Spoed vraagje!!!
zaterdag 6 december 2008 om 15:27
Toen de kraamzorg er nog was vertelde ze dat als de flessen erg dof waren ik ze best met ik dacht schoonmaakazijn kon uitkoken.
Maar ik weet niet meer of het nu schoonmaakazijn was of gewone azijn!
Achteraf dacht ik eigelijk toch vreemd schoonmaakazijn??
Maar ik heb het dus netg edaan met schoonmaak azijn en ineens ging ik twijfelen of dit dus het goede was......
De pan staat nog op maar mijn zoontje van 3 maanden moet over een uurtje de fles.
Anders wil ik nieuwe flessen halen!
Weet iemand of het kan of het zelf al eens heeft gedaan?
Kan mezelf wel voor mn kop slaan!
Sorry als het verhaal wat onsamenhangend is maar zit een beetje in de stress!
Groeten Tessie
Maar ik weet niet meer of het nu schoonmaakazijn was of gewone azijn!
Achteraf dacht ik eigelijk toch vreemd schoonmaakazijn??
Maar ik heb het dus netg edaan met schoonmaak azijn en ineens ging ik twijfelen of dit dus het goede was......
De pan staat nog op maar mijn zoontje van 3 maanden moet over een uurtje de fles.
Anders wil ik nieuwe flessen halen!
Weet iemand of het kan of het zelf al eens heeft gedaan?
Kan mezelf wel voor mn kop slaan!
Sorry als het verhaal wat onsamenhangend is maar zit een beetje in de stress!
Groeten Tessie

zaterdag 6 december 2008 om 15:37
Geen paniek!
Flessen kan je idd uitkoken in water met een scheutje schoonmaakazijn. Doffe vlekken die ontstaan door kalk in het water verdwijnen daarmee (en komen snel genoeg gewoon weer terug, helemaal als de flessen in de vaatwasser gaan).
Als ik jou was, zou ik na het uitkoken met azijn even een sopje met afwasmiddel maken en het goed naspoelen en dan kun je die flessen gewoon weer gebruiken. Nog een keer uitkoken is volgens mij echt onzin, schoon is schoon.
En als je twijfelt, gewoon zelf even water in de fles doen en eruit drinken, je proeft vast geen azijn meer dan. En als er nog azijn in zit, dan proef je dat heus wel!!!
Flessen kan je idd uitkoken in water met een scheutje schoonmaakazijn. Doffe vlekken die ontstaan door kalk in het water verdwijnen daarmee (en komen snel genoeg gewoon weer terug, helemaal als de flessen in de vaatwasser gaan).
Als ik jou was, zou ik na het uitkoken met azijn even een sopje met afwasmiddel maken en het goed naspoelen en dan kun je die flessen gewoon weer gebruiken. Nog een keer uitkoken is volgens mij echt onzin, schoon is schoon.
En als je twijfelt, gewoon zelf even water in de fles doen en eruit drinken, je proeft vast geen azijn meer dan. En als er nog azijn in zit, dan proef je dat heus wel!!!
zaterdag 6 december 2008 om 15:49
geen nood hoor, mijn kraamhulp is gisteren vertrokken en deed het ook met schoonmaakazijn... ik heb zelf een magnetronsteralisator gekocht en ga die vanaf nu ook gebruiken, maar dat doen ze vanuit de kraamzorg niet.
Maar schoonmaak azijn gebruik je ook om je waterkoker te ontkalken, en daar wordt je zelf toch ook niet ziek van???
Maar schoonmaak azijn gebruik je ook om je waterkoker te ontkalken, en daar wordt je zelf toch ook niet ziek van???
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

zaterdag 6 december 2008 om 17:18
Bedankt voor de reacties!
Ik heb ze idd maar gewoon afgewassen en weer uitgekookt!
Fles zit er weer in...
Vreemd eigelijk dat er op het gebied van uitkoken zoveel adviezen zijn.
Ik mag pas sinds deze week de flessen in de vaatwasser doen en hoef ze dan niet meer uit te koken van het consultatiebureau.
Waarom niet een landelijk advies?
Oja Layla 1969, nu ik toch een topic geopend heb:
Ik neem aan dat de spenen niet in de vaatwasser gaan en gewoon met een mild afwassopje gedaan worden?
Dat ben ik vergeten te vragen, maar ik ben daar maar vanuit gegaan.
Gr Tessie
Ik heb ze idd maar gewoon afgewassen en weer uitgekookt!
Fles zit er weer in...
Vreemd eigelijk dat er op het gebied van uitkoken zoveel adviezen zijn.
Ik mag pas sinds deze week de flessen in de vaatwasser doen en hoef ze dan niet meer uit te koken van het consultatiebureau.
Waarom niet een landelijk advies?
Oja Layla 1969, nu ik toch een topic geopend heb:
Ik neem aan dat de spenen niet in de vaatwasser gaan en gewoon met een mild afwassopje gedaan worden?
Dat ben ik vergeten te vragen, maar ik ben daar maar vanuit gegaan.
Gr Tessie

zaterdag 6 december 2008 om 17:32
Je kan bij de Prenatal van die afwasmandjes kopen en daar kan je alles in gooien, fospenen, drinkspenen etc.
Inderdaad, die wisselende adviezen maken het nogal onduidelijk. Bij de eerste moest ik alles de eerste 3 maanden uitkoken en gekookt water gebruiken en bij de 2de mochten de flessen in de vaatwas en kon ik kraanwater gebruiken.
Inderdaad, die wisselende adviezen maken het nogal onduidelijk. Bij de eerste moest ik alles de eerste 3 maanden uitkoken en gekookt water gebruiken en bij de 2de mochten de flessen in de vaatwas en kon ik kraanwater gebruiken.
zaterdag 6 december 2008 om 21:58
Ik heb de eerste tijd (aantal weken) ook in de magnetron steralisator gedaan maar dat waren eigelijk alleen de flesje waar ik soms gekolfte melk in deed want gaf nog bv. Niet minder belangrijk qua hygiene natuurlijk.
Nu nog stop ik de flessen (nu wel fv) gewoon in de vaatwasser, met speen en al, wel in de bovenste lade.
Flessen hebben bij mij nooit dof gezien trouwens, hoewel het water hier wel hard is.
Nu nog stop ik de flessen (nu wel fv) gewoon in de vaatwasser, met speen en al, wel in de bovenste lade.
Flessen hebben bij mij nooit dof gezien trouwens, hoewel het water hier wel hard is.