Time-out; echt een goede methode?
woensdag 21 april 2010 om 14:41
Ik vroeg me af of de time-out methode die nu zo populair is wel echt zo goed is als wordt beweerd.
De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.
Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.
Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.
Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.
Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?
Ik zal het artikel eens zoeken.
De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.
Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.
Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.
Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.
Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?
Ik zal het artikel eens zoeken.
donderdag 22 april 2010 om 15:03
donderdag 22 april 2010 om 15:04
quote:zusenzo schreef op 22 april 2010 @ 15:02:
Ik heb hier kinderen rond kruipen van 9 maanden die heel goed begrijpen wat nee is hoor!
Ja maar weten ze ook wat heet is en de gevolgen van aan de kachel komen?
Die van mij wisten ook wat nee is, maar niet wat de gevolgen zijn van waarom ze niet welf de trap op mogen of aan de kachel mogen.
Dat kunnen ze niet overzien.
Dus moet 'nee' genoeg zijn.
Ik heb hier kinderen rond kruipen van 9 maanden die heel goed begrijpen wat nee is hoor!
Die van mij wisten ook wat nee is, maar niet wat de gevolgen zijn van waarom ze niet welf de trap op mogen of aan de kachel mogen.
Dus moet 'nee' genoeg zijn.
quote:summerbreeze21 schreef op 22 april 2010 @ 14:56:
Het is pas liefde als je je kinderen op zoek laat gaan naar hun eigen waarheid. Stel dat jouw kinderen straks besluiten dat het geloof niets voor ze is, kan je dan nog van je kinderen houden en dat respecteren?Ik ben hier toch nog wel benieuwd naar..
Het is pas liefde als je je kinderen op zoek laat gaan naar hun eigen waarheid. Stel dat jouw kinderen straks besluiten dat het geloof niets voor ze is, kan je dan nog van je kinderen houden en dat respecteren?Ik ben hier toch nog wel benieuwd naar..
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 15:01:
[...]
En een kind wat bv pas kruipt die snapt dat?De mijne wel ja. Die voelde de hitte van de oven en kwam niet dichterbij. Ik legde daarbij wel uit dat de oven heet was en dús gevaarlijk, dat het "auw" was enzo, maar goed, dat had ie dus snel door. (en nee, nooit zijn handen gebrand)
[...]
En een kind wat bv pas kruipt die snapt dat?De mijne wel ja. Die voelde de hitte van de oven en kwam niet dichterbij. Ik legde daarbij wel uit dat de oven heet was en dús gevaarlijk, dat het "auw" was enzo, maar goed, dat had ie dus snel door. (en nee, nooit zijn handen gebrand)
quote:mevrouwtjepoes schreef op 22 april 2010 @ 15:03:
[quote]mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:13:
En zoals ik al zei, tuchtigen hoeft maar zelden, want ze luisteren zo ook goed en vaak zien ze het echt wel in![/quote]
Nee, ze luisteren omdat ze bang zijn om geslagen en mishandeld te worden.Nee helemaal niet!!!!!
[quote]mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:13:
En zoals ik al zei, tuchtigen hoeft maar zelden, want ze luisteren zo ook goed en vaak zien ze het echt wel in![/quote]
Nee, ze luisteren omdat ze bang zijn om geslagen en mishandeld te worden.Nee helemaal niet!!!!!
donderdag 22 april 2010 om 15:05
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 15:04:
[...]
Dus moet 'nee' genoeg zijn.Ik neem aan dat je bij je kind in de buurt blijft en ervoor zorgt dat het gewoon niet gebeurt.
[...]
Dus moet 'nee' genoeg zijn.Ik neem aan dat je bij je kind in de buurt blijft en ervoor zorgt dat het gewoon niet gebeurt.
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 14:34:
[...]
Dat zeg ik toch al de hele tijd, als een kind bewust ongehoorzaam is.
Als ik zeg pietje niet met de deur slaan, en hij slaat de deur dicht om ongehoorzaam te zijn bijvoorbeeld.
zoiets.Is ook echt veeeel erger dan een levend wezentje zoals een kat te plagen.
[...]
Dat zeg ik toch al de hele tijd, als een kind bewust ongehoorzaam is.
Als ik zeg pietje niet met de deur slaan, en hij slaat de deur dicht om ongehoorzaam te zijn bijvoorbeeld.
zoiets.Is ook echt veeeel erger dan een levend wezentje zoals een kat te plagen.
quote:summerbreeze21 schreef op 22 april 2010 @ 15:04:
Mijn kind is 14 maanden en die begrijpt 'Nee' prima. En 'Au' ook. Dus als ik zeg, 'NEE, dat doet AU' dan begrijpt ze precies wat ik bedoel. En ja, dat moet je soms meerdere malen herhalen.
Ja dat zeg ik ook, maar dat blijf ik niet zeggen.
Zoals mijn vader altijd zei 'wie niet luisteren wil moet maar voelen'
Mijn kind is 14 maanden en die begrijpt 'Nee' prima. En 'Au' ook. Dus als ik zeg, 'NEE, dat doet AU' dan begrijpt ze precies wat ik bedoel. En ja, dat moet je soms meerdere malen herhalen.
donderdag 22 april 2010 om 15:06
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 15:02:
Het is ook "the battle of the will" bij het kind.
Deze uitspraak, samen met het feit dat jij gelooft dat kinderen slecht ter wereld komen, geeft mij kippenvel.
Als ik naar mijn dochter kijk, en geniet van haar onschuld en puurheid, kan ik alleen maar verdrietig zijn voor jouw kinderen. Wat erg dat ze niet de kans krijgen om een eigen persoonlijkheid en denkbeelden te vormen.
Het is ook "the battle of the will" bij het kind.
Deze uitspraak, samen met het feit dat jij gelooft dat kinderen slecht ter wereld komen, geeft mij kippenvel.
Als ik naar mijn dochter kijk, en geniet van haar onschuld en puurheid, kan ik alleen maar verdrietig zijn voor jouw kinderen. Wat erg dat ze niet de kans krijgen om een eigen persoonlijkheid en denkbeelden te vormen.
donderdag 22 april 2010 om 15:07
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 15:04:
[...]
Nee helemaal niet!!!!!
Hoe weet je dat eigenlijk?
Zeggen ze je dat?
Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?
Dikke kans dat je als ze volwassen zijn je iets heel anders terug op je bord krijgt.
En dan niet gaan klagen dat je kinderen "rebels" zijn.
[...]
Nee helemaal niet!!!!!
Hoe weet je dat eigenlijk?
Zeggen ze je dat?
Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?
Dikke kans dat je als ze volwassen zijn je iets heel anders terug op je bord krijgt.
En dan niet gaan klagen dat je kinderen "rebels" zijn.
donderdag 22 april 2010 om 15:07
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 15:05:
[...]
Grappig dat motto had mijn vader ook weleens, pure onmacht. En ik was toch een irritant kind als puber. Goh wat heeft dat geholpen zeg.
Wat hoop ik van harte dat je onhandelbare ettertjes als kinderen krijgt.
[...]
Grappig dat motto had mijn vader ook weleens, pure onmacht. En ik was toch een irritant kind als puber. Goh wat heeft dat geholpen zeg.
Wat hoop ik van harte dat je onhandelbare ettertjes als kinderen krijgt.