Trots op coming out zoon.

02-06-2020 17:17 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Happy pride month :-)

Ik ben enorm trots op mijn zoon! Hij is (paar maanden terug) uit de kast gekomen en eindelijk gelukkig met zichzelf! Hij heeft een lastige tijd gehad en nu valt alles op zijn plek.Wat een opluchting!

Voor mij was het geen verrassing, voorgevoel ? Geen idee. Toen hij het mij vertelde was ik iig niet verrast.

Ik hoop dat de buitenwereld ook zo blij is voor hem :-) Dat is het enige waar ik me zorgen om maak; de intolerantie die er helaas nog steeds is naar LGBTQ community.

Voor mij veranderd er niets. Zijn broer en zus reageerden ook positief en de mensen die het zo langzamerhand weten ook.

Hij vroeg mij vandaag of ik het oke vond als hij de vlag op zou hangen (regenboog vlag) . En ik ben daar compleet oke mee.. En wat de rest (lees buren en alles wat er bij komt) ervan zal vinden, zal me een zorg zijn..

Dus nu wappert de vlag trots aan mijn gevel.

Wat ik hiermee wil ? Niets.. ben gewoon trots op mijn zoon dat hij zo blij is en zo open tegen mij. De goede gesprekken die we hebben..zo waardevol.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 02-06-2020 17:18
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er wel nog even aan toevoegen dat echt niet iedereen in de buitenwereld zo accepterend is als hier op het forum. Waar er hier geen big deal van gemaakt word en afgevraagd word waar een coming out voor nodig is, zijn er echt wel degelijk mensen die dit raar of vreemd vinden. Nu zal het bij iemand die homo of lesbisch is misschien iets minder onbekend zijn, maar toen mijn zoon net overging van meisje naar jongen heb ik echt wel eens rare reacties gehad. “Vind jij dat goed dan?!” Of “ja ze was altijd al beetje raar he, haha” ja super grappig dacht ik toen. Ik vind het intussen niet eens meer relevant om te gaan vertellen, tenzij er uit interesse naar gevraagd word. Ik heb gewoon 2 kinderen of 2 zoons, punt. Sommige mensen hebben er een goede kijk op en vragen gewoon netjes of mijn zoon als jongen geboren is, daar heb ik en ook mijn zoon 0 problemen mee. Maar de meeste mensen die hem niet als meisje gekend hebben zien het niet eens dus dan laat ik het zo.
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageerde zijn vader?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
03-06-2020 09:32
Ik begrijp dat jij een transgender kind hebt ?

Ja, en die heeft een relatie met een transgender man.

Hij ging van bi, naar lesbisch, naar toch weer bi, naar nu éch lesbisch, naar genderneutraal en pan naar.. nouja, wat hij nu is. Wel genderneutraal, maar met neiging naar 'hij'. Maar ze zijn heel gelukkig en blij met elkaar, dus daar zijn we heel blij mee. Hoe het verder ook zit :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
03-06-2020 13:29
Ik wil er wel nog even aan toevoegen dat echt niet iedereen in de buitenwereld zo accepterend is als hier op het forum. Waar er hier geen big deal van gemaakt word en afgevraagd word waar een coming out voor nodig is, zijn er echt wel degelijk mensen die dit raar of vreemd vinden. Nu zal het bij iemand die homo of lesbisch is misschien iets minder onbekend zijn, maar toen mijn zoon net overging van meisje naar jongen heb ik echt wel eens rare reacties gehad. “Vind jij dat goed dan?!” Of “ja ze was altijd al beetje raar he, haha” ja super grappig dacht ik toen. Ik vind het intussen niet eens meer relevant om te gaan vertellen, tenzij er uit interesse naar gevraagd word. Ik heb gewoon 2 kinderen of 2 zoons, punt. Sommige mensen hebben er een goede kijk op en vragen gewoon netjes of mijn zoon als jongen geboren is, daar heb ik en ook mijn zoon 0 problemen mee. Maar de meeste mensen die hem niet als meisje gekend hebben zien het niet eens dus dan laat ik het zo.
Klopt. Ik heb al gehoord :

Ik vond hem altijd al apart. En als je dan vraagt hoezo dan kunnen ze niets noemen

o wat jammer. Dan krijg je geen kleinkinderen via hem (alsof dat de reden van mijn bestaan is)

Ben je er niet verdrietig over ? ( nee)

Voel je niet dat je gefaald hebt (want ?)

En deze vind ik eigenlijk meest bizar “ het is tegenwoordig in om homo te zijn”. (Sinds wanneer is seksuele voorkeur een trend )

Als kind transgender is dan krijg je zo mogelijk nog raardere vragen / opmerkingen.


Fijn Annie dat jouw kind ook gewoon kan zijn wie hij is. En het gaat uiteindelijk ook niemand wat aan.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
03-06-2020 14:20
Hoe reageerde zijn vader?
Met een “oh. Oké. Fijn dat je eruit bent “ en dat was het wel. Het verbaasde hem ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-06-2020 14:36
Ja, en die heeft een relatie met een transgender man.

Hij ging van bi, naar lesbisch, naar toch weer bi, naar nu éch lesbisch, naar genderneutraal en pan naar.. nouja, wat hij nu is. Wel genderneutraal, maar met neiging naar 'hij'. Maar ze zijn heel gelukkig en blij met elkaar, dus daar zijn we heel blij mee. Hoe het verder ook zit :D
Precies. Who cares. Als ze maar gelukkig zijn. Dan is een label zinloos.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
03-06-2020 14:40
Met een “oh. Oké. Fijn dat je eruit bent “ en dat was het wel. Het verbaasde hem ook niet.
Lekker nuchter :proud:


Heb je het ooit zelf aangekaard bij je zoon?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ach ik leg dat soort reacties naast me neer, sommige mensen weten niet beter dan zo raar te reageren.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
03-06-2020 14:46
Lekker nuchter :proud:


Heb je het ooit zelf aangekaard bij je zoon?
Mijn man is enorm nuchter :)


En nee. Nooit aangekaart. Ik vermoedde het wel maar dat is niet iets wat je zomaar aan je kind vraagt vind ik. Ze komen er zelf wel mee als zij er comfortabel mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
03-06-2020 14:52
Ach ik leg dat soort reacties naast me neer, sommige mensen weten niet beter dan zo raar te reageren.
Klopt. Maar soms denk ik echt. Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
03-06-2020 00:04
Ik jubel met je mee Poldervrouw, natuurlijk knal je uit elkaar van trots op hem! En ik vind het heel mooi dat je dit met ons deelt, last die vlag maar wapperen, whit pride!!!
ik zou with pride doen
white(e) pride geeft gedonder hoor
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
03-06-2020 15:04
Mijn man is enorm nuchter :)


En nee. Nooit aangekaart. Ik vermoedde het wel maar dat is niet iets wat je zomaar aan je kind vraagt vind ik. Ze komen er zelf wel mee als zij er comfortabel mee zijn.
Ja dat is waar


Mijn zoon is bijna 12 en verliefd op meisjes en toch is er iets in mij die niet verrast zal zijn als hij homoseksueel blijkt te zijn.
Géén idee waarom eerlijk gezegd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
03-06-2020 15:07
Ja dat is waar


Mijn zoon is bijna 12 en verliefd op meisjes en toch is er iets in mij die niet verrast zal zijn als hij homoseksueel blijkt te zijn.
Géén idee waarom eerlijk gezegd
Je onderbuik ? Misschien is hij homo. Misschien niet. Misschien pan Who knows. Je ziet het vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
03-06-2020 15:05
Klopt. Maar soms denk ik echt. Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo
Ik denk dan: jij bent raar dat zo denk of zulke dingen zegt, wij niet.
Alle reacties Link kopieren
Vooral de opmerking dat tegenwoordig 'in' is om homo of transgender te zijn vind ik heel bijzonder altijd. Ik denk dan juist 'kun je nagaan hoeveel er in het verleden onderdrukt is' :(

Er is meer vrijheid om te zijn wie je bent. Door internet leert men dat er anderen zijn met dezelfde gevoelens en wat die kunnen inhouden. Mooi vind ik dat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-06-2020 16:21
Vooral de opmerking dat tegenwoordig 'in' is om homo of transgender te zijn vind ik heel bijzonder altijd. Ik denk dan juist 'kun je nagaan hoeveel er in het verleden onderdrukt is' :(

Er is meer vrijheid om te zijn wie je bent. Door internet leert men dat er anderen zijn met dezelfde gevoelens en wat die kunnen inhouden. Mooi vind ik dat.
Ook en wat te denken van de medische wetenschap? Dat een transgender daadwerkelijk van geslacht kan veranderen. En dat het nu in Nederland kan. En niet meer zoals vroeger ergens in buitenland in achteraf kamertjes etc. Dat je dus écht kunt leven zoals je je voelt en niet alleen maar je “verkleden “ als het andere geslacht (weet er even geen ander woord voor ). Toch mooi dat het allemaal kan !
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
03-06-2020 16:06
Je onderbuik ? Misschien is hij homo. Misschien niet. Misschien pan Who knows. Je ziet het vanzelf wel.
Ja precies.
Het is een geweldig joch, dus wie hem als partner krijgt is een gezegend mens :flirting:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik huiver al van het hele woord "coming-out". Alsof je een publieke bekentenis moet doen van je seksuele "zijn" en dat je dan hoera moet roepen als je omgeving aangeeft het "niet erg" te vinden en je nog steeds "een toffe gozer" te vinden en van die idiote schouderklopjes hoe moedig en stoer het allemaal is. Rot op. Waarom is dat nodig? Je ziet vanzelf of je zoon met een jongen of een meid thuiskomt. Als je hetero bent, ga je toch ook niet schoorvoetend aan je alto-ouders die helemaal into modern-zijn zijn, vertellen dat je eigenlijk gewoon hetero bent en een gezinnetjes wilt stichten, waarna je met schaamrood op de kaken moet wegduiken achter de bank om je onzekerheid te verbergen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ja, Pejeka, dat zei je al eerder. En in feite heb je gewoon gelijk, natuurlijk. Waarom een 'coming out', het moet normaliseren. Veel ouders zeggen hier al dat ze tegen hun kinderen zeggen dat het niet uitmaakt met wie ze thuis komen.

Toch... zijn er mensen, jongeren, die dit zo doen en willen. Die het zo voelen.. Misschien omdat je ouders en verdere omgeving thuis heel tolerant kan zijn, maar je vrienden het toch een soort van raar zouden kunnen vinden. En zoals jij het recht hebt dit niets te vinden, zo hebben zij het recht wel een (soort van) coming out te hebben. Voor henzelf. Omdat zij dat zo voelen en willen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-06-2020 19:22
Ja, Pejeka, dat zei je al eerder. En in feite heb je gewoon gelijk, natuurlijk. Waarom een 'coming out', het moet normaliseren. Veel ouders zeggen hier al dat ze tegen hun kinderen zeggen dat het niet uitmaakt met wie ze thuis komen.

Toch... zijn er mensen, jongeren, die dit zo doen en willen. Die het zo voelen.. Misschien omdat je ouders en verdere omgeving thuis heel tolerant kan zijn, maar je vrienden het toch een soort van raar zouden kunnen vinden. En zoals jij het recht hebt dit niets te vinden, zo hebben zij het recht wel een (soort van) coming out te hebben. Voor henzelf. Omdat zij dat zo voelen en willen.
Maar het feit dát ze dat nodig vinden (niet willen, maar nódig vinden) is gewoon afkomstig vanuit het feit dat ze hetzij bij hun ouders, hetzij elders in hun nabije omgeving, daartoe gedreven worden omdat ze donders goed aanvoelen dat hun ouders of wie dan ook hun geaardheid nog steeds als "niet normaal", "een mogelijk probleem", "een streep door hun verwachtingen", of wat dan ook vinden. Iedereen dóet nu wel alsof het hem of haar niks uitmaakt, maar de waarheid in de praktijk is vaak anders. Als de 12-jarige zoon een kusje steelt van het buurmeisje, vindt iedereen het schattig en soms zijn ze zelfs trots ("Dat wordt een hartenbreker"). Als de 12-jarige zoon opeens knuffelt met de buurjóngen, is het opeens een probleem dat besproken dient te worden...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
03-06-2020 19:28
Als de 12-jarige zoon een kusje steelt van het buurmeisje, vindt iedereen het schattig en soms zijn ze zelfs trots ("Dat wordt een hartenbreker"). Als de 12-jarige zoon opeens knuffelt met de buurjóngen, is het opeens een probleem dat besproken dient te worden...
Yup, alsof het besmettelijk is ook. En zo'n kind haalt zich dat misschien niet eens in het hoofd omdat al vanaf zulke jonge leeftijd gender- en heteronormatief gedrag op kinderen geplakt wordt. Mijn nichtje liep op haar 2e al met volwassen mannen te sjanzen als je mijn familie moet geloven.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-06-2020 19:22
Waarom een 'coming out', het moet normaliseren. Veel ouders zeggen hier al dat ze tegen hun kinderen zeggen dat het niet uitmaakt met wie ze thuis komen.

Toch... zijn er mensen, jongeren, die dit zo doen en willen. Die het zo voelen.. Misschien omdat je ouders en verdere omgeving thuis heel tolerant kan zijn, maar je vrienden het toch een soort van raar zouden kunnen vinden. En zoals jij het recht hebt dit niets te vinden, zo hebben zij het recht wel een (soort van) coming out te hebben. Voor henzelf. Omdat zij dat zo voelen en willen.
Omdat het er officieel voor uitkomen vaak voor het kind wel belangrijk is. En nog belangrijker voor je kind is hoe je daar als ouder op reageert. Het is vaak toch een stap en dat is spannend en leuk tegelijk. Of je nu wel of niet accepterend bent, en je kind weet dat het jou niet uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
03-06-2020 19:36
Omdat het er officieel voor uitkomen vaak voor het kind wel belangrijk is. En nog belangrijker voor je kind is hoe je daar als ouder op reageert. Het is vaak toch een stap en dat is spannend en leuk tegelijk. Of je nu wel of niet accepterend bent, en je kind weet dat het jou niet uitmaakt.
Maar waarom moeten kinderen er wel officieel voor uitkomen dat ze homo zijn en niet dat ze hetero zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
03-06-2020 19:39
Maar waarom moeten kinderen er wel officieel voor uitkomen dat ze homo zijn en niet dat ze hetero zijn?
Omdat er ook heel veel kinderen zijn die die gevoelens verwarrend vinden en dan is het geen coming out in die zin, maar gewoon praten over het onderwerp. Zoals ik al eerder schreef.
Misschien helpt het al als iedereen het op z'n eigen manier vertelt als de tijd daar is aan zijn of haar of hun eigen familie (en ja het zou beter zijn als het niet verteld hoeft te worden maar ja), en dat we dat woord coming out en die hele kastmetafoor vanaf nu gewoon niet meer gebruiken. Precies om wat PJK zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven