Topprestaties van moeders

25-03-2016 13:51 115 berichten
De eerste maanden als moeder van je baby: dat stuit nog wel eens op problemen. Clustervoeden, urenlange huid honger, krampen, poep tot halverwege de rug: soms zijn dat simpelweg je dagen.

Dan lijkt zoiets simpels als douchen, de wasmand leeg krijgen, het aanrecht schoon hebben of het avondeten klaar hebben voor man thuis komt ineens een hele topprestatie!

Wat zijn jouw topprestaties van vandaag? TO trapt af, moeder van een dreumes van 21 maanden en een baby van twee weken: ik heb mijzelf een cappuccino weten te maken en deze op weten te krijgen voordat deze koud was. De vaatwasser is leeggehaald en gevuld en ik draag een - nog - niet ondergespuugd shirt.

Nu jij!

(Maar: laten we het leuk houden en er geen wedstrijdje van maken)
Valsspelen mag hoor! Het lijkt mij echt pittig met meerdere kleine kindjes, al lijkt het me wel super leuk uiteindelijk om meerdere kinderen te krijgen. Respect.
Topic titel is aangepast zodat alle moeders hun topprestaties van vandaag kunnen melden!
Alle reacties Link kopieren
Hier een 'ik verveel me en alles is saai ongeleid projectiel van 5' en een babybroertje van 4,5 week.. En ik heb.. Ja ja.. De belastingaangifte gedaan! Gewoon.. Toen het al licht was!

Vanochtend.. In alle vroegte (en stilte) de was al gedaan (ik de timer op de wasmachine).. En koffie gedronken Helaas zonder suiker en melk, maar warm!

Nu slaapt er 1 en de anders is met vaders naar een verjaardag.. En nu ga ik met een vuilniszak van boven naar beneden en gooi er alles in wat me niet aanstaat!

Winkelen.. Wat ik al dagen van plan ben.. Word online denk ik
quote:nessemeisje schreef op 25 maart 2016 @ 14:16:

Ik heb met twee loslopende kinderen (2 en 6, geen buggy) boodschappen gedaan, over de markt gelopen, een stroopwafel gekocht, mijn gerepareerde fiets opgehaald, nog een drankje met ze gedaan en weer naar huis gelopen zonder ze kwijt te raken.

Jij durft! Jij bent nu even mijn held! Hoewel de belastingaangifte doen met kind in de buurt ook hoog scoort.

Ik heb vannacht doorgeslapen en ik kan me vaag herinneren dat de 3jarige zijn benen op mij had liggen en hij niet stil wilde liggen en de 20maander daaroverheen probeerde te klimmen. Enige wat ik me herinner is dat ik de vader heb gecommandeerd er 1 weg te leggen en dat hij het ook nog gedaan heeft.
Niet uit mijn dak gegaan tegen puberzoon!!

Hij vind het autorijden leuk, maar die theorie leren is volgens hem zoooooo niet nodig.

En op mijn argument "het zou zonde zijn als je extra lessen zou moeten nemen omdat

je nog niet kan afrijden omdat je je theorie nog niet hebt", wordt smalend afgedaan met

een "ooooooo het gaat weer om geld"....
Hier: 5 weken oude baby gebadderd, zelf gedoucht, ontbeten...en Idols teruggekeken met een jengelende mini op school Ik had een heleboel huishoudelijks op m'n lijstje, maar helaas...niet gelukt tot dusver. Overigens wel nog een schone trui aan *joehoe*.
Ik doe volgende keer mee! Voor nu zit ik heerlijk ontspannen op de bank in een opgeruimd huis...kortom: mijn moeder is hier op visit, heeft de hal opgeruimd en is met dochter spelen. Zennnn
De lekkerste melk komt van Mampina
quote:ri88 schreef op 25 maart 2016 @ 14:52:

[...]

Wat lijkt me dat heerlijk als die methode werkt! Hier is het altijd de op-bed-leggen-en-op-hoop-van-zegen-methode

Hihi, die op-hoop-van-zegenmethode ken ik ook ja

Weliswaar is mijn baby bij de oppas, maar toch wat kleine overwinninkjes:

Ik ben zonder erg opzichtige vlekken in mijn shirt naar het werk vertrokken, wakker gebleven in de bus en heb voldoende kunnen kolven om de volgende werkdag door te kunnen komen!

En respect voor de mensen die nog even ochtendseks in het schema hebben weten te proppen op deze vrijdagochtend!
Met een kind van 4 en een van 5 boodschappen gedaan.

Die van 4 met een gezicht vol stift. Alle opmerkingen van mensen als; wat zie je er mooi uit, genegeerd!
Haha, leuk topic

Hier met mijn 3 zoontjes en 3 neefjes -oudste 7, jongste 5 jaar- (logeren lang weekend hier omdat schoonzus in ziekenhuis ligt) de ochtend redelijk goed en zonder bezoekjes aan de eerste hulp doorgekomen (zijn alle 6 nogal wild en zit de hele dag met samengeknepen billen toe te kijken hoe ze stoeiend door het huis en tuin gaan. Als beloning straks met ze naar de bios (heb ik ook even 1,5 uur rust )
quote:Wilhelmina_wever schreef op 25 maart 2016 @ 15:25:

Haha, leuk topic

Hier met mijn 3 zoontjes en 3 neefjes -oudste 7, jongste 5 jaar- (logeren lang weekend hier omdat schoonzus in ziekenhuis ligt) de ochtend redelijk goed en zonder bezoekjes aan de eerste hulp doorgekomen (zijn alle 6 nogal wild en zit de hele dag met samengeknepen billen toe te kijken hoe ze stoeiend door het huis en tuin gaan. Als beloning straks met ze naar de bios (heb ik ook even 1,5 uur rust )Oh wow! Respect!
Voor elf uur met mijn ASS-er naar de kapper geweest zonder drama of meltdowns. En de rest van de dag hebben beide kinderen nog geen ruzie gemaakt...ja heel veel perfecter kan de dag niet meer worden
Peuter en baby in auto gekregen zonder dat er eentje gehuild, gepoept, gespuugd of met vingers tussen de deuren klem gezeten heeft.
quote:ri88 schreef op 25 maart 2016 @ 14:52:

[...]

Wat lijkt me dat heerlijk als die methode werkt! Hier is het altijd de op-bed-leggen-en-op-hoop-van-zegen-methode Mijn kind ligt zelden in z'n eigen bed. En hij was na 10 min weer wakker. Het is hazenslaapjes-dag hier. Helaas.
Dit was gisteren maar was toch even trots, voordat ik naar m'n werk vertrok: baby gevoed, gespeeld en toen ben ik de keuken in gegaan om croissantjes te maken voor de paaslunch. Toen de vaatwasser uitgeruimd. Dochter werd moe haar weggelegd en ze is gaan slapen zonder te huilen! Toen kwam m'n schoonmoeder om op te passen, dochter lag nog heerlijk te slapen toen ik wegging! Ging helemaal happy maar m'n werk
OMG wat ben ik jaloers op die belastingaangifte. Ik hoef alleen de papieren bij elkaar te zoeken en bij de adviseur te krijgen en dat staat al weken op de to do list.
Met mijn puber dochter in een hele drukke stad voor kleding gewinkeld en al mijn verstandige-aankoop-opmerkingen ingeslikt.

Tevreden thuis -met kopieen van wat er al in de kast ligt- en nu koffie!
Hier vanochtend de ochtendkakluier verschoond zonder dat het op de muur terechtkwam!!!

Mijn nét 1 jarige is niet zo'n groot fan van luiers verschonen en dat laat hij graag merken!
Hier 3 meiden van van 1,5 2,5 en bijna 5 (over 2 wkn).

Ik ben een beetje grieperig en loop daardoor ook nog met een soepoog. Echt charming herself. Maar op wat boodschappen na en jongste in bad en met middelste gedoucht komt er niets van vandaag. Oudste is nu lekker met papa naar zwemles en wij gaan hier weer verder van het ene peuterdrama in de ander. Middelste zit vol in de peuterpubertijd pffff
Met dochter van bijna 2 een verjaardagscadeau opgehaald, 80 km verderop. Daarna gegeten, dochter in bed gestopt en anderhalf uur geschilderd op onze nieuwe slaapkamer-to-be. Even lekker met de laptop op schoot koffie gedronken en nu hoor ik dochter wakker worden en is het gedaan met de rust. Snel boodschappen doen voordat de winkels (hier eerder!) dichtgaan....
Ik heb ZELF een dutje gedaan vanmiddag met een tweeling die lief speelden!
Ik heb de proefwerkweek van mijn add brugklasser overleefd, zonder naar de alcohol te grijpen. Ben erg trots op mezelf
Ik zit nu op dit moment in bad (ben na 2 weken nog steeds niet helemaal opgeknapt van de groep) en zoon van 6 en dochter van 4 spelen zowaar zonder elkaar de tent uit te vechten!
quote:Frizz schreef op 25 maart 2016 @ 15:48:

OMG wat ben ik jaloers op die belastingaangifte. Ik hoef alleen de papieren bij elkaar te zoeken en bij de adviseur te krijgen en dat staat al weken op de to do list.Herkenbaar En zoveel papieren zijn het niet eens en die van de bank staat sowieso ook al online en toch staat het hier ook nog op de to-do list.
Ik ben niet ziedend van woede uitgevaren tegen mijn onwillige puberT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven