tips kinderkamer gevraagd!

05-07-2010 18:52 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

ik kan googelen en boeken halen nzo, maar vind het juist leuk of en wat jullie creatieve ideetjes zijn!

we gaan de kinderkamer omgooien omdat er een tweede komt. de werkkamer gaat de kinderkamer worden voor een jongetje (nu anderhalf jaar) en zijn aankomende zusje. De muren zijn licht mocca iets, neutraal wel en dat houden we zo. Meubeltjes zijn wit.

Ben vooral op zoek naar leuke ideeen voor decoraties op de muur of de grond. We hebben ook een schuin stukje dak waar ik iets mee wil doen (bijv treintjes op lijmen of lijstjes ofzo)

verder leuke tips gevraagd voor opbergkisten/systemen, boekenplankje/rekje en leuke schilderijtjes iets

kortom, alle crea thea tips welkom!!!

die boom is leuk!!
Die bovenste boom van babado is ongeveer wat ik zo op de muur ga plakken, als de mannen klaar zijn met laminaat leggen. Hij wordt een stukje smaller dan op de foto, maar er komt een teigetje onder te liggen. K kan later vriend wel even proberen te porren om een foto bij te snijden e.d. om hier een foto te plaatsen. (Heb de schetsen op heel groot papier gemaakt, om aan de muur te kunnen plakken en zo te kijken of het mooi wordt. Als het er leuk uit ziet, trek ik het over en verf ik het zelf op de muur ipv zo'n dure behangboom en sticker aan te schaffen)

Verder heb ik veel ideeën bij de babykamers van babybytes langs zien komen.. daar posten veel aanstaande ouders foto's van hun babykamer.
www.onszelf.com

Origineel behang en decoratie ideeen!

Succes!
Ook het tafelzeil is trouwens erg grappig!
@Royanna, geen ideetjes, maar wat leuk dat je een dochtertje krijgt!
he thanx al zover voor de ideeen. op babybytes staat inderdaad een heleboel

liubi, leuk om jou ook eens voorbij te zien komen! ben best benieuwd hoe het met iedereen is van nov 08!
De deur of een gedeelte van de muur beschilderen met krijtverf of magneetverf (is er naast zwart ook in vrolijke kleuren).

Met magneetverf en leuke magneten kunnen je kids straks al hun kunstwerken daar leuk ophangen en heb jij steeds een andere vrolijke muur in de speelkamer (bijkomend voordeel, je hoeft de kunstwerken dan niet door het hele huis te hangen zodat je huis ook nog een beetje van jezelf is en niet alleen van je kids).

Succes met alle leuke ideeen en een fijne zwangerschap!
Een schuine wand zou ik zoveel mogelijk leeg houden, omdat dat wat ruimer oogt.
Ik heb enorm veel kinderkamerkunst site's afgezocht naar leuke plaatjes en vervolgens bij de action 4 doeken van een meter bij een meter gekocht. Die beschilderd met de uitgezochte plaatjes. Is super gaaf geworden en zoonlief (2 jaar, toen) vond het geweldig om het 'proces' van het schilderen te zien. Ik heb gewoon relatief simpele plaatjes gebruikt, want ik kan wel een beetje schilderen, maar een Van Gogh ben ik ook niet.

Ik vind het nu ook gewoon super gaaf dat ik het zelf heb gemaakt. Ook zoonlief zegt elke keer vol trots dat Mama die heeft gemaakt
@Royanne, ik ook best wel!

Ik ben iig nu 17 weken zwanger van de 2e.
wat voor verf heb je gebruikt, nagy? en wat voor materiaal waren de doeken? Ik zit er ook over te denken om twee 'schilderijtjes' te maken door kleurplaten (lekker simpel, kan ik vast ook wel) over te nemen op van die schilderij dingen.
go wild! http://www.ohdeedoh.com/ohdeedoh/home-tours
Gewoon met acrylverf op schildersdoek (canvas). Heb ook verf van de action gebruik (in eerste instantie) maar dat was geen aanrader. Xenos heeft wel goeie (niet dure) acrylverf. Werkt echt veel mooier dat waterverf oid.
tnx for the tip! ga ik zeker naar kijken als die kleine smurf er eenmaal is...
Wij hebben in de schuine wand 4 spotjes geplaats, 2 lichtknoppen (1 voor de spotjes, 1 voor de plafondlampen) die geschakeld zijn aan de lichtknoppen bij de slaapkamerdeur. Zo kun je een bed onder de schuine wand plaatsen en vanuit bed het licht bedienen. De spotjes zijn echt heel gezellig als we in bed voorlezen.

We hebben ook een stopcontact naast de lichtknoppen geplaats, zodat er evt. een nachtlampje in kan, en op termijn een bedlampje, radio, of wekker kan staan.
Ik zou overigens persoonlijk geen schoolbordverf gebruiken, wordt zo stoffig als ze er ook echt op gaan krijten.
Zo, de boom is geschilderd, morgen of overmorgen is teigetje aan de beurt.

Dit is het papier op de muur geplakt:

wat leuk! Vind die boom echt een super idee. Plaats je straks ook een foto als het helemaal af is?
Dat wil ik wel doen hoor Ben er best trots op!
Tadaa

spammert
quote:stukje_cake schreef op 07 juli 2010 @ 23:13:

Tadaa

[afbeelding]

[afbeelding]Mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven