straffen?
maandag 6 oktober 2008 om 13:40
Hallo,
Ben erg benieuwd hoe jullie dit doen.
Mijn dochter is nu anderhalf en begint heel veel te begrijpen nu, echt prachtig om te zien....maar soms....
Ze is me momenteel gigantisch aan het uittesten, logisch, hoort erbij!! maar ze vindt erg leuk en grappig wanneer ik 'kwaad' wordt. Als ze iets doet wat niet mag dan spreek ik haar hier op aan met verheven stem, ze vindt geweldig en ligt dan in een deuk...en gaat juist door...
ik heb een tijdje geprobeerd om haar in de box te zetten als ze niet luisterde (hier zit ze nooit meer in) dus dit was dan haar 'strafplaatsje' maar ook al haalde ik het speelgoed eruit, dan nog vond ze het wel prima.
Momenteel gooit ze haar eten steeds op de grond als ze niet meer hoeft, ze vindt altijd een onbewaakt ogenblik zodat het haar lukt....kwaad worden lijkt geen indruk te maken.....
herkenning? en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
tips zeeeer welkom!!
Ben erg benieuwd hoe jullie dit doen.
Mijn dochter is nu anderhalf en begint heel veel te begrijpen nu, echt prachtig om te zien....maar soms....
Ze is me momenteel gigantisch aan het uittesten, logisch, hoort erbij!! maar ze vindt erg leuk en grappig wanneer ik 'kwaad' wordt. Als ze iets doet wat niet mag dan spreek ik haar hier op aan met verheven stem, ze vindt geweldig en ligt dan in een deuk...en gaat juist door...
ik heb een tijdje geprobeerd om haar in de box te zetten als ze niet luisterde (hier zit ze nooit meer in) dus dit was dan haar 'strafplaatsje' maar ook al haalde ik het speelgoed eruit, dan nog vond ze het wel prima.
Momenteel gooit ze haar eten steeds op de grond als ze niet meer hoeft, ze vindt altijd een onbewaakt ogenblik zodat het haar lukt....kwaad worden lijkt geen indruk te maken.....
herkenning? en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
tips zeeeer welkom!!
dinsdag 7 oktober 2008 om 19:39
Vanmiddag had ik ook zo'n momentje. Dochter was aan het klieren, gooide op een gegeven moment alles op de grond. toen heb ik gevraagd of ze naar boven wilde en ze liep al braaf richting de trap. Samen zijn we naar boven gelopen en ik heb haar op bed gelegd. Ze sputterde niet eens tegen, ging gelijk lief slapen, dus ze was gewoon vervelend omdat ze moe was. Ze heeft bijna 2 uur geslapen (vanmorgen ook) en toen ze wakker werd was ze weer ons vrolijke gezellige meisje.
woensdag 8 oktober 2008 om 15:37