Te snel zijn zin gekregen?

20-12-2019 12:56 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas geleden kreeg mijn vriend een cadeaubon als kerstcadeau van zijn werk, waarmee hij op internet iets kon uitzoeken. Een cadeaubon die alleen jij krijgt is iets persoonlijks en mag je uitzoeken wat jij graag wilt hebben, als het iets is waar heel het gezin iets aan heeft of een gedeelte, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. Bonuszoon (9) staat mee te kijken en wil graag dat vriend iets uitzoekt wat voor alle drie leuk is, ik geef al aan dat papa zelf mag beslissen wat hij er van koopt. Er komt o.a iets voorbij wat bonuszoon leuk vindt, maar waarvan ik weet dat we het hooguit 1 a 2 keer per jaar gebruiken en voor de rest alleen maar ruimte in neemt. Vriend is het met mij eens, ook omdat we makkelijk dat voorwerp kunnen lenen. Uiteindelijk vindt vriendlief iets wat hij leuk vindt en waar ik ook toevallig wat aan heb, maar kind niet (iets met alcohol) en bonuszoon begint bijna te janken en is dus boos dat hij er niets aan heeft. Als het mijn bon was geweest dan had ik er sch**t aan gehad (iets met cursus om gaan met teleurstellingen) en ja eerlijk gezegd had ik ook niets uitgezocht met bonuszoon erbij, want dit had ik wel verwacht. Mijn vriend gaat overstag en gaat uiteindelijk dat ding bestellen waar ik het eerder over had, zodat bonuszoon ophoudt met jammeren. Een zucht en een steun en wat irritatie van vriend vervolgen en bonuszoon durft dan ook nog eens te zeggen dat het gewoon een idee was om iets uit te zoeken voor met zijn allen en geen moeten was. Hij heeft wel een duidelijke 'preek' gehad van zijn vader, dat hij echt alles kan krijgen (figuurlijk gezegd dan) , maar dat er soms ook dingen zijn waar hij niets aan heeft en dat hij ook weleens iets heeft waar wij niets aan hebben.
Ik was echt verbaasd dat vriend toch zijn zin gaf, zelfs een beetje pissig, kind moet er maar mee leren omgaan. Dan maar een minder gezellige dag een keer, omdat bonuszoon alleen maar boos is. Ben ik nu hier nu te moeilijk in of is het normaal om je kind dan maar zijn zin te geven? Ik vind zelf van niet.Het is trouwens niet zo dat hij altijd zijn zin krijgt hoor, vaak moet hij gewoon naar onze regels luisteren.
Ik kan over de cadeaus niet in details treden, ivm herkenbaarheid, dus vandaar dat die beschrijvingen misschien 'vaag' overkomen.
Ach wat heb ik een medelijden met dat jochie. Je klinkt zo onaardig.
dus... het is je vriends bon, je vriends zoon
en jij maakt je er druk om?

Doe maar niet
Ik hoop echt zo dat dit niet echt is :(
I wanna live my life with the volume full!
pff. logisch als je iets uit gaat zoeken met een kind erbij dat hij dan niet iets met alcohol wil.
wij slapen nooit.
Waar bemoei je je in vredesnaam mee? Ook in je andere topics.
Het is niet jouw zoon en het is niet jouw cadeaubon.
Je klinkt als een niet leuke ‘bonus’moeder...
Opvoeding is niet aan jou als stiefmoeder. Ik zou het zelf ook anders hebben aangepakt dan je vriend. Maar zoon is van vriend en niet van jou, dus de opvoeding is ook aan hem.
Jij kunt kennelijk ook niet zo goed omgaan met teleurstellingen...
Ehm.... je vriend besluit zijn zoon zijn zin te geven en vervolgens krijgt zoon een preek over dat hij niet altijd zijn zin hoeft te krijgen?
:nut:

Als ik jou was zou ik me er vooral niet mee bemoeid hebben. Zijn bon en zijn zoon.
lilalinda schreef:
20-12-2019 12:59
dus... het is je vriends bon, je vriends zoon
en jij maakt je er druk om?

Doe maar niet

Inderdaad. En je vriend mag doen wat hij wil, toch?
Waarom doe je zo onaardig?
Zijn bon, maar ik snap je ergernis echt. Vader krijgt iets en hij eist het op. Foute boel wat mij betreft. Je vriend zat al fout door hem erbij te betrekken
Jullie kijken met zijn drieën naar de beschikbare cadeaus.
Bonuszoon wil iets voor jullie drieën, jij wil dat je vriend iets voor zichzelf kiest en vriend kiest uiteindelijk voor de optie van zoon.
Zowel jij als Bonuszoon willen je zin doordrammen. Als vriend voor jouw optie had gekozen was er niets aan de hand geweest.
Je kunt er niet tegen dat vriend heeft gekozen voor de optie van zijn zoon
Huh, bijzondere reacties weer....

Ik vind dat een kind best mag leren dat hij niet altijd zijn zin hoeft te hebben. Nee is nee toch? Maar goed, ik ben behoorlijke allergisch voor gejank om iets voor elkaar te krijgen.
appagante schreef:
20-12-2019 13:09

Ik vind dat een kind best mag leren dat hij niet altijd zijn zin hoeft te hebben. Nee is nee toch? Maar goed, ik ben behoorlijke allergisch voor gejank om iets voor elkaar te krijgen.
En dat. Bizar dat een 9 jarige zo los gaat én dat het resultaat heeft. Echt. Dat is niet ok
Kind mag best leren dat het niet altijd zijn zin hoeft te krijgen.
Vriend mag leren dat hij niet altijd toe hoeft te geven aan grillen van kind.
En jij moet leren dat ook jij niet altijd alles kan bepalen.
Jezus zeg, dit kind vraagt aan zijn vader om iets uit te kiezen waar iedereen wat aan heeft, vervolgens wil jij dat vader iets uitkiest waar alleen hij en jij wat aan hebben.
Vader kiest vervolgens iets waar (alleen?) zoon iets aan heeft, en nu heeft zoon het gedaan!
Echt super kinderachtig van jou en je vriend.
appagante schreef:
20-12-2019 13:09

Dan moet je niet met dat kind erbij een kado uit gaan zoeken. Dat kan natuurlijk echt alleen maar fout gaan.
Ik vind het juist super goed dat beide kinderen erbij zijn betrokken, alleen jammer dat er 1 toch zijn zin heeft gekregen.

Wij zijn altijd mee gegaan wanneer de ander wat mocht uitzoeken, zo hebben wij geleerd dat je niet altijd iets hoeft te krijgen.. dus ja ik vind het absurd dat kind zijn zin heeft gekregen.
julius schreef:
20-12-2019 13:12
Dan moet je niet met dat kind erbij een kado uit gaan zoeken. Dat kan natuurlijk echt alleen maar fout gaan.
Het kind opperde om iets uit te kiezen waar iedereen wat aan heeft.
Mijns inziens is dit kind hier de volwassene.
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 20-12-2019 13:16
0.00% gewijzigd
Theamuts schreef:
20-12-2019 13:13

Dat het kind überhaupt iets te opperen heeft is al volstrekt onnodig.
julius schreef:
20-12-2019 13:14
Dat het kind überhaupt iets te opperen heeft is al volstrekt onnodig.
Hoezo, hoort hij niet bij het gezin?
Dus je bent boos dat jij je alchoholdingetje niet kreeg.

Grappig, jij vind dat pa 'zelf' mag beslissen want zijn bon en als hij dan zijn zoon wat wil geven, want goed idee, jullie kunnen dat ding ook lenen, heeft het kind het gedaan.

Rare redenatie.
Theamuts schreef:
20-12-2019 13:13
Dat oppert zon kind alleen omdat dat de enige manier is om dat kado op te eisen. De mijne zouden een probleem hebben. Die bemoeien zich niet met onze kerstpakketten. Kan het nog zijn dat het iets voro iedereen wordt, maar niet op hun initatief.
Theamuts schreef:
20-12-2019 13:11
Jezus zeg, dit kind vraagt aan zijn vader om iets uit te kiezen waar iedereen wat aan heeft, vervolgens wil jij dat vader iets uitkiest waar alleen hij en jij wat aan hebben.
Vader kiest vervolgens iets waar (alleen?) zoon iets aan heeft, en nu heeft zoon het gedaan!
Echt super kinderachtig van jou en je vriend.
TO schrijft juist dat vader iets uit moeten zoeken voor zichzelf en niet iets waar zij ook wat aan heeft. Verder is het een zaak tussen vader en zoon, maar ik begrijp TO wel. Teleurstellingen horen bij het leven.
Ik geef de zoon van je vriend gelijk. Op het moment dat je met zijn drieën kijkt voor een cadeau, dan dient het cadeau ook toegankelijk te zijn voor die drie personen of er vindt een gezamenlijke belangenafweging plaats gevolgd door een gedragen keuze.

Dat is gebeurd. Alleen een beetje kinderachtig dat jij er zo zeikerig over doet en dat vriend (vermoedelijk naar aanleiding van jouw non-verbale reactie) zijn zoon op een gezamenlijke keuze aanspreekt. Hij is negen, wat is jullie excuus?

Verder: mijn hemel, doe niet zo afgunstig. Jij bent de nieuwe partner van deze man, ga niet tussen zijn band met zijn kind staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven