Time-out; echt een goede methode?
woensdag 21 april 2010 om 14:41
Ik vroeg me af of de time-out methode die nu zo populair is wel echt zo goed is als wordt beweerd.
De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.
Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.
Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.
Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.
Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?
Ik zal het artikel eens zoeken.
De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.
Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.
Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.
Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.
Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?
Ik zal het artikel eens zoeken.
donderdag 22 april 2010 om 14:50
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 14:49:
[...]
Nee niks geloven uit angst.
Als je er niks van weet waarom zeg je dit dan?
Er zit geen angst bij, wij geloven niet uit angst maar uit liefde.Ik zie er weinig liefde in, dat is mijn interpretatie. Als jij jouw kinderen leert dat ze naar de hel gaan als ze niet geloven vind ik dat angst inboezemen.
[...]
Nee niks geloven uit angst.
Als je er niks van weet waarom zeg je dit dan?
Er zit geen angst bij, wij geloven niet uit angst maar uit liefde.Ik zie er weinig liefde in, dat is mijn interpretatie. Als jij jouw kinderen leert dat ze naar de hel gaan als ze niet geloven vind ik dat angst inboezemen.
donderdag 22 april 2010 om 14:50
donderdag 22 april 2010 om 14:51
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 14:48:
[...]
Nee? lees het andere topic van Wen eens.
Zo weinig mogelijk regels, alternatieven aanbieden om wel me te mogen gooien
gewoon een tik op de vingers vind ik beter werken bij een kind van 20 maanden.En wat leert een kind daar dan van, op de lange termijn?
[...]
gewoon een tik op de vingers vind ik beter werken bij een kind van 20 maanden.En wat leert een kind daar dan van, op de lange termijn?
donderdag 22 april 2010 om 14:52
Mirjam, ik heb jouw post nog gelezen, en laat verder het topic maar links liggen.
Kennelijk heb je de boel prima op orde als je alleen het verstoppen van voedsel fors moet bestraffen. En ja, het is wel een leuke bijkomstigheid van een schermstraf om je kind iets anders te zien doen dan achter dat scherm hangen.
Anderen: een strafloze of beloningsloze opvoeding lijkt me heerlijk! Oprecht. Maar helaas doen mijn kinderen dan wel heel rare dingen
Ennuh.. het gaat te snel hier.
Kennelijk heb je de boel prima op orde als je alleen het verstoppen van voedsel fors moet bestraffen. En ja, het is wel een leuke bijkomstigheid van een schermstraf om je kind iets anders te zien doen dan achter dat scherm hangen.
Anderen: een strafloze of beloningsloze opvoeding lijkt me heerlijk! Oprecht. Maar helaas doen mijn kinderen dan wel heel rare dingen
Ennuh.. het gaat te snel hier.
donderdag 22 april 2010 om 14:53
donderdag 22 april 2010 om 14:54
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 14:48:
[...]
gewoon een tik op de vingers vind ik beter werken bij een kind van 20 maanden.Is een leescursus iets voor je misschien? Serieus, je begrijpt werkelijk niet waar het in dat andere topic over gaat. Ik raad je met klem aan niet meer te reageren als je het toch niet snapt.
[...]
gewoon een tik op de vingers vind ik beter werken bij een kind van 20 maanden.Is een leescursus iets voor je misschien? Serieus, je begrijpt werkelijk niet waar het in dat andere topic over gaat. Ik raad je met klem aan niet meer te reageren als je het toch niet snapt.
donderdag 22 april 2010 om 14:55
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 14:53:
[...]
Nee dat is liefde omdat ik ze de WAARHEID vertel.Nee MrsC, jouw waarheid. Jij bent er van overtuigd dat het de waarheid is, maar het is geen feit. Ik geloof niet, dus dat is mijn waarheid, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat mijn waarheid de juiste is.
[...]
Nee dat is liefde omdat ik ze de WAARHEID vertel.Nee MrsC, jouw waarheid. Jij bent er van overtuigd dat het de waarheid is, maar het is geen feit. Ik geloof niet, dus dat is mijn waarheid, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat mijn waarheid de juiste is.
donderdag 22 april 2010 om 14:57
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 14:54:
[...]
Dat het luisteren moet en niet aan de kachel moet komen bv omdat dat verboden is.En daar zit hem het verschil. Voor mij moet een kind leren dat het niet aan de kachel moet komen omdat dat gevaarlijk is en pijn kan doen. Niet omdat het verboden is. Het moet inzien waaróm iets niet kan of mag.
[...]
Dat het luisteren moet en niet aan de kachel moet komen bv omdat dat verboden is.En daar zit hem het verschil. Voor mij moet een kind leren dat het niet aan de kachel moet komen omdat dat gevaarlijk is en pijn kan doen. Niet omdat het verboden is. Het moet inzien waaróm iets niet kan of mag.
donderdag 22 april 2010 om 14:59
donderdag 22 april 2010 om 14:59
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 14:58:
Mevrouwtjepoes; dat gaat over op een juiste of onjuiste manier tuchtigen.
Tuchtigen kan weldegelijk op een liefdevolle en respectvolle manier.
Je doet het juist uit liefde!
Voel jij je vol van liefde als je je kinderen slaat?
Ongelofelijk dat je jezelf daarna recht in de spiegel kunt aankijken.
Mevrouwtjepoes; dat gaat over op een juiste of onjuiste manier tuchtigen.
Tuchtigen kan weldegelijk op een liefdevolle en respectvolle manier.
Je doet het juist uit liefde!
Voel jij je vol van liefde als je je kinderen slaat?
Ongelofelijk dat je jezelf daarna recht in de spiegel kunt aankijken.
donderdag 22 april 2010 om 15:00
quote:Tmaar schreef op 22 april 2010 @ 14:57:
[...]
En daar zit hem het verschil. Voor mij moet een kind leren dat het niet aan de kachel moet komen omdat dat gevaarlijk is en pijn kan doen. Niet omdat het verboden is. Het moet inzien waaróm iets niet kan of mag.
Een kind van 20 maanden kan je niet uitleggen waarom een kachel gevaarlijk is en wat de gevolgen zijn.
Het moet gewoon luisteren.
Als ze ouder zijn kan je het nog altijd uitleggen zodat ze het zien waarom het niet mag.
[...]
En daar zit hem het verschil. Voor mij moet een kind leren dat het niet aan de kachel moet komen omdat dat gevaarlijk is en pijn kan doen. Niet omdat het verboden is. Het moet inzien waaróm iets niet kan of mag.
Een kind van 20 maanden kan je niet uitleggen waarom een kachel gevaarlijk is en wat de gevolgen zijn.
Het moet gewoon luisteren.
Als ze ouder zijn kan je het nog altijd uitleggen zodat ze het zien waarom het niet mag.