Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Ik heb wel een lichte voorkeur voor een meisje (ook omdat we dan de naam al weten), voor mn vriend zou ik een jongetje leuker vinden.... dus ach het maakt niet zoveel uit!!

Mn vriend zegt zelf geen voorkeur te hebben.

Ik zou het trouwens wel willen weten tijdens de 20 weken echo, jullie??
Hmmmmm lichte voorkeur jongen....het nuchtere type hè!
Een zoon!
Troela: ik schrik wel van je uitstrijkjes... Hoe ben je erachter gekomen of moet dat tegenwoordig al op je 30ste?

Bij de 20 wkn echo zou ik het ook willen weten !
Een zoon!
Ik idem bij de 20 wkn echo. Ik zou graag een meisje krijgen, vriendlief een jongetje. Maar inderdaad: Gezond en wel staat voorop! Met een jongetje zou ik net zo blij zijn
@juffertje22: ach...die leeftijd maak ik me niet zo druk om hoor, viel me alleen ff op in die tabel....

@raarmaarwaar: ja, de eerste keer dat ik die foute uitslag te horen kreeg, was ik ook echt wel in shok. Had eerst een pap2 uitslag, toen pap3a en nu gelukkig weer pap2, dus ga de goede kant op. Mocht het ooit een pap3b worden, dan mag ik niet zwanger worden....dus vandaar het advies van de gynacoloog.

Maak me er niet echt heel druk om hoor....mocht het echt verkeerd gaan (en dus baarmoederhalskanker worden) dan is dat een proces van 5 tot 10 jaar....maar ik wil in elk geval die 3b voor zijn!

En ik heb eigenlijk geen voorkeur, eerlijk niet! In mijn familie komen veel jongetjes voor, dus zou me niet verbazen als ik ook een jongetje krijg....maar een meisje is ook helemaal goed!
quote:juffertje22 schreef op 11 januari 2010 @ 20:44:

Troela: ik schrik wel van je uitstrijkjes... Hoe ben je erachter gekomen of moet dat tegenwoordig al op je 30ste?

Bij de 20 wkn echo zou ik het ook willen weten !

Mijn eerste uitstrijkje op m'n 30e (idd, dat is de 1ste) was gelijk fout, schrikken!!! Nu raak je aan dat soort uitslagen gewend.....doe nu elke 3 maanden een uitstrijkje en het gaat de goede kant op.

Ik denk trouwens dat ik het niet zou willen weten.....de verrassing lijkt me nog steeds het leukst!
ik zou een jongetje het leukst vinden.

als het een meisje zou worden, dan klim ik daar gewoon de bomen mee in! het zal dan vast een stoere chic worden, net als haar moeder

mijn vriend heeft een voorkeur voor een meisje.

troela, ik zal voor je duimen!

goed dat ze het in de gaten houden in ieder geval!
Eigenlijk geen voorkeur; als het maar gezond is natuurlijk! Zo natuurlijk is dat niet, een kennis heeft een kindje van het zomer gekregen met een genetische afwijking.

Ik denk als ik toch zou mogen kiezen, wel een meisje als eerste zou willen! Mijn broer en ik hebben weinig contact door mijn geliefde(not) schoonzus. Sinds hij met haar hebben wij weinig contact. Mijn vriend heeft in verhouding veel contact met zijn zus. Zo leuk om te zien. Mijn voorkeur komt natuurlijk daardoor!
Wat is pap2 of pap3b?

Ik zou het juist niet willen weten. Ik heb ooit eens gelezen dat het voor je bevallingsdrang om het niet te weten, je nieuwsgierigheid geeft je dan extra adrenaline ofzoiets. En buiten dat om, zou ik het niet voor me kunnen houden......
anoniem_91249 wijzigde dit bericht op 11-01-2010 20:59
Reden: foutje
% gewijzigd
quote:Drenthegirl schreef op 11 januari 2010 @ 20:59:

Wat is pap2 of pap3b?

Pap2 / Pap3b enz. zijn gradaties van het HPV virus wat ik bij me draag. Bijna elke vrouw heeft dit virus bij zich, maar is over het algemeen in het pap1 stadium, wat gewoon goed is. Pap5 is het ergste stadium, namelijk baarmoederhalskanker....maar voor het zover is kan het wel 10 jaar duren of gewoon helemaal niet gebeuren (en daar ga ik nog steeds van uit, hoef me ook geen zorgen te maken volgens de arts)

Maar zullen we dit onderwerp lekker laten voor wat het is? Het gaat hier op dit topic dat we zwanger willen worden en niet om dit vervelende virus!
Lijkt me helemaal prima!!! Het gaat over zwangerschap, leukere zaken van het leven....
Ik zou niet willen weten wat het wordt en ik heb eigenlijk ook geen voorkeur... wel een soort van voorgevoel dat het een jongen wordt omdat ik zelf alleen maar zussen heb. Dit zegt niks natuurlijk maar toch

Maar misschien word ik toch te nieuwsgierig als ik eenmaal zwanger ben.

Hebben jullie veel ervaring met kinderen? Ik helemaal niet... ik weet ook nooit zo goed wat ik tegen kleine kinderen moet zeggen enzo. Ik hoop dat dat bij een eigen kindje vanzelf goed komt.
quote:Drenthegirl schreef op 11 januari 2010 @ 21:51:

Lijkt me helemaal prima!!! Het gaat over zwangerschap, leukere zaken van het leven....Helemaal mee eens, dit gaat een positief topic worden
quote:annorlunda80 schreef op 11 januari 2010 @ 21:52:

Hebben jullie veel ervaring met kinderen? Ik helemaal niet... ik weet ook nooit zo goed wat ik tegen kleine kinderen moet zeggen enzo. Ik hoop dat dat bij een eigen kindje vanzelf goed komt.

Ik heb best wat ervaring met kinderen, sinds m'n 14e jaren opgepast, in de kinderopvang gewerkt, m'n beste vriendin heeft 2 kinderen waarvan de oudste 7 is en ben ook al tante van 2 kids!

Moet je je denk ik ook niet al te druk om maken, als het je eigen kind is komt dat vast helemaal goed!
En bovenal vruchtbaar! Vandaag dag 1 van m'n "eerste ronde".. Spannend!

@Troela: Op welke dag zit jij nu? Zie dat je ook in januari bent begonnen?

Ik ga mijn bedje opzoeken. Welterusten iedereen!
@annorlunda

ik heb hetzelfde hoor; qua geen ervaring met kinderen. daar komt ook mijn twijfel een beetje uit voort: kan ik wel een beetje met kinderen omgaan? maar ik troost me ook met de gedachte dat je je eigen kind meteen vanaf het begin constant meemaakt, dus dat je het goed genoeg leert kennen

ik was pas bij een net-mama op bezoek (6 weken) en zij gaf ruiterlijk toe dat zij haar kind ook niet altijd begreep, maar dat ze nog leefde en lachte, dus dat het wel goed zou zijn (het kind dan he).

truste!
Hier ook weinig ervaring met kinderen. Was de jongste thuis, als ik al eens oppaste in de buurt sliepen die kinderen al (keek dus gewoon ergens anders tv) en mijn zus is pas 7 weken geleden mama geworden. Dat vind ik helemaal geweldig! Maar ervaren, dat ben ik niet nee.

Als ik eerlijk ben zou ik graag een meisje willen (heb zo'n schrikbeeld van een jongetje met een afgeplakt oog dat besjes schiet naar nietsvermoedende fietsers en dat ik er dan van overtuigd ben dat mijn zoon dat niet doet). Maar bij mijn neefje zie ik al dat een jongetje ook heel erg leuk is en ik heb zo'n voorgevoel dat ik een jongensmama word.

Verder wil ik het niet weten. Ik dacht altijd van wel omdat ik nogal nieuwsgierig ben aangelegd, maar ik vond het zó leuk bij mijn zus dat zij (en wij) het niet wisten. Dat maakt het extra spannend. En verder sluit ik me aan bij het cliché als het maar gezond is.

Gisteren heb ik het onderwerp uitgebreid besproken met een hele goede vriendin van me. Ze vertelde namelijk dat ze stopt met haar nuvaring. Wat zou het leuk zijn om tegelijkertijd zwanger te zijn! Word helemaal blij van het idee .
Wij hebben ook geen voorkeur. Willen het geslacht ook pas weten als het geboren is. Wel hebben we al een naam voor zowel een jongen als een meisje.

Ervaring?! Tja, mijn broertje is 14 jaar jonger dan ik, dus ik heb vroeger nog katoenen luiers verschoond en mijn zus heeft een kind. daar ook al veel van afgekeken en af en toe dan "leen" ik hun kind voor een dagje/nachtje om een beetje de suikertante uit te hangen.
Het lijkt me ook erg leuk om mee te schrijven met jullie! Leuk om alle ervaringen te lezen en ook te delen.

Sinds december ben ik er geloof ik wel uit dat ik zwanger wil worden. Ik twijfelde vooral omdat ivm mijn werk, het is namelijk erg moeilijk om minder dan 40 uur te werken. Gelukkig kan mijn vriend wel minder werken en dan maar zien te combineren met opa en oma en KDV.

Wij willen in juli voor het echie gaan. Ik ben 25 (in maart 26) en mn vriend is 30.
Ik merk dat ik nog niet echt toe ben aan namen en luiers. Eerst maar eens aan het idee wennen dat er iets in je kan groeien. En ik vind de spanning van 'misschien gebeurt dat wel in 2010' wel even genoeg

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt om te proberen zwanger te worden? Of is het een vanzelfsprekendheid kinderen op de wereld te zetten?
Heb niet echt een voorkeur, maar wel voorgevoel dat ik een jongensmama (hopelijk) ga worden..

We hebben alleen voor een meisje al een naam en voor een jongen (nog) niet..

Zou het ook graag willen weten bij de 20 wkn echo... Lastig alleen om je niet te verspreken denk ik!!??

Gister goed gesprek met vriendlief gehad.. Willen in april stoppen met de pil, dus vooraf "al" 2 maanden ontpillen. Ook even het voor mijn gevoel dat die hormonen mn lichaam "uit" zijn..

Die tabel groeit elke keer! super leuk.. hopelijk gaan de 1e meiden binnenkort ook al groeien!!
dag allemaal, wat leuk dat het hier zo druk is! Wij hebben ook al een jongens- en meisjesnaam bedacht, erg he? Ik denk dat we het niet willen weten tot de bevalling.

Verder ook weer nieuws van het 'spiraalfront'! Gisteren is mijn spiraal eruit gehaald door de dokter, dat was helemaal niet vervelend, het was gebeurd voordat ik het doorhad! De dokter heeft meteen een uitstrijkje gemaakt, want dat moest toch als je 30 wordt, en als je zwanger bent, doen ze het niet. Gelijk twee vliegen in 1 klap dus!

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn hormonen behoorlijk opspeelden toen het helemaal gebeurd was, ik wilde het liefst meteen kindjes gaan maken. En het gekke was: dat gevoel had mijn vriend ook! Dus alle rationele overwegingen ten spijt waren we gisteren eigenlijk zover dat we maar gewoon geen condoom gingen gebruiken.....

Op het laatste moment had ik toch weer bedacht dat ik toch liever wachtte tot ik weer een keer 'normaal' ongesteld geworden was, en dat ik dan daarna wel wil beginnen. Dat gaat het dus worden, ik gok dus in februari ofzo. Spannend hoor, ik moet zeggen dat het vannacht behoorlijk door mijn hoofd heeft gespookt!

Ik ben benieuwd wie er straks als eerste zwanger is!
Hallo allemaal,

Ik zou graag met jullie mee willen kletsen.

Mijn spiraal is net voor kerst verwijderd. Daarna erg veel bloed en stolsels verloren (was normaal volgens de gyn).

Men zegt dat je hierna meteen vruchtbaar bent, dus we zijn voorzichtig aan aan het proberen, haha.

Vind het allemaal erg spannend en merk vooral aan mijn vriend dat hij er minder mee bezig is als ik. Merken jullie dat ook aan jullie vriend?

Nou, hopelijk pas ik er nog bij in de tabel.

Groetjes Nolleke
quote:[message=4896712,noline]teepje schreef op 12 januari , ik gok dus in februari ofzo. Spannend hoor, ik moet zeggen dat het vannacht behoorlijk door mijn hoofd heeft gespookt!

Ik ben benieuwd wie er straks als eerste zwanger is!

Joehoe, ik ben dan niet meer alleen in februari!!!!!

Jongensnaam hebben we misschien al wel, maar twijfel er soms nog over. Meisjesnaam heb ik echt nog geen idee, vind het lastig.

En heb ik voorkeur, uhm ik hou wel van een beetje stoer dus dan neig ik al snel naar een jongetje, maar een meisje is naruurlijk net zo hard welkom, maar het wordt dan wel een stoer meisje (dus geen roze jurkjes met kant en bloemetjes als het aan mij ligt, maar als het het karakter van vriend krijgt dan kan het iemand worden met een behoorlijk eigen wil, en heb op een KDV gewerkt en weet dat peuters soms heel goed kunnen weten wat ze wel en niet aan willen, haha)
Wij hebben nog niet echt namen, maar zijn er wel over aan het nadenken, erg leuk!

Afgelopen jaar ben ik voor de 1e keer tante geworden en is mijn beste vriendin bevallen, dus ik kan gelukkig veel oefenen (en dat doe ik graag, haha) en ik werk zelf op de verloskamers, dus zie bijna dagelijks baby's geboren worden. En alhoewel ik het dan altijd erg leuk vind als het geslacht voor de ouders een verrassing is, weet ik niet of ik zelf zoveel geduld kan opbrengen.

@Teepje, was jij ook zo zenuwachtig voor het verwijderen van je spiraal? Ik hoorde van vriendinnen dat dat meer pijn zou doen dan het plaatsen. En het plaatsen vond ik verschrikkelijk. Maar het verwijderen was inderdaad zo gebeurd. Ik voelde even een kramp en toen was het al gebeurd.

En inderdaad daarna heb je het gevoel, nu kan het! Dan wil ik het ook NU! Maar wel heel slim van je om eerst je menstruatie af te wachten. Wij doen het soms nog met condoom en soms niet, omdat mijn vriend toch nog een beetje aan het idee moet wennen. Maar als ik een regelmatige cyclus heb, hebben we het rond mijn eisprong wel onveilig gedaan, dus spannend.

O ja, ik ben 27 en mijn vriend is 30 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven