Slavische jongens of meisjes naam gezocht!

23-02-2012 22:47 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie helpt me ik hou er niet van als het eindigd op slav en het mag ook best richting de russische kant zijn n.i.kolai heet mijn zijn en ik wil graag een naam die daar goed en mooi naast kan staan.
Susannah, Emina

Overigens vind ik Nicolai een mooie bijzondee voornaam maar niet zo apart dat je er nou perse een andere naam moet zoeken die uit dezelfde streek komt.

Zoek gewoon een andere mooie naam uit die lekker klinkt bij Nicolai!
Lisenka voor een meisje en Viktor voor een jongen
Ik kan me tot op zekere hoogte wel voorstellen dat je wil dat de namen een beetje bij elkaar passen of iig dat een naam niet vreselijk afsteekt zodat je denkt dat die een andere vader heeft. Dat je bijvoorbeeld je eerste twee kinderen Jan en Kees en dan de derde La'kisha noemt.

Maar uit dezelfde streek als je niets hebt met die streek? Je kind zit wel zijn hele leven vast aan het spellen van Madezhda of Volodymyr en broer of zus staat er dan niet naast om te laten zien dat ze zo'n mooi setje zijn qua namen.

Marat, Viktor, Anna en Mila vind ik mooie niet te ingewikkelde en niet te gezochte namen.
Maxim, Alexander, Boris, Victor, Sevastian, Konstantin (Constantijn) Valentin (Valentijn)?

Katja, Katharina, Vera, Alexandra, Masha, Natalia, Anna, Mila, Anja, Arina, Arianam, Dasha/Dunya, Ivana, Jelena, Julia

Overigens hebben mijn zoontjes beide een Russische naam.
En houd het simpel. Niets is zo vreselijk als een buitenlandse naam die niet goed uitgesproken wordt.

Alyona, Sveta en Lena vind ik prachtig, maar de kans dat dat verkeerd wordt uitgesproken is te groot.

Ik zou het dus zoeken in namen als Boris, Ivan, Maksim, Andrej etc.

Voor een meisje Anna, Tanja, Irina.
Heb niet alles gezien, maar heb vrienden met een laszlo en dat vind ik best leuk! (jongetje)
Aranka
quote:priempje schreef op 23 februari 2012 @ 22:59:

Nee boki nooit maar bozidar mss wel

hier worden namen ten nooit niet afgekort ik geef mijn kind geen naam zodat een ander hem vervolgens kan gaan afkortenMaar dat ga je echt niet tegenhouden hoor. Andere mensen gaan nu eenmaal afkorten.
Stevka

Mayenka
oke heb al wel een paar leuken gezien en houdt het ook simpel hoor! en over het afkorten dat heb ik echt wel in de hand want afkorten is opstappen
Branco voor een jongen en Iva voor een meisje, zo heten mijn slavische neef en nicht.
Svatopluk

Agnieska

Mooi vind ik Ania.
Vito.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:charlottecharles schreef op 23 februari 2012 @ 22:55:

Moloko

Is dat geen drug?

Verder: Fjodor, Dima, Ilyena
quote:kadanz schreef op 25 februari 2012 @ 10:45:

Svatopluk.Die Svato's zijn rijp voor de Pluk?
Mooi bij Nikolai,

voor een jongen:

Ilja (uitspraak Ieljaa, Russische jongensnaam)

Midas

Alec

Boris

Viktor

Mikael (uitspraak Miekaa-el)

Petroes

Leonard

voor een meisje:

Mila

Anna

Katarina

Louisa

Sophia

Blanca

Lucia

Malika
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
jongen: Yevgeny of Aleksandr

meisje: Valentina
quote:priempje schreef op 25 februari 2012 @ 08:13:

oke heb al wel een paar leuken gezien en houdt het ook simpel hoor! en over het afkorten dat heb ik echt wel in de hand want afkorten is opstappenAfkorten is opstappen? Dus je wijkt de rest van je leven geen meter van je kind, om te voorkomen dat crechegenootjes, klasgenoten, vrienden, partner of collega's hem of haar toch wel met zijn of haar volledige naam aanspreken? Ja, heel realistisch!
quote:yvonjaspers schreef op 25 februari 2012 @ 15:02:

[...]

Afkorten is opstappen? Dus je wijkt de rest van je leven geen meter van je kind, om te voorkomen dat crechegenootjes, klasgenoten, vrienden, partner of collega's hem of haar toch wel met zijn of haar volledige naam aanspreken? Ja, heel realistisch! En we noemen ons kind: H
quote:Zima schreef op 24 februari 2012 @ 09:55:

En houd het simpel. Niets is zo vreselijk als een buitenlandse naam die niet goed uitgesproken wordt.

Alyona, Sveta en Lena vind ik prachtig, maar de kans dat dat verkeerd wordt uitgesproken is te groot.

Ik zou het dus zoeken in namen als Boris, Ivan, Maksim, Andrej etc.

Voor een meisje Anna, Tanja, Irina.

Helemaal mee eens. Ik ben zelf Russich en van veel namen die hier voorbij komen heb ik nog nooit in mijn leven gehoord. Ook veel spelfouten/rare spelling. Mijn kinderen hebben allebei een Russische naam maar voor mijn was het echt belangrijk dat die namen ook door Nederlanders redelijk uitgesproken worden. Je kunt wel een hele mooie naam uitzoeken maar als de helft van de klanken in de nl uitspraak anders klinkt dat krijg je toch iets heel anders dan wat je gewild hebt.

Hier een paar suggesties:

Jongen: Nikita (is geen meisjesnaam maar misschien wel voor het nl oor), Pavel (Pawel?), Alexander, Vasili(j), Miron, Mirko (Bulgaars), Pjotr

Meisje: Vera (?Wera), Elena, Nadia, Anastasia, Nina, Inna, Olga, Marina, Irina, Mila, Ksenia, Sofia, Galina (betekent kip in het Spaans), en mijn favoriet: Warwara (het Rus variant van Barbara, vind ik heel gaaf klinken maar in de nl spelling is een nightmare).

Succes!
Moet het russisch zijn? Je kunt ook bij bijv. Hongaarse namen kijken, kunnen ook heel mooi zijn. Bijv. Voor meisje Erszi, Aranka, Ibi. jongen Imre, Zoltan, Gabor.
Mijn kinderen hebben Sloveense namen. Dwe dachten dat ze prima uit te spreken waren in het nl. Meisjesnaam is dat idd, maar bij de jongensnaam wordt hier vaak de klemtoon op de tweede lettergreep gelegd ipv op de eerste. Wij spreken het zelf ook iets anders uit dan de slovenen trouwens.

Maar goed slavische namen:

meisje:

Bojana

Mojca

Polona

Katharina

Milena

Neza

Nusa (vind ik zelf een leuke naam, je zegt noezja)

Ana (maar goed dat zou ik dus niet doen in nl, dan zou ik er een n bij gooien )

Urska

Damiana

Teja

Simona

Iza

Marta

Sonja

Karolina

Jongen:

Sacho

Dejan

Bojan

Janco

Tine

Marko

Lukas

Jurj (vind ik ook leuk, je zegt joerie)

Andrej

Blaz

Domen

Matjaz

Sandi

OP sommige letters moet nog een dingetje, maar die kan ik zo snel niet vinden op de computer
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ah het moeten Russchische namen zijn.Voortaan ook even de openingspost lezen dus, voordat ik namen verzin
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Jongens namen:

Nikola

Stoyan

Nikki

Yvilo

Ivo

Ivan

Dimitar

Ilyian

Alex

Cristian

Stefan

Meisjesnamen:

Nevena

Vilika

Nana

Petja

Maria

Milena

Yovka

Krasimier

Ana

Simona

Desi

Elisa

Marina

Katya

Irina

Alena
Svatopluk?? Het is Svjatopolk (betekent de heilige leger oid). Ik zou dus zeker geen oud-slavische naam uitzoeken. Ten eerste is de uitspraak niet na te bosten. Ten tweede, hebben die namen een (voor Russischsprekenden transparante) betekenis en geschiedenis waar jij niks mee hebt. Ik zou het dus gewoon bij wat neutralere varianten houden. Ivo (Bulgaars) vind ik trouwens heel mooi. En volgens mij past hij prima bij Nikolai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven