Spiraal eruit?

08-06-2009 09:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Wilde eigenlijk om jullie mening vragen; vanaf 1 oktober willen wij graag gaan voor een tweede kindje. Klinkt raar zo vanaf die datum, maar dan wonen we in ons nieuwe huis en hebben we rust! Eerste zwangerschap was een drama, dus nu gaan we het anders doen.

Ben nu nog in het bezit van een mirena....wat zouden jullie doen? Nu vast eruit en mijn menstruatie weer op gang laten komen (word niet ongesteld nu) en even aan de condooms of laten zitten en vanaf de verhuisdatum de trossen los?

Ik waardeer jullie mening!

Groetjes,

Zwitsal
zwitsal, mij is door de gynaecoloog verteld dat een mirena de natuurlijke cyclus niet verstoort en je cyclus na het verwijderen dus niet op gang hoeft te komen zoals na het stoppen met de pil. heb zelf mijn mirena 1 december vorig jaar laten verwijderen, toen ik de mirena had ben ik net als jij ook niet ongesteld geweest, en na het verwijderen had ik na 2 dagen een bloeding en daarna meteen weer een normale cyclus en 2 maanden daarna was ik zwanger, nu dus 17 weken!

succes!
Hoi Husky!

Gefeliciteerd!! Wat geweldig voor je!

Bedankt voor je reactie.

Ja eigenlijk wel herkenbaar. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik maar geen bloeding, maar dat klopte ook want ik was gelijk zwanger, nog binnen de maand.

Raar eigenlijk geen bloed maar toch een cyclus......
Mijn mirena ging er medio april uit... en nu bijna 7 weken zwanger. Dat kan dus ook.... Maar je geeft aan dat je dan voor condooms gaat..... ja dat kan dus ook. Maar Mirena verstoort cyclus niet..
DTEEZ!
Ik heb altijd begrepen dat je vrijwel meteen weer vruchtbaar bent na het verwijderen van een mirena. Dus zogenaamd ontpillen is niet nodig.
hoi zwitsal,

Ik ga morgen de mirena laten plaatsen. Mijn huisarts zei wel dat ik er rekening mee moet houden dat na het verwijderen van de mirena het wat langer kan duren voordat je zwanger bent. Hij heeft in de praktijk de ervaring dat vrouwen na mirena er over het algemeen wat langer over doen om zwanger te worden dan na de pil.

Ik dacht, ik meld het je even ter informatie.

Groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
hoi zwitsal,

hier ook mirena laten verwijderen en gelijk zwanger! 7 weekjes nu!!!!!!!

succes
wachten tot oktober, na de mirena komt de cyclus weer vrij snel op gang omdat de hormonen alleen lokaal werken.
Tja, bij mij wilde de mirena er niet uit bij de huisarts... dus op naar de gyn... ook daar wilde het niet. Al met al ben ik nu al een maand of 4 verder en de mirena zit nog.

Dus mocht je de touwtjes kwijt zijn dan zou ik vast een afspraak maken, want dan duurt het nog wel even
hallo dames!

ik denk ook gewoon wachten tot oktober.

je bent na mirena gelijk weer vruchtbaar!

ik heb hem een maand geleden laten verwijderen..

menstruatie kwam gelijk op gang.

zat ook weer keurig in een ritme.

hoeft dus niet altijd langer te duren toch na de mirena?

was nu al lichtelijk teleurgesteld dat ik een maand erna ongesteld werd al zou dat natuurlijk ook wel heel snel zijn..?

groetjes!
Ontzettend bedankt allemaal voor de reacties! Zoveel verschillende ervaringen en ook meerdere soorten adviezen en meningen van artsen.

Ik zou echt graag willen wachten tot we in het huis wonen en er rust in de tent is. Maar het idee van condooms staat me verre van aan. Zou ook een beetje onlogisch 'voelen' als je toch graag een kindje wil. Tegenstrijdig misschien.

Mijn gevoel gaat nog uit naar spiraaltje verwijderen en weten dat een maand klussen ook echt klussen is en er geen tijd en energie zal zijn om voor een baby te 'klussen'....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven