soms,,,,, die borstvoeding!

22-06-2010 00:25 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even van mij afschrijven.

Zoonlief is 9 weken jong en krijgt natuurlijk borstvoeding. Toen zoon 4 weken was kreeg hij erge exceem. Ik ben direct overgegaan op een eliminatie dieet. Omdat hij erg gevoelig reageerd ben ik nog niet gaan provoceren. Het is een zwaar dieet voor de moeder.

Zoon drinkt vaak zeker om de 3 uur. Ook in de nacht.

Ik heb nog twee kinderen en soms is het erg zwaar allemaal.

Een vriendin die gelijk zwanger was met mij wilde vanaf het begin geen borstvoeding geven. Gisteren was ze bij mij op visite. Haar kindje sliep natuurlijk al weken door. Ze gaf haar zoontje nog maar 4 flesjes op de dag. En haar zoon huilde amper ( terwijl de mijne er toch echt regelmatig een potje van maakt).

Ik ben een echte borstvoedingsmoeder ( bij alle drie mij kinderen lang gevoed). Maar daar zaten wij gisteren. Zij helemaal op en top uitgerust, ik met de wallen op de schoenen.

Zij at lekker kaas, worst en dronk erbij een wijntje.

Ik zat aan een rijstkoek met een glas spa.

Mijn zoon kwam tijdens het gesprek 2 x om te drinken. Zij ging na 5 uur naar huis want ze moest maar eens een flesje gaan maken.

Soms frusteerd het wel!

nou ja, ik ben het nu in ieder geval kwijt.
Ik kon helaas geen bv meer geven vanwege zware reuma aanval gecombineerd met stress en zware pijnstillers uitgelokt door m'n colitis. Ze kwamen er trouwens pas achter dat ik reuma had toen de aanvallen om de 2 weken terugkwamen, na een half jaar. Ik kon soms alleen maar kruipend door het huis. Heb dan ook gelijk de bv-handdoek in de ring gegooid. Ik heb echt bewondering voor mensen die het zo lang kunnen volhouden met zoveel tegenslagen.

Ben nu 15 weken zwanger van nr. 2 en ik hoop dat bv geven lukt en dat ik het ook kan volhouden.

@Flesvoeding, tja ik vind schema's bij kindjes van 9 weken erg .... eh rigoureus. Mama's eten toch ook niet op de klok en dan maar 4 x per dag?

Ik vond fv op verzoek erg goed werken. Had gewoon standaard 4 flessen in de koelkast staan die ik 's ochtends maakte. Soms dronk meneer minder, soms meer.
@Meds; Bedoel ook zeker niet te zeggen dat je maar kostte wat het kost door moet gaan, ik ben zelf ook na drie maanden gestopt omdat ik het niet meer kon opbrengen.

Bedoelde alleen te zeggen dat ik denk dat je moet stoppen om de juiste redenen, niet omdat je de illusie hebt dat je kind dan ineens gaat doorslapen, of omdat FV kinderen veel makkelijker zijn dan BV kinderen.

Wat de juiste reden is kan alleen TO voor zichzelf bepalen, je weet vaak zelf heel goed wanneer je het niet meer trekt. Maar dat is een beslissing die je moet maken op basis van wat je lijf je verteld, en waar voor jou persoonlijk de grens ligt.

Ook voor mij geldt dat ik mijn petje af neem voor jullie, ik weet echt dat het niet makkelijk is.
@Kindjes die met 9 weken door slapen: wauw, dat is echt goed! Maar ook echt geluk. Die van mij werd tot zeker 6 maanden 2 x per nacht wakker.

Ik vond het die eerste maanden trouwens heel erg dat er mensen waren die vonden dat ik mijn kind 'natuurlijk het beste' onthield.

Maar ik heb er nu een dikkere huid voor gekregen. Het ging lichamelijk niet en ik denk niet dat mijn zoontje erg veel aan een wrak van een moeder had gehad die perse bv wilde geven.
Mijn kind is een FV kind, dat vooral niet wilde doorslapen. Hij ging pas doorslapen rond 14 maanden denk ik.
@liubi; Mijne sliep ook met 12 weken door

Duurde alleen maar 4 weken
quote:vivalina schreef op 22 juni 2010 @ 13:28:

[...]

Ik weet niet of ik mosterd ben, maar ik ben het hier volledig mee eens. Mijn eerste kraamtijd is verpest omdat de borstvoeding niet op gang wilde komen en alles draaide om borstvoeding borstvoeding borstvoeding, en stress en druk want het gaat niet. Ik had liever willen genieten van mijn kind, want dat heb ik niet kunnen doen. Nu is dit een totaal andere situatie, maar toch. Ik snap heel goed dat als je borstvoeding hebt, en het loopt, dat je dat toch het liefst wilt geven. Maar goed, je moet er gewoon niet aan onderdoor gaan. En met zo weinig slaap gebeurt dat al gauw.

Bij mijn dochter ben ik in het begin ook alleen maar bezig geweest met de voeding. Dochter wilde niet drinken, dus was het aanleggen (krijsend kind), lukt niet dus flesje afgekolfde melk maken, geven, dochter tevreden, dochter wegleggen, kolven. En dat na een uur weer. Van genieten van mijn dochter was geen sprake, daar was gewoon geen tijd voor. Na een tijdje heb ik het aanleggen achterwege gelaten en ben ik fulltme gaan kolven tot 12 weken. Het kolven ging ook moeizaam, was daar een half uur tot drie kwartier mee bezig.

Bij mijn zoontje leek het goed te gaan, maar die ging op dag 6 ineens afvallen. En weer het circus van aanleggen, gekolfd flesje nageven en heeeeeel veeeel kolven. En daar zat ik weer, alleen maar met voeding bezig te zijn en niet van mijn baby te genieten terwijl ik me had voorgenomen dat dit keer wél te doen. Volgens de lactatiekundige was het probleem dat de melk na de TSR niet bleef 'lopen'. Zoontje moest dus heel veel moeite doen om genoeg te drinken en dit kostte hem teveel energie.Ik heb besloten te stoppen met borstvoeding met de belangrijkste reden dat ik nu wel wilde genieten van mijn baby. De tijd nemen om uitgebreid te knuffelen. Bovendien had ik nu ook nog een dochter van 2,5 rondlopen die er totaal bij inschoot. Om een lang verhaal kort te maken, ik sta nog steeds achter deze beslissing. Ook al heeft mijn zoontje nu eczeem.

Wat doorslapen betreft, volgens mij is er inderdaad nauwelijks verband tussen de soort voeding en doorslapen. Mijn dochter sliep even lang op een gekolfd flesje of een flesje kv. Mijn nichtje sliep op volledige bv op verzoek binnen een paar weken door. En ook mijn zoontje doet het nu perfect, slaapt met 13 weken van 20:00 uur tot 7 uur. En krijgt dus nog maar vier voedingen. Volledig op verzoek, wakker maken voor een late avond voeding heeft geen zin, dan drinkt hij hooguit 30 cc en krijgen we hem amper wakker.
TessTan, dan even voor de duidelijkheid (om misverstanden te voorkomen zeg maar): dat plaatje dat ik hier en elders graag neerplemp over die vier voedingen, dat gaat natuurlijk niet over op verzoek gevoede baby's die gewoon niet vaker willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven