Speelhuis of trampoline
vrijdag 22 mei 2020 om 20:22
Situatie
1 dochter van over een maand vier
1 dochter van vier maanden
We willen graag wat tofs te spelen in eigen tuin gezien alleen naar de speeltuintjes in de wijk nog even niet kan voorlopig. ( veel water hier en ze rijden als gekken door de wijk)
Nu hebben veel tuinen in onze straat een trampoline waar dochter ook regelmatig op mag springen. Ze vind dat geweldig maar in principe is een trampoline dus al best vaak beschikbaar. Natuurlijk is die niet eigen dus het kan niet altijd.
We hebben een zeer ruime tuin.
Nu dachten wij om zelf een speelhuis neer te zetten met glijbaan. We hebben al een zandbak en er komt sowieso een schommel.
https://www.topbuitenspeelgoed.nl/houte ... ppelgroen/
Maar ergens blijf ik twijfelen of dat nog een paar jaar leuk blijft of dat we beter een trampoline kunnen doen.
Graag hoor ik van anderen met kinderen wat bij jullie favoriet is
1 dochter van over een maand vier
1 dochter van vier maanden
We willen graag wat tofs te spelen in eigen tuin gezien alleen naar de speeltuintjes in de wijk nog even niet kan voorlopig. ( veel water hier en ze rijden als gekken door de wijk)
Nu hebben veel tuinen in onze straat een trampoline waar dochter ook regelmatig op mag springen. Ze vind dat geweldig maar in principe is een trampoline dus al best vaak beschikbaar. Natuurlijk is die niet eigen dus het kan niet altijd.
We hebben een zeer ruime tuin.
Nu dachten wij om zelf een speelhuis neer te zetten met glijbaan. We hebben al een zandbak en er komt sowieso een schommel.
https://www.topbuitenspeelgoed.nl/houte ... ppelgroen/
Maar ergens blijf ik twijfelen of dat nog een paar jaar leuk blijft of dat we beter een trampoline kunnen doen.
Graag hoor ik van anderen met kinderen wat bij jullie favoriet is
where ever you go, go with your heart
vrijdag 22 mei 2020 om 20:53
Oh, dat weet ik nu al dat ze dat helemaal geweldig gaat vinden. Ik hing als kind ook de hele dag op mijn kop in zo'n ding.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 22 mei 2020 om 20:54
Deze is zelfs verstelbaarfashionvictim schreef: ↑22-05-2020 20:48Zo'n duikelrek is ook helemaal niet duur, zie ik. Echt supergoeie tip, BGB!
https://www.wehkamp.nl/kettler-turnrek-714671/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 22 mei 2020 om 20:55
Is goed voor je motoriek. En als kind bedenk je vast nog meer functies voor zo’n ding.fashionvictim schreef: ↑22-05-2020 20:53Oh, dat weet ik nu al dat ze dat helemaal geweldig gaat vinden. Ik hing als kind ook de hele dag op mijn kop in zo'n ding.
vrijdag 22 mei 2020 om 20:56
vrijdag 22 mei 2020 om 20:59
Ik kan nu nog het gevoel oproepen van hoe lekker het was om een vogelnestje aan zo'n ding te maken, of om honderdduizend keer te koppeltjeduikelen. Ik was daar als kind echt dol op, zelfs nu nog als ik langs een speelpleintje loop waar die dingen staan moet ik me echt bedwingen om er niet in te springen en te duikelen. (Nog een voordeel van zo'n ding in je eigen tuin hebben!)blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2020 20:55Is goed voor je motoriek. En als kind bedenk je vast nog meer functies voor zo’n ding.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 22 mei 2020 om 21:03
De trampoline wordt hier al 9 jaar intensief gebruikt, met stip op 1 dus! Ik las ook iets over een duikelrek, dat hadden wij ook, maar er werd niet zoveel mee gedaan. Zo nu en dan was het opeens weer leuk. Ik denk ook dat dat met school te maken had, daar deden ze dat al genoeg en thuis hadden ze dan geen zin meer.
Toen ik jong was, hadden wij een schommel met ringen en rekstok, daar hebben we ook heel veel mee gedaan.
Toen ik jong was, hadden wij een schommel met ringen en rekstok, daar hebben we ook heel veel mee gedaan.
vrijdag 22 mei 2020 om 21:07
Haha, Fash : wat voor jou
https://pureluxe.nl/2017/10/outdoor-sli ... -kinderen/ ( klik vooral door ) .
Dan wil je toch nooit meer zo’n lelijk plastic geval in primaire kleuren in je tuin ?
Dan wil je toch nooit meer zo’n lelijk plastic geval in primaire kleuren in je tuin ?

vrijdag 22 mei 2020 om 21:12
Wel een geldboom.blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2020 21:07Haha, Fash : wat voor jou

Maar met je eens dat dit mooier is dan zo'n geval:

vrijdag 22 mei 2020 om 21:17
Onze dochter heeft vandaag zo'n ding gekregen (en gaat er binnen twee weken uitzien als Popeye denk ik, zo vaak als ze er nu opspringt) maar ik ben er officieel te oud voor: ik word duizelig/zeeziek als ik koppeltjeduikel....fashionvictim schreef: ↑22-05-2020 20:59Ik kan nu nog het gevoel oproepen van hoe lekker het was om een vogelnestje aan zo'n ding te maken, of om honderdduizend keer te koppeltjeduikelen. Ik was daar als kind echt dol op, zelfs nu nog als ik langs een speelpleintje loop waar die dingen staan moet ik me echt bedwingen om er niet in te springen en te duikelen. (Nog een voordeel van zo'n ding in je eigen tuin hebben!)

Wij hebben geen trampoline, maar als ik het in onze tuin zou passen zou ik er een aanschaffen. Ik zie overal om me eheen dat die dingen gebruikt worden tot ver in de pubertijd. Wij hadden een speelhuisje overigens (stond er al toen we hier kwamen wonen) maar dat is gesloopt ten faveure van de duikelstang met schommel.

vrijdag 22 mei 2020 om 21:42
De lite versie is 399, de iets grotere is 990 euro? Ik vind het erg veel geld voor een glijbaantje.
vrijdag 22 mei 2020 om 21:58
Je hebt geen plaats voor zo'n laag plastic speelhuis - naast een trampoline?
Type zoals deze:
https://www.bol.com/nl/p/little-tikes-t ... country=BE
Daar spelen ze een paar jaar mee en tegen de tijd dat ze 't beu zijn geef je door 't aan een nichtje ofzo.
En intussen kunnen ze afwisselen en ook springen.
Type zoals deze:
Daar spelen ze een paar jaar mee en tegen de tijd dat ze 't beu zijn geef je door 't aan een nichtje ofzo.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 22 mei 2020 om 22:04
Och die krengen zijn zoooo lelijk.Wissewis schreef: ↑22-05-2020 21:58Je hebt geen plaats voor zo'n laag plastic speelhuis - naast een trampoline?
Type zoals deze:
Maar ben het wel met je eens hoor, je kan beter zo'n lilluk geval kopen want kinderen zijn echt best wel snel op zo'n speelhuis uitgekeken.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 22 mei 2020 om 22:11
Wij hebben trampoline en groot op maat gemaakt speelhuis, met echt een groot huis en een leuk picknickgedeelte onder, met glijbaan/klimaatwand/schommels voor onze peuter en (nog) baby. Met het oog op de toekomst, dus hoge glijbaan etc.
Klein glijbaantje had ze al gekregen voor haar 1e verjaardag.
Peuter vindt de trampoline geweldig, maar kan zelf beter alleen spelen in haar speelhuis. Daar zit ze iedere dag toch wel een paar uurtjes te spelen onder toezicht.
We hebben de ruimte, dus beiden aangeschaft.
Zelf als kind ook een trampoline gehad en een heel groot speelhuis in de tuin, echt een soort boomhut. Daar heb ik als jonge puber behoorlijk veel tijd doorgebracht, had ik niet willen missen, maar de trampoline was geweldig. En nog steeds vind ik het leuk om te springen met dochter.
Als ik zou moeten kiezen, dan de trampoline. Maar ben blij dat we ook het speelhuis hebben.
Klein glijbaantje had ze al gekregen voor haar 1e verjaardag.
Peuter vindt de trampoline geweldig, maar kan zelf beter alleen spelen in haar speelhuis. Daar zit ze iedere dag toch wel een paar uurtjes te spelen onder toezicht.
We hebben de ruimte, dus beiden aangeschaft.
Zelf als kind ook een trampoline gehad en een heel groot speelhuis in de tuin, echt een soort boomhut. Daar heb ik als jonge puber behoorlijk veel tijd doorgebracht, had ik niet willen missen, maar de trampoline was geweldig. En nog steeds vind ik het leuk om te springen met dochter.
Als ik zou moeten kiezen, dan de trampoline. Maar ben blij dat we ook het speelhuis hebben.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 22:41
10.97% gewijzigd
vrijdag 22 mei 2020 om 22:14
Bij mijn ex staat naast de trampoline een hoog houten speelhuis met glijbaan, klimmuur en schommel. Zoon van 9 zit nog steeds vaak in 't speelhuis, en erbovenop. Is een soort hut voor hem.
Dochter, 12, en vriendinnen hangen ook nog vaak op de schommels.
Duikelrek heb ik net weggedaan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
vrijdag 22 mei 2020 om 22:35
Wat ik veel zie om me heen is dat mensen een speelhuis kopen als de kinderen echt nog piepklein zijn, soms zelfs nog maar baby zijn. En dat zijn dus vrijwel altijd speelhuizen geschikt voor peuters, met hele lage glijbaantjes en een lage schommel enzo. Die zijn ook echt niet leuk meer voor grotere kinderen.Gatti schreef: ↑22-05-2020 22:14Bij mijn ex staat naast de trampoline een hoog houten speelhuis met glijbaan, klimmuur en schommel. Zoon van 9 zit nog steeds vaak in 't speelhuis, en erbovenop. Is een soort hut voor hem.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 22 mei 2020 om 22:41

vrijdag 22 mei 2020 om 22:48
blijfgewoonbianca schreef: ↑22-05-2020 21:07Haha, Fash : wat voor jou

Hilarisch!

En dan de gewone voor 400 euro en de customised versie voor ongeveer 1000

vrijdag 22 mei 2020 om 23:00
Ben ik niet me je eens. Okee, dat piratenschip is wat over de top, maar voor de rest staan er toch wel een hoop leuke dingen bij die ook in een kleine tuin prima kunnen. Ik zou trouwens gaan voor de watermuur of watertafel. Dat zouden ze hier echt helemaal geweldig gevonden hebben. Hier werd de glijbaan vaak zo omgebouwd dat het een waterbaan werd. Dikke pret.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
vrijdag 22 mei 2020 om 23:03
Ja die ook.
Tot de draad versleten door oudste.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.