Topprestaties van moeders

25-03-2016 13:51 115 berichten
De eerste maanden als moeder van je baby: dat stuit nog wel eens op problemen. Clustervoeden, urenlange huid honger, krampen, poep tot halverwege de rug: soms zijn dat simpelweg je dagen.



Dan lijkt zoiets simpels als douchen, de wasmand leeg krijgen, het aanrecht schoon hebben of het avondeten klaar hebben voor man thuis komt ineens een hele topprestatie!



Wat zijn jouw topprestaties van vandaag? TO trapt af, moeder van een dreumes van 21 maanden en een baby van twee weken: ik heb mijzelf een cappuccino weten te maken en deze op weten te krijgen voordat deze koud was. De vaatwasser is leeggehaald en gevuld en ik draag een - nog - niet ondergespuugd shirt.



Nu jij!



(Maar: laten we het leuk houden en er geen wedstrijdje van maken)
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 25 maart 2016 @ 16:11:

[...]





Herkenbaar En zoveel papieren zijn het niet eens en die van de bank staat sowieso ook al online en toch staat het hier ook nog op de to-do list.Ik moet de laptop van werk openklappen en daar m'n jaaropgave zoeken. Dat is de grootste opgave. Werk, jakkes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hoogzwanger 37 weken,en heb met de kinderen van 9 en 7 bij de boer groente gehaald, 2 wassen gedraaid, strijk gedaan en ingeruimd,vaatwasser geleegd en gevuld,paaseieren geverfd en hun kamers opgeruimd. Nu nog even koken en dan lui op de bank.
Vanochtend uitgeslapen tot 8.00 (oké, ze lagen gisteren pas laat op bed), ons restaurant schoongemaakt, de paasboodschappen in huis gehaald, de was weggewerkt en de moestuintjes gepoot.

Resultaat 1 keer stoeien wat uitliep in bonje en waar ik dus moest ingrijpen en de hele vloer onder de potgrond....ach dat was weer een goede ochtend/middag
quote:stefanie33 schreef op 25 maart 2016 @ 16:42:

Ik ben hoogzwanger 37 weken,en heb met de kinderen van 9 en 7 bij de boer groente gehaald, 2 wassen gedraaid, strijk gedaan en ingeruimd,vaatwasser geleegd en gevuld,paaseieren geverfd en hun kamers opgeruimd. Nu nog even koken en dan lui op de bank.
Wat een heerlijk vrolijk topic!
Ochtendsex en belastingaangifte? Wow! Stikjaloers ben ik! Vooral op de ochtendsex.



Ik heb net de beneden verdieping kunnen zuigen met een tevreden baby in de box en een dreumes die aan de knoppen van de stofzuiger wilde zitten en over de kabel wilde springen steeds.



Nu echter baby met krampen dus ga weer snel aan de wandel met haar.
Alle reacties Link kopieren
Huishouden gedaan, daarna 3 kwartier gefietst met een 3 en 6 jarige op de fiets door de regen voor een indoor speeltuin, daar een paar uur geweest en weer 3 kwartier terug....nu koken vandaag doe ik niets meer
Alle reacties Link kopieren
Mijn topprestatie van vandaag: drie kinderen tegelijk in bed (waarvan twee er nog niet zelf in slaap vallen). Slapend.

Met zijn allen in het grote bed:) Ik erbij.

Baby van 10 maanden in slaap gevoed, zoon van drie met zijn voeten tegen mij aan en dochter van 2 wilde mijn hand vasthouden. Allemaal tegelijk en binnen 10 minuten sliep het grut en ben ik er naast blijven liggen én heb een half uurtje geslapen.



Verder probeer ik huishoudelijk werk te vermijden. Dus weinig topprestaties.

Ik hou er van om heerlijk te luieren met de kinderen of om juist op pad te gaan.
leuk topic!

Moeder van 2 meiden van 2,5 en 6 mnd. Mijn prestaties van vandaag: mijn peuter elke keer op tijd naar de wc krijgen (net een week zindelijk) tijdens het voeden/verschonen van de baby, appelflappen gemaakt met peuter, was in de machine en een was opgevouwen en onze ontsnapte haan gevangen (man zijn schuld).
Alle reacties Link kopieren
Met peuter op loopfiets en kleuter op gewone fiets (en ik lopend) de auto bij de garage opgehaald. Het regende en halverwege wilde peuter niet verder. Dus ik met peuter op de arm en loopfiets in de hand verder, ondertussen in de gaten houdend of kleuter netjes bij de weg stopte. Wasn't fun,maar wat een goed gevoel als je dan thuis aan de warme choco zit met z'n drieën (en de auto weer voor de deur).
Alle reacties Link kopieren
En respect voor jullie topprestaties dames!
Alle reacties Link kopieren
Oei wat hebben jullie allemaal veel gedaan.

Hier weinig. Wel lekker uitgeslapen met dochter naast me. Man had nachtdienst. Rond 9 uur naar beneden en gezorgd dat zoon klaar is. Die gaat dagje spelen bij vriendje. Daarna met jongste dochter stad in, ff shoppen en boodschappen. Daarna knetterende koppijn. Wel puberdochter zover gekregen dat ze de kooi van haar huisdier schoongemaakt heeft. Nu op de bank met filmpje. Nog geen idee wat ik zo op tafel tover
Als nieuwbakken mama is dit topic echt een verademing om te lezen. Voel me zo vaak schuldig als ik niks gedaan krijg op een dag.



Is een halve zak paaseitjes wegwerken ook een topprestatie?
quote:Bloemenzee schreef op 25 maart 2016 @ 17:44:

Als nieuwbakken mama is dit topic echt een verademing om te lezen. Voel me zo vaak schuldig als ik niks gedaan krijg op een dag.



Is een halve zak paaseitjes wegwerken ook een topprestatie? In dit topic wel hoor vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus omgekocht om op 2 van mijn kinderen te passen, boodschappen gedaan, een apje naar man gestuurd, ik heb make up op en 2 prinsessenjurken gewassen zonder dat ze gekrompen zijn.
quote:Hamzter schreef op 25 maart 2016 @ 16:17:

Ik ben niet ziedend van woede uitgevaren tegen mijn onwillige puberT.



Hahaha, verlang jij ook nog wel eens naar de kleine kinderen. Zo heel af en toe dan.

Dat ze gewoon om 7 uur op bed liggen en slapen?
quote:watdachtjehiervan schreef op 25 maart 2016 @ 14:44:

Leuk topic! Ik word er vrolijk van.

Hier zijn ze al wat ouder maar het is allemaal zo herkenbaar!



Over een half jaar gaat de jongste van de drie naar school. Wat moet ik dan toch met mijn tijd op de dagen dat ik niet werk..........

Oh, wat een genot. Je krijgt tijd cadeau!



Hier doe ik sinds kind op school zit, nu sinds enkele maanden, meer dan voorheen toen kind continue thuis was en om mij heen hing. Verbaas me erover wat ik allemaal gedaan krijg. En dat terwijl ik me voornam om die tijd te gaan inzetten als me-time.

Ik ben van het type: lekker even zitten. Plof neer en denk.......oh, nog even dit. Nog even dat. Als ik toch bezig ben kan ik dat ene klusje ook even oppakken etc etc etc etc etc. En tegen de tijd dat ik op de klok kijk is het bijna tijd om kind van school te halen.
FleetFox wat een leuk topic! Hoe is het om van 1 naar 2 kinderen te gaan? Lijkt me enorm zwaar, heb een dochter van net 1; willen van de zomer voor een tweede gaan proberen.... :-)



Mijn succes: de werkweek vandaag afgesloten, dochter op bed en vanavond de keuken in voor haar verjaardagsfeestje morgen. Voel me enorm beroerd (verkouden, slechte nachten, moe bluh), maar neusspraytje, paracetamolletje en door. Deze mama kan pas morgenavond instorten.

Verder; dochter zet haar eerste stappen, ik ben nog nooit ergens in mijn leven zo trots op geweest als op het baren van een kind dat na een jaar rondstapt Kneuterig he?
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Kleine man (7 maanden) meldde zich om 6.00u; na de voeding, hem nog even in bedje kunnen leggen, waar hij niet sliep maar wel lekker aan het kletsen was tegen zichzelf. Kon mama ondertussen mooi even douchen en aankleden. Daarna nog even gespeeld en op tijd naar het kdv, waar ukkie zijn vrolijke, charmante zelf naar de leidsters was. Daarna door naar het werk, met schone kleren!, en ook weer op tijd kunnen stoppen. Lekker vrolijk mannetje terug uit het kdv. Man en ik hebben zelf even kunnen eten en daarna heb ik de kleine zonder enige kik op bed kunnen leggen. Kleine vindt boekje van Jip en Janneke al leuk; smelt hoe hij blij hij reageert op de plaatjes en me aankijkt alsof hij alles wat ik vertel begrijpt Nu even vrijdagavond voor papa en mama (ik denk vroeg naar bed met Netflix! )
Alle reacties Link kopieren
Ponny: druk, maar gezellig! De dagen dat ik met alleen baby thuis ben vraag ik me af waar ik vorige keer in mijn verlof zo druk mee was maar je gaat van voeding naar fruithap naar voeding naar lunch....



Mijn topprestatie van vanmiddag: met brede duowagen naar het kruidvat en met de spullen die ik zocht weer naar buiten komen! En nu staat er een bananabread in de oven zodat we gezonde tussendoortjes hebben
Elko dat vind ik met recht een topprestatie, met een gewone buggy of kinderwagen is het haast al niet te doen bij het Kruidvat, en jij gaat zelfs met een duowagen
Alle reacties Link kopieren
Fijn, zo'n vrije dag. Lekker rustig aan opstarten, doen waar we zin in hebben. Dacht ik. De hele week hebben we de oudsten (8 en net 6) wakker moeten maken 's ochtends en nu stond iedereen al voor de wekker (6.30 uur) paraat. En hoe. De twee oudsten begonnen gelijk te stuiteren als Teigetje. De jongste (2 jaar) heeft iets nieuws: nephuilen. Op hard volume en ze bekijkt zichzelf zelfs in de spiegel intussen. Gekmakend. Collega moeder uitgenodigd op de koffie met twee kinderen, afleiding dacht ik. De jongste heeft wel 20x krijsend op de grond gelegen om weet ik het. Ze is ook niet echt lekker, maar dan nog. Oudste is uiteindelijk met vriendinnetje meegegaan, jongste in bed. En toen liep mijn middelste met zijn ziel onder zijn arm. En hij praat en vraagt volcontinu. Gezellig, maar ook erg vermoeiend. Spelletjes gedaan met hem en toen maar de iPad ingezet voor een half uurtje rust. En toen moesten we ook nog boodschappen doen en naar de opticien voor de oudste. En ik moest het avondeten en bedritueel alleen doen met de kindjes.



Mijn topprestatie: dat ik het overleefd heb.



Nu de keuken en kamer nog opruimen....
Dames, ik kan jullie verzekeren dat Elko een waar keuken-top-prestatie-wonder is!

Voor de bevalling, tijdens de bevalling (ow wacht, die uren even overgeslagen he) en na de bevalling in de weer met baksels en kooksels. En allen van superieure aard.
Ik heb een mooi gesprek gevoerd met mijn dochters over de vagina. Hoe het er uit ziet en hoe alles heet. Daarna natuurlijk de vragen kunnen beantwoorden hoe een piemel in de vagina gaat en waar dan de zaadjes uitkomen.



Maar mama waarom praat je nooit over de vagina. Ik heb maar uitgelegd dat ik echt niet tegen mijn vriendin zeg goh Janneke hoe is het nu eigenlijk met je vagina.



Ik vond het een prachtig ontspannen gesprek.
haha damselindistress wat bijzonder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven