stoppen met kolven
vrijdag 8 januari 2010 om 10:34
Om diverse redenen kan ik geen borstvoeding geven en kolf ik drie keer per dag (a 200 ml ). Nu merk ik dat het kolven mijn lichamelijk herstel in de weg staat, Heb veel hoofdpijn en last van mijn schouders door die inmens grote borsten (maat H!!!!) Nu hebben we besloten om te stoppen met moedermelk, de kleine man krijgt al kunstvoeding dus qua dat hoef ik me niet zoveel zorgen te maken.
Maar nu is mijn vraag hoe stop ik met kolven?
Moet je dit afbouwen? Cold turkey?
Wie heeft voor mij het verlossende antwoord (en ervaring)
Groetjes panama
Maar nu is mijn vraag hoe stop ik met kolven?
Moet je dit afbouwen? Cold turkey?
Wie heeft voor mij het verlossende antwoord (en ervaring)
Groetjes panama
vrijdag 8 januari 2010 om 10:37
Ik heb destijds 3 weken gekolfd (na de geboorte) en ben toen gestopt om verschillende redenen. Mijn verloskundige heeft mij destijds een afbouwschema gegeven. Cold Turkey zou ik niet doen; kan ook heftig zijn omdat je hormoonspiegel hier enorm op kan reageren. Ik zou je aanraden een lactatiedeskundige te bellen; vlgs mij weet die hier t meeste van, anders de verloskundige misschien.
vrijdag 8 januari 2010 om 10:41
Niet cold turkey lijkt me, dat is vragen om een borstontsteking. Net als met live voeden, afbouwen. Ik meen één voeding per week. Je zou één voeding steeds iets minder kunnen gaan kolven, tot je bijna op nul zit, en dan stoppen met die voeding. En dan de volgende aanpakken.
Maar denk je dat je dan kleinere borsten gaat krijgen? Stoppen met kolven is daar geen garantie voor he, het kan zijn dat je klachten na het stoppen nog niet overgaan.
Maar denk je dat je dan kleinere borsten gaat krijgen? Stoppen met kolven is daar geen garantie voor he, het kan zijn dat je klachten na het stoppen nog niet overgaan.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:07
Cold turkey is vragen om een borstontsteking, zou ik je echt afraden!
Wat je het beste kunt doen is even op de website van borstvoeding.com kijken, daar staat vast wel een afbouwschema op. Waar het ongeveer op neer komt is dat je een voeding per keer laat vallen, zodra je geen last meer hebt van stuwing op het moment dat je die voeding normaal zou geven kun je de volgende laten vallen. Het is misschien vervelend dat het even duurt, maar weel de beste oplossing voor je lichaam!
Wat je het beste kunt doen is even op de website van borstvoeding.com kijken, daar staat vast wel een afbouwschema op. Waar het ongeveer op neer komt is dat je een voeding per keer laat vallen, zodra je geen last meer hebt van stuwing op het moment dat je die voeding normaal zou geven kun je de volgende laten vallen. Het is misschien vervelend dat het even duurt, maar weel de beste oplossing voor je lichaam!
vrijdag 8 januari 2010 om 12:32
Ik kon ook geen BV geven en heb 6 maanden volledig gekolfd. Afbouwen was flink lastig, ik wilde te snel en heb er toen ook 2 fikse ontstekingen aan overgehouden. Uiteindelijk heb ik in overleg met mijn huisarts twee tabletten geslikt, de naam is me even ontschoten, om het 'lactatieproces' te stoppen. Ik kreeg wel enorme stuwing en mocht niet kolven dus heb een aantal dagen met enorme en pijnlijke borsten rondgelopen. Na ik meen een dag of 4 werd dat ineens snel minder en toen was ik er vanaf. En dat voelde heerlijk!!!! Niet alleen geen stuwing meer maar had opeens zeeën van tijd voor mijn gevoel. Kolven en daarna voeden met de fles neemt heel veel tijd in beslag en toen viel dat kolven weg, dat maakte alles heel relaxed opeens ondanks dat ik het er graag voor over had.
Succes met afbouwen!
Succes met afbouwen!
vrijdag 8 januari 2010 om 14:00
vrijdag 8 januari 2010 om 14:30
Ik ben na 3 weken bv te hebben gegeven van het ene op het andere moment gestopt. Ik kreeg na 2 weken bv een behoorlijke borstontsteking en heb een week proberen te kolven, maar doordat de antibiotica niet aansloeg was ook dit zeer pijnlijk..
En ook mijn herstel (keizersnede) ging niet niet vooruit.
Binnen een week was het ergste voorbij, bij stuwing deed ik onder de douche masseren en het ergste met de hand eruit kolven.
Ik had wel op internet een afbouwschema gevonden maar was al die ellende zo zat dat ik het meteen afgekapt heb, pijn had ik zoiezo al door die ontsteking dus de rest nam ik voor lief.
Succes ermee
En ook mijn herstel (keizersnede) ging niet niet vooruit.
Binnen een week was het ergste voorbij, bij stuwing deed ik onder de douche masseren en het ergste met de hand eruit kolven.
Ik had wel op internet een afbouwschema gevonden maar was al die ellende zo zat dat ik het meteen afgekapt heb, pijn had ik zoiezo al door die ontsteking dus de rest nam ik voor lief.
Succes ermee
maandag 11 januari 2010 om 14:32