochter van bijna 13 maanden die juist sinds een tijdje weer langer is gaan slapen, namelijk 's ochtends anderhalf uur en 's middags 2 uur. Ik houd het er maar op dat ze een sprongetje maakt en daarom moeier is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ringelding, zo ging het wel bijna ja slapend een broodje eten.

Ik zit helemaal niet meer zo vast meer aan een schema hoor, ook al lijkt het dan zo. De tijden (vooral eettijden) zijn maar een voorbeeld. Zoon heeft het schema ook niet eens zo nodig heb ik op vakantie gemerkt, het is meer voor mezelf want ik ben wel van de klok

Hij kan nog wel twee keer per dag slapen maar doet er tegenwoordig erg lang over om in te slapen en ík wil zelf ook naar één keer per dag voor mijn eigen flexibiliteit dus we proberen het nu en zien wat het wordt. Ik denk dat ik het nog even een paar dagen op deze manier probeer en dat ik het anders wat vervroeg en de lunch erna geef. Je leest het, ik ben nog niet zo goed van het 'wezienwel' ....
je moet toch ook niet van wezienwel zijn? het moet werken voor jullie.
Voor de mijne is het alweer bijna tijd om wakker te worden....toch wel erg lekker hoor even geen kinderen om je heen. Kun je zoveel doen!

Mar das off topic......

@Marjan...je moet gewoon kijken hoe je zoontje reageert of hij toe kan met 1 slaapje. zo niet, dan hou je er 2 slaapjes in. Vind wel dat zoontje zich niet hoeft aan te passen aan wat jij wil.....(uitzonderingen daar gelaten) Je kan hem niet dwingen om 1 slaapje te doen terwijl hij behoefte heeft aan 2. (of ben ik nouzo kort door de bocht?)
Nee hoor niet kort door de bocht maar een klein beetje passen en meten mag toch wel? Ik heb gemerkt dat hij het prima kan op één slaap. Is dan wel moe voordat ik hem naar bed breng (of in de avond als ik middag slaap oversla) maar gewoon vrolijk en aan het spelen. Dat merkte ik vooral ik de vakantie waar we bijna geen schema hadden en hij ook wel eens laat naar bed ging. Ik keek wel naar hem en dat ging prima. Dus ik vind dat ik dit wel kan proberen aangezien hij het prima lijkt te kunnen en het voor mij makkelijker is.

Ik vind het met twee slaapjes nogal beperkt moet ik zeggen. Hij slaapt dan van 9 tot 11, daarna fruit ofzo, dus voordat ik eens de deur uitkan is het half 12. En na zijn middag slaap is het alweer tijd voor het avondeten, dus dan blijft/bleef er niet meer over dan van 11.30 tot 15 iets doen en ik wil ook wel eens wat meer dan boodschappen en naar de speeltuin

Ok, hij is nu wakker dus gaan we de deur uit.
.
Nee Q geen kdv, maar je schema is erg helpvol. Dank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven