Time-out; echt een goede methode?
woensdag 21 april 2010 om 14:41
Ik vroeg me af of de time-out methode die nu zo populair is wel echt zo goed is als wordt beweerd.
De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.
Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.
Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.
Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.
Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?
Ik zal het artikel eens zoeken.
De methode is heel populair geworden door psychologen en programma's zoals 'Supernanny' enzo.
Maar er wordt ook kritiek op geuit, het blijkt niet altijd even goed als wordt beweerd.
Vooral omdat je kinderen dan afzonderd, en buiten het gezin worden geplaatst.
Ik vond er een artikel over en ik zag er wel wat in.
Wat vinden jullie en wat gebruiken jullie?
Ik zal het artikel eens zoeken.
donderdag 22 april 2010 om 15:46
donderdag 22 april 2010 om 15:47
quote:iry schreef op 22 april 2010 @ 15:44:
[...]
Omdat het gelijk staat aan het "breken" van een kind.
De wil van een kind moet ten alle tijden ondergeschikt zijn, en dat gevecht moet jij als ouder altijd winnen.
Ik vind dat heel kwetsbaar en machteloos klinken vanuit het perspectief van een kind.
En zie daarin geen vrije ontwikkeling van eigen persoon.
Mijn wil is ook ten alle tijden ondergeschikt, ik heb zelf ook "a battle of the will" een kind ook.
Ook ik moet me onderwerpen aan oa mijn man, de oudsten van de kerk, de voorganger, de staat, God en de Bijbel, en noem maar op.
Een kind ook en dat moet het leren van in de wieg zeg maar.
[...]
De wil van een kind moet ten alle tijden ondergeschikt zijn, en dat gevecht moet jij als ouder altijd winnen.
Ik vind dat heel kwetsbaar en machteloos klinken vanuit het perspectief van een kind.
En zie daarin geen vrije ontwikkeling van eigen persoon.
Mijn wil is ook ten alle tijden ondergeschikt, ik heb zelf ook "a battle of the will" een kind ook.
Ook ik moet me onderwerpen aan oa mijn man, de oudsten van de kerk, de voorganger, de staat, God en de Bijbel, en noem maar op.
donderdag 22 april 2010 om 15:51
quote:iry schreef op 22 april 2010 @ 15:44:
[...]
En zie daarin geen vrije ontwikkeling van eigen persoon.Dat klinkt weliswaar kwetsbaar en machteloos, maar is het niet gewoon broodnodig? Je bent nl. het kind niet aan het breken, maar aan het kaderen. Dat heet "opvoeden", toch?
[...]
En zie daarin geen vrije ontwikkeling van eigen persoon.Dat klinkt weliswaar kwetsbaar en machteloos, maar is het niet gewoon broodnodig? Je bent nl. het kind niet aan het breken, maar aan het kaderen. Dat heet "opvoeden", toch?
donderdag 22 april 2010 om 15:52
Wat je eerder post dat je man en jij heel gelukkig zijn met dezelfde opvoeding zegt mij helemaal niets over hoe je kinderen het gaan ervaren.
Is dus ook totaal geen onderbouwing voor de juistheid van deze opvoeding.
Mensen zijn geen eenhapsworst.
Ik hou appeltaart dus mijn kind vind dat ook lekker?
Vader houdt van sport dus zoon vind dat ook leuk?
Etc..
Ik vind spinnen niet eng dus mijn kind is er ook niet bang voor?
Wat jij oke vindt is niet per defintie oke voor je kinderen.
Is dus ook totaal geen onderbouwing voor de juistheid van deze opvoeding.
Mensen zijn geen eenhapsworst.
Ik hou appeltaart dus mijn kind vind dat ook lekker?
Vader houdt van sport dus zoon vind dat ook leuk?
Etc..
Ik vind spinnen niet eng dus mijn kind is er ook niet bang voor?
Wat jij oke vindt is niet per defintie oke voor je kinderen.
donderdag 22 april 2010 om 15:53
quote:Mirjam762 schreef op 22 april 2010 @ 15:40:
[...]
mrscaricos voert dit volgens mij aan als reden waarom ze het niet altijd volgens het ideale plaatje kan doen (vermanen zonder te slaan). Dus ik vind het best een relevante opmerking.
Ah, op die manier!
Tja, in dat geval: ik heb er 4. En sla nooit. Dus.
[...]
mrscaricos voert dit volgens mij aan als reden waarom ze het niet altijd volgens het ideale plaatje kan doen (vermanen zonder te slaan). Dus ik vind het best een relevante opmerking.
Ah, op die manier!
Tja, in dat geval: ik heb er 4. En sla nooit. Dus.
donderdag 22 april 2010 om 15:54
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:16:
[...]
Dat is dus echt niet waar!!!
Een kind is van nature niet goed, dus wil of kan van nature ook niet het goede doen.
Alle mensen zijn van nature verdorven en slecht, kleine kinderen dus ook.
Juist daarom moet je ze opvoeden!
Dit is dus de grootste lariekoek!
JIj bent nog gestoorder dan ik dacht......Alle kinderen van nature verdorven en slecht.... Spreek voor je eigen kinderen alstjeblieft. Misschien zijn die van nature verdorven en slecht. Omdat ze genetisch besmet zijn met jouw absurde en abjecte ideeen.
De rest van de kinderen zijn van nature iig goed en schuldeloos!!!!!
[...]
Dat is dus echt niet waar!!!
Een kind is van nature niet goed, dus wil of kan van nature ook niet het goede doen.
Alle mensen zijn van nature verdorven en slecht, kleine kinderen dus ook.
Juist daarom moet je ze opvoeden!
Dit is dus de grootste lariekoek!
JIj bent nog gestoorder dan ik dacht......Alle kinderen van nature verdorven en slecht.... Spreek voor je eigen kinderen alstjeblieft. Misschien zijn die van nature verdorven en slecht. Omdat ze genetisch besmet zijn met jouw absurde en abjecte ideeen.
De rest van de kinderen zijn van nature iig goed en schuldeloos!!!!!
donderdag 22 april 2010 om 15:55
quote:Bergje65 schreef op 22 april 2010 @ 15:51:
[...]
Dat klinkt weliswaar kwetsbaar en machteloos, maar is het niet gewoon broodnodig? Je bent nl. het kind niet aan het breken, maar aan het kaderen. Dat heet "opvoeden", toch?
Nope, niet broodnodig als een kind zelf de wil voelt, en dat is een heel ander uitgangspunt.
Aanleren waarom, en weten, dan volgt de wil.
En soms....heeft kind een andere wil, mijn wil is echt niet altijd wet hoor (mits deze binnen enkele pijlers valt, veiligheid is er 1 van)
[...]
Dat klinkt weliswaar kwetsbaar en machteloos, maar is het niet gewoon broodnodig? Je bent nl. het kind niet aan het breken, maar aan het kaderen. Dat heet "opvoeden", toch?
Nope, niet broodnodig als een kind zelf de wil voelt, en dat is een heel ander uitgangspunt.
Aanleren waarom, en weten, dan volgt de wil.
En soms....heeft kind een andere wil, mijn wil is echt niet altijd wet hoor (mits deze binnen enkele pijlers valt, veiligheid is er 1 van)
donderdag 22 april 2010 om 15:57
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:28:
[...]
En WEER worden Bijbelsteksten VOLLEDIG uit het verband gerukt!!
Het gaat hier om het geloof van een kind, niet de natuur van een kind.
Bestudeer de Bijbel eens voordat je dingen gaat zeggen die er totaal niks mee te maken hebben en dingen volledig uit verband worden gerukt!
Mijn complimenten voor het misbruiken van Bijbelteksten!
"Twist not Scripture lest you be like the devil"
Houd je bijbel dan ook in Godsnaam lekker bij je en kom niet steeds met God of de één of andere apostel hier om de hoek kijken.
Als jij die god eens buiten het forum zou houden zou je niet steeds hoeven te discussieren over bijbelteksten...
[...]
Het gaat hier om het geloof van een kind, niet de natuur van een kind.
Bestudeer de Bijbel eens voordat je dingen gaat zeggen die er totaal niks mee te maken hebben en dingen volledig uit verband worden gerukt!
"Twist not Scripture lest you be like the devil"
Houd je bijbel dan ook in Godsnaam lekker bij je en kom niet steeds met God of de één of andere apostel hier om de hoek kijken.
Als jij die god eens buiten het forum zou houden zou je niet steeds hoeven te discussieren over bijbelteksten...
donderdag 22 april 2010 om 15:57
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 15:47:
[...]
Een kind ook en dat moet het leren van in de wieg zeg maar.Ik ga niet alle bladzijdes doorlezen dus heb wellicht iets gemist? Is dit een religieus onderwerp geworden? Gaat het over God en de bijbel en dat mensen gestraft moeten worden? Dan haak ik nl. af!
[...]
Een kind ook en dat moet het leren van in de wieg zeg maar.Ik ga niet alle bladzijdes doorlezen dus heb wellicht iets gemist? Is dit een religieus onderwerp geworden? Gaat het over God en de bijbel en dat mensen gestraft moeten worden? Dan haak ik nl. af!
donderdag 22 april 2010 om 16:02
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:45:
[...]
Jezus zegt ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Kortom, is is maar een weg en dat is Jezus. Hij is de enige Weg.
Alle andere wegen leiden naar de hel.
Spijtig, maar waarheid!
Zegt de vrouw die haar kinderen tuchtigt en het ene bijbelcitaat na het andere over ons uitstort.
Die moeten wij serieus nemen ?
Die kent de waarheid?
Als je je haar eens los zou gooien en een beetje ontspannen naar die Jezus van jouw zo kunnen kijken zou je zien dat hij een te gekke man was die absoluut niet zo dacht.
Gewoon een hippie en een vrije denker.
Zoals ik ooit eerder zei.
1000 keer liever in de hel dan in jouw hemel!
[...]
Jezus zegt ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Kortom, is is maar een weg en dat is Jezus. Hij is de enige Weg.
Alle andere wegen leiden naar de hel.
Spijtig, maar waarheid!
Zegt de vrouw die haar kinderen tuchtigt en het ene bijbelcitaat na het andere over ons uitstort.
Die moeten wij serieus nemen ?
Die kent de waarheid?
Als je je haar eens los zou gooien en een beetje ontspannen naar die Jezus van jouw zo kunnen kijken zou je zien dat hij een te gekke man was die absoluut niet zo dacht.
Gewoon een hippie en een vrije denker.
Zoals ik ooit eerder zei.
1000 keer liever in de hel dan in jouw hemel!
donderdag 22 april 2010 om 16:03
[...]
Een kind ook en dat moet het leren van in de wieg zeg maar.Ik dacht altijd dat je dat zelf wilde? Maar het "moet" dus toch?
[...]
Een kind ook en dat moet het leren van in de wieg zeg maar.Ik dacht altijd dat je dat zelf wilde? Maar het "moet" dus toch?
donderdag 22 april 2010 om 16:05
quote:iry schreef op 22 april 2010 @ 15:58:
Mijn kinderen zijn van nature goed en niet verdorven.
Wat een geluk heb ik toch.
Alle mensen zijn, vanuit de basis, toch goed? Invloeden van buiten zorgen voor kenteringen. Die dienen begeleid te worden. Dat is volgens mij opvoeden: Het begeleiden van een kind naar volwassenheid.
Tucht? Is dat niet iets Middeleeuws? Ik denk dat aan vierendelen, leeuwenkooien enz.
Mijn kinderen zijn van nature goed en niet verdorven.
Wat een geluk heb ik toch.
Alle mensen zijn, vanuit de basis, toch goed? Invloeden van buiten zorgen voor kenteringen. Die dienen begeleid te worden. Dat is volgens mij opvoeden: Het begeleiden van een kind naar volwassenheid.
Tucht? Is dat niet iets Middeleeuws? Ik denk dat aan vierendelen, leeuwenkooien enz.
donderdag 22 april 2010 om 16:06
donderdag 22 april 2010 om 16:06
quote:mrscaricos schreef op 22 april 2010 @ 12:28:
[...]
Je doet zelf helaas niets anders.
Enneh, ga je nog reageren op mijn bijdragen? Je hebt het echt niet begrepen he. Je gaat maar door en je gaat maar door. Besef je nou echt niet dat jouw manier van praten over God, en de Bijbel geen evangeliseren meer is. Dat als men er hier op het forum al enigszins open voor staat, je de deur voor Gods liefde (zoals jij dat noemt) voor hun neus dichtslaat. Is dat wel eens in je opgekomen.
[...]
Je doet zelf helaas niets anders.
Enneh, ga je nog reageren op mijn bijdragen? Je hebt het echt niet begrepen he. Je gaat maar door en je gaat maar door. Besef je nou echt niet dat jouw manier van praten over God, en de Bijbel geen evangeliseren meer is. Dat als men er hier op het forum al enigszins open voor staat, je de deur voor Gods liefde (zoals jij dat noemt) voor hun neus dichtslaat. Is dat wel eens in je opgekomen.
donderdag 22 april 2010 om 16:07
[...]
En als de staat nou zegt dat het verboden is om je kinderen te slaan?
Jij spreekt jezelf keer op keer tegen. Echt onvoorstelbaar.
[...]
En als de staat nou zegt dat het verboden is om je kinderen te slaan?
Jij spreekt jezelf keer op keer tegen. Echt onvoorstelbaar.
donderdag 22 april 2010 om 16:08
donderdag 22 april 2010 om 16:09
quote:dutskop schreef op 22 april 2010 @ 16:06:
Goh, wat moet jij je aan een hoop mensen onderwerpen.Je man, de oudsten van de kerk, God. Daar zul je wel druk mee zijn. Hou je zeker weinig tijd over om je kinderen normaal, en daarmee bedoel ik wat wij normaal vinden, op te voeden. Tja, dan wil je je geduld wel eens verliezen he?De tijd die ze "over" heeft, besteedt ze dan ook nog eens graag aan een goddeloos forum, onbegrijpelijk.
Goh, wat moet jij je aan een hoop mensen onderwerpen.Je man, de oudsten van de kerk, God. Daar zul je wel druk mee zijn. Hou je zeker weinig tijd over om je kinderen normaal, en daarmee bedoel ik wat wij normaal vinden, op te voeden. Tja, dan wil je je geduld wel eens verliezen he?De tijd die ze "over" heeft, besteedt ze dan ook nog eens graag aan een goddeloos forum, onbegrijpelijk.
Ik geloof (hoe leuk, deze woordspeling) dat ik even terug 'on topic' ga. De vraag was of je iets ziet in de time-out methode.
Het ligt aan het kind en wat er gebeurd is. Soms kunnen kinderen buiten zichzelf van woede zijn en geheel niet meer tot rede vatbaar. Op zo'n moment heb ik ze wel eens even apart gezet. Even tot zichzelf laten komen.
Het ligt aan het kind en wat er gebeurd is. Soms kunnen kinderen buiten zichzelf van woede zijn en geheel niet meer tot rede vatbaar. Op zo'n moment heb ik ze wel eens even apart gezet. Even tot zichzelf laten komen.
Ik ben ook nog wel benieuwd naar wat je vindt van het misbruik in de kerk. Al die priesters enzo die zich daaraan schuldig hebben gemaakt zijn toch ook opgevoed met jouw bijbel? En waarschijnlijk ook getuchtigd met jouw latje?
En ik ben ook nog benieuwd naar je verklaring naar al die mensen die zonder tuchtigen eigenlijk heel goed terecht zijn gekomen?
En ik ben ook nog benieuwd naar je verklaring naar al die mensen die zonder tuchtigen eigenlijk heel goed terecht zijn gekomen?
donderdag 22 april 2010 om 16:10