Thomas de Trein, MegaBloks ed

12-10-2011 13:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn zoon is helemaal gek van Thomas de Trein. Nu heeft hij al een grote doos van MegaBloks. Voor de Sint krijgt hij er ook nog een uitbreidingssetje (ook van de MegaBloks).

Nu was ik vandaag bij de Intertoys en hadden ze ook allemaal sets van Thomas, maar die zijn niet van MegaBloks, maar van FisherPrice.

Passen deze sets op elkaar? Of moet je voor een lang spoor echt een serie kiezen?

En er schijnt ook nog een houten variant te zijn. Passen daar alle treintjes op? Is dat ook echt van Thomas of een ander merk?

Welke moeder van Thomasfan kan me helpen? Zodat we straks niet van alles hebben dat niet op en aan elkaar past.

Bedankt!

Wij hebben blokken van megeablocks em abrick en die passen niet op elkaar.

met thomas de trein zou ik het niet weten
Op de houten railsjes passen de houten Thomas-treintjes. Merkloze railsjes passen vaak wel op de Brio-rails.

Koop niet de houten treinset van Hema, ik ben daarmee teruggegaan (goh, u bent de éérste) en die werd later zelfs teruggeroepen uit de winkels. Ik heb geen vertrouwen meer in die kwaliteit. Die van de Wibra was wél goed.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Niet helemaal wat je vraagt, maar misschien heb je er wat aan: Mijn zoon heeft de grijze plastic treinstukken van Thomas de Trein en ook een houten baan (van Ikea, en de Hema, die zijn hetzelfde) en die passen dus niet op elkaar. De treintjes passen ook niet op elkaars baan.
@ Snoesje: Wij dus geen problemen met de houten treinbaan. Er wordt al 2 jaar vrij intensief mee gespeeld. Wat is er bij jullie stuk gegaan?

Op de houten baan passen trouwens niet die 'zware' treintjes van Thomas. Van metaal zijn die geloof ik.
De houten Thomas-treintjes passen op Brio en Ikea. Eichhorn schijnt van wel, maar dat weet ik niet zeker.

Plastic trein weet ik niet, hebben we hier niet in huis.
Als je bij een 'ouderwetse' speelgoedwinkel gaat kijken (dus niet Bart Smit, Intertoys, ToysXL o.i.d.) hebben ze soms nog wel wat treintjes met treinbaan uitstaan. Kun je kijken welke treintjes dat zijn.
Thomas de Trein heeft verschillende series, Trackmaster, TakeAlong, Wooden railway en MegaBlocks. De treintjes van mega Blocks passen wel op de rails van TakeAlong in elk geval, maar de rails past volgens mij niet in elkaar. Ik zou als ik jullie was voor 1 serie gaan en die uitbreiden ipv alles door elkaar.

Zoon heeft hier TakeAlong, daar heb je ook veel sets van (huisjes, stations, remise, misty island enz.), volgens mij heeft MegaBlocks nog wat minder sets als de andere series, maar ik zie het wel steeds vaker voorbij komen.
quote:Tinus1977 schreef op 12 oktober 2011 @ 13:40:

@ Snoesje: Wij dus geen problemen met de houten treinbaan. Er wordt al 2 jaar vrij intensief mee gespeeld. Wat is er bij jullie stuk gegaan?

Op de houten baan passen trouwens niet die 'zware' treintjes van Thomas. Van metaal zijn die geloof ik.De rails splinterden en scheurden al bij het openmaken van de verpakking en de magneetjes van de treintjes waren verroest.
quote:padababa schreef op 12 oktober 2011 @ 14:51:

Thomas de Trein heeft verschillende series, Trackmaster, TakeAlong, Wooden railway en MegaBlocks. De treintjes van mega Blocks passen wel op de rails van TakeAlong in elk geval, maar de rails past volgens mij niet in elkaar. Ik zou als ik jullie was voor 1 serie gaan en die uitbreiden ipv alles door elkaar.

Zoon heeft hier TakeAlong, daar heb je ook veel sets van (huisjes, stations, remise, misty island enz.), volgens mij heeft MegaBlocks nog wat minder sets als de andere series, maar ik zie het wel steeds vaker voorbij komen.Klopt helemaal treintjes van megablocks en takealong passen op elkaar, de rails niet. Zoon heeft hier de take along verie. Is veel van te krijgen en blijft ook met intensief gebruik goed.
Bedankt, dan ga ik eens kijken waar ze het meeste van hebben. Hij heeft in de zomervakantie een MegaBloksset gehad. (vanwege het boutweer en we geen speelgoed bij ons hadden voor binnen). Zit bijna geen rails bij. Bij de Kruidvat hadden ze pas kleine setjes met treintje en 2 stukjes spoor. Maar volgens mij heb ik in de speelgoedwinkel idd die TakeAlong gezien.

Zou leuk zijn als hij eens een lang spoort kan maken etc.

Wel raar dat ze zoveel series van Thomas de Trein hebben gemaakt. Waarom niet gewoon een merk?
Omdat Thomas Trein natuurlijk erg breed is, en ze graag aan willen sluiten bij zoveel mogelijk verschillende bestaande merken spoorrails.

Als ze zich zouden beperken tot Eichhorn / Brio dan hadden ze een veel kleiner marktaandeel.

Thomas bestaat al sinds ongeveer 1945.

http://www.sodor-island.net/railwayserieshistory.html
quote:snoesje666 schreef op 12 oktober 2011 @ 16:50:

Omdat Thomas Trein natuurlijk erg breed is, en ze graag aan willen sluiten bij zoveel mogelijk verschillende bestaande merken spoorrails.

Als ze zich zouden beperken tot Eichhorn / Brio dan hadden ze een veel kleiner marktaandeel.

Thomas bestaat al sinds ongeveer 1945.

http://www.sodor-island.net/railwayseri ... ry.htmlWat grappig, dat wist ik dus helemaal niet! Weer wat geleerd. Dus niet zomaar een modeding waar mijn zoon gek van is.
Hoi Bieb

Ik lees je bericht en ik wil je eigenlijk een pb sturen.

Het gaat over Thomas de trein.

NIets engs maar ik wil niet spammen.
quote:Thirtysomething schreef op 12 oktober 2011 @ 18:23:

Hoi Bieb

Ik lees je bericht en ik wil je eigenlijk een pb sturen.

Het gaat over Thomas de trein.

NIets engs maar ik wil niet spammen.Dat mag, maar geen idee hoe dat moet. Kan toch via het forum?
Ik heb je een vriendschaps uitnodiging gestuurd

maar anders mag je mij ook mailen op

thirtysomething78 @ Hotmail.com
hier nog een fan van Thomas, en wij hebben eigenlijk vanalles door elkaar. De treinbaan van Ikea, een paar houten treintjes van de takealong, maar ook wat treintjes van thomas die op die plastic baan horen, die passen dus niet op de houten baan, maar gek genoeg maakt het hem geen zier uit en speelt het liefst met de treintjes die niet op de baan passen, hij rijdt ze er gewoon ook overheen.

Wat hier vooral een succes is zijn de gebouwen ed, een wissel, een station, een draaischijf etc.

Hij is ook dol op Chuggington, maar daar hebben we niets van, maar die passen ook niet op de houten baan van ikea helaas.
Ik zoon vindt take-along Thomas het leukst.

Heeft ook een heel spoornet, geweldig spul

Chuggington is ook erg leuk, maar passen alleen op de eigen baan
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Thirtysomething schreef op 12 oktober 2011 @ 21:36:

Ik heb je een vriendschaps uitnodiging gestuurd

maar anders mag je mij ook mailen op

thirtysomething78 @ Hotmail.comIk heb je een mail gestuurd.
Ik ga morgen eens kijken of de treintjes passen op de IKEA baan. DIe hebben we. En voor Sint etc ga ik voor de take-along versie. Is meer van en ook wel leuke dingen volgens mij.

Trouwens wle leuk dat ik weet dat Thomas al 65 is. Was net uit eten en toen kon ik dit feit toch delen. Niemand wist dit!

Ze hebben de filmpjes ook aardig gepimpt.

Thomas praat nu zelf, ziet er leuk uit.

Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is, maar die houten thomas is echt iets voor de hele kleintje (18m+)
Zoon is rond sint bijna 3 jaar.

Off topic: Calvijn hoe heet dat poppetje in je avatar? Ik ken dat meisje wel van vroeger, maar kan er dus echt niet op komen...
Hoe bedoel je Calvijn? Hier is oudste ruim 5,5, en die speelt ook nog fanatiek met zijn houten trein, en wil ook nog treintjes krijgen voor sinterklaas en zijn verjaardag.
quote:tieger schreef op 13 oktober 2011 @ 13:27:

Hoe bedoel je Calvijn? Hier is oudste ruim 5,5, en die speelt ook nog fanatiek met zijn houten trein, en wil ook nog treintjes krijgen voor sinterklaas en zijn verjaardag.

Tuurlijk blijft het leuk.

Ik bedoelde meer dat het qua vorm meer aangepast is op de motoriek voor wat jongere kindjes
Snoezekind kreeg zijn eerste houten treinset (Wibra) van opa op zijn tweede verjaardag, en het was een schot in de roos. De jaren daarop kocht ik steeds een uitbreiding, die opa&oma vervolgens cadeau gaven. Tot zijn zesde heeft hij er fanatiek mee gespeeld. De set werd dus steeds groter, en ligt nu op zolder te wachten op het neefje/nichtje dat in maart 2012 wordt verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven