Tips Efteling kids 1,5 en 3,5 jaar

29-05-2018 19:24 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips voor de Efteling voor kids van 1,5 en 3,5 jaar? Eten? Attracties? Of andere tips?
Lady*Voldemort schreef:
29-05-2018 19:59
Oh, nou snap ik ineens waarom mijn kinderen altijd zo sjaggerijnig terugkwamen van de Efteling :facepalm:
Ja, ik hoorde het eens van een andere moeder, zelf was ik er ook niet opgekomen, maar het scheelt echt!
ShaunTheSheep schreef:
29-05-2018 19:59
Misschien omdat ouders zelf wel eens iets leukers willen doen dan de speeltuin-om-de-hoek en geen oppas willen/kunnen regelen?
Maar dat is niet des Viva’s. Als je op vf zit moet je zodra je kinderen hebt naar Tuinesië tot ze naar de basisschool gaan en daarna naar Centerparcs want ze herinneren zich toch niks van X (vul zo’n beetje elke activiteit ooit in).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
29-05-2018 20:05
Maar dat is niet des Viva’s. Als je op vf zit moet je zodra je kinderen hebt naar Tuinesië tot ze naar de basisschool gaan en daarna naar Centerparcs want ze herinneren zich toch niks van X (vul zo’n beetje elke activiteit ooit in).
Shit dus dat doe ik verkeerd! Ik die kinderen maar meesjouwen naar Efteling, Disneyland, Bali, Walibi, Bobbejaan, Drievliet, Duinrel, Plopsaland, alle dierentuinen en safariparken, elke twee maanden een stedentripje en die ondankbare krengen maar roepen dat ze van niks weten en nooooit wat doen met hun ouders. Zonde van mn geld dus.... Bij opa en oma dumpen en zelf wat gaan doen mag zeker ook niet he, want ik moet 24/7 er voor ze zijn zeker?
ShaunTheSheep schreef:
29-05-2018 20:09
Shit dus dat doe ik verkeerd! Ik die kinderen maar meesjouwen naar Efteling, Disneyland, Bali, Walibi, Bobbejaan, Drievliet, Duinrel, Plopsaland, alle dierentuinen en safariparken, elke twee maanden een stedentripje en die ondankbare krengen maar roepen dat ze van niks weten en nooooit wat doen met hun ouders. Zonde van mn geld dus.... Bij opa en oma dumpen en zelf wat gaan doen mag zeker ook niet he, want ik moet 24/7 er voor ze zijn zeker?
:there: ‘t leven als moeder is afzien.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
Haha, ik zou het gezegd kunnen hebben :P Maar goed, wat weet ik ervan, ik zie in kindertjes toch vooral kleine handenbindertjes. Ik ben helemaal gek op de Efteling en ik zou het slecht uit kunnen staan als ik maar een fractie van de attracties kan doen. Zonde van het geld.

Overigens ben ik zelf ooit naar de Efteling en Slagharen geweest toen ik 3 was en dat weet ik nog. Dus voor de oudste begrijp ik het prima.
lux- schreef:
29-05-2018 20:14
:there: ‘t leven als moeder is afzien.
Ik had vader moeten worden. Die hebben het vaak veel makkelijker lees ik hier. Wel tijd voor sporten, kindvrij naar een pretpark gaan met je vrienden, geen huishouden doen, af en toe op je eigen kinderen oppassen....
Luistervink schreef:
29-05-2018 19:54
Ik begrijp niet zo goed waarom je zulke kleine kinderen mee zou willen nemen? Ik snap dat ze het fascinerend vinden, maar op die leeftijd is een ‘gewone’ speeltuin toch ook ruimschoots genoeg entertainment? Het lijkt me vooral veel gedoe, alleen leuk voor de ouders en nogal duur? Maar goed, dat was niet het uitgangspunt, maar toch nieuwsgierig, omdat ik me altijd verwonder over zulke jonge bezoekers in zo’n duur park.
We zijn zelf nog nooit geweest. Heel nieuwsgierig.. En als het leuk is gaan we gewoon nog een keer als ze iets ouder zijn.
Geniet van het moment!
Luistervink schreef:
29-05-2018 20:14
Haha, ik zou het gezegd kunnen hebben :P Maar goed, wat weet ik ervan, ik zie in kindertjes toch vooral kleine handenbindertjes. Ik ben helemaal gek op de Efteling en ik zou het slecht uit kunnen staan als ik maar een fractie van de attracties kan doen. Zonde van het geld.

Overigens ben ik zelf ooit naar de Efteling en Slagharen geweest toen ik 3 was en dat weet ik nog. Dus voor de oudste begrijp ik het prima.
Dat viel wel mee hoor. Eigenlijk is alleen Joris en de Draak niet gelukt en dat kwam meer omdat m’n moeder liever in de Bobslee wou en die vind ik niet leuk (maar m’n moeder vindt verder niks leuk ;) ).
Maar geloof me. Hoe blij ik ook was dat ik eindelijk in De Baron ging, het gezichtje van mijn zoon toen hij daar een lichtgevende stuiterbal ontdekte... daar kan geen attractie tegenop.
ShaunTheSheep schreef:
29-05-2018 20:18
Ik had vader moeten worden. Die hebben het vaak veel makkelijker lees ik hier. Wel tijd voor sporten, kindvrij naar een pretpark gaan met je vrienden, geen huishouden doen, af en toe op je eigen kinderen oppassen....
Het kan nog... ‘t is wel een hoop werk. Maar het kan.
Buitenleven10 schreef:
29-05-2018 20:19
We zijn zelf nog nooit geweest. Heel nieuwsgierig.. En als het leuk is gaan we gewoon nog een keer als ze iets ouder zijn.
Geniet van het moment!
Ik zou oppas zoeken! :biggrin:
Nee grapje, ik denk dat je je prima vermaakt, inderdaad met wat hierboven al stond en met de babyswap kan je ook de volwassen attracties makkelijk doen. Ik moest alleen denken aan vrienden van me die hun kind hadden meegenomen naar Eurodisney en klaagden dat ze stond te treuzelen bij bloemperkjes en niet doorliep. Dan kun je beter oppas zoeken en samen gaan, denk ik dan.
Ik vind de Efteling ook leuk. Als ze per se wil maakt toch niks uit hoe oud die kinderen zijn.

Vind wel heel bijzonder dat ze eettips wil, hoe moeilijk is het om te bednken wat je in een tas stopt om op te eten en TO blijkbaar wel een topic kan openen maar niet de eftelingsite kan openen om naar de attracties te kijken mbt leeftijd.

Maar goed, misschien heeft TO een tijdelijke warmtebrein, het is ook heel heet vandaag.
Ik :heart: de Efteling. En de kinderen gingen ook al jong mee.
Sprookjesbos is natuurlijk top. Droomvlucht. Symbolisch. Carnaval Festival. Fata Morgana vinden sommige kleintjes eng. Laaf. Rondje trein. En pannenkoek eten bij Polle.

Mag ik mee?
lux- schreef:

?
Toevallig komen we net ui de Efteling met kindje van net 2 en bijna 4 en ze hebben beide genoten. Wanneer wil je gaan, ik kan een doordeweekse dag echt aanbevelen, het was vandaag erg rustig. Richting de zomervakantie gaan er wel meer scholen op schoolreisje maar die gaan vaak later in de week, dinsdag is wat dat betreft een ideale dag.

Wat onze kinderen keuk vinden
- de bobbaan ( heeft geen leeftijd of lemteaanduiding maar gaat wel hard dus ligt misschien aan je kind, onze oudste was 2,5 toen hij erin ging terwijl ik onze jongste er voorlopig nog niet in zie gaan, die vind alles eng.
- sprookjesbos en dan halverwege lekker kopje koffie drinken terwijl de kids rondjes rennen oo het pleintje (met de kikkers)
- sprookjesboomshow, is in het sprookjesbos volgens mij elk uur tussen 13:00-16:00 uur
- droomvlucht
- land van laaf
- de draaimolens van Anton Pieck (vlak bij land van laaf
- carnavalfestival
- monsieur cannibal
- traptreintjes
- de zelfrijzend oldtimers (heten anders liggen langs het schommelschip
- Joris en de walvisvaart
- symbolica
-pyramja (Waterattractie, dus alleen bij lekker weer en als je oudste het niet erg vind om nat te worden)
- fata morgana, (kan wel als spannend worden ervaren maar scheelt ook weer per kind)

Qua eten, pannenkoeken bij polles kitchen of gewoon frietjes halen. Wij nemen zelf altijd drinken en broodjes mee want dat is toch best prijzig op z'n dag. Wel kopen we een ijsje of iets lekkers te snoepen. En als algemene tip, zorg dat je een hangslot bij hebt om je kinderwagen vast te zetten aan een paal als je ergens naar binnen gaat. Hoe achterlijk het ook klinkt, er wordt regelmatig melding gemaakt van gestolen kinderwagens.
Als je oudste het trouwens lastig vind hele dag te lopen of je geen twee wandelwagens wilt meenemen kun je op het park net na de ingang een trekkarretje met stoeltje huren (geloof iets van €3,5 euro voor de hele dag) zitten ze heerlijk in en loopt ook niet vermoeiend.

Wij vinden de Efteling echt super, wonen ook wel in de buurt maar komen er toch sinds we kinderen hebben zeker 1 à 2 x per jaar en met bovenstaand lijstje kunt je echt een hele dag vol maken of heb je zelfs tijd tekort. Wordt vast een leuke dag. Veel plezier.
Lucifer2018 schreef:
29-05-2018 20:32
Ik vind de Efteling ook leuk. Als ze per se wil maakt toch niks uit hoe oud die kinderen zijn.

Vind wel heel bijzonder dat ze eettips wil, hoe moeilijk is het om te bednken wat je in een tas stopt om op te eten en TO blijkbaar wel een topic kan openen maar niet de eftelingsite kan openen om naar de attracties te kijken mbt leeftijd.

Maar goed, misschien heeft TO een tijdelijke warmtebrein, het is ook heel heet vandaag.
Ik bedoel een leuk eetgelegenheid. Niet van die kleffe broodjes in de tas. Dagje uit mag wel wat kosten.
Dat jij de moeite neem op hier te reageren.... dat snap ik dan weer niet.
Ik nam mijn dochter al vanaf haar 2e jaar mee naar de Efteling. Vond ze geweldig, en ik ook!

Tot 4 jaar gratis dus we hebben daar behoorlijk gebruik van gemaakt.

Veel plezier to! Je hebt al leuke tips gekregen dus ik heb daar niets meer aan toe te voegen.
www.efteling.com/nl/park/restaurants
Buitenleven10 schreef:
29-05-2018 20:51
Ik bedoel een leuk eetgelegenheid. Niet van die kleffe broodjes in de tas. Dagje uit mag wel wat kosten.
Dat jij de moeite neem op hier te reageren.... dat snap ik dan weer niet.
Ik heb niks beters te doen. Vandaar.

En alle eetgelegenheden zijn allemaal druk en niet te vreten. Geef mij maar kleffe broodjes of een normaal restaurant op de terugweg.
Buitenleven10 schreef:
29-05-2018 20:51
Dan zou ik lekker gaan lunchen bij polles keuken met een pannenkoek of misschien wel Bourgondisch lunchen bij het restaurant van ravelijn alleen daar ben ik zelf nog niet geweest dus geen idee of dat leuk is maar ziet er eel erg gezellig uit.
Lucifer2018 schreef:
29-05-2018 21:00
Ik heb niks beters te doen. Vandaar.

En alle eetgelegenheden zijn allemaal druk en niet te vreten. Geef mij maar kleffe broodjes of een normaal restaurant op de terugweg.
Jeetje wat een negativiteit, ja het KAN druk zijn maar ligt echt aan de dag en mijn ervaring met diverse restaurants in het park is dat het echt goed geregeld is. Ja sommige dingen zijn standaard zoals een frietje met frikandel maar de pannenkoeken bij polles keuken zijn echt lekker en het witte paard heeft naast frikandellenbroodjes ook verse producten zoals salade en belegde broodjes. En ik denk dat het restaurant bij ravelijn ook goede producten verkoopt. Maar dan nog.... Prima als jij (en wij doen het ook hoor maar toch) je eigen broodjes meeneemt maar om nu zo nagatief op TO dr vraag ge reageren vind ik beetje overdreven.
Ik vind het eten in de Efteling nou ook niet bepaald het geld waard of uberhaupt lekker, maar Polles Keuken is wel heel leuk voor die kleintjes.
Eidde schreef:
29-05-2018 20:42
?
Op het vivaforum zeggen dat je met je jonge kind naar De Efteling/op wintersport/naar Zuidoost Azië of whatever gaat leidt steevast tot reacties van: ‘waarom zou je? Wat heeft dat kind daar nou aan. Lekker een huisje in NL of Centerparcs, kinderen blij, jij blij.’

Sommige avonturiers opperen nog net kamperen in Frankrijk maar gekker moet het niet worden hoor.
lux- schreef:
29-05-2018 21:13
Op het vivaforum zeggen dat je met je jonge kind naar De Efteling/op wintersport/naar Zuidoost Azië of whatever gaat leidt steevast tot reacties van: ‘waarom zou je? Wat heeft dat kind daar nou aan. Lekker een huisje in NL of Centerparcs, kinderen blij, jij blij.’

Sommige avonturiers opperen nog net kamperen in Frankrijk maar gekker moet het niet worden hoor.
Nou ja, daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Zit je daar met een jankende dreumes in de Efteling, omdat ie zo geschrokken is van Holle Bolle Gijs, of met een diarrerend kind in Zuidoost Azië. Ik zou wel wat leukers weten. En als je dan toch zo verschrikkelijk nodig naar de Efteling moet of naar Zuidoost Azië regel je maar iets van een oppas of zo, of je wacht een paar jaar tot je bloedjes er wel aan toe zijn.
lux- schreef:
29-05-2018 21:13

Dat is alleen op het Viva forum?
De pret van een attractie hangt samen met de lengte van de rij. Hoe langer hoe moeilijker om twee kinderen gezellig te houden. Des te minder leuk de attractie.
Je zou ook twee keer single lane kunnen overwegen voor bijvoorbeeld Baron. Of tijd vastleggen voor Python.

Ik vond symbolica niet heel interessant.
Als je nog nooit geweest bent zou ik met de stoomtrein, Sprookjesbos, misschien Panda droom (korte film), sprookjestheater doen. Halverwege pannenkoek of frietjes.
Rekenen dat ze geen acht uur op het park zullen volhouden.
Als je van ver komt: pyjama aan in de auto, knuffel mee, dekentje erover stel dat het laat is als je gaat rijden. Als er nog een fles nodig is om te gaan slapen dan die ook. Speentje net zo.

En net als je denkt dat je alles wel op het park zal kopen: in die ene rij krijgen ze honger, of vervelen ze zich. Flessen water, appel ( in partjes), tomaat, komkommer of koek, snoep maken het wachten makkelijker.

Oude Tuffer ook heel leuk. Gondoletta-bootjes heel kalm beetje rustig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven