Topprestaties van moeders

25-03-2016 13:51 115 berichten
De eerste maanden als moeder van je baby: dat stuit nog wel eens op problemen. Clustervoeden, urenlange huid honger, krampen, poep tot halverwege de rug: soms zijn dat simpelweg je dagen.

Dan lijkt zoiets simpels als douchen, de wasmand leeg krijgen, het aanrecht schoon hebben of het avondeten klaar hebben voor man thuis komt ineens een hele topprestatie!

Wat zijn jouw topprestaties van vandaag? TO trapt af, moeder van een dreumes van 21 maanden en een baby van twee weken: ik heb mijzelf een cappuccino weten te maken en deze op weten te krijgen voordat deze koud was. De vaatwasser is leeggehaald en gevuld en ik draag een - nog - niet ondergespuugd shirt.

Nu jij!

(Maar: laten we het leuk houden en er geen wedstrijdje van maken)
Alle reacties Link kopieren
Yes! Vanmorgen met baby (5wk) naar de markt geweest, daarna had ze thuis een huiluurtje (of eerder drie) en dacht ik nergens meer aan toe te komen. Maar toen moest ik nog even langs de winkel, heb er een lange wandeling aan vast geplakt en toen sliep ze zo lekker dat ik haar in de kinderwagen in de gang heb laten staan zodat ik kon stofzuigen én de wc poetsen (zowel beneden als in de badkamer)! Nu weer met baby aan de borst op de bank, en hopen dat ze straks nog een keer slaapt want als ik die twee wassen ook nog kan vouwen en eten kan maken verdien ik een medaille (in de vorm van een halve zak paaseitjes )
quote:reisa1978 schreef op 26 maart 2016 @ 09:55:

[...]

Maar alles wat je vandaag doet is dus een topprestatie! Want ondanks het wakker zijn van half 1 tot 4 heeft je kind vast al iets te eten gekregen, zie topprestatie.Lief
Een heelgezellig topic, echt leuk om te lezen vlak voor mn verlof ivm baby #2. Vraag me wel ineens af of de jaren vijftig ook zo gezellig zouden zijn geweest . Iedereen trots aan de verzorging en de poets. Voor mij gold wel dat ik na baby #1 op een gegeven moment weer snakte naar ander 'werk', in mijn geval met een kantoor, computer en warme koffie.
Wat een leuk topic!

Hij is niet van vandaag, maar ik kan me nog zo goed herinneren dat het na de geboorte van mijn eerste me voor het eerst lukte om 's ochtends om 1000 uur gedoucht en aangekleed te zijn, ik was er echt trots op
1jarige zonder geschreeuw kunnen aankleden/badderen, alle was weggevouwen, koelkast opgeruimd, wat intieme zaken kunnen doen met man , weekboodschappen zonder al te veel drukte gedaan.

Een goede dag
Van 2:30 tot 6:30 uur bezig geweest met een kind (11mnd) dat zich niet lekker voelde, toen om 6:30 uur met kind gaan ontbijten en hem de hele ochtend vermaakt, zodat man een nacht en ochtend ongestoord kon (uit)slapen.

Verder ondanks eigen slaapgebrek hele dag opgewekt en zorgzaam geweest voor kind (samen met man hoor) en om 16:00 uur (ruim op tijd) mijn grens aangegeven, de zorg overgedragen aan man en even voor mezelf gezorgd door rust te pakken. Vind ik eigenlijk ook wel oke van mezelf
quote:kwartje schreef op 26 maart 2016 @ 19:02:

Van 2:30 tot 6:30 uur bezig geweest met een kind (11mnd) dat zich niet lekker voelde, toen om 6:30 uur met kind gaan ontbijten en hem de hele ochtend vermaakt, zodat man een nacht en ochtend ongestoord kon (uit)slapen.

Verder ondanks eigen slaapgebrek hele dag opgewekt en zorgzaam geweest voor kind (samen met man hoor) en om 16:00 uur (ruim op tijd) mijn grens aangegeven, de zorg overgedragen aan man en even voor mezelf gezorgd door rust te pakken. Vind ik eigenlijk ook wel oke van mezelf
Ik heb de verpleegkundige van het ziekenhuis waar zoonlief 6 maanden oud helaas sinds vanavond ligt niet gewurgt..en geloof me dat was echt heel knap!

Na een hoop slechte ervaringen met dit ziekenhuis en zoonlief(laaaaang verhaal) had ik gezworen er nooit meer heen te gaan. Hierna een 2nd opinion ergens anders aangevraagd en daarna een heel ander(lees: vrolijker, amper huilend(ipv 20 uur p dag) beter ontwikkelend en goed slapend) kind teruggekregen...

Maargoed zoonlief heeft een verkoudheid die enorm op zn longen is geslagen en raakte vanavond eventjes bewusteloos. In je paniek ga je dan natuurlijk naar het eerste t beste ziekenhuis in de buurt.. Daar aangekomen, zoonlief gecontroleerd en ad extra zuurstof/puffertjes en alles..begon zij over dat ze zn medicatie wel erg hoog vond qua dosering en dat ze dat wilden aanpassen..en zo nog wel meer dingen..

Terwijl die medicatie voor heel iets anders is ennnn dat het is voorgeschreven door een kinderarts. Geen goed moment !

Verder mijn zoon ondanks dat hij zo ziek en zielig is vandaag toch even aan t lachen gekregen en het gepresteerd om te lunchen en te ontbijten!
Jeetje april waar bemoeien ze zich mee...

Gelukkig kan je zoon weer lachen!

Prestatie van de dag: een paasbrunch op tafel gezet!

Helaas zelf niet gedouched/netjes gekleed en geen paasversiering maar de tafel staat wel vol lekkers.

Fijne paasdagen!
Woonkamer en keuken aan kant gemaakt, gigantische poepluier verschoont (incl. totale omkleedsessie van zoonlief, het zat tot aan z'n tenen), kraamvisite geëntertaind, gekookt met een baby die eigenlijk al weer aan een voeding toe was (maar wij ook ) en een avondje me-time.

Hopelijk morgen nog zo'n goede dag, want de wasmand is behoorlijk vol.
Ik ben ziek, heb de hele dag op bed gelegen en man de topprestaties laten doen. Moet ook af en toe kunnen.
quote:reisa1978 schreef op 31 maart 2016 @ 21:38:

Ik ben ziek, heb de hele dag op bed gelegen en man de topprestaties laten doen. Moet ook af en toe kunnen.Topprestatie: loslaten
Leuk topic!

Mijn topprestaties van vandaag zijn:

- De dag met een goed humeur beginnen, omdat ik alleen om 1:45 en om 5:15 eruit moest voor een nachtvoeding. Topprestatie van dochter (7 maanden) was om sinds lange tijd eindelijk weer eens 6,5 uur achtereen door te slapen.

- Dochter in bad gedaan en daarna voor de verandering eens zonder brullen kunnen aankleden.

- 2 warme koppen thee drinken.

- Kattenbakken schoongemaakt + de toiletten.

- Eten gemaakt voor dochter en mij en alles kunnen opeten (zij ook haar bordje leeg!) voordat ze het tijd vond om naar bed te gaan.

- Ohja en een was gedaan en opgehangen en nog eentje opgevouwen.
Ohja topprestatie van gisteren: voor het eerst sinds maaaanden weer naar de kapper geweest! Oma was met dochter wezen wandelen in het centrum (heeft gelijk wat kleertjes gekocht voor haar) en dochter was het op een gegeven moment zat en begon te jammeren. Oma kon haar heel even troosten, maar toen ze weer verder liep (op weg naar de kapper) begon dochter ontroostbaar te krijsen. Ik moest nog afrekenen en toen ik eindelijk klaar was, was dochter helemaal overstuur. Heb haar het hele eind naar huis gedragen. Ook een hele prestatie, want ze wordt best zwaar
Ik heb voor zoon twee jaar lang bijna 5 uur per dag in het ov gezeten omdat hij zo ver weg op school zat. Voor hem natuurlijk maar twee keer bijna anderhalf uur maar ik moest natuurlijk terug naar huis. Op de woensdag ging ik dat natuurlijk niet redden en zat dan de hele ochtend op het osdorpplein.

Geen idee hoe maar ik heb de twee jaar volgemaakt.

Nu kan hij sinds kort zelf (vo en dichterbij met rustige route)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven