Topprestaties van moeders

25-03-2016 13:51 115 berichten
De eerste maanden als moeder van je baby: dat stuit nog wel eens op problemen. Clustervoeden, urenlange huid honger, krampen, poep tot halverwege de rug: soms zijn dat simpelweg je dagen.



Dan lijkt zoiets simpels als douchen, de wasmand leeg krijgen, het aanrecht schoon hebben of het avondeten klaar hebben voor man thuis komt ineens een hele topprestatie!



Wat zijn jouw topprestaties van vandaag? TO trapt af, moeder van een dreumes van 21 maanden en een baby van twee weken: ik heb mijzelf een cappuccino weten te maken en deze op weten te krijgen voordat deze koud was. De vaatwasser is leeggehaald en gevuld en ik draag een - nog - niet ondergespuugd shirt.



Nu jij!



(Maar: laten we het leuk houden en er geen wedstrijdje van maken)
Alle reacties Link kopieren
Dat ik rustig bleef toen mijn puberzoon kwam melden dat hij bij het verschonen van zijn aquarium " per ongeluk misschien zijn vis had vermoord" (Zijn eigen woorden) Hij had de vis uit het aquarium gehaald en was vergeten dat hij de vis dan tijdens het verschonen niet in ijskoud water moest doen. Gelukkig zwemt de vis weer vrolijk rond!
Wij zijn vanmiddag thuis gekomen uit het ziekenhuis met onze zoon: hij is voor de zoveelste keer geopereerd. Dat ik het drie dagen en twee nachten met hem in het ziekenhuis heb volgehouden vind ik best een topprestatie. En dat hij nu tevreden in zijn eigen bedje ligt te slapen en wij op de bank hangen is de ultieme beloning.
Leuk topic.

Vandaag heerlijk vrij geweest en een lang weekend voor de boeg. Onze dreumes slaapt nog steeds niet goed door maar we hadden een nacht van 19.00 tot 06.30 vandaag .
quote:Bloes schreef op 25 maart 2016 @ 20:43:

Wij zijn vanmiddag thuis gekomen uit het ziekenhuis met onze zoon: hij is voor de zoveelste keer geopereerd. Dat ik het drie dagen en twee nachten met hem in het ziekenhuis heb volgehouden vind ik best een topprestatie. En dat hij nu tevreden in zijn eigen bedje ligt te slapen en wij op de bank hangen is de ultieme beloning.
quote:Bloes schreef op 25 maart 2016 @ 20:43:

Wij zijn vanmiddag thuis gekomen uit het ziekenhuis met onze zoon: hij is voor de zoveelste keer geopereerd. Dat ik het drie dagen en twee nachten met hem in het ziekenhuis heb volgehouden vind ik best een topprestatie. En dat hij nu tevreden in zijn eigen bedje ligt te slapen en wij op de bank hangen is de ultieme beloning.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een lekker topic!



Mijn topprestatie van vandaag:



Gisteren was dochter ziekig en ik zat er helemaal doorheen. Het ging vanochtend vroeg veel beter. Vanochtend zo snel mogelijk gevoed, met dochter onder de douche, in de wagen, naar de stad voor de uitverkoop en op hoop van zegen dat ze niet zou krijsen... En weet je wat? Ik heb kunnen winkelen (nieuwe schoenen ), kunnen lunchen, de boekhandel in geweest, ik heb in het openbaar gevoed voor het eerst , naar de markt geweest en ik heb alles rustig kunnen doen. Dik vier uur weg geweest en weer helemaal opgeladen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 25 maart 2016 @ 21:37:

Wauw, wat een lekker topic!



Mijn topprestatie van vandaag:



Gisteren was dochter ziekig en ik zat er helemaal doorheen. Het ging vanochtend vroeg veel beter. Vanochtend zo snel mogelijk gevoed, met dochter onder de douche, in de wagen, naar de stad voor de uitverkoop en op hoop van zegen dat ze niet zou krijsen... En weet je wat? Ik heb kunnen winkelen (nieuwe schoenen ), kunnen lunchen, de boekhandel in geweest, ik heb in het openbaar gevoed voor het eerst , naar de markt geweest en ik heb alles rustig kunnen doen. Dik vier uur weg geweest en weer helemaal opgeladen.





Voeden in het openbaar vergroot in ieder geval je reikwijdte!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen half 7 op. Kind gevoederd, spelen, papa om 8 uur zijn nest uitgeschopt, douchen en baderen met kind, kind slapen, mama boodschappen doen, thuisgekomen papa boodschappen ingeruimd, kind weer gevoederd, verjaardag, kind in de auto gevoederd, nog even naar het tuincentrum, naar huis kind weer gevoederd en naar bed gebracht, plantjes in de bakken gedaan zodat we zomerproof zijn voor de tuin, samen koken en nu op de bank. Beeb is 6 mnd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bloes! Dikke kus voor jou! Jij mag echt trots zijn...



Ik ben trots dat ik mijn tweeling al bijna 8 maanden borstvoeding geef. En dat ze sinds 2 nachten doorslapen! (Afkloppen).
Alle reacties Link kopieren
Hihi leuk topic!



Ik ben de dag doorgekomen met dreumes van 20 maanden en baby van vier maanden. Terwijl de dreumes erg uit zijn doen was omdat zijn ritme verstoord was. Maar ze hebben allebei nauwelijks gehuild en dreumes is ook nog uitgebreid onder de douche geweest
Ponny, het is echt goed te doen! Je doet, zoals ze vaak zeggen, een tweede er wel 'even' bij. Wat Elko inderdaad zegt, je leeft van fles naar fruithap en fles naar lunch. Zwangerschap met een dreumes is mij ook enorm meegevallen, dus ik zou zeggen: ga er lekker voor! Ik voel me een heel compleet mens met mijn gezin, het is volop genieten!



Ik had voor de bevalling al een topprestatie geleverd: een afspraak gemaakt bij de kapper. Vandaag ga ik! Wat heb ik heerlijk veel zin in wat tijd voor mijzelf. Ik ben daar helemaal niet goed in om dat voor mijzelf in te plannen dus dit is de prestatie van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Lekker fleetfox!



Wij moesten gisteravond nog een topprestatie leveren: ondergekotste dreumes en bed verschonen zonder er zelf nog een lading bovenop te deponeren die lucht! (Was wel heel zielig, ze was echt ziek en had er al in liggen slapen omdat we het niet gehoord hadden *insert schuldgevoel*)
Gisteren het huis toonbaar weten te maken voordat de kraamvisite kwam.
Alle reacties Link kopieren
Topprestaties!

Van zelf iets eten of drinken toen zoon 2 maanden was naar samen een uur iets schoons aan hebben toen hij 4 maanden was.

En nu is het een topprestatie als ik was gevouwen heb, het avondeten zover klaar en het geen enorme puinzooi is.
Ik heb mijzelf van bed naar de bank gesleept zonder out te gaan. Vannacht een buikgriep?! gekregen en nu ben ik erg wankel en werd het al lopende zwart voor de ogen...



Inmiddels op de bank en mijn zoontje (7) heeft voor zichzelf een ontbijtje gemaakt en voor mijn een sapje neergezet!
Wat een heerlijk topic!



Mijn topprestatie is dat ik weer twee kinderen de hele week op tijd, gevoederd, gewassen en aangekleed en met de juiste spullen op school heb afgeleverd
Ik heb het verjaardagsfeestje van mijn jongste overleefd. Glowgolfen, frietjes, kind met vriendjes bij ons in bed duwen. Paar keer flink toegesproken voordat ze sliepen maar verder heel goed gegaan.
Oh ja, geweldig topic dit! Hoe trots je kan zijn op dingen die voor mensen zonder kinderen doodnormaal zijn he?



Vannacht baby 10mnd maar 1x wakker, en weer in slaap gekregen zónder borstvoeding (probeer af te bouwen)! DE knuffel van de oudste teruggevonden voor er een peuterpuberkrijsscenario ontstond, vitamine D eens níet vergeten vanochtend, en bij beide minstens 1 boterham naar binnen gekregen. Oh! En de oudste (2,5 jr) is al anderhalf uur wakker en heeft nog niet naar de koektrommel gewezen!



En zelf ben ik aan mijn derde kop koffie en geroosterd broodje bezig, ben nog niet in schreeuwen huilen of vloeken uitgebarsten (ondanks stoten grote teen en hoog stresslevel door gezondheidsdingetjes, bmhk) en voel me voor de verandering enigszins optimistisch vandaag!



Oh, en geslaagd om tot nu toe manlief te laten slapen zonder daarbij stikjaloers te zijn op hem hihi



Vorige week was ik ook al zo trots! Toen had ik op 1 dag belastingaangifte gedaan, oudste aangemeld voor de peuterspeelzaal, contact opgenomen met een logopedist, dingen van de duo terugbetaling geregeld, twee kinderen tegelijk slapend gekregen (dat is echt wel een topprestatie!) en dus tijd om de ziekenhuisfolders door te lezen! :-D
De topprestatie van vandaag: Om half 9 met drie aangeklede kinderen (die gegeten en gedronken hadden) klaar om paaseieren te zoeken in de wijk. En op tijd weer terug voor de zwemles. En dat op zaterdag!
Ik ben niet trots, dreumes was wakker van half1 tot 4
quote:reisa1978 schreef op 26 maart 2016 @ 09:31:

De topprestatie van vandaag: Om half 9 met drie aangeklede kinderen (die gegeten en gedronken hadden) klaar om paaseieren te zoeken in de wijk. En op tijd weer terug voor de zwemles. En dat op zaterdag!
quote:SaveTheDay schreef op 26 maart 2016 @ 09:42:

Ik ben niet trots, dreumes was wakker van half1 tot 4 Maar alles wat je vandaag doet is dus een topprestatie! Want ondanks het wakker zijn van half 1 tot 4 heeft je kind vast al iets te eten gekregen, zie topprestatie.
Alle reacties Link kopieren
Och wat een heerlijk topic! Soms kun je, vooral in die eerste weken/maanden met je baby, echt denken dat jij de enige bent waarbij de dagen zo chaotisch verlopen. Goede reminders hier dat je echt niet de enige bent!



Hier baby van 10 weken, was half 7 wakker, gevoed, aangekleed, geknuffeld en om 8 uur weer op bed. Slaapt nu nog steeds , dat gebeurt niet zo vaak dus ik maak er optimaal gebruik van. Lekker gedouched, ontbeten met croissants, gekookt eitje en warme (!) Latte machiato, beneden verdieping is gepoetst, hond uitgelaten en de eerste was van vandaag zit in de machine. Nu even lekker met een kop thee op de bank forummen, wat een heerlijk begin van de dag zeg!
Alle reacties Link kopieren
29 weken zwanger en een dreumes van 17 maanden. Zowel dreumes als ik al een ruime week ziek. Dreumes sinds woensdag aan de ab vanwege oorontsteking en bij mij is er sinds gisteren een keelontsteking bij.



Mijn topprestatie van vanmorgen is dat ik een keer niet in huilen ben uitgebarsten omdat ik me zo belabberd voel...



Mijn man levert wel topprestaties, hij heeft deze week 3 dagen vrij genomen om voor ons te zorgen, het huishouden draaiend te houden en nog hier en daar klusjes gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Donderdag had ik ook echt n topdag: baby (7mdn) tot 7.15 geslapen (hoera! Wel 1x nachtvoeding, maar he) en ik dus ook. Na gevoed te hebben, lekker naar beneden, waar ik even kon ontbijten. Baby was lekker aan het spelen en af en toe even aan het 'checken' bij mama. Toen was baby moe en ging zonder problemen naar bedje. Ik ben toen gaan sporten (boven, op de hometrainer --> echt n aanrader! die heeft z'n geld al dubbel en dwars terugverdiend). Daarna lekker kunnen douchen en kop thee gedronken. Daarna werd baby wakker. Vervolgens gewandeld met baby in de draagzak en heeft een lekker fruithapje op (en mama ook :-)). Wel dikke poepluier helaas met vieze romper (dat was lang geleden); ook tot de ontdekking gekomen dat de darmpjes van de kleine de schil van een courgette nog niet kunnen verwerken (zag er niet smakelijk uit ). Baby echter zonder huilen kunnen omkleden. Later na de voeding baby weer lekker in bed kunnen leggen en die heeft eens twee uur geslapen. Kon ik mooi de benedenverdieping poetsen (boven was woensdag al gedaan; hoera!), koekjes bakken voor s avonds, begin maken met de Turkse stoofschotel voor het avondeten en wat voor het werk doen. Eind van de middag eten klaar precies toen man thuiskwam van het werk; baby helemaal verzorgd en netjes. En dat alles met dezelfde kleren, die de hele dag schoon waren gebleven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven