smoesjes gevraagd

22-12-2008 08:43 70 berichten
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben besloten om vanaf volgend jaar (1 jan 2009 dus!) te gaan proberen zwanger te worden. Spannend en heeel leuk!!!!

Ik vroeg me af hoe jullie dat doen met alcohol. Drink je helemaal niet of als je bv ongesteld bent geworden wel een glaasje? En verder wil ik eigenlijk niet dat iedereen meteen weet dat ik probeer zwanger te worden, hebben jullie nog goede tips hoe je niet (alcohol) drinkt zonder dat dat erg opvalt.

groetjes Sunflower
Alle reacties Link kopieren
Vaak ben je er zelf meer mee bezig en valt het andere niet op
Medicatie?
Gezonde voornemens?

Weddenschap met jezelf; hoe lang kan ik niet drinken?

Lijnen (alcohol bevat veel kcaloriën!).

Maar goed, eigenlijk ben ik gewoon niet van de smoesjes.
wij proberen ook om zwanger te raken en ik drink zelf geen alcohol. maar als je ongesteld geworden bent kun je heus wel een glaasje drinken.

om iets te kunnen zeggen kun je zeggen dat je bv last hebt van je maag, of dat je antibiotica/penecilline slikt en dat je daarbij niet mag drinken.

veel succes met zwanger worden!
Ik ben pas gestopt met drinken toen ik zwanger was. Ik dronk toch al niet veel en als er dan per ongeluk 1 wijntje in gaat omdat je het nog niet weet, dan is dat niet zo'n ramp volgens mij want de navelstreng werkt dan nog niet.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben de bob, ik voel me niet zo lekker, mijn maag is wat van streek, ik probeer wat af te vallen, ik heb gisteren al zo veel gedronken, ik probeer wat te minderen, ik heb er niet zon zin in vandaag, eeeeeeeeeeeeeeeeh smoesjes genoeg.

En uit ervaring: het valt mensen niet eens op.
En ik ben ook pas gestopt met alcohol toen ik zwanger was.

Ik kwam erachter toen ik al 5 wkn zwanger was (hele onregelmatige cyclus) en toen had ik ook nog gedronken in die 5 wkn. Mn kindje heeft er niks van overgehouden.
Je kans op zwangerschap verhoogt aanmerkelijk als je helemaal niet drinkt:

Vrouwen die 0,2 tot 1 glas drinken hebben 40% minder kans om binnen 6 maanden zwanger te worden, in vergelijking tot vrouwen die niet drinken.

http://www.jellinek.nl/dr...&middel=Alcohol&kolomID=2
waarom smoesjes?
Geen smoesjes verzinnen, helemaal niet nodig. Pas als je ca 2 weken over tijd bent (en dus écht wel zou moeten weten dat je zwanger bent) ontstaat er een bloedband en wordt je alcoholinname schadelijk. Overigens is het natuurlijk niet aan te raden om zwaar dagelijks alcohol te drinken, maar dat is ook als je niet zwanger bent.

Als je het bij één of twee glaasjes houdt valt het niemand op, echt waar niet, en die één of twee glaasjes doen je nog niet eens ontstane kind écht geen kwaad

Eerlijk gezegd heb ik vaak het gevoel dat mensen die al van te voren alles afzweren wat tíjdens de zwangerschap schadelijk zóu kunnen zijn juist graag wíllen dat het gemerkt wordt... maargoed, dat is een andere discussie. Vind het echt zó overdreven om nog vóór je zwanger bent zo spastisch er mee om te gaan....
Om een kort verhaal lang te maken...
Omdat ze niet wil dat mensen het gaan raden? Zegt ze toch volgens mij wel vrij duidelijk.
eh, weatherwax, lees mijn post: het is m.i. noch spastisch, noch overdreven om snel zwanger te willen worden. Er is gewoon nog heel weinig bekend over hoe schadelijk alcohol is voor je vruchtbaarheid (dus niet per se voor je ongeboren vrucht), maar dergelijk recent onderzoek geeft dus aan dat het effect van zelfs een paar slokken alcohol per dag echt niet te verwaarlozen is.
Als een vriendin tegen mij zegt dat ze niet drinkt omdat ze antibiotica heeft weet ik al hoe laat het is

Tenzij je elke dag staat te slempen is er volgens mij geen hond die er op let of je wel of geen alcohol drinkt...dat is tenminste mijn ervaring. En een glas rode wijn bij het kerstdiner is toch niet zo erg?
Oke, als dat zo is, mijn verontschuldigingen. Toch kan ik me bijna niet voorstellen dat je vruchtbaarheid zo drastisch daalt als in het Jellinekartikel wordt beweerd; dan zijn er in Nederland toch meer geheelonthouders dan ik dacht....
Om een kort verhaal lang te maken...
quote:emellebel schreef op 22 december 2008 @ 09:09:

Omdat ze niet wil dat mensen het gaan raden? Zegt ze toch volgens mij wel vrij duidelijk.

dat ze stiekem gedrag vertonen staat meestal toch wel op hun gezichten te lezen, waardoor het voor de omgeving echt wel duidelijk is dat ze er voor gaan

vind 't gewoon 'n beetje sneu staan, die vrouwen die dat soort dingen voor hun dierbaren verborgen proberen te houden
quote:weatherwax schreef op 22 december 2008 @ 09:14:

Oke, als dat zo is, mijn verontschuldigingen. Toch kan ik me bijna niet voorstellen dat je vruchtbaarheid zo drastisch daalt als in het Jellinekartikel wordt beweerd; dan zijn er in Nederland toch meer geheelonthouders dan ik dacht....Ik ben het helemaal met je eens dat dit een ongelofelijk groot effect is... pas toen ik dit las ben ik vorig jaar helemaal gestopt met drinken omdat ik zwanger wilde worden. Maar aan de andere kant: ik ken echt wel heel veel vrouwen die langer dan 6 maanden erover deden om zwanger te worden, wie weet dat de gemiddelde duur voor een succesvolle bevruchting lager wordt als deze info beter bekend wordt?
elninjoo, ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet 'sneu' om het niet meteen aan mensen te vertellen. Ik vind het overigens ook prima en leuk als mensen dat wel doen maar persoonlijk hou ik het liever nog even voor mezelf tot ik daadwerkelijk zwanger ben.
Bedankt voor de tips iedereen verder!!!

Klopt denk ik wel, dat je er zelf (logischerwijs) meer bezig bent dan anderen.
Je kan ook nog zeggen dat je van de week zo enorm gezopen hebt dat je al beroerd wordt als je naar een borrel kijkt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou niet meteen alles laten om proberen zwanger te worden. Ga het eerst eens een paar maanden proberen, zonder al te veel druk te zetten en alles al te laten wat je straks in je zwangerschap ook niet mag.

Ik heb er vrij lang over gedaan om zwanger te worden. Toen ik dacht dat ik zwanger was, heb ik geen alcohol meer gedronken. Het viel de mensen wel op maar dat kwam vooral omdat een heleboel mensen wisten dat we bezig waren en wanneer we konden testen. Ik vond het juist fijn dat de mensen om me heen wisten waar we mee bezig waren, maar dat is ieder voor zich....

Houdt de periode om zwanger te worden leuk, en hopelijk voor jullie lukt het ook snel. Mocht het niet lukken kan je altijd je levensstijl ed nog aanpassen, maar daar is nog tijd genoeg voor.
Ik heb toen ik zwanger was de volgende 'smoesjes' gebruikt:

-had hoofdpijn, net ibuprofen gehad

-last van m'n maag

-morgenochtend weer werken (onregelmatige diensten)

-ben de BOB

-gisteren verjaardagsfeestje gehad, daar genoeg gehad en wil nu even rustig doen.

Werkten (voor zo ver ik weet) allemaal!
quote:sunflower2008 schreef op 22 december 2008 @ 09:33:

elninjoo, ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet 'sneu' om het niet meteen aan mensen te vertellen. Ik vind het overigens ook prima en leuk als mensen dat wel doen maar persoonlijk hou ik het liever nog even voor mezelf tot ik daadwerkelijk zwanger ben.Voor je naasten is je kinderwens meestal geen geheim. En vrouwen die er mee bezig gaan hebben altijd zo'n ondeugende blik in hun ogen als er vragen in die richting komen, waardoor het voor mensen die dicht bij hen staan toch wel duidelijk is. Daarom denk ik: waarom dan smoesjes en er over liegen?
hier net zo... ik houd het ook geheim voor mijn omgeving. Gewoon omdat ik het privé vind. Als ik 3 maanden zwanger ben is vroeg genoeg. Zo hebben we het toen ik zwanger was van Kruimel ook gedaan en nu we proberen voor nr 2 doe ik het weer hetzelfde. Er zijn wel 2 héle goede vrienden die de 1e keer wisten dat we het probeerden, en 2 zussen. Nu weet alleen mijn zusje het (toevallig, omdat ik bij haar was en we beiden foliumzuur slikten). Ik laat mijn glaasje champagne op oudjaar er overigens niet om staan, maar als ik het verhaal van MissMara zo lees zal ik daarna maar eens minder gaan drinken (en ik drink al helemaal niet veel of vaak). Ik heb overigens ook nooit hoeven te liegen of smoesjes te gebruiken. Ik heb gewoon 'nee dank je, doe maar water' gezegd op de vraag of ik wijn wilde bij het kerstdiner (toen ik dus al zwanger was, ik heb tijdens het proberen gewoon gedronken tot ik wist dat ik zwanger was)
Ik denk ook als je alles laat staan. En er zo mee bezig bent dat dat meer vertragend kan werken dan een glaasje alcohol af en toe. 3 jaar geleden mocht je zelfs in je zwangerschap een glaasje drinken. Gewoon doorgaan met leven. En sigaretten enzo laten staan. Niet raar trouwens 1 januari. Maar verder niet zo spastisch ermee omgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven