Studeren: wel of geen kind?

15-02-2009 16:47 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

IK ben benieuwd of er meiden zijn die studeren, maar ook een kind hebben of zwanger zijn of dat misschien willen worden.

Ik ben 22, studeer nog en woon samen.

Als het onderwerp baby's ergens valt krijg ik er weer zin in. Steeds besluiten we dan samen heel verstandig dat ik eerst mijn opleiding moet afmaken, maar toch komt het onderwerp steeds terug. Mijn vriend heeft al wel een baan en zou er eigenlijk ook wel zin in hebben.

Heeft iemand tips, ervaringen?
Overigens, ik zeg niet dat het niet -kan-. Vind alleen dat je er wel heel simpel over denkt.
natuurlijk moet je eerst je studie afmaken, het is niet te doen om te studeren en een baby 'erbij te doen". Daarnaast vind ik dat je na je studie ook wat werkervaring zou moeten opdoen/ baan vinden voordat je aan kinderen begint.
.
En ik ken ze trouwens wel hoor, vrouwen die vroeg kinderen kregen voordat ze studie of werkervaring hadden opgedaan, die hebben daar achteraf allemaal spijt van gekregen.
.
Kijk, het geval dat er iets misgaat in de carriere van je man of dat jij geen passende baan kunt vinden is natuurlijk realistischer dan een atoomoorlog. Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar over na denkt.

"ach zolang we maar gelukkig zijn" vind ik gewoonweg niet verstandig, sorry. Een plan B lijkt me meer dan op zijn plaats, aangezien je de verantwoording voor een kind gaat krijgen die echt afhankelijk is van jullie. Ik noem maar wat, een overlijdensrisicoverzekering aangezien je man (hoofd?)kostwinner is??
.
Je eerdere opmerkingen als: -een baan is zo gevonden- en -aangezien mijn man een goed salaris ontvangt zal mijn kind nooit iets tekort komen- getuigden nou niet echt van een solide plan, dat moet je met me eens zijn.

In de praktijk heb je het blijkbaar beter geregeld. Alle lof aan jou, maar je kunt me niet kwalijk nemen dat je eerdere opmerkingen toch echt anders overkwamen. Tevens kun je me niet kwalijk nemen niet in je werkelijke leven te kunnen kijken. Het blijft een forum waarbij je je baseert op beperkte berichten.

Je kan zeggen, dan moet je daar niet op reageren. Aan de andere kant, dan moet je berichten plaatsen die beter overeen komen met de werkelijkheid, dan heb je dat probleem niet
Tsara, Ik hoop dat het bij jou helemaal goed gaat lopen. Ik neem aan dat je je best doet om alles zo goed mogelijk te regelen. Ik denk dat het voor jou makkelijker is dan voor mij, omdat je een deeltijdstudie doet. Moet je daarnaast nog veel uren maken?
.
.
waarom zou je in godsnaam deeltijd gaan studeren als je binnen twee jaar klaar bent.. wat een onzin.. ik snap er echt helemaal niets meer van.. maak je studie af, zoek een baan en ga dan kinderen schoppen..

we leven in een maatschappij waarin iedereen alles dat ze bedenken ook maar gelijk willen hebben, dit is daar voor mij een heel duidelijk voorbeeld van.. heb gewoon een beetje geduld zeg,,,
is trouwens ook echt een goed voorbeeld voor kinderen tsara.. je mogelijkheden (studeren) niet benutten en dan maar lekker de rest van je leven ongeschoold werk doen..
quote:Tsara schreef op 16 februari 2009 @ 23:30:

[...]

Als TO daar blij mee is, dan is dat toch prima. Ik vind het alleen jammer dat mensen zo snel veroordelen. Je kan iemand anders zijn leven toch niet inkijken?

Niemand is toch aan het veroordelen? De posters hier schrijven wat zij, vanuit hun ervaring als moeder, aan zouden raden.

Als TO nu dat kind wil gaan maken en krijgen, dan moet ze dat uiteraard helemaal zelf weten.
Quirijn, Ik snap wel wat je bedoelt. Als men iets wil dan wel graag nu! Zo ben ik eigenlijk ook wel. Eigenlijk maakt het niks uit of je het nu doet of over 4 jaar. Je zal er evenveel plezier van hebben alleen dan in een ander tijdstip van je leven. Dit is voor de ik consumeer-mens moeilijk en dus ook voor mij. Eigenlijk is het wel een beetje kinderachtig zoals je eerder zei (het nieuwe tasje). Maar goed wie zegt dat je verstandig moet zijn of gewoon moet doen waar je nu zin in hebt?
het feit dat het niet alleen om jezelf gaat, maar om een nieuw mensje. maakt dat je verstandig moet zijn..
.
dat is niet wat ik bedoel tsara..
Gisteren hadden men vriend en ik het er weer over: Ik vroeg hem moeten we nu ons hart volgen of verstandig zijn. Hij gaf als antwoord dat we daarin een middenweg moeten vinden. Ik denk daar voor iedereen het antwoord ligt. Heb je goed nagedacht over de gevolgen en zijn die acceptabel, dan kun je je hart volgen. Voor mij is dat nog niet het geval.
quote:ambrosia9 schreef op 15 februari 2009 @ 20:21:

Hoe meer verhalen ik lees, hoe meer ik achter onze keuze sta om er niet aan te beginnen voor ik afgestudeerd ben. Ik wil niet op mijn tenen hoeven te lopen om het allemaal te redden. Ik wil mijn kinderen geen 3/4 dagen in de week uitbesteden aan een kinderdagverblijf. Ik wil er ook gewoon zelf van kunnen genieten. En het niet nu al doen om het willen en omdat het wel kan. Het kan ook wel, maar of het zo leuk en verstandig is? Ik denk van niet.Dus je maakt nu je studie af om er vervolgens niks mee te doen? Hoe zie je het voor je wanneer je een baan hebt anders? Dan breng je je kind toch ook ergens onder?
quote:Quirijn schreef op 17 februari 2009 @ 11:36:

het feit dat het niet alleen om jezelf gaat, maar om een nieuw mensje. maakt dat je verstandig moet zijn..Deze post vat samen waarom ik het eens ben met Annepanne en Quirijn als het jouw posts aangaat Tsara. Naief is ook het woord dat bij elke post van jou in mij naar boven komt. En dan ben ik niet eens per definitie tegen de combi werken en studeren (zeker bij geneeskunde wordt dit ook vaak aangeraden om redenen waar ik me wel in kan vinden).

Ik krijg bij jou Tsara zo'n beeld van een meisje dat bloemetjes en hartjes op een vel tekent, voorheen met de naam van je rijke en vooral voor eeuwig gezonde prins in de witte cabrio in het midden georigamied, en inmiddels de kittige woeliewoelie meisjesnamen en de stoer binkie-jongensnamen die het wel eens zouden kunnen worden in krulletters met glitters gescrapbooked. Allemaal reuze aandoenlijk maar de werkelijkheid moet dan wel vies tegen vallen. Jammer, want die kan juist ook heel leuk zijn zonder met je poppenkoppie in de wolken te leven en uit te gaan van het 'en ze leefden nog lang en gelukkig zonder babypoep of stress'.

* Of zou het aan je avator liggen dat je zo naief en kinderlijk over komt?*
quote:meds schreef op 17 februari 2009 @ 00:13:

En ik ken ze trouwens wel hoor, vrouwen die vroeg kinderen kregen voordat ze studie of werkervaring hadden opgedaan, die hebben daar achteraf allemaal spijt van gekregen.

das dus ECHT niet waar.

ik heb op mijn 19e een kind gekregen en op mijn 22ste nummer 2.

Altijd gewerkt voor 25 uur ofzo, geen 'carrière' maar gewoon baantjes voor het brood op de plank. Man idem plus studeren.

was druk, leuk, onconventioneel en superhandig qua opvang. Nu beide onze carrière aan het opbouwen en dat gaat ook super, hoewel we beide op gebieden werken waar de banen niet voor het oprapen liggen. Andere vrouwen op mijn werk zijn 30/35 jaar en zeggen allemaal, ik wou maar dat ik het zoals jij had aangepakt.
quote:Spinster schreef op 17 februari 2009 @ 13:35:

[...]

Deze post vat samen waarom ik het eens ben met Annepanne en Quirijn als het jouw posts aangaat Tsara. Naief is ook het woord dat bij elke post van jou in mij naar boven komt. En dan ben ik niet eens per definitie tegen de combi werken en studeren (zeker bij geneeskunde wordt dit ook vaak aangeraden om redenen waar ik me wel in kan vinden).

Ik krijg bij jou Tsara zo'n beeld van een meisje dat bloemetjes en hartjes op een vel tekent, voorheen met de naam van je rijke en vooral voor eeuwig gezonde prins in de witte cabrio in het midden georigamied, en inmiddels de kittige woeliewoelie meisjesnamen en de stoer binkie-jongensnamen die het wel eens zouden kunnen worden in krulletters met glitters gescrapbooked. Allemaal reuze aandoenlijk maar de werkelijkheid moet dan wel vies tegen vallen. Jammer, want die kan juist ook heel leuk zijn zonder met je poppenkoppie in de wolken te leven en uit te gaan van het 'en ze leefden nog lang en gelukkig zonder babypoep of stress'.

* Of zou het aan je avator liggen dat je zo naief en kinderlijk over komt?* en vooral
en natuurlijk bedoel ik de combi kind(eren) en studeren...
quote:Spinster schreef op 17 februari 2009 @ 13:35:

[...]

Deze post vat samen waarom ik het eens ben met Annepanne en Quirijn als het jouw posts aangaat Tsara. Naief is ook het woord dat bij elke post van jou in mij naar boven komt. En dan ben ik niet eens per definitie tegen de combi werken en studeren (zeker bij geneeskunde wordt dit ook vaak aangeraden om redenen waar ik me wel in kan vinden).

* Of zou het aan je avator liggen dat je zo naief en kinderlijk over komt?*

Zielig dat jij niet gewoon iemand normaal kan aanspreken, dat maakt jou stukken kinderachtiger dan het beeld dat je over mij schetst. Ik spreek hier iedereen aan met respect en vertel TO hoe ik het heb geregeld. Gaat het niet goed, dan gaat het niet goed maar dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan.

Kom op je hoeft iemand niet te gaan beledigen omdat je het er niet mee eens bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven