Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Wat is het forum druk bezocht! Leuk zeg!

@Welkom Lazuurtje; maar wij klussen niet hoor.... Wij hebben gemeenschap/ neuken/seksen. Klussen vind ik zo'n naar woord. Of ben ik de enige hier....

Ik ben nu een week met de pil gestopt en het voelt heel raar. Zal wel psychisch zijn ;) Maar toch is het anders!

Gisteren foliumzuur aan vriendlief voorgesteld maar hij lag al half te slapen.....
Een zoon!
Hallo allemaal!

Is er nog plaats in de tabel? Ik lees al een tijdje mee, en heb het idee dat ik in dit topic het meeste thuis hoor Heb een aantal dagen geleden m'n laatste pil genomen, vanaf vandaag een beetje last van een onttrekkingsbloeding.. Maar ronde één is dus bij deze van start gegaan! Ik slik al een aantal weken braaf foliumzuur. Ben je net van dat ene pilletje af... ;)

Even ter informatie: Ik ben 22, vriendlief 33, verloofd (dit jaar ook trouwen - 2010 wordt ons jaar?) en volg een duale studie.

Ik zie jullie berichtjes tegemoet! Nu even eten
Nee ik zou het ook niet kopen. Voelt niet goed dus dan doen we ook zeker niet. Zoiets van goden verzoeken toch?

Haha ik dacht laat ik het maar ff zeggen. MIsschien heeft Da of Etos ook wel wat in de aanbieding;)
Welkom lazuurtje en thir10sense.

Ben benieuwd wat vriendlief zegt van de zwangerschapsvit/foliumzuur
He 13 wat doe jij nou hier????

Gaan we het nu ineens hebben over baby's i.p.v. verslagen, motivatiedips en patienten?

@ Juffertje anders begin je toch gewoon met foilumzuur of vitamines met extra foliumzuur, het kan voor jouw geen kwaad en tegen de tijd dat vriend er klaar voor is hoef je niet nog weer een maand te wachten (met de kans op terugkrabbelen).

En nee wij doen ook niet aan klussen hier, zijn we veel te onhandig voor.

@ Lazuurtje, welkom hier!

Ik ben nog helemaal niet aan het rondkijken naar kinderwagens, kinderkleding, luiers, spenen etc. Heb dus geen idee wat ik leuk vind. Gelukkig is vriend vrij makkelijk en mag ik vooral kiezen.

Ohja hier ook voor het eerste kindje.
@Discovery: Hihi, daar lijkt het wel op! Nah, last van motivatiedips heb ik nog niet, ik sta gemiddeld een 8 voor de studie nu..dus heb niks te klagen. Leuk je hier te zien!
Zo te horen goed bezig met de studie dus, super! Ik ben school aan het afronden (cijfertjes zijn inmiddels iets lager geworden dat het eerste jaar, vanwege de bij mij soms wel aanwezige motivatiedips en frustratiepieken, maar nog steeds voldoende) en vanaf volgende maand bezig met afstuderen, ik kan niet wachten!

Maar zeker ook leuk om jou hier te zien, wist niet dat je plannen in deze richting had.
Hee wat leuk dit! Ik wil ook graag in de tabel. Ga in juni stoppen met de pil (27 jaar nu).

Weet iemand hoe het gaat met het stoppen? Je kunt het niet meteen gaan proberen toch?
Het blijft wel een beetje eng..ik ben immers nog studerende. Maar we zijn er van overtuigd dat we het samen aan kunnen. M'n vriend is ook geen jong broekie meer ;) We hebben het er meerdere malen uitgebreid over gehad - laat ik het zo zeggen: We weten waar we het over hebben en hebben er alle vertrouwen in.

Leuk dat we elkaar hier treffen in iedergeval! Jij begint in februari dus? Dag 1 van m'n cyclus is vandaag begonnen. Ik weet nog niet hoelang m'n cyclus zal gaan worden. Met pil was het altijd zo rond de 26 dagen. Misschien dat ik dat vooralsnog maar aanhoud.
@juuls82, Welkom!

Je kan meteen beginnen als je wilt, alleen is de kans 1,5 keer groter dat je kans hebt op een tweeling ;)
quote:_discovery_ schreef op 10 januari 2010 @ 22:13:

Misschien Raarmaarwaar wel? Of is dat slecht voor je therapie, haha

me-oh-my! ben jij wel goed bij je hoofd?

nee, ik ben dan wel een eeuwige twijfelaar, maar hierin ben ik toch heel zeker: ik moet en zal begin april nog fijn met een snorkeltje in bikini op het strand kunnen liggen!

je zult iemand anders moeten vinden...
welkom voor iedereen die het nog moeilijker gaat maken voor mij om iedereen uit elkaar te halen!

even op de vraag ingaand hoe we de opvang denken te regelen: allebei 4 dagen werken en 3 dagen opvang. hier helaas geen opa's en oma's in de buurt / rammelende oppaswensen.

ik geloof wel dat ik me eigenlijk nu alvast zou moeten inschrijven met 'verwachte opleverdatum' januari 2010 haha!

wij klussen wel en zijn daar ook best goed in

de muren zien er in ieder geval retestrak uit!

misschien is het trouwens een idee om de datum 'stoppen met anticonceptie datum' te veranderen naar 'datum voor het echie'? want er zijn er al zo veel die al gestopt zijn, maar nog niet voor het echie gaan.

ik vind het trouwens heel leuk dat er al een paar van jullie voor het echie zijn. kunnen we mooi de kunst afkijken!
*shoot*

zojuist vriend verklapt dat ik hier rondhang.

ik kan ook echt geen geheimen bewaren he...
Tabel is weer bijgewerkt, lekker druk hier.

Wij gaan ook allebei 4 dagen werken en kind 3 dagen naar creche, geen oma's en opa's in de buurt.
ff een vraag, in veel andere tabellen op andere topic rondom dit onderwerp staat ook vaak een kolom 'NOD' weet iemand wat dit inhoud???
je 'Niet Ongesteldheids Dag'

de dag waarop je gaat testen en hoopt dat je niet ongesteld wordt
Ik voel me wel heel jong hier :P

Leuk dat ik ben toegevoegd aan de tabel. Er wordt flink geschreven in dit topic, echt gezellig! In de andere topics wordt druk gesproken over 'NOD' en 'klussen' inderdaad. Hoe kijkt men daar hier tegenaan? Ik noem het beestje liever bij de naam, maar dat is mijn mening.
Zo he...wat gaat het hard hier!

Ik ben dus al ruim een jaar gestopt met de pil, maar heb nog steeds een erg onregelmatige cylus...varierend van 24 tot 40 dagen, erg lastig!

Maar ja, we gaan ervoor en dus proberen we van de 10e t/m de 20e dag van mijn cyclus veel te sporten/klussen/vrijen of hoe je het ook wilt noemen om de grootste kans te hebben....

Slik al sinds eind vorig jaar foliumzuur en ook ik kijk stiekem op me heen als ik weer bij de DA sta....

Heb dat beginnen met foliumzuur niet overlegd ofzo, maar gewoon verteld dat het verstandig is om te doen....en ja, wie is hij dan om me tegen te spreken

In mijn omgeving weten een paar vriendinnen het, vind vriend niet zo leuk, maar ik wil er gewoon graag over praten, hun ervaringen horen (de meeste zijn al moeder namelijk)

Tevens heb ik van de gynacoloog gehoord, dat als we een kindje willen dat we dat niet te lang moeten uitstellen. Mijn uitstrijkjes zijn al een aantal keer niet goed geweest, nog niets om me druk over te maken, maar toch wel dit advies gekregen...dus ja: op doktersadvies zwanger worden dan maar

Mocht het kindje er zijn, dan zou ik graag 3 dagen willen gaan werken. Vriend werkt onregelmatig en kan ook een vaste dag thuis zijn, dus dan zou de kleine 2 dagen naar het kdv gaan, lijkt me goed te doen.

Waar kiezen jullie trouwens voor , voor kdv, gastouders of opa/oma?

En is het werken voor jullie een moeten of gewoon omdat je graag wilt blijven werken?

Ikzelf zou er niet aan moeten denken om 7 dagen per week thuis te blijven zitten, en lijken me die 3 dagen werken een goede combi.
quote:thir10senses schreef op 11 januari 2010 @ 20:05:

Ik voel me wel heel jong hier :PIk voel me trouwens een beetje oud hier...ben gewoon de 1 na oudste en ik ben pas 31.....
thanx raarmaarwaar, ik dacht al dat het iets makkelijks zou zijn...
Ik denk dat ik 3 dagen zou willen gaan werken. Ik werk onregelmatig dus dat scheelt al qua loon. Ik heb volgens mij ook wel een redelijk loon.

Met mijn fysio had ik het er over dat mijn vriend deeltijd gaat studeren en 32 uur gaat werken. Zo kregen we het ook over kinderen ect. Zij was 29 toen ze haar 1e kind kreeg. Het kwam op mij een beetje over alsof ik nog te jong zou zijn...... Mijn schoonmoeder was 19 en had voor haar 27 4 kinderen. Mijn schoonzusje was 25jaar. Ik heb wel het idee dat ik (wij) er klaar voor zijn. We hebben in april al 9jaar een relatie en wonen dan ook 3 jaar samen. April lijkt mij dus een prima maand;) Hopelijk denkt mijn vriend er ook zo over. Vanavond nog maar ff over hebben;)

Ik vind klussen ook een beetje naief klinken. Ik klus als ik aan het verven of behangen ben, niet als ik aan het vrijen ben.....

Mijn cyclus klopte altijd wel redelijk. Nu nog steeds niet ongesteld.......
tja, ik ben het antiek hier he... maar ik heb me altijd wat jong voor mijn leeftijd gevoeld :-)

iets anders: ik vind het wel leuk om uit te proberen, want jullie lijken me allemaal wel nuchtere realistische types (we zijn ook nog niet zwanger, dat scheelt vast een hoop ), dus ik durf het wel aan om te vragen: hebben jullie voor dit eerste project een voorkeur voor een jongen of een meisje?

natuurlijk hopen we allemaal in eerste instantie op een gezond kind en worden we ook heel blij als het toch wat anders wordt, maar kom op, ik ben benieuwd!

en jullie vriend/man, heeft die dezelfde voorkeur?
@ Juuls82 je kunt wel direct beginnen alleen meer kans op een tweeling....
@troela: 31 is helemaal niet oud! Je kunt ook naar de 30plus en voor een kindje gaan forum ;)!

Gisteren met vriendlief wat toekomstplannen besproken. Heb HBO maar zat stiekem aan een universitaire studie te denken i.c.m. 2 dagen werken. Dat vond hij niet zo'n optie. Financieel ook niet aantrekkelijk... De managementopleiding is een beter plan en wordt door de baas betaald!

Wat betreft de opvang: 4 dagen werken/ hij 5 dagen. 1 dag opa/oma ( als mijn moeder eens wist ;)) en 3 dagen kdv. Ik geef les dus heb geen 9 tot 5 baan... Zelf in te plannen. Hij brengt , ik haal.... Dit heb ik zelf bedacht zonder overleg. Daar is hij nog niet aan toe!

Zit nu heerlijk in bad... Dat zal dan anders zijn....
Een zoon!
quote:Troela78 schreef op 11 januari 2010 @ 20:06:

En is het werken voor jullie een moeten of gewoon omdat je graag wilt blijven werken?

Ikzelf zou er niet aan moeten denken om 7 dagen per week thuis te blijven zitten, en lijken me die 3 dagen werken een goede combi.

zowiezo moet ik blijven werken om ons huis te kunnen betalen. maar ik zou ook echt niet anders werken. het liefst zou ik nog 5 dagen blijven werken, maar omdat de week maar 7 dagen heeft en mijn prioriteiten zullen verschuiven ben ik heel blij met 4. ALS ik mijn baan hou dan he! ik maak me stiekem wel een beetje veel zorgen...

heftig trouwens, troela, die uitstrijkjes-uitslagen die maken dat er soort van haast bij is. is dat omdat ze verwachten dat de kansen zullen afnemen? of dat je er aan geholpen moet worden en dat het dan niet meer kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven