T-huis
vrijdag 25 juni 2010 om 20:08
Lucas moet aan zijn oren geopereerd worden. Hij krijgt zgn. buisjes in zijn trommelvliezen geplaatst. Hij zal er weinig van voelen omdat de 'slaapdokter' hem in slaap zal maken. Samen met zijn knuffel wordt hij opgenomen. De verpleging en de artsen lopen gelukkig over van vriendelijkheid. De anesthesie wordt uitvoerig getoond, maar de operatie zelf wordt slechts slim gesuggereerd per illustratie. Als Lucas bijkomt, vindt hij als verrassing een doktersmuts onder zijn kussen. 's Avonds is hij alweer thuis om pannenkoeken te eten. De zachtgekleurde, soms meer dan paginagrote aquarellen krijgen het predikaat 'knus'. Ze tonen de essenties van de opname en de operatie. De gezichtsuitdrukkingen van mensen en knuffels zijn nogal eenvormig en stereotiep. De tekst staat in een grote schreefloze letter in een witte balk onder of naast de illustraties. Het boek is een geschikt pedagogisch hulpmiddel om met 4- tot 6-jarigen een ziekenhuisopname voor te bereiden of te verwerken. De slotpagina's met bespreeksuggesties en informatie voor ouders en leerkrachten zullen hierbij een hulp zijn
Loretta is De Mol. Punt.
vrijdag 25 juni 2010 om 20:40
Oh jij weet dus ook niks Inad.
Ik hoop dat er gewoon eens iemand met verstand van oren naar hem kijkt want de huisarts kan niet in zijn oor kijken ivm rare bocht ofzo. Maar vorige keer dacht hij een chronische ontsteking te zien waar dus niks aan te doen is. Maar dan weet ik tenminste dat er wat zit.
Ik hoop dat er gewoon eens iemand met verstand van oren naar hem kijkt want de huisarts kan niet in zijn oor kijken ivm rare bocht ofzo. Maar vorige keer dacht hij een chronische ontsteking te zien waar dus niks aan te doen is. Maar dan weet ik tenminste dat er wat zit.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
vrijdag 25 juni 2010 om 20:56
Ik ga niet smsen of bellen, Vish
En ik denk dat Vinyl ook nog niets weet hoor. Ze zijn gewoon even van de wereld. En dat mag ook best een keertje. Ik denk dat we ze de komende tijd veel minder op t forum zullen zien. Zal even wennen zijn voor de grote horde fans, maar lekker voor hen, even cocoonen
Gek van gekke bocht, Vish (zo geweldig, die forumformuleringen ). Hoop dat het allemaal meevalt
En ik denk dat Vinyl ook nog niets weet hoor. Ze zijn gewoon even van de wereld. En dat mag ook best een keertje. Ik denk dat we ze de komende tijd veel minder op t forum zullen zien. Zal even wennen zijn voor de grote horde fans, maar lekker voor hen, even cocoonen
Gek van gekke bocht, Vish (zo geweldig, die forumformuleringen ). Hoop dat het allemaal meevalt
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
zaterdag 26 juni 2010 om 08:11
zaterdag 26 juni 2010 om 18:55
zaterdag 26 juni 2010 om 20:23
zaterdag 26 juni 2010 om 22:02
Tyfusklus, ook goed
Pfff... ik geloof dat ik niet helemaal voldoe aan het cliché 'je bent na zo'n bevalling al die pijn weer vergeten'. . Gelukkig maakt Doperwtje wel een hele hoop goed
Met mij gaat het wel okee. Wel een beetje gehavend (als in: verloskundige nog wel in de weer met naald en draad). Ik voel in de onderste regionen alsof ik door een vrachtwagen overreden ben, maar ik begrijp dat dat helaas vrij normaal is
Pfff... ik geloof dat ik niet helemaal voldoe aan het cliché 'je bent na zo'n bevalling al die pijn weer vergeten'. . Gelukkig maakt Doperwtje wel een hele hoop goed
Met mij gaat het wel okee. Wel een beetje gehavend (als in: verloskundige nog wel in de weer met naald en draad). Ik voel in de onderste regionen alsof ik door een vrachtwagen overreden ben, maar ik begrijp dat dat helaas vrij normaal is
Peas on earth!