Tijdbesparende huishoudtips!

30-06-2007 22:03 356 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met twee kleintjes, het huishouden en werk kwam ik er achter dat ik toch iets georganiseerder om moest gaan met het huishouden dan hiervoor om niet te verzuipen in was, afwas en rommel!

Langzaam maar zeker verzin ik dingen om het me gemakkelijker te maken en ik dacht: dat doen jullie vast ook! Wie weet kunnen we van elkaar leren.

Dus plaats hier je tijdbesparende huishoudtips! (ja, lekker truttig, ik weet het, maar wel handig!)
afwasborsten
quote:yasmijn1977 schreef op 23 augustus 2007 @ 03:31:

afwasborsten Hihi, zie net pas hoe raar dat eigenlijk staat....
iemand nog tips om de wcpot goed schoon te maken en dan bedoel ik de kalkaanslag boven de watergrens. Alles wat ik daarop spuit en smeer zakt naar beneden in het water en heeft onvoldoende effect. Het blijft een smerig gezicht. Heb al die tabletten die je in de stortbak moet doen geprobeert maar niets helpt echt goed. Iemand nog tips daarvoor?
Heb je die nieuwe Harpic al geprobeerd?

En anders een fles cola erop gieten en een nachtje in laten werken?
Ik leg aluminiumfolie op mijn gasstel voordat ik ga koken en na het koken haal ik dat weer weg. Mijn gasstel wordt niet vies dus dat bespaart me elke dag een rottige klus
quote:iemand nog tips om de wcpot goed schoon te maken en dan bedoel ik de kalkaanslag boven de watergrens. Alles wat ik daarop spuit en smeer zakt naar beneden in het water en heeft onvoldoende effect. Het blijft een smerig gezicht. Heb al die tabletten die je in de stortbak moet doen geprobeert maar niets helpt echt goed. Iemand nog tips daarvoor?als ik kalk in de wcpot heb gooi ik er wat viakal in en dan met een schuursponsje over de kalkrand
Hallo!

Wat een leuk topic!!! Ik heb meteen een vraag:

Als ik met een natte poetsdoek mijn hoogglans dressoir of wastafel schoonmaak, blijven er altijd van die stukjes natte, vieze stof overal zitten.

Herkennen jullie dat? En wat doe ik eraan??

Alvast bedankt!

suus
Hoi Suus,

Ik droog het dan vaak na met een stukje wcpapier of keukenrol.

Groetjes,

Mango
zijn er nog meer tips???goed topic!!
quote:

Wat een leuk topic!!! Ik heb meteen een vraag:

Als ik met een natte poetsdoek mijn hoogglans dressoir of wastafel schoonmaak, blijven er altijd van die stukjes natte, vieze stof overal zitten.

Herkennen jullie dat? En wat doe ik eraan??

Alvast bedankt!

suusik doe vaak als ik een tijdje niet gestoft heb, even met de stofzuiger eroverheen, wel het kleine borsteltje erop zetten dan
Ernie

Er is nu iets in de handel, volgens mij van WC-eend, dat is poeder in een zakje. Als je dat onderin het water van de WC pot gooit en je laat het een paar uur of een nachtje intrekken, kun je met de borstel daarna ook onder de rand alle aanslag wegkrijgen.

Als je een keer vergeet het fornuis schoon te maken en het is allemaal aangekoekt: even een scheut heet water met wat allesreiniger erop schenken, kwartiertje laten intrekken en je haalt het met de vaatdoek zo weg.

Maar die tip van het alufolie rondom de gaspitten is ook super!
oh, hij is er weer! Wat een goed topic is dit toch....

Heeft er misschien iemand een tip voor luchtjes in de wasmachine? Ik laat het deurtje altijd open staan en draai regelmatig een lege machine op 90 graden met wat soda. Maar het helpt niet echt vind ik en de machine is net nieuw, nog geen jaar oud. En het zeepbakje wordt ook zo snel vies! Als ik het schoonmaak dan is het na drie keer wassen weer viezig. De filter zit trouwens ook niet vol ofzo dus daar ligt t ook niet aan.....
quote:kaetje schreef op 15 oktober 2007 @ 10:02:

oh, hij is er weer! Wat een goed topic is dit toch....

Heeft er misschien iemand een tip voor luchtjes in de wasmachine? Ik laat het deurtje altijd open staan en draai regelmatig een lege machine op 90 graden met wat soda. Maar het helpt niet echt vind ik en de machine is net nieuw, nog geen jaar oud. En het zeepbakje wordt ook zo snel vies! Als ik het schoonmaak dan is het na drie keer wassen weer viezig. De filter zit trouwens ook niet vol ofzo dus daar ligt t ook niet aan.....Je gebruikt waarschijnlijk te veel zeep. Als je tabletten gebruikt heb je voor een was maar 1 tablet nodig, niet de standaard twee die ze in zo'n zakje gooien (dat hoeft alleen bij heeeeeeeeel hard water en in Nederland is het water half zo hard als hier in Engeland en hier hoeft het niet eens). Bij Aldi hier in Engeland hadden ze een schoonmaak spulletje voor de wasmachine deze week, gisteren gebruikt en wasmachine netjes schoon, zeepbakje en al. Misschien dat ze het in Nederland ook hebben.
Leuk topic (vroeger toch echt nooit gedacht dat ik blij zou kunnen worden van huishoudtips trouwens....)

Mijn tip van de dag:

Als je je de dekbedhoezen direct uit de droger op je bed legt (ik stop zelfs mijn dekbedden er in), dan gelijk even met de strijkijzer erover. Hoef je niet urenlang achter je strijkplank te staan.
quote:Tink01 schreef op 15 oktober 2007 @ 10:49:

Leuk topic (vroeger toch echt nooit gedacht dat ik blij zou kunnen worden van huishoudtips trouwens....)

Mijn tip van de dag:

Als je je de dekbedhoezen direct uit de droger op je bed legt (ik stop zelfs mijn dekbedden er in), dan gelijk even met de strijkijzer erover. Hoef je niet urenlang achter je strijkplank te staan.Mijn tip van de dag: dekbedhoezen NIET strijken!! Nog meer tijd besparing! Waarom zou je in hemelsnaam je dekbedhoes strijken?? Dat heb ik echt nog nooit gedaan.... zie er het nut ook niet van in eerlijk gezegd.
Ik strijk mijn dekbedhoezen ook echt nooit! Lijkt me ook niet slim om te doen als je een synthetisch dekbed hebt.

Gewoon uit de wasmachine goed uithangen (ik doe het over het traphek van 2 meter breed) en dan opvouwen. Als je 1 x slaapt zitten de kreukels er toch weer in.
ik strijk ook zo min mogelijk. Meestal alleen de kleding die die dag gedragen wordt 's ochtends vroeg even snel.

Dekbedhoezen, theedoeken etc hebben bij mij nog nooit een strijkijzer gezien.
.
Theedoeken strijken???? Zijn er mensen die dat doen?
Ja, daar zijn er heel veel van. Er zijn zelfs mensen die onderbroeken strijken. Ik strijk ook nooit dekbedhoezen. Ik strijk eigenlijk nooit iets, behalve linnen kleren. Dát is pas tijdbesparend!

Ik heb trouwens ook een stinkende wasmachine. En het water waar ik woon is echt hard hoor (harder vind je het niet in nederland) dus ik moet wel genoeg wasmiddel gebruiken anders was het ding allang overleden. Heb ook al soda e.d. geprobeerd, maar helpt niet. Ik laat het maar zo. Zolang de was maar niet stinkt.
om een stinkende wasmachine tegen te gaan, adviseerde de verkoper ons om het deurtje tussen het gebruiken door open te laten staan. Ik weet niet of het ook nog helpt als het al stinkt, maar misschien heb je er iets aan.
De wasmiche een keer ontkalken wil ook wel helpen. Er zijn speciale (chemische) goedjes in de winkel verkrijgbaar. Maar een scheut (schoonmaak)azijn in het wasmiddelbakje en dan de machine leeg op 90graden draaien werkt ook.
Hoe is het met je rubbers? Daar wil ook nog wel eens wat smurrie zitten wat kan gan stinken. En idd de deurtjes open laten staan en regelmatig iets wassen op 90 graden.

Heeft iemand ook een goede tip tegen kalkaanslag op de douchewand? De viva-spray helpt hiervoor niet
Gewoon pure schoonmaakazijn gebruiken.

Ik doe dat in een sprayflacon. Sprayen en dan even in laten werken en dan met een schuursponsje boenen. (zo'n gekleurd sponsje met een hardere donkere kant)

En dan afspoelen met warm water.

Wij trekken na het douchen de wanden droog met een zo'n plastic trekker, scheelt een hoop!
quote:mango82 schreef op 11 januari 2008 @ 17:52:

Heeft iemand ook een goede tip tegen kalkaanslag op de douchewand? De viva-spray helpt hiervoor niet Of ajax badkamerreiniger, dat ontkalkt prima. Ook puur er op smeren met een vochtig sponsje, in laten trekken en schoonmaken met een schuursponsje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven