slapen in caravan
woensdag 13 juni 2012 om 10:49
woensdag 13 juni 2012 om 12:41
woensdag 13 juni 2012 om 14:31
Hier slapen ze al vanaf een week of 8 in de caravan (stapelbed). Tot een jaar of 1,5 in een Deryantentje, daarna gewoon zo.
Voor het uit bed vallen leg ik meestal een opgerolde handdoek onder de bedkussens. Dan loopt het bed net iets schuin af naar de wand en vallen ze er eigenlijk nooit uit. Raampjes hebben ze hier nog nooit zomaar opengemaakt, gewoon gezegd dat dat niet mag. De deur eigenlijk ook niet, volgens mij (wel de schuifdeur naar hun slaaphokje).
Veel plezier, gewoon relaxen en genieten van je vakantie, je peuter kan meer aan dan je denkt hoor, voor hem is het ook gewoon een leuk avontuur.
Voor het uit bed vallen leg ik meestal een opgerolde handdoek onder de bedkussens. Dan loopt het bed net iets schuin af naar de wand en vallen ze er eigenlijk nooit uit. Raampjes hebben ze hier nog nooit zomaar opengemaakt, gewoon gezegd dat dat niet mag. De deur eigenlijk ook niet, volgens mij (wel de schuifdeur naar hun slaaphokje).
Veel plezier, gewoon relaxen en genieten van je vakantie, je peuter kan meer aan dan je denkt hoor, voor hem is het ook gewoon een leuk avontuur.
..
woensdag 13 juni 2012 om 15:22
Wij leggen ons kind ook in de deryan op het bed. En vanaf de leeftijd van 2,5 gewoon in bed met bedhekje ervoor. In de deryan kunnen ze ook geen raampjes open doen, niet aan de knoppen van het gas zitten en ze zijn meteen beschermd regen muggen. Ideaal.
Wij zijn altijd in de buurt van de caravan. Als een kind wakker wordt begint hij meestal meteen geluid te maken, dan hoor ik dat gauw genoeg. Voordat ze gaan slapen, willen ze nog wel eens keten (zoons zijn 3,5 en 1,5). Dan blijf ik meestal in de caravan tot ze allebei slapen.
Wij zijn altijd in de buurt van de caravan. Als een kind wakker wordt begint hij meestal meteen geluid te maken, dan hoor ik dat gauw genoeg. Voordat ze gaan slapen, willen ze nog wel eens keten (zoons zijn 3,5 en 1,5). Dan blijf ik meestal in de caravan tot ze allebei slapen.
woensdag 13 juni 2012 om 16:04
De tent uit?
Nee, dat deed mijn nog-geen-tweejarige peuter nog niet toen ik met haar enkele weken op een camping verbleef.
De nachten waren rustig en kalm.
De tent in?
Ja, dat deed ze wel.
Bij andere mensen, wel te verstaan.
Die op dat moment niet aanwezig waren.
Zag ik ineens zo'n klein rood staartje door een verlaten voortent scharrelen.
Gelukkig was het een ons-kent-ons-boerencamping en vond niemand het erg, maar ik heb toen ogen in mijn achterhoofd moeten hebben.
Nee, dat deed mijn nog-geen-tweejarige peuter nog niet toen ik met haar enkele weken op een camping verbleef.
De nachten waren rustig en kalm.
De tent in?
Ja, dat deed ze wel.
Bij andere mensen, wel te verstaan.
Die op dat moment niet aanwezig waren.
Zag ik ineens zo'n klein rood staartje door een verlaten voortent scharrelen.
Gelukkig was het een ons-kent-ons-boerencamping en vond niemand het erg, maar ik heb toen ogen in mijn achterhoofd moeten hebben.
Wat wilde ik nou toch typen?
woensdag 13 juni 2012 om 19:05
de baby snoozzz maken ze op die leeftijd echt zelf los is gewoon een band van klitterband die over het borstje en onder de okseltjes door loopt.. erg makelijk om los te maken...
de raampjes kun je als het goed is met een soort van draai knipjes die er aan zitten strak zetten zodat die ze niet los kan krijgen de deur kan gewoon op slot en voor het uitvallen neem het matrasje van thuis mee mocht die er uit rollen rolt die daar op...
veel plezier van de zomer
de raampjes kun je als het goed is met een soort van draai knipjes die er aan zitten strak zetten zodat die ze niet los kan krijgen de deur kan gewoon op slot en voor het uitvallen neem het matrasje van thuis mee mocht die er uit rollen rolt die daar op...
veel plezier van de zomer
woensdag 13 juni 2012 om 20:16
Ramen krijgt een kind van 2 echt niet open. Vaak moet je in een caravan 2 kanten van een raam opendraaien, raam openzetten en dan die raamstangen weer vastzetten. Knappe peuter die dat voor elkaar krijgt.
Zet evt een extra schuif op de deur.
Je maakt je veel te druk.
Overigens; hier een minicaravan en vorig jaar een oude box gekocht. Een kant van de box verzaagd en naast het bed geplaatst, andere kant van de box ook verzaagd en die overdwars richting raam vastgemaakt. Als een soort L. Ging hartstikke goed, hopelijk pas ze daar nu ook nog in.
Geniet en relax. Kinderen vallen, doen zich zeer en doen stomme dingen. Dat hoort erbij.
Zet evt een extra schuif op de deur.
Je maakt je veel te druk.
Overigens; hier een minicaravan en vorig jaar een oude box gekocht. Een kant van de box verzaagd en naast het bed geplaatst, andere kant van de box ook verzaagd en die overdwars richting raam vastgemaakt. Als een soort L. Ging hartstikke goed, hopelijk pas ze daar nu ook nog in.
Geniet en relax. Kinderen vallen, doen zich zeer en doen stomme dingen. Dat hoort erbij.
donderdag 14 juni 2012 om 22:00
Wat onze peuter ook heel goed kan is het haakje aan de binnenkant op de deur doen, zodat wij er echt niet meer in kunnen. En met bedhek en al uit bed vallen of toch onder het bedhek doorschuiven. Aan de knoppen van het gas zitten dus. En kleine broer duwt grote broer die in de hangmat boven hem ligt, die dan weer niet kan slapen. Samen aan de gordijnen trekken is ook een leuk spelletje. Ik vind het echt een gedoe, slapen met zijn vieren op 7 vierkante meter (we hebben echt een heel oud klein caravannetje). Je hoort echt elke kuch en zucht.
Ik moet ook minimaal 2 keer naar het toilet 's nachts. Wij hebben geen toilet in de caravan, en ik wil ook niet met mijn pisemmer over de camping lopen, dus kleren aan en naar het toiletgebouw. En dan maar hopen dat ik niemand wakker gemaakt heb.
Ik ben altijd blij als we weer thuis zijn, zodat ik gewoon in mijn blote billen naar mijn toilet kan lopen, waar de kinderen een eigen kamer hebben, ik kan koken op 4 pitten i.p.v. 2, we alle ruimte hebben. Kamperen is zooo leuk. Helaas hebben we thuis geen bergen, geen mooie vergezichten, veel te veel werk en hobbies.
Ik moet ook minimaal 2 keer naar het toilet 's nachts. Wij hebben geen toilet in de caravan, en ik wil ook niet met mijn pisemmer over de camping lopen, dus kleren aan en naar het toiletgebouw. En dan maar hopen dat ik niemand wakker gemaakt heb.
Ik ben altijd blij als we weer thuis zijn, zodat ik gewoon in mijn blote billen naar mijn toilet kan lopen, waar de kinderen een eigen kamer hebben, ik kan koken op 4 pitten i.p.v. 2, we alle ruimte hebben. Kamperen is zooo leuk. Helaas hebben we thuis geen bergen, geen mooie vergezichten, veel te veel werk en hobbies.
donderdag 14 juni 2012 om 22:14
Aan de knoppen van het gas zitten? Ik heb een knop waarmee je de gastoevoer afsluit naar het fornuis, koelkast en verwarming (3 aparte knoppen). Dochter kan straks dus draaien wat ze wil, maar komt toch niks uit. Vind dat wel een veilig gevoel. Die andere knop gaat zo zwaar, die krijg ik nog maar amper om gezet.
Wij zijn afgelopen week voor het eerst gaan kamperen met haar. Ze is nu 4 maanden, heeft in haar campingbedje voorin geslapen. Willen voor volgend jaar wel een extra cabine voor aan de voortent waar ze dan in kan met haar bedje. Ik slaap bijna niet met haar in de caravan, ze maakt veel te veel geluid
Wij zijn afgelopen week voor het eerst gaan kamperen met haar. Ze is nu 4 maanden, heeft in haar campingbedje voorin geslapen. Willen voor volgend jaar wel een extra cabine voor aan de voortent waar ze dan in kan met haar bedje. Ik slaap bijna niet met haar in de caravan, ze maakt veel te veel geluid
donderdag 14 juni 2012 om 22:18
Wij hadden trouwens voor onze 2jarige dochter tussen 2 banken vd caravan een campingbedje gezet. Dochter in slaapzak erin... Niks geen problemen!
Ramen deden wij altijd wel dicht maar dat was meer voor mijn angstvisioen: dat er in een keer iemand (grote enge man) zijn hand naar binnen deed....
en mijn kind meenam....
Sorry TO 😉
Ramen deden wij altijd wel dicht maar dat was meer voor mijn angstvisioen: dat er in een keer iemand (grote enge man) zijn hand naar binnen deed....
Sorry TO 😉