tips regeldagen

01-02-2009 17:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen? Op 22 januari bevallen van een gezonde dochter. De borstvoeding verliep meteen erg goed, zelfs geen last van stuwing gehad omdat de kleine zo goed dronk....

Afgelopen zaterdag (ze was toen 10 dagen) overdag ging ook nog prima, ik merkte alleen dat het leek alsof ze wat minder (!) ging drinken.

Steeds maar 10 minuutjes (ipv de gebruikelijke 15/20 min) en dat was het dan. Vanaf een uur of 16.00 uur was het mis. Vanaf die tijd was het huilen huilen huilen (dat was die week ervoor niet het geval) terwijl ze wel gewoon gedronken had, op schoot was ze stil maar zodra ze in haar bed lag was het huilen.

Zaterdagnacht 22.00 uur voeding, kwam ze om 12.30 uur weer! (normaal pas om 15.00 uur) Krijsen! En niet eens veel drinken. Vervolgens kwam ze om 4.30 weer...Zou dit een regeldag zijn? Gaan ze dan ook minder drinken? Ik durf even niet te kolven omdat je in elk boek leest dat op regeldagen je eigen voeding ook weer aangepast wordt?

Vandaag (11 dagen oud) kwam ze na 4.30 uur om 6.30 uur weer, om 8.30 uur nog een keer en toen weer om 10.30 uur. Help! Daar gaat het ritme van om de 3/4 uur voeden en 's nachts maar 1 keer komen). En nog steeds niet meer gewoon 15 min. ene kant, 15 min. andere kant maar slecht 10 minuten ene kant en dan de tweede voeding niet meer willen....met als gevolg dat ze na 2 uurtjes alweer de volgende voeding wil..

Wat denken jullie?..er even aan toegeven en er van uit gaan dat dit regeldagen zijn en dat er vanzelf weer een ritme in komt? Of gewoon de oude voedingstijden aanhouden en laten huilen? Ik hoop zo dat ze vannacht niet weer zo vaak komt, ben nu al moe!

hoop dat jullie iets herkennen en me advies kunnen geven want van de boeken wordt je niet heel veel wijzer..

groetjes!
De regeldagen kunnen inderdaad voor het eerst komen als je baby een dag of 10 is. Wat ik deed is gewoon aanleggen als mijn kind honger had. Dit kan best heel erg vaak zijn. Ik snap dat je moe bent, maar deze dagen gaan gauw genoeg weer voorbij, meestal duurt het zo'n 3 a 4 dagen. Wil je echt een goed advies, neem dan even contact op met de stichting Borstvoeding Natuurlijk. ZIj weten alles over borstvoeding. Succes!
Ik heb geen idee of het regeldagen zijn, maar toen mijn kindje zo klein was had hij ook zomaar weleens een dag of twee dat hij in plaats van om de 3 uur ineens iedere 2 uur wilde drinken. Hij dronk dan inderdaad niet altijd even veel uit beide borsten, maar daar had ik alleen last van vlak voor het slapen ( dan werd ik 's nachts wakker met 1 overvolle borst, lekkage!!)

Maar ik kan me goed voorstellen hoe moe je bent! Zelf ook lekker veel slapen als het kleintje slaapt en je niet te druk maken over je schema, het komt vanzelf weer goed!
ja dat hou je nog wel even helaas, dat je net denkt een ritme te hebben en dan gooien ze het weer om.

Zouden heel goed regeldagen kunnen zijn en ik zou dus ook gewoon lekker je kleine aanleggen hoor,ze huilt niet voor niks.

Het is even zwaar, zeker als het ook in de nachten doorgaat, maar het is wel van belang omdat je dan idd weer de vraag en aanbod goed op elkaar afstemd.

Niet teveel vast houden aan een schema hoor, gewoon voeden op verzoek, das het meest natuurlijk. Dat wij daar graag een schema/vaste tijden voor willen hebben, heeft je kleine echt geen boodschap aan.

Veel sterkte ermee!
Aanleggen, aanleggen, en nog eens aanleggen, niet in paniek raken maar lekker een dvdtje opzetten, grote pot thee ernaast en veel boterhammetjes en fruit eten en dan komt het allemaal wel goed, echt waar.

Sterkte!
Hey in het begin is echt iedere week anders soms. Terwijl je zelf graag zekerheid en een ritme wilt, groeien ze zo hard dat het zo maar weer kan veranderen.

Mijn jongste van 25 nov heeft eerst 5 weken om de 3 uur gedronken, maar sinds 5 weken stipt om de 2 uur. Ze groeit als kool vooral in de lengte dus zal het wel nodig hebben.

Kortom; gewoon kindje volgen, en wie weet is het volgende week weer anders.

Hoe groter ze worden hoe sterker ze ook worden en zullen ze ook sneller gaan drinken, terwijl ze wel het zelfde of meer binnen krijgen. Geen zorgen om maken hoor.

Mijn 2 kleintjes hebben na de eerste 2 weken nooit langer dan 5 min aan de borst gelegen bijv en groeiden meer dan 200 gr per week. Het zegt dus niet zo veel.

Het is niet zo tof snachts natuurlijk, maar wel volstrekt normaal hoor om zo veel te voeden. Oudste tot 10 maanden 2/3 keer per nacht en jongste ook nog steeds.
dank je wel!! het gaat alweer een stuk makkelijker nu!quote:bikefan schreef op 01 februari 2009 @ 17:59:

De regeldagen kunnen inderdaad voor het eerst komen als je baby een dag of 10 is. Wat ik deed is gewoon aanleggen als mijn kind honger had. Dit kan best heel erg vaak zijn. Ik snap dat je moe bent, maar deze dagen gaan gauw genoeg weer voorbij, meestal duurt het zo'n 3 a 4 dagen. Wil je echt een goed advies, neem dan even contact op met de stichting Borstvoeding Natuurlijk. ZIj weten alles over borstvoeding. Succes!
Ha meiden, heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb het ritme maar even gelaten voor wat het is en accepteer nu maar gewoon als ze komt...en...dat is nu vaak om de 3 uur. soms 4 uur en soms ook om de 2 uur..het zij zo..

Ik wikkel haar ook tegenwoordig in een doek..het helpt! ze slaapt rustiger dan..

nogmaals bedankt!

quote:suzetje schreef op 01 februari 2009 @ 17:48:

Wie kan me helpen? Op 22 januari bevallen van een gezonde dochter. De borstvoeding verliep meteen erg goed, zelfs geen last van stuwing gehad omdat de kleine zo goed dronk....

Afgelopen zaterdag (ze was toen 10 dagen) overdag ging ook nog prima, ik merkte alleen dat het leek alsof ze wat minder (!) ging drinken.

Steeds maar 10 minuutjes (ipv de gebruikelijke 15/20 min) en dat was het dan. Vanaf een uur of 16.00 uur was het mis. Vanaf die tijd was het huilen huilen huilen (dat was die week ervoor niet het geval) terwijl ze wel gewoon gedronken had, op schoot was ze stil maar zodra ze in haar bed lag was het huilen.

Zaterdagnacht 22.00 uur voeding, kwam ze om 12.30 uur weer! (normaal pas om 15.00 uur) Krijsen! En niet eens veel drinken. Vervolgens kwam ze om 4.30 weer...Zou dit een regeldag zijn? Gaan ze dan ook minder drinken? Ik durf even niet te kolven omdat je in elk boek leest dat op regeldagen je eigen voeding ook weer aangepast wordt?

Vandaag (11 dagen oud) kwam ze na 4.30 uur om 6.30 uur weer, om 8.30 uur nog een keer en toen weer om 10.30 uur. Help! Daar gaat het ritme van om de 3/4 uur voeden en 's nachts maar 1 keer komen). En nog steeds niet meer gewoon 15 min. ene kant, 15 min. andere kant maar slecht 10 minuten ene kant en dan de tweede voeding niet meer willen....met als gevolg dat ze na 2 uurtjes alweer de volgende voeding wil..

Wat denken jullie?..er even aan toegeven en er van uit gaan dat dit regeldagen zijn en dat er vanzelf weer een ritme in komt? Of gewoon de oude voedingstijden aanhouden en laten huilen? Ik hoop zo dat ze vannacht niet weer zo vaak komt, ben nu al moe!

hoop dat jullie iets herkennen en me advies kunnen geven want van de boeken wordt je niet heel veel wijzer..

groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven