Theehuis

01-01-2009 00:46 5012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mensen onderschatten wat er in die 5 minuten (en sorry hoor, 5 minuten? Je doet echt wel iets langer over je kind naar school brengen) kan gebeuren. Maar dat verhaal van Isabon is de harde en ongemakkelijke waarheid. Dat kan. En het zal je maar gebeuren dat je dan net weg bent, want tja wat is de kans nu?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Luna, ik heb trouwens nog een heel leuk cadeautje gevonden voor Vito, wat géén speelgoed is en géén kastruimte in belag neemt: een cursus peuterdans! Ik ga nog even verder informeren, maar de website ziet er leuk uit. Iedere week 45 minuten dansen met peuters. Lijkt me zo leuk!
Loretta is De Mol. Punt.
Inderdaad Inad, ben best nuchter

Maar niet als het om huilende kinderen en kinderen alleen thuislaten enzo gaat. Brrrrrr. Of kind in de auto terwijl ik ga betalen bij tankstation en ik dus geen zicht meer op haar heb.

Leuk, ben benieuwd naar Tony/Inad-tapes

Cee nu in waarom-periode aangekomen. In het begin grappig, maar het begint al irritant te worden.
Ik heb het op mijn eerste werkplek meegmaakt. Gebouw in de fik. Ruim 100 kinderen evacueren. Iedereen op tijd buiten. Vijf minuten later zakte het dak in elkaar. Het kan echt rázendsnel gaan!
Loretta is De Mol. Punt.
Wat een nare donkere dag trouwens. Hier tenminste. Bij jullie mooi?
Brrrrr Kess, echt afschuwelijk. Ben best bang voor brand.
Ja, ik ben ook altijd heel bang voor brand geweest. En nog. Maar op dat moment handel je gewoon. Pas toen iedereen in veiligheid was en door taxi's naar huis waren gebracht, denk je aan wat er had kúnnen gebeuren. En dan sta je keihard te janken met zijn allen.
Loretta is De Mol. Punt.
Ik geloof het graag ja.
wat een naar verhaal, Kess
quote:Star schreef op 13 januari 2009 @ 11:02:

Leuk, ben benieuwd naar Tony/Inad-tapes

Cee dus ook al driftig aan het vragen? Dat houdt voorlopig niet op hoor! Aan de ene kant soms rete-irritant en dodelijkvermoeiend. Maar ook zó grappig om 'in' dat koppie te kunnen kijken! Ze komen met de raarste, mooiste, puurste vragen!
Loretta is De Mol. Punt.
Ja het is grappig, maar moet soms echt antwoorden verzinnen. Omdat ik het waarom gewoon niet altijd weet op die maffe vragen
Ik vind het zo'n leuke fase, wat dat soort dingen betreft. Ik doe wel mijn best met antwoorden. Laatst vroeg ze bijv. waarom je de maan soms half ziet en soms heel. Vond ik zo'n coole vraag. Dus wereldbol er zaklamp erbij gepakt Vraag me af of het echt bekijven gaat, maar was sowieso leuk
Ik zeg ook vaak genoeg dat ik het niet weet, hoor! Ik ben geen wandelende encyclopedie... Volgens mij heb ik wel een soort van gat in de markt ontdekt: een KinderGoogle. Laat het ze lekker zelf (of samen) uitzoeken! Voor de kleine kindderen met plaatjes/picto's, niveau erboven met simpele woordondersteuning, Nog niveau hoger meer talige uitleg en grafiekjes en linkjes erbij enzo. I-de-aal! En leuk, lijkt me.
Loretta is De Mol. Punt.
Ja dat zijn wel leuke vragen ja, maar de waarom gaat Ziggy nu eten? Omdat ie honger heeft. Waarom heeft ie honger dan? Omdat zijn buik leeg is. Waarom is zijn buik leeg dan? Omdat hij alles uit gepoept heeft. Waarom heeft hij alles uitgepoept dan? Etc. duurt soms best lang
Ik heb hier nog een hele oud kinderencyclopedie van mezelf staan, best erg leuk.
quote:Star schreef op 13 januari 2009 @ 11:28:

Ja dat zijn wel leuke vragen ja, maar de waarom gaat Ziggy nu eten? Omdat ie honger heeft. Waarom heeft ie honger dan? Omdat zijn buik leeg is. Waarom is zijn buik leeg dan? Omdat hij alles uit gepoept heeft. Waarom heeft hij alles uitgepoept dan? Etc. duurt soms best lang
Leuk, die maanvraag!

Zo is Tony op het moment helemaal in de ban van de waterfabriek. Hij vroeg zich af waar het badwater heengaat, als het door het putje wegspoelt. Dus ik verteld dat er onder het huis en onder alle straten buizen lopen, waarin dat water opgevangen wordt en dat het dan door die buizen naar de waterfabriek gaat. Daar wordt het water schoongemaakt (vuil eruit, poep en plas eruit (whahahha, blijft iedere keer leuk als ik het vertel, hij wil het íedere dag opnieuw horen)) en dan komt het water er door de kraan weer schhon uit en kun je weer in bad/naar de wc/uit de kraan drinken.

Gisteren vroeg hij ineens of hij dan een keertje naar de waterfabriek mocht, omdat hij het wilde zien. Oké, doen we binnenkort een keerte, was mijn antwoord. Bleef het heel lang stil... "Maar wij passen toch niet door het putje?! Hoe meot dat nou?"
Loretta is De Mol. Punt.
O, en wat ik ook wel eens doe, als ik er geen zin meer in heb (vaak in geval van Ziggyvragen inderdaad!) is zeggen dat de antwoorden op zijn....
Loretta is De Mol. Punt.
Die Tony. Moest je niet heel erg lachen?
Ja, geweldig zijn dat soort gedachtenkronkels!
Loretta is De Mol. Punt.
Ah, dat noteer in even. Antwoorden op Vraag me alleen af of ze dat gaat pikken. Water uit de kraan kan namelijk ook niet op volgens Cee. Trapt ze niet meer in.
quote:Kess schreef op 13 januari 2009 @ 11:32:

"Maar wij passen toch niet door het putje?! Hoe meot dat nou?"

*veegt nu letterlijk thee van scherm*
Kan Cee al goed tellen? Ik spreek ook wel eens met Tony af dat hij nog 5 vragen mag stellen en dat hij daarna zijn kop moeten houden weer moet gaan spelen. Anders blíjft hij echt bezig.
Loretta is De Mol. Punt.
Nog een goede tip! Tellen moet lukken. Uitgekookte kreng wil het dan vaak in beide talen doen, zodat ze dubbel heeft.
Ooooh, wat slimmmmm, haar tweetaligheid in de strijd gooien!
Loretta is De Mol. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven